BUDAPEST - Láthatják, hogyan tízszerezték meg az egyik igazgató fizetését szó szerint egyetlen tollvonással. Megszereztük Futó Sándor ügyvezető igazgató szerződését, amelyben golyóstollal egy nullát toldottak a fizetéséhez, így lett 30 ezer forintból 300 ezer forint. Még csak aláírással sem igazolták a javítást.
Futó Sándor másfél évvel később koordinációs főtanácsosként folytatta pályafutását az Akácfa utcában, immár 890 ezer forintért, 150 százalékos garantált prémiummal, ebbe a szerződésébe már nem irkált bele senki golyóstollal. Többek között ezt a két szerződést is vizsgálja a rendőrség a BKV új vezérigazgatójának feljelentése nyomán.
Megtízszerezve Golyóstollal egy nullát írtak Futó Sándor szerződésébe,
így lett 300 000-es bére
Hatszáz gyanús tanácsadói szerződés a BKV-nál!
A BKV milliárdos tanulmánylistája
Aba Botond, Antal Attila és Kocsis István vezérigazgató idején összességében százával dolgoztak ki tanulmányokat, végeztek vizsgálatokat közpénzből a BKV-nál. A Magyar Nemzethez eljutott legfrissebb összesítés szerint a ma már csőd szélén álló közlekedési társaságnál nem sajnálták az összességében milliárdnyi közpénzt az újságokban róluk megjelent negatív hírek összegyűjtésére, a tavaly megbukott járatritkítási terv népszerűsítésére, különféle vagyonvédelmi vizsgálatokra, akárcsak a már ismertté vált tanácsadói szerződésekre.
A fővárosban az utóbbi idők legnagyobb politikai botrányában a várost vezető MSZP-SZDSZ-es koalíció vitái után ugyan rendteremtést ígér, a következő választások esélyese, a Fidesz szerint csak a nyomozó hatóságok deríthetik ki, mi történt a BKV-nál az elmúlt években.
Erre dobott ki 33 milliót a BKV
Budapest - Középiskolai állampolgári ismereteket tartalmaz a BKV 33 millió forintért vásárolt tanulmánya, amelynek az lenne a feladata, hogy segítse a közlekedési vállalatot lobbizni a kormányzatnál. A BKV milliárdokat fizetett ki az elmúlt pár évben tanácsadásra külső cégeknek. A Blikk megszerezte az egyik ilyen dokumentumot.
Olyan hiánypótló információk olvashatók benne, mint például hogy hívják a köztársasági elnököt, milyen telefonszámon lehet elérni a hivatalát, és kik a kormány tagjai. Az egyes minisztériumokat is felsorolja a dokumentum, és az is kiderült belőle, hogy mi az a Gazdasági Versenyhivatal és a Közbeszerzések Tanácsa. De megtaláljuk benne a parlamenti képviselők névsorát is.
A libegő népszerűsítésére kért tanácsot a BKV
Az Index által kedden ismertetett luxusmetró-tanulmány után újabb hasonló szerződés került a birtokunkba. A tanulmányíró reklámcég ugyanaz, de ezúttal nem kevésbé fontos ügyben, a libegő, a sikló és a fogaskerekű népszerűsítése ügyében kellett értekeznie kilencmillió forintért.
A 2008. április 1-én megkötött szerződés szerint a BKV megbízza a Soda Reklám Kft.-t, hogy két hónap alatt készítsen el egy tanulmányt a libegő, a sikló, és a fogaskerekű vasút népszerűsítéséről. A megbízási ár pont annyi, mint a luxusmetró tanulmány esetében: kilencmillió forint.
Kétmilliárdot fizet tanácsadóknak a BKV
Összesen 2 milliárd 10 millió forint értékben kötött szerződést a BKV Zrt. a 4-es metróépítés I. szakaszában a DBR Projekt Menedzsmentjéhez kapcsolódó tíz szakértői feladat ellátására - a nyílt közbeszerzési eljárás eredménye a Közbeszerzési Értesítő hétfői számában jelent meg. A szakértői feladatok a járműrendszer, geotechnikus, vasúti pálya, szellőzési, követeléskezelő, költségelemző, kockázatkezelő, projekt ütemező, auditor és pénzügyi szakértő területhez kapcsolódnak, Írja a Blikk.
Mint arról hétfőn beszámoltunk, a BKV cinkotai garázsában a hétvégén kettétört egy Ikarus 435-ös autóbusz, szerencsére még a forgalomba állás előtt így baleset nem történt. Egy ugyan ilyen busz néhány hónapja a forgalomban, az Astoriánál tört ketté. A BKV átvizsgálta az ilyen típusú buszait és 171 darabból 12 buszon találtak komolyabb peredéseket
Hogy én ezt a két cikket miért kevertem így egybe? Azért, mert eddig azért szidtuk a BKV-t, mert koszos, takarítatlan buszokat állít forgalomba. Takarításról már álmodni se merünk, inkább annak örülünk, ha elérjük az úti célunk, és nem szenvedünk balesetet a szétrohadt járműveken. Sajnos a város és a cégvezetés a járműkarbantartás ügyében mindaddig nem fog lépni, míg komolyabb baleset nem történik. Lehet itt pénzhiányra hivatkozni, de ti is látjátok, hogy minden másra találnak pénzt, csak arra nem, amire igazán kellene.
Utolsó kommentek