Leülné vagy ledolgozná a pótdíj összegét a rossz jegykezelő miatt megbüntetett utas
Olvasónkat, Mátét azért büntette meg egy BKV ellenőr a Blaha Lujza téren a metrókijáratnál, mert kétszer kezelt jeggyel utazott. Persze ezt csak az ellenőrök látták, ugyanis a jegyen lévő másik számsor annyira halvány volt, hogy az utas hiába forgatta és nézegette a jegyet, sehol sem találta. Olvasónk nem ért egyet a büntetéssel, úgyhogy elhatározta, hogy vagy leüli vagy közmunkát vállal, de a BKV tőle ezentúl egy fillért sem lát. Hasonlóan jártam én is néhány napja, az akkori bejegyzésemet ide kattintva olvashatjátok.
Kedves BKV-figyelő!
Azért írok, mert április 21-én összeakadt a bajszom a BKV-val. Történt, hogy miután kitaxiztattam a családot a Stadionokhoz és feltettem őket a buszra, a hazaúthoz a metrót vettem igénybe. Magam kerékpárral járok, télen is, de az ilyen extrém esetekre van egy közös 10-es gyűjtőnk a feleségemmel, azt cserélgetjük egymás közt. Nos, még otthon letéptem róla a két használt jegyet, a következő jónak tűnt. Lukasztok a Stadionoknál, mutatom az biztonsági őrnek, szinte rá sem néz.
Hiába lyukasztottam, meg akart büntetni a BKV-ellenőr
Hiába vettem meg előre a jegyem és hiába lyukasztottam, ma délután mégis összetűzésbe kerültem egy ellenőrrel a Ferenciek terén. Hazafelé indultam a füstös Forgách utcától metróval. A mozgólépcső tetején kilyukasztottam a gyűjtőjegyemből egy jegyet, majd rutinosan zsebre tettem. A Ferenciek terénél szálltam le, ahol bemondták, hogy az ellenőrök a kijáratnál ellenőrzést végeznek, ezért már a mozgólépcsőn elővettem a gyűjtőt és előkészítettem a jegyet. Az ellenőrhöz érve készségesen megmutattam a szelvényt, de a BKV-s minden köszönés és kérés nélkül kivette a kezemből. Nézegette, forgatgatta, majd megkérdezte, hogy a helyszínen vagy csekken szeretném-e rendezni a büntetést.
Megleckéztette a szabálytalankodó utast a villamosvezető
Olvasónk, Niki tegnap reggel a 2-es villamosra szeretett volna felszállni a Boráros téren, de ez nem sikerült neki. A villamoshoz a 4-es 6-os megállójából szaladt, és annak ellenére próbált meg felpattanni, hogy az indulásjelző már egy ideje szólt. Niki saját bevallása szerint rendszeresen így száll fel a villamosra, úgyhogy valószínűsíthető, hogy a villamosvezető így akarta megleckéztetni a szabálytalankodása miatt. Az odacsukást én személy szerint túlzásnak érzem, de ha a rendszeres szabálytalankodást figyelembe vesszük, talán jogos volt.
Tisztelt BKV-figyelő!
Szeretném Önökkel megosztani a mai napon történteket, ami mélységes felháborodást keltett bennem utólag. Ott, akkor csupán csak nagyon megijedtem. Időpont:2011.05.02-án reggel 8:25 Helyszín: 2-es villamos, Boráros téri megálló a Haller utca felé
Reggel a 4-6-os villamostól futottam le a 2-es villamoshoz amit láttam, hogy éppen jön. Szokásomhoz híven, az utolsó pillanatban a leghátsó ajtónál szerettem volna felszállni amikor a villamos már jelzett, hogy zárja ajtóit. (nem egyszer szálltam már fel a villamosra így, soha nem jelentett problémát a villamosvezetőnek 3 másodperccel tovább nyitva tartani az ajtót amíg beszállok) Sajnos ez ma nem így történt.
Rossz volt a lyukasztó, 25 euróra büntették a turistát
"Magyarországon még mindig kommunizmus van!" -kiabált a megbüntetett turisták után egy ellenőr a Deák téren. Olvasónk egy kisebb csoporttal érkezett az országba. A Földalattin szerettek volna utazni, de felszállásnál nem tudták érvényesíteni a jegyüket, mert nem működött a lyukasztó. Mégis felszálltak, mivel semmilyen segítséget nem kaptak. A Deákon 25 eurót vett el tőlük az ellenőr, pedig az utasok nem tehettek arról, hogy rossz volt a lyukasztó. Ráadásul van egy szabály (levél végén megtalálod), hogy a turista nem büntethető, ha van jegye, de azt nem tudta kezelni (mert rossz a lyukasztó, vagy mert nem tudta, hogy kell):
Kedves BKV-figyelő!
Valamikor december 11-e után már írtam egy levelet erre a címre, panaszkodva, hogy külföldi vendégeimmel meglepetten tapasztaltuk, hogy nem működnek a metró vonalak előterében jegykezelő szerkezetek, hogy hosszú ideig tart, amíg az ember lekezel pl. 6 jegyet. Írtam akkor arról is, h az Astoriánál kedvesek voltak az ellenőrök segítettek. Nekik sem ment könnyen a jegykezelés... másutt viszont csak bámulták, hogy mit szenved a szerencsétlen (a helyi viszonyokat nem ismerő) utas.
Utolsó kommentek