Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

京都市営地下鉄 (A kiotói Metró)

Olvasónk a kiotói metróról írt beszámolót és írta le tapasztalatait. Ebből kiderül, hogy van még hová fejlődnünk. Kiotóban nem az utasok szívatására összpontosítanak, hanem azon dolgoznak, hogy az utasoknak könnyebb legyen. Jó a jegyrendszerük, a metróhálózatuk, és jó a beléptető rendszerük. Mi meg a 4-es metrónkkal szenvedünk… :)

Kiotó városának két metróvonala van, a Karaszuma-vonal (Karaszuma-szen 烏丸線)és a Tózai vonal (Tózai-szen 東西線). Előbbi déli-északi irányban, utóbbi kelet-nyugati irányban halad.

A Karaszuma-vonalnak 15, a Tózai-vonalnak 17 megallója van. A metró zónarendszeres, a jegyárak 210-340 jen között mozognak. A mozgássérültek számára kedvezményes jegyeket vezettek be, 110-170 jen között. Ezenkívül kapható napijegy, gyűjtőjegy, kedvezményes nappali gyűjtőjegy, kedvezményes gyűjtőjegy, kedvezményes vonaljegy és csoportos jegy is. A bérlet szintén zónarendszeres, van dolgozó, diák (külön egyetemista, középiskolás, általános iskolás), kombinált bérlet (dolgozó-diák) és kedvezményes bérlet is.

Napijegy



A dolgozó havibérlet 1 zónára 8820 jen, az egyetemista bérlet szintén 1 zónára 6300 jen. Ellenőr nincs, mivel beléptető kapuk (kaiszacugucsi 改札口) vannak, a kapuknál található az állomás irodája is, mindig van ott valaki, aki felvilágosítást tud nyújtani. (A beléptetőkapu és a zónarendszer a vasútnál is megtalálható. A metró egyes helyeken felszíni vasútként is funkcionál.)

40 Tovább

Pénteken csütörtököt tartott a BKV

Ezeket a szombati munkanapokat sosem értettem. Teljesen felesleges. Az emberek fele otthonmaradt, szabadságot vett ki, az iskolák szinte üresek voltak a lógós diákok miatt, és a tömegközlekedési eszközök is kongottak az ürességtől. Arról nem is beszélve, hogy az emberek összezavarodtak. Nagyobb hülyeség ez, mint a téli – nyári időszámítás. Egy hasznuk azonban van. Járatcsökkentéskor el lehet hitetni az utassal, hogy ő a hülye.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
Egy tegnapi (október 17., péntek) tapasztalatomat szeretném megosztani Önökkel. Péntek délután 13.20 körül érkeztem a földalatti Mexikói úti végállomására, és innen a 225-ös busszal szándékoztam tovább menni. A végállomáson 2 db 225-ös is parkolt, ennek ellenére a menetrend szerint 13.30-kor induló járat nem indult el. Ezt követően megkérdeztem egy BKV-s egyenruhában a közelben álló urat, aki azt mondta, ő semmit sem tud ezekről a buszokról. Ezek után egy buszsofőrnél kérdezősdödtem, aki éppen egy 25-össel érkezett meg a végállomásra. Ő legalább annyit megtett, hogy odament a 225-ös megállójához és megnézte ő is a menetrendet, ( http://www.bkv.hu/busz/225.html ) majd közölte, hogy rossz adatot néztem, hiszen csütörtök van. Ezzel az állásponttal nem vitatkoztam (azt hiszem elég fölösleges lett volna), és kikövetkeztettem, azért mondja, hiszen szombaton munkanap lesz. Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy egy szombati munkanap miatt nem a csütörtökök duplázódnak meg egy héten, hanem a péntekek. Kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy turistának hogyan magyarázták volna el, hogy egy pénteki napon nem az aznapi menetrend szerint járnak a BKV-járatok, továbbá arra is, hogy a tegnapi napot a BKV-n kívül ki gondolta csütörtöknek.
 
Tisztelettel: H. Ágoston

43 Tovább

Éljenek a biztonsági őrök!

Amikor a lenti levelet elolvastam, azt hittem, hogy a BKV gerillamarketingjéről van szó. Biztonsági őröket így szerintem utas még nem dicsért, mint ahogy Gergely olvasónk. Persze én csak rosszmájú voltam, hiszek benne, hogy vannak olyan emberek, akik bíznak a biztonságiakban, és örülnek nekik.

Tisztelt BKV vezetés!

Örömmel tapasztaltam a minap, (bár gépkocsival utazom többet inkább), hogy a Szentendre-Békásmegyer HÉV vonalon biztonsági őrök szállnak fel a szerelvényekre!

Jó ötletnek tartom, fontos, hogy a mai világban biztonságba érezzük magukat mi utasok és természetesen gyermekeink is. Az őrök fellépése, megjelenésük profinak látszott, és ami meglepő volt számomra udvariasak is voltak.
Tovább haladtam, majd leszálltam a HÉV-ről a Batthyányi téri végállomáson és folytattam utamat metróval.

Itt is örömmel tapasztaltam a biztonsági őrök jelenlétét, valamint azt, ahogyan a jegyellenőrök munkáját is segítik. De azért sajnos látszik még, hogy a Balkánon vagyunk. Ugyanis a következő történt:

jegyellenőrök kérték a jegyeket-bérleteket az előttem levő utazótól aki trágár hangnemben közölte mi a f... sznak kéred, majd jött a biztonsági őr aki szerencsétlen kérdezte ,hogy mi a probléma, ezután a kedves utazó válaszként megjegyezte mi a f...sz közöd van hozzá te köcsög.

Nem irigylem az ellenőrök, és a biztonsági őrök munkáját, ezt a hangnemet én biztos nem tűrtem volna el. Egyszóval pozitív élménnyel gazdagodtam, bár nem vagyok nagy BKV-s utazó!

További sok sikert
Koch Gergely

82 Tovább

Nincs 35 darab százasod?

Automatából bérletet venni még nem lehet. A BKV utasészrevételek hatására még év elején lecserélte az érintőképernyős automaták szoftverét, és elvileg többféle jegyet lehet belőlük venni. A turistajegy 3400 Ft, amihez megvételéhez 34 darab százas kell, mert nem mindegyik automata fogad el papírpénzt és bankkártyát. A probléma ott van, hogy egyszerre csak 1500 Ft-ot lehet bedobni az automatába :)

Tegnap miközben a 4-es villamost vártam a Borároson nézegettem a BKV csúcs szuper érintőképernyős automatáját, amit a kijelzőn villogó felirat szerint az utasok észrevétele alapján alakítottak át.



Senki nem akart belőle jegyet venni, így vettem a bátorságot és kipróbáltam. Minden benne lévő jegyfajtából a maximális mennyiséget akartam venni, ami összesen 40 ezer forintba került. Kerestem a bankkártya nyílást, vagy a papírpénz beadására szolgáló nyílást, de az automata csak fémpénzt fogad el. Az kijelzőn (képünkön) egy aranyos kis felirat jelezte, hogyha problémám lenne a kártyás fizetéssel, nyugodtan hívjam a bank ügyfélszolgálatát, ahol majd segítenek. Felhívtam volna én őket, de mit mondok? Ha nincs nyílás a gépen a kártyának, ők sem tudnak segíteni, és jelenleg ez a legnagyobb problémám. Nem volt nálam zsebben 400 darab százas, sem 800 darab ötvenes, ezért hamar rájöttem, hogy 40 ezer forintot nem is olyan könnyű a BKV-nak odaadni, még akkor sem, ha szeretnék.

64 Tovább

Erre nem lehet felkészülni

Kata olvasónkat egy spanyol ismerőse látogatta meg Budapesten. Kata olvassa a BKV-figyelőt és tudta, hogy a spanyol hölgynek meg kell mutatni, milyen is a BKV, mert a turistákra szakosodott ellenőrök hamar ki fognak kezdeni vele. Barátunk ezen csak mosolygott, majd amikor elvették a gyűjtőjegyét, és meg akarták büntetni, csak fogta a fejét. A BKV-ra nem lehet előre felkészülni. Sajnos.

Sziasztok!

 

Rendszeresen olvasom a blogot, de eddig még nem ragadtam tollat. Ilyen történet pedig volt már, de ez mindig tanulságos. Spanyol hölgy ismerősöm tölt itt huzamosabb időt, bőrszíne alapján könnyen felismerhető, hogy külföldi. Kiokosítottam mindenről, megtanulta, hogy van ilyen jegylyukasztó(piros és húzni kell), meg modernebb (narancsságra), hogy átszálláskor új jegyet kell lyukasztani, hogy a kijáratig tartsa magánál, és beszéltem neki az ellenőrökről, hogy a kezükbe ne adjon semmit, főleg jegyet, amin ő csak mosolygott. Elmondanám, hogy sokat utaztunk együtt, és nagyon rendesen mindenhol lyukaszt.

 

Ma (X. 18.) 14.49-kor hívott a Deák térről. Kék metróval jött a Kőbánya - Kispestről teljesen érvényes jeggyel. A kijáratnál megállították az ellenőrök. Azt mondták, hogy nem érvényes a jegye, mindezt persze magyarul. Arra biztatták, hogy fizessen helyben. Nála nem volt készpénz, erre elküldték a bankautomatához. Felkészítettem erre a lehetőségre, de megijedt az öt "rossz kinézetű" ellenőr együttesétől. Csekket kérni nem engedték, mondván, a spanyol személyi igazolvány számukra nem megfelelő. Valamint a jegytömböt, amiből még csak 2 jegyet használt el maguknál tartották, csak amíg visszaér. Az automata nem működött, ekkor hívott engem, hogy beszéljek már az ellenőrökkel, mi a baj a jeggyel, és inkább csekket kér. Vissza is fordult, de az ellenőrök már nem voltak ott.

 

Egy biztonsági őrrel beszélhettem telefonon 14.56-kor, aki látta az esetet, de nem tudott segíteni, átadta a kagylót a forgalmi ügyeletesnek. Ott megegyeztek, hogy a mai napon a jegyet visszaszerezni nem lehet, panaszt lehetne tenni egy központi címen, de csak magyar nyelven.

 

Igaz, hogy csak 8 jeggyel lett rövidebb, de folytatni kell az útját, úgy, hogy nincs nála érvényes jegy. Kellemetlen neki is, nekem is, az országnak is.

 

Nap mint nap látom, ahogy "rászállnak" a turistákra, főleg este, a központi helyeken. Ha ott vagyok, próbálok segíteni. De miért kell Robin Hood-ot játszanom országunk fővárosában? És ki a főgonosz, aki ezen változtatni tud? Bkv-t használok nap mint nap. Személy szerint két problémám van: a tisztaság (+hajléktalanok) és az ellenőrök/biztonsági őrök.

 

Tisztelettel: Varju A. Kata

55 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek