Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A hétvége bunkó parkolásai

Mint biciklis, és mint BKV utas mutatnám meg az olvasóknak az alábbi két képet. Az egyik szombaton, 17:30 körül készült a Boráros téren, a 23-as busz buszmegállójában (leszálló utasok számára). A Taxi4 dolgozói úgy gondolták, ők a környék királyai, ezért egymás mellé beállva elfoglalhatják a buszmegállót és a gyalogosátkelőt, mely sajnos a képen nem látszik. A 23-as busz természetesen nem tudott beállni a megállóba, ezért kénytelen volt az 54-es busz megállójába állni, ezzel feltartva a beálló 54-es buszt.

 


Aki BKV-zik valószínű próbált már biciklizni is a városban. A blogon mindig olvasom, hogy leszúrják az úton bicikliző embereket. Sajnos sokan nem gondolnak bele abba, hogy a bicikliseknek sem könnyű a bunkó autósok miatt. A 6-os villamos Budafoki úti megállója mellett van egy Szír élelmiszerbolt, melynek tulajdonosa, és vásárlói mindig a bicikliúton parkolnak. Egyszer nagyon felhúztam magam, és szóltam neki, hogy álljon odébb. Kiabált, majd lefényképeztem. Ketten idegeskedtünk utána, ugyanis autóval utánam jött, és a Petőfi hídnál elkezdett fenyegetni.

 

47 Tovább

Használhatatlan a 11-es busz

A tömegközlekedés legnagyobb vesztesei talán a 11-es busz utasai, akiknek a BKV igazán megnehezíti az életüket. A menetrendben leírt 4-5 perces követés helyett a buszok 10-15 percenként járnak, amikre többségében nem lehet felférni, mert nincs hely. Két észrevétel alant:

Sziasztok!

Ma a 29-es buszon ülve hazafelé eldöntöttem, megosztom másokkal is a 11-es busz sztoriját: 09. 15-én délután 16:00-kor álltam be a Mechwart ligeti megállóba, és vártam, hogy a Batthyány tér felől érkezzen egy 11-es busz. 16:29-kor meguntam az esőben állni. Azért is döntöttem így, mert körülöttem kb. 60-70 ember várt ugyanarra a buszra. Azért csak ennyi, mert sokan elindultak gyalog.

Közben egyébként (gondolom a Batthyány térről) érkezett egy férfi gyalogosan, és igen feldúlva kiabálta, hogy a Batthyány téren öt darab 11-es busz áll, de egyik sem indul el.

Ahhoz is elég nehéz volt hozzászokni, hogy a menetrend szerinti 4-5 perces követési idő főleg csúcsidőben, mindkét irányban 10-15 percre nyúlik, de a mai rekordot döntött. Nem tudom, mások mennyit vártak még, de én jobbnak láttam, ha a 6-os villamos-HÉV (16:38, Margit híd)- 29-es busz (16:50, Kolosy tér) kombinációjával jutok haza, mert nem láttam rá esélyt, hogy a közeljövőben érkezik egy busz.

Az utaskontroll folyamatos, a bérletemet naponta 6-8-szor is ellenőrzik, de ilyen esetekben -amikor a járművek követési távolsága rendszeresen a duplája/triplája a menetrendben foglaltaknak-, a BKV-nál terhel valakit felelősség? Vagy legalább magyarázatot kell adni valakinek?

Az a vicces még, hogy esténként, mikor fix időpontok szerepelnek a menetrendben, a buszok pontosan elindulnak, tehát sokszor este 8 után gyakorlatilag sűrűbben jár a busz, mint 16-19 óra között.

Ennél csak jobb utazást mindenkinek!

Ram

82 Tovább

Feltartják a forgalmat a várakozó buszok

A Pasaréti út lakói aggódnak a járdán és az úttesten várakozó buszok miatt, amik nem férnek be a végállomásra. A járdán parkoló busz a gyalogosokat, az úton parkoló pedig az autósokat tartja fel (első kép). Biztos, hogy jó ez így?
Tisztelt BKV Zrt!
Több lakóval egyetemben szomorúan tapasztaljuk az új 5-ös busz járat, illetve menetrend változás következményeit.
A helyzet az, hogy a buszok nem férnek be a végállomásra, így a Pasaréti út jobb, illetve bal oldalán parkolnak, pont a megállni és várakozási tábla hatálya alatt.Ezen parkoló buszok kerülgetés autóval rendkívül balesetveszélyes, amit a mellékelt fotók is alátámasztanak. Csak a mai nap 3 baleset történt itt, ebből egy személyi sérüléssel.
Éppen ezért a mai nap, illetve a héten folyamatosan dokumentáljuk ezen "parkolásokat" és amennyiben ezen helyzetet nem szüntetik meg péntekig, egy kötegben kerülnek benyújtásra a helyileg illetékes I. fokú szabálysértési hatósághoz, a teljes anyagot szintén megküldjük a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz.
Üdvözlettel: Gergely Aladár
37 Tovább

Távol vagyunk még Európától

Már ami a jegykezelést illeti. A 2-es villamoson sokszor találkozom turistákkal, akik a mechanikus lyukasztóval szerencsétlenkednek. Beleteszik a jegyet, várják, hogy történjen valami, és meglepődnek, mert a jegy ugyan olyan, mint amikor betették. Ekkor megyek én oda, és segítek neki. Turistánál hálásabb embert ritkán látni ezen a vonalon. Európa más fejlettebb országaiban a közlekedési eszközökön elektromos jegykezelő van, sőt a jegyrendszer sem ilyen elavult, mint kicsiny városunkban.

Turista jött, látott, csodálkozott, majd az ellenőrrel vitatkozott. Az itt szerzett tapasztalatait reméljük szerte-szét viszi majd a Világban. (A kép illusztráció)

Tisztelt BKV figyelő!

Egy kis rövidke történetet szeretnék megosztani a publikummal arról, hogy szegény külföldi turistát hogy lehet a legkönnyebben megbüntetni, megfélemlíteni illetve milyen jó benyomást szerez fővárosunkról!

Az egész a 19-es villamoson történt a Halászutcánál kezdődik, amikor felszállt 2 markáns ellenőr és végig mentek a villamoson, de az egyikük leragadt a velem szemben ülő angol úriembernél, aki lévén külföldi egy szót se értett abból amit a két (addigra oda jött a másik is) termetes karszalagos ember akart tudtára adni. Az angol ember azt próbálta elmondani, hogy rossz a jegykezelő, (én ekkor kapcsolódtam be, hogy fordítottam) mert az angol eddig csak a 200-as buszon és metrón jött közvetlen a reptérről a Gellért szállóig és ő csak gépi jegykezelővel találkozott és nem tudta mit kell csinálni a mi jó öreg piros lyukasztónkkal. A két ellenőr nem akarta békén hagyni, hogy ő akkor is fizesse be a büntetést, majd az angol úriember felháborodott ezen és kérte a számukat erre az ellenőrök bepöccentek és mondták neki h azonnal szálljon le (eléggé már ordítva és magyarul) és ezt elmondtam az angol embernek aki mondta hogy nem száll le mert van jegye csak nem tudta hogy ezt hogyan kell használni mert még sehol Európába nem látott hasonlót és erre megint kiakadtak a két ellenőr majd mondta az angol hogy rendőrt hív mert ez már felháborító és erre a két ellenőr kilyukasztotta a jegyét (amit útközben elvettek tőle amikor ő átnyújtotta ellenőrzésre), majd az Erzsébet híd előtti megállóba (sajnos nem tudom a nevét) leszálltak.

Sajnos ez a történet valószínű hogy elriasztott jó néhány angolt aki ismeri az úriembert és ki volt akadva (joggal) hogy ilyen megtörténhe a 21. századba és mondta is hogy kéne a járművekre ragasztani a lyukasztókhoz egy útmutatót hogy hogyan is kell használni!

ShagrathDB

52 Tovább

Kell nekünk a szövetülés?

Sok cikk volt már a BKV-figyelőn a BKV járművein lévő ülésekről. Egybehangzó véleményetek az volt, hogy a tisztíthatatlan szövetkárpitos ülések helyett ideje volna könnyebben takarítható, kevésbé fertőzésveszélyes műanyag- vagy műbőr üléseket tenni a járművekbe.
A BKV megrendelte az új metrószerelvényeket, amelyekből egyet már be is mutatattak az Alstom chorzowi üzemében. A bemutatókor a helyszínen tartózkodó Tenczer Gábor fényképén jól látható, hogy a kocsikban első osztályú piros szövetülések vannak, a kicsit kényelmetlenebb, könnyebben takarítható műanyag- vagy műbőr ülések helyett.
Összevizelt szövetborítású ülés
73 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek