Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Majdnem kiesett az ajtón az 5-ös busz egyik utasa

Olvasónk, Levente amiatt írt panaszt a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak illetve a BKK-nak, mert az 5-ös buszon utazva rendszeresen azt tapasztalja, hogy a buszvezetők félig nyitott ajtóval hajtanak ki a megállókból és a buszöbölből. Rendszeresen utaztam én is a VT_Transman buszain, és az én tapasztalatom is hasonló. Ez azért balesetveszélyes, mert egy tömött buszból könnyen ki lehet esni, ha az ajtók még nincsenek bezárva, de a busz már elindul és dölöngélni kezd. Így esett ki majdnem az ajtón Levente is:

Tisztelt BKK!

Bevezetésként annyit szeretnék elmondani, hogy Budapesten élő, és tömegközlekedést használó, dolgozó ember vagyok. Eddig szerencsére nem kellett igénybevennem a VT-Transman által üzemeltetett járatokat, most viszont új munkahelyemre az 5-ös busszal kell járnom, amely járaton gyakran a VT-Transman által üzemeltetett Volvo Localo tipusú autóbusz közlekedik. Körülbelül 3 hete tervezem, hogy panaszt teszek, de eddig csak halogattam, ma viszont betelt a pohár.

Ami ma történt, az megtörtént már ez előtt is, csak eddig mindig lenyugtattam magam, és nem írtam panaszt. Történik ugyanis, majdnem minden nap, helytől, időtől, sofőrtől függetlenül, hogy az említett autóbuszokat vezető sofőrök nem várják meg, amíg az ajtók teljesen becsukódnak, hanem mikor az ajtó még félig nyitva van, máris lépnek a gázra. A busz tipusát figyelembe véve tudni kell, hogy a 2., és 3. ajtók kifelé nyílnak. Tehát ha a sofőr elindul amikor az ajtó még félig nyitva van, és az utas éppen közvetlenül az ajtó előtt áll (merthogy az 5-ös buszon hol is állna, mikor mindig tömeg van?), simán megtörténhet, hogy az ember kiesik. Ez velem is majdnem előfordult körülbelül 2 hete, felléptem a buszra, nem tudtam beljebb menni, mert sokan voltak, és abban a pillanatban ahogy felléptem, a sofőr zárta az ajtókat, felvette a lábát a fékpedálról, a busz megindult, és én majdnem kiestem. Figyelembe véve, hogy a járaton sokan utaznak, sok gyermek, sok kisgyermekes Anyuka, sok idős, meg egyébként is teljesen mindegy, hogy kik, felháborítónak tartom, hogy ez egyáltalán megtörténhet!

A VT-Transmannál, és a BKK-nál szeretnék bejelentést tenni, a mai nap folyamán, a mellékelt 2 képen látható autóbusz és kedves vezetője miatt, akinél amikor szóvátettem kultúráltan, hogy talán meg kellene várni, amíg az ajtók bezáródnak, minősíthetetlen, pofátlan stílusban, lenézően "Mivan?" "Mivan?" kérdésekkel illetett. Valamint engem hülyének nézve mutogatott a kijelzőre, hogy "ajtók zárva" és hogy nem tudja miről beszélek. Nos, nagyon is jól tudom miről beszélek, egy egyszerű embernek is könnyű belátni a helyzetet, lehet Neki kicsit nehezebb. A továbbiakban amikor ilyen busszal utazok, ellenőrizni fogom, hogy a sofőrök megvárják-e, amíg bezáródnak az ajtók, és ha érdemi változás nem történik, akkor tovább fogok lépni az ügyben, mert felháborítónak tartom, hogy ilyen egyáltalán megtörténhet!

Az érintett cégektől (BKK, VT-transman) azonnali kivizsgálást kérek, azért, hogy ilyen, és ehhez hasonló esetlek, továbbá lehetséges balesetek ne történhessenek. Továbbá követelem, hogy az autóbuszokat a megfelelő szerv (NKH) haladéktalanul vizsgálja át, és alakíttassa át úgy, hogy a rögzítőfék addig ne oldjon fel, amíg az ajtók ténylegesen fizikailag be nem záródnak, hogy esetlegesen ne múlhassanak emberéletek egy életunt, minimálbérért dolgozó, 8 általánost végzett sofőrön! 

A VT-Transmantól követelen, hogy az érintett (képeken látható) sofőrt vonják felelősségre, és hívják fel figyelmét arra, hogy ő a fizetését miért kapja, és változtasson a stílusán, mert szerintem a BKV nem ilyen szolgáltatást rendelt meg maguktól! A mai napi eset kb 12:00 és 12:20 között történt, a Fűrész utcától a Blaha Lujza térig utaztam a busszal.

Várom a BKK, NKH, és a VT-Transman válaszát!

Tisztelettel, M. Levente

29 Tovább

Bócsa Viktor cáfolja a BKK állításait

Cáfolja a BKK állításait Bócsa Viktor, a BKV vicces buszvezetője. Azt állítja, hogy csak ebédidőben adott rádióinterjút egy valóban műszaki hibás buszról, és a sebességhatárt is csak kétszer lépte át tavaly, méghozzá azért, mert a buszon rossz volt a sebességmérő, de ezért már megkapta a büntetését.

Mint azt csütörtökön elsőként megírtuk, a BKV azért rúgta ki Viktort, mert a cég szerint senki sem szerette amit csinált, és zavarta az utasokat. A blogunkon közzétett információkat a BKK még aznap késő este igyekezett megcáfolni. A közlekedési központ szerint „sorozatos szabálysértések miatt" nem hosszabbították meg Bócsa Viktor szerződését. Azt írták: volt, hogy Viktor a munkája közben interjúkat adott egy rádiónak, ezért műszaki hibára hivatkozva kiállt, és ezzel járatkimaradást okozott a 105-ös vonalán. A sofőr viszont azt mondja, hogy éppen ő ajánlotta föl, hogy a saját ebédszünetében szereljék meg a rossz lépcsőt.

„Nem akartam, hogy az ő idejükből, az utasok idejéből raboljuk el a szerelést, hanem az én étkezésemből”- magyarázta, interjút pedig, mint mondta, csak ekkor adott munka közben, máskor nem. A BKK szerint Viktor késett is. Ő azt mondja: azért, mert mindig ellenőrizni kell mindent.

„A busz átvételére nem lett volna elegendő idő, és én, például egy fékhibás busszal nem vagyok hajlandó dolgozni, az utasok biztonsága számomra (…) a legfontosabb”- folytatta. A cég szerint kétszer gyorsan is ment a busszal Viktor, ő azt mondja: azért, mert rossz volt a sebességmérő.

„A busz utasok nélkül közlekedett 70-es táblánál, tehát mindent maximálisan, és tökéletesen csináltam, ezt a mai napig így gondolom. Hogyha ugyanott lennék, ugyanígy csinálnám”- tette hozzá.

Ráadásul, mint mondja, ez tavaly volt, amiért már megkapta a büntetését. Viktor jövő hét végén dolgozik utoljára. Nem tudja, hogyan tovább. Azt mondja: elkezd munkát keresni.

28 Tovább

Szégyen: Ma van az utolsó munkanapja Bócsa Viktornak

Az ATV-n bemutatott riport után kirúgta a BKV Bócsa Viktor buszvezetőt. Az esetről a Class FM reggeli műsorában a riportot készítő TV-s számolt be. A fiatalember, akit a BKV-figyelőn tegnap is bemutattunk, a közlekedési társaság azért bocsátotta el, mert a vezetés közben szórakoztatta az utasait. Viktor ma vezet utoljára a BKV-nál. Keressétek fel minél többen, és utazzatok vele!

Én személy szerint nem értem a BKV-t. Csak a negatív hírek jelennek meg a médiában a céggel kapcsolatban. Kigyulladó metrók, műszaki hibás buszok, agresszív járművezetők és ellenőrök. Megjelenik végre egy pozitív hír is, és erre kirúgják az illetőt. Milyen PR szakemberek dolgoznak ennél a begyepedesett, kommunista cégnél?

Az esettel kapcsolatban megkerestük a BKK-t. Várjuk a visszajelzésüket.

24 Tovább

Meghökkentő: Knight Rider és "légiutas-kísérő" a BKV-n?

Meghökkentő buszjárat hódít a BKV vonalán. A 105-ös nem csak fölveszi, és leteszi az utasokat a megállókban, hanem egy igazi show-műsorral ajándékozza meg őket. A fiatal buszsofőr humoros megjegyzéseket tesz, és vicces zenéket is bejátszik menet közben – persze mindezzel nem veszélyezteti az utasokat. Ott jártunkkor éppen a Knight Rider, és a Hupikék törpikék hódított, -olvasható az ATV weboldalán.

15 Tovább

Három hónapja vége a tesztüzemnek, mégis össze-vissza működik a vizuális indulásjelző a 3-as metrón

Hetekkel ezelőtt írtam a BKV-figyelő Facebook oldalán, hogy a 3-as metró kocsijaiba négy hónapja felszerelt vizuális indulásjelző berendezések balesetveszélyes helyzeteket teremthetnek. Bár az egy hónapos tesztüzemnek már vége, a villogók a mai napig nem működnek megfelelően, így félrevezetik az utasokat, akik könnyen az ajtók között maradnak. A leggyakoribb hibajelenség, hogy az indulásjelző az egyik kocsiban működik, a másikban nem, de olyat is láttunk már, hogy az egyik állomáson villogtak a LED-ek, a másik állomáson már nem. Persze az sem ritka, hogy egyáltalán nem működik a vizuális tájékoztató. Talán amire ezeket az öreg metrókat leselejtezi a BKV, addigra sikerül beüzemelni az új rendszert…

Tisztelt BKV-figyelő!

Minden nap metróval járok, és azt tapasztalom, hogy a 3-as metró kocsijainak ajtaja fölé beszerelt piros jelzőfény nem működik minden járművön. Néhány hónapja, a tesztüzem előtt a BKV weboldalán is olvasható volt, hogy az esélyegyenlőség érdekében fényjelzés fogja figyelmeztetni az utasokat, az ajtózárási szándékra. Az utolsó bekezdésben pedig az is olvasható, hogy a tesztüzem végén, a tapasztalatok értékelése után véglegesítik a rendszer beállításait. Ez volt júliusban!

69 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek