Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A fűtéssel spórol az alvállalkozó

Aki a kevés fizetése mellé valami kis kiegészítést szeretne szerezni az a BKV alvállalkozójánál ott spórol, ahol csak tud. Nyáron a klímával, télen a fűtéssel takarékoskodnak, így a megspórolt gázolaj után pótlékot kapnak fizetéskor.

Tisztelt BKV Figyelő!

Dél-Budán lakom, ahol a BKV több buszjáratát (114, 141, 213, 214) kiadta a VT-Transmannak alvállalkozásba. Ezzel önmagában még semmi probléma sincs.

Azzal viszont igen, hogy a VT-sek csak hírből ismerik a menetrendet. Ez azért van mert kevés az alapfizetésük és emellé a megspórolt gázolaj után jár nekik "gázolajpénz". A spórolásra több módszerük van.

A legegyszerűbb, hogy buszt nem fűtik télen, nyáron nem, vagy csak alig használják a légkondicionálót, hogy kevesebbet fogyasszon. Másik bevett szokásuk, hogy a külső megállókban ahol nincs felszálló és csak 1-2 leszálló van "elfelejtenek" megállni, amit ha az ember számon kér rajtuk különböző kifogásokat találnak ki. Viszont ami a leg dühítőbb és legszembetűnőbb a menetrendek semmibe vétele. A belső végállomásokról a járatok még pontosan indulnak, ám a külső végállomásra már 5-6 perc késéssel ér be, visszafelé pedig előbb indulnak, hogy a belső végállomásra pontosan érkezzenek meg.

Már nem egyszer jártam úgy utastársaimmal együtt, hogy a megadott időpontban a külső végállomástól alig 4 percre lévő megállóban már rég ott sem volt a busz. Mindennapos a mérgelődés a környék buszmegállóiban. Ha a vonalakat ellenőrzik akkor 2 napig minden járat úgy megy ahogy kell, majd az ellenőrzések végeztével minden visszatér a "normális" kerékvágásba,

Üdvözlettel: Vakond97

72 Tovább

Fejlődik az utastájékoztatás

Egy környezettudatos cég, mindig arra törekszik, hogy munkájával a lehető legkevesebbet ártson a Földnek. Így van ezzel a BKV is, aki úgy döntött, hogy az elektromos áram, és a biológiai úton soha le nem bomló kijelző helyett papírt és ceruzát fog, táblákat gyárt és így tájékoztatja az utasokat. Olvasónk egy ilyenről készített feltételt:

Lehet, hogy viccesen hangzik, de a papír és a ceruza a BKV-t tekintve igenis fejlődés, ugyanis a cég 2007-ben még ennyit sem foglalkozott a tájékoztatással:

25 Tovább

BKV: A villamosvezető és a diszpécser is hibázott

Rabbeleben néhány napja egy érdekes levéllel keresett meg minket. Panasza az volt, hogy az 1-es villamos amin utazott, két megállót is kihagyott, így az utasok sétálhattak a reggeli hidegben. A BKV kivizsgálta az esetet és megállapította, hogy a villamosvezető és a diszpécser is hibázott:

Tisztelt XY!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Az Ön által jelzett villamos megállóhelye ívben van, ezért a járművezető a szerelvény visszapillantó tükréből nem látja végig a szerelvény oldalát teljes hosszában.  A biztonságos utas cserét a megállóba telepített KRESZ tükör biztosítja, aminek a fűtése a jelzett időben nem működött, így azon a hajnali pára lecsapódott. A járművezető ennek a problémának a megoldására helytelen megoldást választott, amihez a menetirányító diszpécser is, helytelenül, a belegyezését adta.

Panaszbejelentése alapján, felhívtuk az érintett kollega figyelmét, hogy a jövőben körültekintőbben végezze munkáját.

Jelzett járművezetőt munkáltatói jogkörgyakorlója anyagi következményekkel járó felelősségre vonásban részesítette, megbeszélte vele a jövőben követendő helyes eljárást.

Az okozott kellemetlenségért elnézést kérünk. Reméljük, a jövőben, hasonló negatív tapasztalat nem éri utazásai során.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. november 20.

Üdvözlettel:

Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető

31 Tovább

Kocsis úr, tessék ide leülni...

„Aki leül, az megérdemli” Mondja az okos BKV-figyelő olvasó. Számtalan képet mutattam már be koszos BKV járművekről, összevizelt, ürülékkel összekent ülésekről. Az ilyen postok annyi megrázzák az olvasókat, hogy egyre többen állnak inkább utazásuk közben, egyre többen szeretnék, hogy a szövet üléseket műbőr vagy műanyag váltsa fel. Olvasónktól kaptuk ezt a gyöngyszemet:

56 Tovább

Intézzük el ezerötért

Igazi magyar történet következik. Olvasónknak lejárt a bérlete, ami helyett újat szeretett volna venni. Mivel lakóhelyénél a BKV nem árul bérletet, ezért elment a Nyugatiig. Az utazásához jegyet szeretett volna venni, amit a megállóban sem az automatából, sem az utasoktól nem kapott, ezért felszállt a villamosra. Természetesen jött az ellenőr, aki helyszíni bírságot szeretett volna vele fizettetni. Olvasónk hajthatatlan volt és inkább leszállt, de ment utána az ellenőr is, aki jelezte, hogy 1500 forintért eltekint a bírságtól:

Kedves BKV-figyelő!

2008. 11. 13-án utaztam a Combino villamoson a Rákóczi tér és a Nyugati között (munkahely), mert bérletet szerettem volna venni, ugyanis szerdán lejárt, és csak aznap vettem észre. Mivel tudtam, hogy a bérletem le van járva, jegyet szerettem volna venni a megállóban, amire nem volt lehetőségem. Bedobtam egy 5 forintost, amit a gép visszaadott, majd a második próbálkozás után el is nyelte. Mindenhol megpróbáltam jegyet venni, még néhány utast is megkérdeztem, nem-e tart magánál gyűjtőjegyet, mert vennék tőle, de senkinek nem volt.

Nem szórakoztam többet, felszálltam a villamosra. Az első megállónál egy ellenőr jelent meg mellettem, akinek jeleztem, hogy a bérletem tegnap járt le (meg is mutattam neki) és éppen oda igyekszem, hogy megvegyem. Ekkor flegmán, letegezve meg kérdezte, hogy: "A jegyed hol van"?. Megkértem, hogy maradjunk a hivatalos magázó formánál, majd elmagyaráztam neki, hogy próbáltam jegyet venni, de nem volt rá lehetőség, így felszálltam.

Azt mondta, ez nem megoldás. Tartsak magamnál jegyet, tudnom kellene, hogy a BKV automatái rosszak (?), készüljek fel az utazásra. Felszólított, hogy fizessek a helyszínen 6000 forintot, vagy utólag csekken, 12000-et, mert meg lettem büntetve.

166 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek