Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fizessenek a nyugdíjasok is?

Dinozzo nevű olvasónk felvetése érdekes. Véleménye szerint nem lennének zsúfoltak a BKV járatai, ha reggel a csúcsban, a járművek felét nem piacra igyekvő nyugdíjasok foglalnák el. Az idősek akkor is el tudják intézni feladataikat, amikor mások iskolában, vagy a munkahelyükön vannak. Ha sürgős a reggeli bevásárlás, akkor ők is fizessenek, ahogy mi tesszük.

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Kicsit rendhagyó lesz a postom, de tudomásom szerint még nem volt a témáról szó a fórumon, ezért nagyon érdekelne, hogy a t. Kommentelők hogyan vélekednek az elképzelésemről.

 

Amíg az emberek nagy többsége munkába, vagy munkából igyekszik, rengeteg nyugdíjas utazik ingyen a piacra, vagy csak úgy kóricálni a városba és ezzel indokolatlan zsúfoltságot teremtenek a BKV járatain csúcsidőben (tisztelet a kivételnek). Ezért javaslom a BKV-nak, hogy hétköznap 7-9, valamint 16-18 óra között a nyugdíjasok csak érvényes jeggyel, vagy kedvezményes bérlettel vehessék igénybe a BKV járatait. Ezzel a reggeli zsúfoltság, utaslemaradás is csökkenne, a bevételek pedig – igaz csak hangyányit – de nőnének.

 

Üdv: Dinozzo

375 Tovább

Elveszti a fizető utasait a BKV

"Gyorsabban, pontosabban, takarékosabban" jeligére a BKV bevezette az új paraméterkönyvet, melynek sorra jönnek elő a hibái. Olvasónk eldöntötte, nem szórakozik többet a tömegközlekedéssel, autóra váltja a BKV-t.
Tisztelt BKV!
Pénteki tapasztalataimat szeretném megosztani önökkel, mely az is lehet, hogy az erőszakkal ránkerőltetett paraméterkönyv következménye. A leírt esemény könnyebb megértése érdekében levelem mellé képeket csatoltam.
2008. szeptember 12-én, 17:30 körül A Móricz Zs. körtérről a Mester utcáig szerettem volna utazni. A Móriczra érve tanácstalan utasokkal találkoztam, és egy nem működő visszaszámláló órával, melyből azt a következtetést vontam le, hogy az Isten tudja, mikor indul a következő villamos. A vonalon dolgozó BKV-s ismerősöm szerint az óra rendszeresen elromlik, hiába jelzik a hibát, nem javítják meg, ugyan úgy, mint a végállomás előtti lámpát illetve elektromos váltót, mely bekapcsolását követően 10 percig működik, majd kikapcsol.
Tanácstalan utasok a Móriczon
95 Tovább

Meghatározhatatlan eredetű barnás anyag

A BKV-figyelő „Zaklasd az ÁNTSZ-t” című felhívására meglepően sokan jelentkeztek. Az olvasók által, az ÁNTSZ-nek küldött levelek közül véletlenszerűen kiválasztottam egyet, melyet alul képpel együtt megtaláltok. Itt ragadom meg az alkalmat, és köszönöm meg a segítséget mindenkinek, aki megkereste az ÁNTSZ-t, és a BKV-t.

Tisztelt Dr. Gáll Ildikó!

A BKV Figyelő blog segítségével jutottam az ön címéhez, és élni kívánok a lehetőséggel, hogy segítsek a BKV utasainak. A mai nap (2008. szeptember 4.-én) 14.03 perc körül a 14-es buszon közlekedő Volvo Alfa Localo buszon (a rendszámot sajnos nem tudtam felírni, de remélhetőleg a BKV lesz olyan együttműködő ebben az ügyben, hogy a megadott adatok alapján megkeresi az adott buszt, egy próbát megér.) az egyik ülésen egy meghatározhatatlan összetevőjű barnás anyagot fedeztem fel. Az ülésről képet mellékelek.

Köszönöm hogy időt szánt levelemre, további jó munkát kívánok!

Szőke Bálint
23 Tovább

Pécsen is odacsukják az utasokat

„Jó látni”, hogy nem csak a Pesten extrém sport a tömegközlekedés, hanem Pécsen is. Ott is vannak állatok, ott is divat szívózni az öregekkel, odacsukni az utasokat…

Sziasztok!

 

Az alábbi élménybeszámolót nemrég kaptam a barátnőmtől, miután hazament tőlem. Pécsen ( PKRT ) sem jobb a helyzet, mint a fővárosban, kivéve, hogy itt ritkábban járnak a buszok, így kevesebb kellemetlenség éri az embert. Egyébként az 50-es buszunk néhány sofőre bőven beleférne a BKV legtaplóbb sofőreinek klubjába.

 

Az 50-es sofőrje újra megmutatta a foga fehérjét. Közeledtünk egy buszmegálló felé és egy srác nagyon rohant hátulról h elérje, de mivel látta h messze van a busz inkább megállt és sétált tovább. Ekkor mi beértünk a megállóba és a sofőr kinyitotta a hátsó ajtót is és várt a srácra. Ezt ő észrevette és újra elkezdett szaladni. Pontban akkor amikor a srác odaért a hátsó ajtóhoz, a sofőr becsukta. Ő beragadt és nem tudott kijönni az ajtó közül, erre a sofőr elindult. A srác nagy nehezen kiszabadította magát és leült. Persze szentségelt egy sort. Ekkor felállt egy idős néni és jelzett hogy le akarna szállni... a sofőr viszont rohadtul nem zavartatta magát és egyszerűen nem állt meg a Krisztina téren. Szegény néni meg nem tudta h mi van. Na ezek után én megijedtem és gyorsan jeleztem, hogy nehogy az Aidingernél se álljon meg.

 

Üdv, Vido

17 Tovább

Ráhúzta a kormányt, majd kiabált

A BKV hetekkel ezelőtt nagyon büszke volt arra, hogy mennyire együttműködnek a kerékpárosokkal, és hogy mindenkinek mennyire jó lesz. Erről az együttműködésről biciklis olvasónk mesél, akit leszorított egy BKV busz az útról, majd a vezetője üvöltözni kezdett vele.

Tisztelt BKV! 
 
Levelemet Önöknek küldöm, de tekintsék nyílt levélnek, mert több országos médiában is meg kívánom jelentetni. Önök miatt, de Önökért is írok, mert ha a dolgok nem változnak, annak hamarosan súlyos következményei lesznek. 
 
A következő afférba keveredtem 2008. szeptember 10-én este 8 óra körül BPO-516 rendszámú buszukkal. Az Andrássy úton a Hősök tere felől kerékpárral érkezve kereszteztem a Nagykörutat, majd haladtam tovább, miközben a fent jelzett rendszámú, mögöttem haladó busz az előzésembe kezdett balról. Amikor már félig elhagyott (kb. a középső ajtó volt mellettem), dudált egyet, majd elkezdte rám húzni a kormányt, a megálló felé. Sem a busz kerekeit, sem a járda padkáját nem tartottam megfelelő menekülési célpontnak, ezért fékezni kezdtem, különben a busz nekilökött volna a járda padkájának. A busz tovább húzta felém a kormányt, végül mire mindketten megálltunk, én a hátsó ajtó és a járda közé szorítva kötöttem ki. Ezek után a vezető kiszállt, és minősíthetetlen hangnemben ordítozni kezdett – sajnos enyhébb kifejezést nem találok – orbitális baromságokat. Amikor a rendőrség hívását helyezte kilátásba, örömmel beleegyeztem. 
 
Amíg vártunk, a következők hangzottak el BPO-516 vezetője szájából, legalábbis mire lecsillapodott annyira, hogy nem csak kiabálva tudott kommunikálni: 
 
– „A busznak a buszsávban elsőbbsége van.” Ez a kijelentés így értelmezhetetlen, azonban a kérdéses útvonalon nincs is buszsáv. Buszmegállóhely van, sárga, keresztbe felfestett csíkokkal, a vezető ezt tekintette buszsávnak. Ha buszsáv lenne ott, akkor a KRESZ értelmében az attól balra eső sávban mentem volna, dacára azoknak az autósoknak, akik ezt a szabályt nem ismerik, és folyamatosan ledudálnak, leszorítanak. Kerékpársáv azonban van, igaz, a buszmegállóban nincs felfestve, de kerékpárral csakis ott, a járda mentén szabályos a közlekedés. 
 
– „A Nagykörút után a kerékpárnak elsőbbséget kell adnia.” Kértem, hogy mutassa meg azt a táblát, ami ezt jelzi. Ilyet természetesen nem talált. Ezután visszatért is a buszmegállóhelyet jelző sárga csíkok mutogatásához, mely szerint az elsőbbségadási kötelezettséget jelent (hogy lehet elsőbbséget adni valakinek, aki éppen leszorít?). 
 
– „Kerékpárommal átmentem a piroson a 40 méterrel korábbi kereszteződésen, ezért kényszerült erre a manőverre.” A Nagykörút keresztezése előtt nem a kerékpárúton (járdán) haladtam, hanem az autóúton. Ha a gyalogosok forgalma akadályozza a kerékpár haladását, a KRESZ szerint szabad az autóúton kerékpározni, márpedig a szóban forgó járda tele volt gyalogosokkal. Következésképp nekem az autóútnak szóló lámpákat kell figyelnem, és nem a kerékpárútét. Természetesen a lámpa zöld volt, ezen haladt át a busz is nem sokkal utánam. De ez a 40 méterrel későbbi eseményeket egyébként sem befolyásolta. 
 
Tájékoztatom Önöket, hogy BPO-516 vezetője a következő szabálysértéseket és bűncselekményt követte el:
 
– Dudálás. A KRESZ értelmében lakott területen belül csak baleset elkerülése érdekében szabad a dudát használni. Amikor vezetőjük dudált, nem állt fenn balesetveszély, hacsak nem az ő általa szándékosan, tervszerűen létrehozott balesetveszélyre próbált figyelmeztetni. 
 
– Akadályoztatás. A KRESZ szerint tilos az egyenesen, szabályosan haladó jármű akadályoztatása. BPO516 vezetője a buszt rám húzva fékezésre kényszerített. 
 
– Szándékos veszélyeztetés. Ez már nem szabálysértés, hanem bűncselekmény. Vezetőjük nem csak akadályoztatott, hanem szándékosan úgy kormányozta járművét, hogy ha nem fékezek, súlyos sérüléseket szereztem volna. 
 
Tisztelt BKV! A mindennapi közlekedés során a fentiek sajnos nem számítanak kirívó esetnek. Önök is tudják, hogy sok vezetőjük van, akik visszaélve erőfölényükkel szándékosan leszorítják, megfélemlítik a kerékpárosokat, ezt még néhány buszvezető is elismerte egy velük készült interjúban. Ebben az esetben azonban buszvezetőjük SZENTÜL HITTE, HOGY IGAZA VAN. Tökéletesen meg volt győződve arról, hogy helyesen cselekedett, bár az általa emlegetett jelek és táblák csak a képzeletében léteztek. Tisztelettel érdeklődöm, hogy van-e buszvezetőiknek jogosítványa? Letettek-e valaha KRESZ-vizsgát? Ismerik-e azt az útvonalat, amelyen dolgoznak? BPO-516 vezetője olyan mértékű hiányosságokról tett tanúbizonyságot a KRESZ ismerete terén, amiért engem a KRESZ-vizsgán azonnal hazaküldtek volna, Önöknél meg ilyen emberek vezetnek buszokat. 
 
Nem csak magam miatt írom ezt a levelet Önöknek, hanem minden kerékpáros nevében, akiket az Önök alkalmazottai rendszeresen terrorizálnak. Felhívom a figyelmüket, hogy eme alulképzett alkalmazottaik BÁRMELYIK NAP MEGÖLHETNEK VALAKIT, mint ahogy most is kizárólag rajtam múlt, hogy nem történt súlyos baleset. 
 
Minden bizonnyal tisztában vannak vele, hogy a budapesti kerékpárosok összefogása az országban és a világon is egyedülálló. Könnyen előfordulhat, hogy a helyzetet megelégelő kerékpárosok kamerákkal, fényképezőgépekkel felszerelkezve feljelentések és perek százait zúdítják Önökre a hasonló esetek miatt, aminek súlyos anyagi következményei is lehetnek. Mindenkinek jobb lenne, ha sokkal komolyabban vennék a vezetőik felkészítését és vizsgáztatását, különös tekintettel azokra a helyzetekre, amelyek csak az elmúlt időkben váltak gyakorivá. 
 
Köztudott, hogy alig találnak munkaerőt, ezért még azokat sem küldik el, akik balesetet okoznak; nincsenek is illúzióim a dolgok kimenetelét illetően. Ezúttal a rendőrség nem lett kihívva, mert BPO-516 kb. 15 perc eltelte után közölte, ő mégsem hívta a rendőröket, én pedig siettem. Azt viszont megígérem, hogy amikor csak tehetem, rajtam lesz a sisakkamerám, és minden vezetőjüket feljelentem, aki az életemet veszélyezteti – a bírósági várótermekben talán lesz idejük a KRESZ tüzetesebb tanulmányozására. A jelek szerint másképp nem megy. 
 
Üdvözlettel, Baki Ádám
258 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek