Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Letették az éjszakai buszról

Mit tehet az éjszakai buszon dolgozó biztonsági őr, ha az utas részeg, és nem hajlandó jegyet venni? Segítséget kér, és leteszik a következő megállóba. Sokak szerint ez az eljárás nem jogos, és felháborító. Én mégis azt mondom, hogy valahogy meg kell szabadulni a részeg és fizetni nem akaró utasoktól, aminek ez az egyik legjobb formája. Ledobni, lerúgni, megverni nem kell, viszont a buszon tényleg semmi keresnivalója.

Tisztelt BKV-figyelő!

Tegnap (2008. 11. 21. péntek hajnal 1:00 óra után) utaztam hazafelé az éjszakai 923-as járaton. Mint ismeretes, az utóbbi időben ellepték az uruk-hai-ok (gyk. ellenőrök) az éjszakai járatokat is, legalább 6-8 példány szokott egy-egy csordába tömörülni. Ezen alkalommal egészen a Nyugati pályaudvarig nem volt semmi komoly probléma, egy részeg sráccal türelmetlenkedett az egyikőjük a kelleténél kicsit jobban, de semmi tettleges. Azonban a Nyugatinál - ahol (a Margit híd felé) az éjjeli ellenőrök csapatostúl leszállnak, hogy ott az alakzatot újra felvegyék és másik vadászmezőt keressenek - történt az alábbi incidens.

Az egyik ellenőr fennmaradt, vagy mert az utas nem engedte le, vagy mert meg akarta várni, amíg az illető utas leszáll (nincs jegye és nem is vett, vagy hasonló). Ez még rendjén is volna, de az utasnak nem akaródzott leszállni, ami alapvetően ellentétes szándék volt az ellenőrével (ez jelentette a konfliktust). Jelen esetben lényegtelen, hogy jogosan akarták-e leszállásra bírni az utast (nem hallottam, csak láttam, így nem tudom pontosan mi lehetett mögötte), mert az eljárással voltak problémák. Ugyanis miután nem sikerült szép szóval, majd hangos szóval sem letessékelni, tettlegességre került sor, vagyis kézi erővel láttak neki lepakolni. Egy kicsit enyhén fogalmaztam, korrigálnék: konkrétan lerángatták, de nem csak buszról, hanem egyenesen a földre a szerencsétlent, mindezt hárman, hiszem az uruk-hai-ok csapatban harcolnak, mert kiképzésük hiányos és a nyers erőre épített. Viszont ha már lerángatták a földre, jól ott is hagyták az illetőt, nehogy véletlenül a jó szándék vádja érje őket. Megjegyzés: nem tudom, hogy részeg volt-e, vagy beteg vagy csak makacs, de még azután is a földön maradt, hogy az ellenőrök rég elmentek, és a tekintete sem volt teljesen tiszta. De az eljárás akkor sem volt emberi.

Egy utas

102 Tovább

Össze kell fognunk a BKV jövőjéért

Tisztelt utazóközönség!

A közösségi közlekedés szerepe mind Budapesten, mind a vidéki nagyvárosokban fontos szerepet játszik. A város élhetőségén túl, a napi rendszeres szolgáltatás biztosítása, a környezetvédelmi szempontok figyelembe vétele, és a zsúfolt városi utak forgalmának mérséklése a cél. A közösségi közlekedés aránya jelenleg sokkal magasabb az egyéni közlekedéssel szemben Budapesten. Ez egyedülálló Európában, mint ahogy egyedülálló a járatsűrűség és a megállók egymáshoz közelisége. Amiben komoly lemaradásunk van, az a járművek magas életkora, az ebből következő rossz műszaki állapotok és a műszaki javítóbázisok lepusztult állaga. Európai nagyvárosokban az első helyre helyezik a közösségi közlekedés szerepét. Megoldották a finanszírozás kérdését, ráadásul úgy, hogy azt nem az utazóközönségre hárítják át teljes egészében. A forrásokat a legtöbb európai városban megtalálták és alkalmazzák annak érdekében, hogy az utasok számára minél olcsóbb és színvonalasabb szolgáltatást nyújtsanak. A BKV Zrt. nehéz helyzetben van. Utasaink közvetlenül is tapasztalhatják, hogy a járművek hibája miatt, gyakori átszállásra és többletutazásra kényszerülnek. Jövőre a Tulajdonos az infláció kétszeresének megfelelő jegyáremelést tervez, tovább növelve az utazóközönség terheit. A finanszírozás megoldatlansága oda vezet, hogy a magas jegyárak mellett tovább romlik a közlekedés. Drasztikusan csökkenhet a teljesítmény és további járatritkításokra kerülhet sor. A Tulajdonos az utasra nem háríthatja át az általa nem fizetett költségeket! A Tulajdonos és a Kormányzat vitathatatlan tehetetlensége és tehetségtelensége már a biztonságos üzemi működést és a napi szolgáltatási szint biztosítását is veszélyezteti.

Kérjük, aláírásával támogassa fellépésünket. Követeljük közösen, hogy az utasok terhei ne növekedjenek tovább. A Tulajdonos végre működési oldalon is megfelelő szinten biztosítsa a napi működést, és a Kormányzat növelje támogatását a közösségi közlekedés fenntarthatósága érdekében.

- Tudja-e, hogy a BKV Zrt. bevételéhez Ön és a Kormányzat járul hozzá? A Főváros a Szolgáltatási szerződésben rögzített feladatok ellenértékét nem fizeti ki!

- Tudja-e, hogy Ön a BKV Zrt. bevételeinek már a 48%-át fizeti, és a tervezett drasztikus jegyáremeléssel tovább kívánják növelni az Ön terheit?

83 Tovább

Szakemberek a XXI. században

Sajnos Magyarországon, és Európában egyre kevesebb a jól dolgozó, ügyes kezű szakember. Az ország csak „zseniket” termel, akik már egy csavart sem tudnak rendesen a helyére rakni. Olvasónk és kisfia pont egy ilyen zseni munkájával találkozott a földalattin, melynek vérző kéz, és sírás lett a vége:

Tisztelt BKV!

Sajnálattal vegyes szégyenkezéssel közlöm, hogy ma összevéreztünk az M1-es viszonylaton egy kocsit.

Ma reggel oviba menet két gyermekemmel örömmel szálltunk be egy felújított belső terű földalatti kocsiba. Örömünk nem sokáig tartott, mert az Opera megálló előtt a kisebbik gyermekem vérző kézzel sírva fordult hozzám. A baleset okát nem kellett sokáig kutatnom.

Az ablak körüli fekete műanyag kereteket a felújítás során alumínium(?) csavarokkal rögzítették. Ezek az erőteljes becsavarás, vagy a nem megfelelő méretű csavarhúzó használata miatt kisorjásodtak. Egy ilyennel találkozott gyermekem kézfeje.

Mentségünkre legyen, hogy e gyönyörűen felújított 34. sz. kocsiban ejtett vérnyomokat

igyekeztünk a magunk lehetőségeihez mérten minél jobban eltávolítani. Sőt, az általunk összevérzett csavarról lakáskulcsom segítségével, kevés sikerrel ugyan, de megpróbáltam a sorját lekapirgálni.

Elnézést kérünk az esetlegesen a kocsiban maradt szennyeződésért, és egyúttal felajánlok a BKV Zrt. részére 5.000,- Ft-ot, hogy ezeket a csavarokat lecserélhesse.

Levelemet megküldöm a BKV-Figyelőnek is, hisz így talán nagyobb eséllyel előzhetjük meg, hogy az ovisok vérükkel szennyezzék Budapest büszkeségét, Millenniumi Földalatti Vasutat.

Üdvözlettel: immáron rendszeres levelezőjük, XY

15 Tovább

Hülyék miatt késik a körúti villamos

Kedden a körúton volt dolgom, ahol a 6-os villamossal utaztam, az első ajtónál. Egész úton bosszúsan figyeltem a hülye pestieket, akik miatt a villamos rövid távokon 2-3 perc késést szedett fel. A villamos nem csak az ajtót felfeszegető barmok miatt nem tudott haladni, hanem a hülye autósok miatt sem, akik előre látták, hogy nem tudnak haladni, a dugó miatt, mégis ráhajtottak a villamossínre és feltartották a járművet. Minden fontosabb kereszteződésnél volt néhány ilyen autós, így a villamos még 5-6 perc késést felszedett néhány megálló alatt. A körúti dugó miatt nem csak az autósok várakoztak, hanem a villamoson ülő utasok is. Olvasónk dugóval nem, csak hülye utasokkal találkozott.

A kép illusztráció

Sziasztok!
 
Rövid leszek és tömör: ma ismét megbizonyosodtam róla, hogy az emberi hülyeség végtelen...
 
Este 19.00 körül vártam a 4-6-os villamosra a Király utcánál, a Nyugatiig utaztam volna. Mikor odaértem a megállóba, az ellenkező irányba éppen elment egy villamos, majd hamarosan kettő másik is. Utastársaimmal együtt egyre inkább pislogtunk a messzi távolba, azt lesvén, mikor érkezik a mienk, hiszen ellenkező irányba már három is lassan elhúzott, nekünk pedig semmi nem jutott. (Mielőtt valaki megkérdezné, hogy miért nem sétáltam le a 2 megállónyi távot: azért, mert 2 csomagom is volt...)
 
Szóval végre-valahára megérkezett a mi villamosunk is. Láthatóan tömve volt, és nem kevesen akartak még felszállni rá. Látva a tumultust inkább úgy döntöttem, hogy megvárom a következőt, minek nyomorogni. Szóval álltam a villamos mellett és néztem, ahogy drága embertársaim próbálták feltuszkolni magukat a fullos járműre. (Úgy látszik, egyiküknek se volt annyi esze, hogy úgyis mindjárt jön a következő, és nem hiszem, hogy MINDENKI annyira sietett volna...) Na mindegy, a lényeg: egy idő után megszólalt a csengő, ami ugyebár az ajtók záródását, majd pedig a villamos indulását jelzi. Pontosabban jelezte volna, ha egy-két, rendkívül IQ-harcos utas nem feszítette volna szét a már összezáródni készülő ajtókat...
 
1. Látták, hogy tele van, nem nagyon férnek már fel. 2. Max. néhány perc és jön a következő. Akkor meg minek erőlködni? (+ az ajtók sem arra lettek kitalálva, hogy az emberek ide-oda feszegessék, ugye...) Nyilván azt se fogták fel, hogy ezáltal még jobban késleltetik a járatot, pedig már így is kicsit borult a rendszer, hiszen az előző villamos jóval előrébb járhatott már...
 
Valójában apróság, mégis jól rávilágít sok ember utazási kultúrájára, az agya helyén lévő valaminek a működésére. Kár, hogy sok van belőlük...
 
Mindenesetre BKV-"élmények"től mentes további szép napokat kívánok a normális embereknek! :)
 
Kata

39 Tovább

Lassan gyertyával világítanak az utasok

Mindenszentek után mindenkinél maradt otthon 1-2 mécses, ami még jól jöhet. Ugyanis lassan már tényleg ott tartunk, hogy a világításról is nekünk kell gondoskodni.

Néhány napja utaztam egy villamospótló buszon (BKV-s Volvo), aminek a hátsó részében csak egy kis neoncső pislákolt. Nem tudtam eldönteni, hogy takarékoskodnak-e, vagy elfogyott a garázsban a neon, ezért előremenetem a vezetőhöz, aki tájékoztatott arról, hogy elromlott. Idézem: "Nem ilyen utakra való ez a busz". Kiállni nem tudott a forgalomból, mert nincs elég busz, így hát, akinek nem volt elég a hangulatvilágítás, az vagy meggyújtott egy mécsest, vagy előrement.

Olvasónk ennél rosszabb Volvo buszon utazott. Olyannal, aminek egészében nem volt világítás. Takarékosság? /kopik a neoncső:)/ Nincs készleten? Elromlott? Mai napig nem tudni…

Tisztelt BKV-figyelő!

A tegnapi nap (2008.11.16 péntek) utaztam egy barátommal a 200E jelzésű Reptér-buszon Kőbánya-Kispestre. A Felsőcsatári úti megállóban vártunk a buszra, ami kb. 15 perc múlva jött is, pedig nem az utolsó járattal mentünk. Úgy 17:00 lehetett, a következő képeket (csatoltam őket) pedig 17:17-19-kor készítettem a buszon a két megálló között (Telefonnal, úgyhogy ha van valami gond a minőséggel, ez az oka.):

55 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek