Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megvesztegette a biztonsági őrt

Mióta biztonságiak vannak a körúti villamosok végállomásain, jóval kevesebb hajléktalannal találkozom délután és reggel. Nincs olyan büdös, több hely van. Nekem ezért megéri felmutatni a bérletem, egyáltalán nem macerás. Csak az öröm nem mindig felhőtlen. A rendszert a hajléktalanok két hét alatt kitapasztalták, és már az első megállóban visszaszállnak a villamosra. És ez még nem minden: Olvasónk saját szemével látta, ahogy egy szakadt férfi lefizette a biztonságit, hogy felszállhasson a villamosra.

Tisztelt BKV Zrt!

Tegnap, azaz 2008. november 19-én délután utaztam a Móricz Zsigmond körtér és a Mester utca között a 6-os villamoson. A körtéren a villamos ajtajainál a híradásokból már jól ismert, láthatósági mellényes, biztonsági szolgálat beléptető ellenőrzést végzett. Levelemben pontos személyleírás, időpontot nem adok, mert nem célom a dolgozójuk bemószerolása, csupán a médiában egekig magasztalt beléptetési rendszerükkel szeretném szembesíteni önöket.

Más európai városban ilyen ellenőrzési rendszert még nem láttam, pedig voltam már néhány nagyvárosban. Ezzel nem bántani szeretném az ellenőröket, és a rendszert, hisz önök a jelenlegi rendszerből a legjobbat hozták ki, véleményem szerint. (Biztonsági őrök telepítése olcsóbb, mint a beléptető kapu). Örülök az őröknek, annak ellenére is, hogy év elején, és évközben több utasukat bántalmazták, zúzódásoktól a csonttörésig volt itt minden. Azóta megemberelték magukat.

Most mégsem emiatt írok. Tegnap a Móriczon miután felszálltam a villamosra, egy érdekes eset szemtanúja voltam. Biztonsági őrüket egy szakadtabb, koszos ember szólította le (nem hajléktalan, csak ápolatlan), és megkérte, hogy engedje fel. Emberük beállt az ajtóba és ellenállt, mindaddig, amíg egy fémpénz (színe alapján 100-as) dobott az dolgozójuk kabátjának zsebébe. Emberük belenyúlt a zsebébe, kivette a pénzt, majd elállt az ajtóból, ezzel szabad utat adott az ápolatlan embernek.

Ezt látva odamentem munkatársukhoz, akinek elmondása szerint „belepofáztam a munkájába”. Nem húztam fel magam rajta, hisz igaza van. Ő nem szól bele az én munkámba, nekem sincs jogom az övébe, csupán érdeklődni szerettem volna, hogy ez a 100 forintos jegy, milyen kedvezménynek minősül, és hány megállóra érvényes. Erre nem adott választ, és odébb ment.

Véleményem szerint az ellenőrzésük akkor ér valamit, ha kiszűrik azokat az embereket, akik társaságuknak nem fizetnek (ez a célja az egésznek). Ha a beléptetést végző személyzet megvesztegethető, akkor mit ér a rendszer?

A Budafoki útnál felszállt a villamosra 5 roma férfi, akik feltűnően hangosan beszéltek arról, hogy semmit nem ér ez a rendszer. 3 perc alatt lesétálják ezt a néhány megállót, és két hét alatt eddig sosem találkoztak ellenőrrel. Véleményük szerint a pénzt költhetnék másra is. Ők a Borároson szálltak le.

Remélem tegnapi élményeimmel bemutathattam önöknek cégük új, „hatásos” ellenőrzési rendszerét.

H.

55 Tovább

Nagy az Isten állatkertje

És milyen kicsi a kerítés. Olvasónk lefotózott két tujázó fiatalt, akik a Combino villamos ütközőjén ülve, az ablaktörlő lapátba kapaszkodva közlekedtek. Vajon ha kárt tesznek a villamosban (pl. letörik a nem olcsó lapátot) ki fogják fizetni?

63 Tovább

Negyven percet várt a trolira

Olvasónk hoki meccsre igyekezett, amit a BKV miatt majdnem lekésett. 40 perc megállóban való várakozás után megpróbálta felhívni a BKV-t, de a tudakozótól kapott telefonszámokon nem tudta elérni a BKV-t. A trolik egyébként nagyon rossz állapotban vannak. Október 20. környékén utaztam a 78-as trolival, aminek útvonalán (oda-vissza) 3 lerobbant buszt láttam…

Hello Figyelő!

Kicsit korábban már megírtam, hogy miért nem járunk munkába Feleséggel és pocaklakóval a helyes kis közösségi közlekedést használva, de most már lassan odáig jutok/jutunk, hogy egyéb esetekben is más eszközökre szorulunk.

Történt, hogy egy egészen egyszerű útvonalat követve szerettünk volna eljutni a magyar-horvát hoki meccsre szombaton, úgy negyed öt körül.

77-es troli, Vezér út és Egressy út sarka. Troli éppen elmegy, szóval van idő beszaladni a boltba, hogy vegyünk a meccsre valami rágcsálnivalót, vagy akármit. Úgy kb. nyolc percig tarthatott a dolog, irány a megálló, telefon a haveroknak, hogy kb. tíz perc és ott vagyunk a Stefánia és az Egressy sarkán - öt megálló, mondjuk, vagy hat, nem lehet vészes a dolog.

A következő telefont fél órával később eresztettem meg, még mindig ugyanott, a troli ugyanis csak nem akart jönni. Miközben az ellenkező irányba elment három, s miközben a menetrend szerint jönnie kellett volna háromnak.

Jó, gondoltam csak rákérdezek, hátha valaki a BKV-nál tudja, hogy mi a gond. 198, mondjanak egy számot. Az első szám nyolcvanas, azt mobilról nem lehet hívni. A második helyi, budapesti, szuper - azt nem veszik fel, persze.

Itt aztán abbahagytam, inkább telefonáltam még egy havernak, hogy vegyen föl a meccsre menet a megállóban. Megjegyzem, mire odaértünk, leparkoltunk, akkor jött az első troli, tehát gyakorlatilag négy-öt járat kimaradhatott...

Megjegyzés 2.: ezt nem először játssza velem a 77-es troli, többször jártam úgy reggel hét-nyolc között, hogy nem volt kedve jönni húsz-harminc percig, pedig akkor hat-nyolc percenként jár, legalábbis a menetrend szerint...

69 Tovább

Hagyó ránk erőlteti az egyesített bérletet?

A napokban a BKV-figyelőn is megjelent egy hír, miszerint a BKV jövőre is emeli a tarifáit, ez az emelés 7,8% lenne. Mára kiderült, hogy nem drágább lesz, hanem olcsóbb, méghozzá egy egyesített bérlet (továbbiakban BEB), akik eddig BKV bérletet használtak, számukra lesz tarifaemelés, és nagyobb szívás.


Hagyó Miklós javaslata szerint jövőre teljesen megszűnne a BKV bérlet, és a pénztárakban csak BEB bérletet forgalmaznának, ami Budapest közigazgatási határain belül, érvényes BKV-ra, MÁV-ra és Volánra, tehát aki az agglomerációban él, nem csak a BKV-t használja, az ezzel a bérlettel csak nyerhet. Aki viszont csak BKV-zik, az ismét szív, mert drágábban fog utazni.


A BKV utasnak jelenleg nincs választása. Fizet a villamosért, fizet a metróért és fizet a buszért is, ha bérletet vesz, ugyanis nincs bontott bérlet. Ha én busszal utazom csak, akkor is meg kell vennem a bérletet, ugyan úgy, mint annak, aki egész nap közlekedik BKV-n, föld alatt, és föld felett. Most már nem csak ezért fogtok fizetni, hanem a vasútért és a Volánért is, mert Hagyó úr ezt szeretné.


Többször javasoltam már, hogy a BKV bérlet legyen ágazatokra, vagy zónákra bontva, és csak azért fizessünk, amit használunk. Így jóval olcsóbb lehetne a bérlet, és talán az is megvenné, aki eddig bliccelt. Hagyó úr ehelyett azokkal is fizettetné a MÁV-ot és a Volánt, aki nem is használja.


Véleményem szerint, akinek praktikus az egyesített bérlet, az 2006-óta már használja, akinek nincs szüksége rá, az megveszi a sima bérletet. Miért kell ezt is kényszerrel ráerőltetni a budapestiekre?


Egy olvasónk javaslata a zónásított rendszerről:

224 Tovább

Tojik a BKV az utastájékoztatásra

Biztos többetekkel előfordult már, hogy ismeretlen helyre kellett mennetek, ahol még sosem jártatok. Az utastájékoztató rendszernek ilyenkor van a legnagyobb haszna. Jó látni a következő megállót, az átszállási lehetőségeket, esetleg a busz útvonalát. A BKV úgy gondolta, hogy erre nincs szükség, ezért a 2 hónapja megszűnt járatait ajánlja átszállási lehetőségként a járművek tábláin, és a metrótérképen is.

Tisztelt BKV-figyelő!

A minap utaztam a 19-es villamoson, ami számomra egy új járat, ugyanis gyerekkoromban utaztam vele utoljára, amikor még jó UV-k jártak rajta. A villamos vonalán azóta sok minden változott, ezért kénytelen voltam a tájékoztató táblát megnézni útközben, mégis hol tudok átszállni és mire, és hogy mégis merre megy a villamos. (képet csatoltam).

Sajnos a villamosban semmilyen tájékoztató nem volt, a vezető nem mondta még a megállókat sem, digitális utastájékoztatás pedig nem volt, így az ablakban lévő táblákat nézegettem. Meglepődve tapasztaltam, hogy olyan járatok szerepelnek rajta többségében, amik már több mint két hónapja megszűntek. Szerencsére az utasok rendesek voltak és segítettek, így nem vesztem el túlságosan Budán.

A BKV miért veszi ennyire semmibe az utasokat? Miért szarik a tájékoztatásra?

Kl.

65 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek