Tisztelt BKV Zrt és Főpolgármesteri Hivatal!Szeptember elsején a híradásoknak „bedőlve” én is szerettem volna egy kismamabérletet vásárolni. 10 hónapos kislányommal sorban is álltunk kb. 20 percet a Moszkva téren mire a pénztárthoz érve közölte a hölgy, hogy ez nem jár csak a gyermek 2 éves korától. Nem egészen értem, hiszen MINDEN csatornán azt kommunikálták, hogy a kismamák vehetik igénybe ezt a lehetőséget. Nem értem, hogy mi a különbség egy 2 éves ill. egy 10 hónapos gyermek között, utas szempontból? Hazaérve a BKV.hu honlapot átnézve sem találtam olyan információt amely elmagyarázta volna miért nem tudtam igénybe venni a kedvezményes bérletet. Logikusan végiggondolva a kismamák döntő többsége 2 éves kor után visszamegy dolgozni, ill. újra szül. Akkor ki veheti igénybe egyáltalán ezt a bérletkonstrukciót??Kérem nyugtassanak meg, hogy csupán félreértésről van szó ( a pénztárost nem tájékoztatták) és nem egy ócska PR trükkről amivel kismamák ezreit verték át.Várom válaszukat,Üdvözlettel: Vargáné Murányi Dóra
Kismamabérlet nagymamáknak?
I Love Paraméterkönyv
Milyen jó nekünk, hogy a BKV bevezette a paraméterkönyv második részét, mely természetesen zökkenőmentesen ment. Most már nincsenek párhuzamosan, feleslegesen közlekedő buszok. Napok óta hívogatnak ismerősök, és mesélik, mekkora káosz van. Egymás után mennek azonos számú buszok, majd 20 percig semmi. Ez a BKV fejlett közlekedési rendszere. Alant is egy hasonló történet olvasható:
Kedves BKV-figyelő!
Ma reggel háromnegyed 8 körül Kőbányán a 95-ös és a 95A buszokra kb. 20 percet kellett várnunk, viszont ez idő elteltével mindjárt három is jött, közvetlenül egymás után. Mellékelten küldök két képet, melyeken szépen látszik, ahogy egymás után, szinte teljesen üresen állnak a Kápolna utcában, a Mázsa téri vasúti felüljáró környékén kialakult szokásos reggeli dugóban.
Nem hinném, hogy ez a mostani járatoptimalizálás eredménye, mert korábban is láttam már a 95-ösön ehhez hasonlót. Mivel általában kerékpárral járok, nem is vagyok különösebben érintett, de érdekelne, hogy mi lehet az oka az ilyen feltorlódásoknak. Ha tudjátok, legyetek szívesek, osszátok meg velem.
Üdv, Zoli
Meglopta a lyukasztó a gyanútlan utast
A metrón a menetjegy 60 percig érvényes. Az érvényesség ideje könnyen leolvasható, a jegyre bélyegzett számokból. Olvasónk körültekintő volt, és érdeklődő, ezért megvizsgálta a számokat. Mit vett észre? A néhány másodperce lyukasztott jegye már csak 10 percig érvényes. És mi van, ha jön az ellenőr?
Kedves BKV-figyelő!
Ma (2008.09.05) reggel, 8:56 perckor a 3-as metró Lehel téri állomásán kezeltem a jegyemet, ezután megdöbbenve vettem észre, hogy a gép hibás időt bélyegzett rá: 09050806, ami 8:06, tehát 50 perccel korábbi időt nyomtatott a jegyre, így tulajdonképpen már csak 10 percig volt érvényes. Szerencsére ahol leszálltam nem volt ellenőr. Ez valami új bevételi forrása a BKV-nak, hogy átállítják a jegykezelő automatát, hogy olyan utasokat is tudjanak büntetni, akik kezeltek jegyet?
Egy utas
A paraméterkönyvtől ments meg Uram minket
Annyi észrevételt kaptam a járatcsökkentéssel (paraméterkönyvvel) kapcsoltban, hogy mostanáig nem tudtam végigolvasni az összeset, és óráról-órára egyre több panaszt kapok. Ezekből az észrevételekből készült összeállítást olvashatjátok. Ezek az észrevételek azért kiemelten fontosak, mert a BKV szerint az átállás zökkenőmentes volt. És az utasok szerint?
Itt is van első utasunk Balázs, aki szerint ekkora fejetlenség rég volt ennél a cégnél. Járatok mennek össze-vissza számozva, azt sem tudják hova:
Mindenfelé olvasni arról, hogy a BKV augusztus 21-e óta átalakít és átalakít, sőt, az Indexen most is kint van, hogy hétfőn senki ne rutinból közlekedjen, mert a BKV átalakít.A BKV szerintem nem átalakít, hanem konkrétan megbolondult, és a maradék hűséges utasát most idegeníti el magától nagyjából örökre, ami valószínűleg egyet jelent majd a hosszú éveken át tartó, rengeteg adóforintba kerülő haláltusával. (Nem hiszek a frissen kinevezett új emberben sem.)A történet, ami mindezt mondatja velem, szerdán és csütörtökön történt, és a megértéséhez mindössze annyit kell tudni, hogy augusztus 21-e óta nincsenek piros és fekete buszok, hanem vannak számmal jelölt normál járatok (régen: fekete), valamint számmal és E betűvel jelölt gyorsjáratok (régen: piros). Mindez azért, mert az "új" megjelenítőkön (amik immáron több mint egy évtizede működnek vagy inkább nem működnek a BKV járatain) nem lehet piros színt megjeleníteni, és állítólag a külföldiek számára ez problémát jelentett, hogy a bekeretezett, fekete alapon zöld 173-as piros vagy fekete. Bárcsak tudnám, milyen külföldiekről van szó? Akiket Demszky évről évre ellehetetlenít a már tömegközlekedéssel is járhatatlan állapotú városban? Budapestre már csak az igazán elhivatottak jönnek nyáron, ők pedig ennél sokkal intelligensebbek. De a legszebb, hogy most már nemcsak ők nem tudják, min utaznak, hanem mi, budapestiek sem!Szerdán délután állok a Felszab (Ferenciek) téri megállóban és várom a piros 173-ast, amikor begördül a klasszikus, csuklós Ikarus, rajta 173-as tábla. A táblából megállapítom, hogy ez fekete - "minden vastag fánál megáll", noha ilyen busz eddig inkább a piros 7-173-as járatokra volt jellemző. Mindegy, erre tehát nem szállok fel. Begurul mögé egy Volvo busz, tipikusan olyan, amilyenek eddig a fekete 173-asok voltak. Nézem a táblát: bekeretezett 173. Akkor ez most mégis mi a francot jelent? Két fekete csak nem jön egymás után, gondolom, és felszállok. A busz belső kijelzőjén se keret, se E betű, és bizony beáll az Astoriánál levő megállóba, tehát fekete, hogy rohadjon meg. Mégis kettő jött egymás mögött. Mindegy, hazazötykölődtem vele.Csütörtök éjjel 10 után hazafelé tartok a Rádióból, állok a Keletinél a megállóban. Rövid várakozás után feltűnik a tegnapi buszom: Volvo, külső megjelenítőjén bekeretezett 173-as. Éjjel az ember már nem válogat, azzal megy, ami jön. Felszállok rá, bent ugyanazt látom a belső kijelzőn, amit tegnap: 173-as jelölés, se keret, se E betű - tehát fekete. És mégsem áll meg a Dózsa György útnál. Ekkor kezdenek el zúgolódni az emberek. Aztán a Cházár András utcánál sem, aztán a Stefániánál sem. Ez bizony piros/gyors 173-as.Hangsúlyoznám: kívülről-belülről ugyanaz a busz - ráadásul egy olyan, ami régen tipikusan fekete 173-as volt -, a külső megjelenítőn keretes 173-as (aminek augusztus 21 óta nem szabadna előfordulnia), a belsőn sima 173-as jelöléssel, szerda délután fekete, csütörtök éjjel piros. Utóbbi esetben nekem mázlim volt, de az azért egy picit durva, amikor a negyedóránként vagy még ritkábban járó éjszakai közlekedésben az ember akaratán kívül nem arra a buszra száll, amire gondolja, és elhozzák a halálba, ahonnan akár kilométereket gyalogolhat vissza az éjszakában. A Hungáriánál néhány potyára elhozott utas előrement az első ajtóhoz és üvöltött a buszvezetővel, a Bosnyákon már csak egy idős néni kiabált a vezetővel mérgében: "HOL AZ E BETŰ? MONDJA, HOL AZ E BETŰ?"Magyarország, 2008. Szánalomvölgy.
Viszik, mint a cukrot
A fémmel kereskedő, lomtalanításokon is feltűnő állampolgárok számára 1-2 csavar olyan lehet, mint másnak az arany. Már nem csak felsővezetékeket lopnak, hanem csavarokat is a talpfákból. A BKV ezt megunta, nem pótolja, ezért cammog a HÉV.
Tisztelt BKV-figyelő!
A Ráckevei HÉV vonalán nagyjából két hete Dunaharaszti és Szigetszentmiklós állomások között mindkét irányban csak lépésben halad a szerelvény. Ennek oka a kalauz elmondása szerint az, hogy ellopták a sínrögzítő csavarokat. Erről a cammogó HÉV-ről az átellenes sínt nézve magam is meggyőződtem, a csavarok valamivel kevesebb, mint fele hiányzik egy kb. 500 méteres szakaszon. Természetesen megvan a lesújtó véleményem a csavarlopkodókról is, de nem értem, hogy a BKV miért nem képes a hiányt pótolni, miközben naponta tucatnyi jármű megy át a kérdéses szakaszon.
Illusztráció
Nincs raktáron ilyen bonyolult alkatrészből néhány száz darab? Nincsen ember, aki néhány óra/nap alatt ezt a munkát el tudná végezni? Miért nincs fogalma a kalauznak arról, hogy mikor fogják a csavarokat pótolni? A plusz kb. 10 perc menetidő, aminek egy része már más szakaszokon is gyűlik, tervezhetetlenné teszi az utazást ezen a viszonylag ritka járaton, aminek a menetrendje a "nagy átszervezésben" megváltozott. A csavarlopás sajnos évente ismétlődően előfordul, hasonló forgatókönyv szerint.
Köszi a lehetőséget, Richárd
Utolsó kommentek