Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szakadó esőben várakoznak az utasok a repülőtér 1-es termináljánál

A Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljának bezárása után a BKK az épület elől áthelyezte a 93-as busz megállóját az "A" portához. A probléma ezzel csak annyi, hogy az új helyen nincs fedett utasváró, emiatt a 30 perces követéssel közlekedő buszokra a szabad ég alatt kell várkozni a még a szakadó esőben is:

Tisztelt Gál Mihály Úr!

Egy panaszt szeretnék Ön felé jelezni.

A Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljánál a 93-as busz megállóját a BKK az épület elől (ami viszonylag fedett), áthelyezte kb. 200 méterrel előrébb, az "A" porta kijárata után ahol nincs fedett utasváró.

Ez a járat menetrendileg 30 perces követéssel közlekedik (de a szűkös menetideje miatt néha több is). A minap, szakadó esőben voltunk kénytelenek várni az autóbuszt, és mikor megérkezett, többen jeleztük ezt a járművezetőnek, aki természetesen nem tehet róla. Kérdezném, hogy mikor lesz ez ügyben érdemi előrelépés (megálló vissza helyezése, vagy fedett utasváró)?

Ha jelezné az illetékesek felé, köszönöm.

Üdvözlettel: K. István

4 Tovább

BKK: A Köki Terminál beruházója felel a mozgólépcsőkért és a liftekért

Június 4-én "Hetek óta nem működik a mozgólépcső Kőbánya-Kispesten" címmel megjelent bejegyzésünkben egy olvasónk arra panaszkodott, hogy a BKV hetek óta képtelen megjavíttatni a KÖKI metróállomáson lévő mozgólépcsőt és a buszpályaudvarhoz tartozó liftet. A bejegyzésre a BKK az alább olvasható levében reagált. A válaszukból kiderül, hogy az új létesítmények forgalomba helyezése ellenére az átadási eljárás sajnos - nem a BKV hibájából - még nem zárult le, az eszközökért jelenleg még mindig a bevásárlóközpont beruházója felel.

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-Figyelőn megjelent, "Hetek óta nem működik a mozgólépcső Kőbánya-Kispesten" című cikkével kapcsolatosan az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:

A Kőbánya-Kispest metróállomás utasforgalmi létesítményeinek átépítése a KÖKI Terminal nevű bevásárlóközpont építésének keretében történt. A bevásárlóközpont magánberuházás, amely lezárultakor - a beruházó és a BKV Zrt. között megkötött megállapodás szerint - a megépült autóbusz és metró végállomás, illetve az azokon működő utasforgalmi eszközök a BKV Zrt. részére átadásra kerülnek. Az új létesítmények forgalomba helyezése ellenére az átadási eljárás sajnos - nem a BKV hibájából - még nem zárult le, az eszközökért jelenleg még mindig a bevásárlóközpont beruházója felel.

Az utasok minél teljesebb körű kiszolgálása érdekében a BKV Zrt. már az átadás lezárulta előtt is vállalta a mozgólépcsők és liftek üzemeltetését, felügyeletét, azonban az átadást mindeddig késleltető vitás kérdések rendezéséig a mozgólépcsők és liftek fenntartási, hibajavítási munkái a bevásárlóközpont beruházója, illetve a berendezés szállítója feladatkörében maradtak. A hibamentes üzemeltethetőségért a BKV Zrt. egyelőre nem tud felelősséget vállalni, mivel idegen tulajdonú eszközök javíttatására a számára közpénzből biztosított működési forrásokból nem költhet. A berendezések üzemeltetése során  felmerült problémákat természetesen a BKV Zrt. haladéktalanul jelzi és a szükséges munkák elvégzésének sürgetését is folyamatosan megteszi mind a beruházó mind a szállító felé.

Jelenleg a  Kőbánya-Kispest végállomáson az érkező metróperonon lévő mozgólépcső valamint az autóbusz pályaudvar peronján lévő lift sajnálatos módon huzamosabb ideje üzemképtelen.  A berendezések garanciális javítására a BKV Zrt. több esetben felszólította a beruházót, illetve a szállítót, kérték intézkedésüket a hiba sürgős elhárítására vonatkozóan. Egyeztető megbeszéléseket és helyszíni bejárásokat is kezdeményeztek, a legutóbbi helyszíni bejáráson határozott ígéretet kaptak a mielőbbi javításra.

A probléma megoldásáig az utasoknak az akadálymentes feljutáshoz az érkező metróperon elején lévő, hibamentesen üzemelő lift, valamint az autóbusz pályaudvaron lévő mozgólépcsők használatát javasoljuk és mindent megteszünk a vitás tulajdoni helyzet (mely egyébként a P+R parkoló megnyitását is késlelteti) rendezésére és addig is a javítás érdekében a beruházó sürgetése érdekében.

5 Tovább

BKK: Hibázott a forgalomirányító diszpécser

Múlthét pénteken "Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra" címmel megjelent bejegyzésünkkel kapcsolatban a BKK vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el, melynek nyomán megállapításra került, hogy a BKK diszpécsere hibázott, amikor nem csoportosított át autóbuszokat a 85E vonaláról a "fekete" 85 vonalára. Részletek alább:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelő blogon 2012. június 8-án megjelent, "Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra" című bejegyzésben megjelent észrevételek kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk.

Az eset kapcsán a BKK vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el, melynek nyomán megállapításra került, hogy a forgalomirányító diszpécser a jelzett esetben hibát követett el. Egy időszakban meghibásodott több 85-ös jelzésű jármű is, melyek pótlására átcsoportosítást kellett volna végrehajtania, ennek ellenére nem irányított át 85E jelzésű autóbuszt a 85-ös viszonylatra. Az érintett kollégánk részére írásbeli figyelemfelhívást adunk ki és törekszünk a hasonló esetek elkerülésére.

Az esetleges kellemetlenségek miatt utasaink elnézését kérjük ezúton is.

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

20 Tovább

Csak nyelik a pénzt a BKK jegyautomatái

Biztos van köztetek olyan, aki pórbált már meg BKK (BKV) jegyautomatából jegyet venni. Én régebben többször is próbálkoztam, de sose jártam sikerrel. Vagy egyáltalán nem működött a gép, vagy egyszerűen elnyelte a bedobott pénzt, és cseszett jegyet adni. Néhány évvel ezelőtt teszteltük a budai jegyautomatákat. Akkor 20 gépből 14 nem üzemelt, ami elég rossz arány, úgy gondolom. (A teszten készült képekért kattints ide!)

Várjuk a hozzászólásitokat arról, hogy hol próbáltatok meg legutoljára jegyet venni, és sikerült-e.

Tisztelt BKV-figyelő!

Engem a jegyautomaták szívattak meg. Bár gondolom nem egyedi az eset, de talán mégis érdemes foglalkozni vele:

Május 25-én történt az eset, nevezetesen, hogy villamossal akartam utazni a Petőfi híd budai hídfőjétől a Nyugatiig. Nem volt ugyan jegyem, de bliccelni sem akartam, ezért arra kényszerültem, hogy valahol ott, a környéken vegyek egyet. Lehet, hogy ez a helyieknek nem okoz problémát, de vidékiként nem igazán tudtam, hogy az ELTE körül hol lehet jegyet kapni. Egy másik vidéki sráccal voltam, mindketten utaztunk volna már haza, siettünk.

Kimentünk a hídhoz és látjuk, hogy a megállóban van jegyautomata. Bár az országban mindenki tudja, hogy automatából jegyet soha, mert úgysem működnek, de ez mégis olyan bizalomgerjesztően nézett ki, még összefirkálva sem volt. Megszavaztunk így neki egy esélyt, bíztunk benne, hogy csak lesz ebből jegy. Elővettem 320 Ft-ot, ami egy 200, egy 100 és egy 20 forintos érméből állt. Naiv vidéki otthon sem használ fizető automatát, ha teheti, így nemműködő-automataügyileg tapasztalatlanul elköveti azt a hibát, hogy először a 200 forintosat dobja be. Automata benyeli, majd látványosan semmi. Vissza sem adja.

Utas káromkodik egy nagyot, de a társa csak leinti, hogy milyen balek, még egy automatába sem tudja bedobni a pénzt. Majd ő. Fog egy húszast, bedobja. Semmi. Biztos az lehet a probléma, hogy először dobtuk a pénzt, és még nem választottunk jegyet. Tapiképernyőn kiválasztja a jegytípust, amit ért is a gépezet, de a már bedobott pénzről ezután sem hajlandó tudomást venni. Na, ő bedob még egy húszast, majd most! Lehet tippelni, hogy így sem működött. 240 forintért meggyőződtünk róla, hogy nem megy az automata. Fel is hívtam a hibabejelentő számot, de akkora ott a forgalom, hogy a telefonban semmit sem hallottam, így le is tettem. Másrészt siettünk, harmadrészt, hogy bizonyítom be, hogy én már etettem a szerkentyűt? Bemondásra csak nem adnak vissza pénzt, bár ebben lehet, hogy tévedek. Annyit meg végképp nem ér meg az összeg, hogy Debrecenből futkossak utána.

Ebben a sztoriban nem a 240 forint a lényeges, ennél jóval nagyobb pénzeket is elköltünk feleslegesen. Ami sokkal bosszantóbb, hogy valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki így járt, és nem csak ennél az egy automatánál. Vajon mennyi bevételt hozhat ez éves szinten? Szerintem sokat. A semmiért.

8 Tovább

Utaspanasz hatására javították meg a kardán hibás metrókocsit

Olvasónk, Balázs egy hónapja levelet írt a BKK-nak, mert a barátnője az egyik metrókocsiban utazva súlyos műszaki hibára lett figyelmes, a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott. A BKK a bejelentésre egy hónappal később reagált, és mint írják, a levél kézhezvétele után azonnal javították a hibát. Részletek alább:

Kedves Gál Mihály! 

A kezdetek óta olvasom a blogodat, még sohasem küldtem be levelet, azonban ennek is eljött az ideje. Egy hónapja barátnőm egy súlyos hibára figyelt fel metrózás közben, felírta a pályaszámot és az ajtószámot, majd szólt nekem. Küldtem egy emailt a BKK-nak az esetről, és meglepetésünkre a mai nap válaszoltak.

A levelezés nyilvánosságra hozalatával csak azt szeretném elérni, hogy ha bárki észlel egy-egy komolyabb hibát, akkor azt jelentse, mert meglesz az eredménye. Lehet jönni többféle kifogással: a szolgáltatás minőségével, ár/érték arányával, a járművek állapotával, de ezzel nem jutunk előbbre, azzal kell kezdenünk valamit, amink van. Ez a csekély erőfeszítés nem csak a BKV-nak segítség, hanem megóvhatjuk utastársaink testi biztonságát.

Tisztelt BKK!

Tegnapi nap folyamán barátnőm az M2-es vonalon közlekedett, és a 137-as számú metrókocsi 7-1 és 7-4 ajtó között a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott valószínűleg valamelyik csapágyazás, a jelenség elindulástól a közlekedési sebesség eléréséig, azaz erőátvitel közben volt érzékelhető. Ez a hibajelenség álló helyzetben nem észlelhető, ezért gondoltuk, hogy érdemes lenne szólni Önöknek és esetleg továbbítják ezt a levelet az illetékeseknek és utánanéznek a hiba okának.

Üdvözlettel,
Cz. Balázs

Tisztelt Cz. Balázs Úr!  

Hivatkozva a Társaságunkhoz 2012. május 12-én érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy bejelentésének kézhezvételét követően az illetékes szakemberek a 137. pályaszámú kocsit átvizsgálták és kardán meghibásodás miatt rendkívüli alkatrészcserére került sor.

Köszönjük segítő szándékú bejelentését.

Budapest, 2012. június 8.

1 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek