Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Visszaváltanád a bérleted? Megszívtad!

Vakond a munkahelyétől kapja a bérletét minden hónapban. A cégnek jelezte, hogy a BKV bérlet helyett neki gazdaságosabb lenne az egyesített bérlet (BEB), ezért beváltja az Akácfa utcában. Eddig minden rendben ment, most viszont született egy új rendelet:

BEBorult az ég

 

A történet főhőse minden hónapban havibérletet kap a munkáltatójától, juttatásként. Eddig ez szép és dícséretes dolog, csak az a baj, hogy főhősnek Rákosborzasztóról vonattal egy óra az út, míg símán BKV-val majd másfél - nem beszélve a kényelmi faktorról. Cégnél tehát főhős megkísérli meggyőzni az Aktuális Gazdasági Vezetést, hogy ugyan legyen már egyesített bérlet az a havibérlet, de ez a fejezet kudarccal zárul. Marad a havibérlet.

 

Szerencsére a mesében is létezik kiskapu: főhős a bérletszelvény kézhez vétele után besétál az Akácfa utcába, és 1000 Ft ráfizetése mellett becseréli egy BEB (egyesített) bérletre a havibérletet. Az új bérletszelvényre - ahogyan a régin is volt - rábélyegzik a "NEM VISSZAVÁLTHATÓ" feliratot, és ezzel minden rendben. (Rosszmájú olvasók kedvéért főhős nem pénzt kíván a bérletéért kapni, mert az adóügyileg kifogásolható lenne...) Happy end.

 

Igen ám, de született új rendelkezés. A bérlet hátuljára mostantól azt pecsételik, hogy "SZÁMLA KIADVA", és ettől új világ kezdődik. Főhős mit sem sejtve besétál az Akácfába, ahol kedvesen (tényleg!) közlik vele, hogy ez most kérem, nem megy, mert ugye a cseréhez kell a számla is, ha már egyszer kiadták.

 

Ha kell, hát kell, a mesében is három próbát kell kiállni, főhős tehát nem lepődik meg. A munkáltatójánál előkeresteti a számlát, ez a folyamat már csak a cég méretét tekintve sem egyszerű dolog, és baljós gondolatokkal visszatér a központi pénztárba, hogy ugye, akkor most már mehet a csere? Az előérzetek beigazolódása gyanánt kiderül, hogy hiába számla, mert a fizetés átutalással történt, ennek okán csak a cég kezdeményezhetné a cserét. Az a cég ugye, aki egyszer már nem kívánt főhősnek egyesített bérletet fizetni.

 

A sárkány saját farkába, a főhős a fűbe harap. Hiába, ilyen film is kell. Tanulság? A Cég 1000 forinttal gazdagabb, a BKV ugyanennyivel szegényebb, főhős pedig jól megszívatva, mert amennyiből egy hónapig vonatjegyet vesz, annyiból bőven kap egy vadi új BEB bérletet is. Vagy nyomorog a csigabuszon. Vagy mehet kerékpárral.

 

Végül is kit érdekel?

 

vakond

37 Tovább

Volán pótolja a 24-es villamost

A BKV járműparkja annyira elavult, és annyira kevés autóbuszuk van, hogy külsős cégeket kell megkérni több viszonylat üzemeltetésére. Az alvállalkozók eddig BKV-kék buszokat küldtek ki a vonalakra, így az utas szinte semmit változást nem érzett, amikor felszállt egy alvállalkozós buszra –  egészen mostanig.

Biztosan emlékeztek még a járatátszámozások magyarázatára. Hogy a városban nem közlekedhet azonos számmal villamos, busz vagy troli, még akkor sem, ha az egyik Budán jár, a másik Pesten. Mindenki mondta, hogy a busz kék, a villamos sárga, a troli meg piros –  nincs az a hülye, aki összetévesztené a hatos buszt a hatos villamossal, amely ugye nagyobb, sárgább, és még klíma is van benne.

 

 

A BKV vonalain közlekedő buszok azonban már nem mindenhol kékek. A 24-es villamospótló legalábbis tuti nem. Miért? Mert annyira nincs busz, hogy kiküldjenek egyet, ha meghibásodik egy valamelyik vonalon? Ennyire elöregedetett a járműflotta? Köztudott, hogy a járműveket sorra selejtezik le, sorra döglenek le. De valóban ekkora a buszhiány a BKV-nál?

 


Kék konkurens cég között enyhén szólva is érdekes egy ilyen buszcsere, és biztos az is, hogy nem ingyen van. Olyan ez, mintha a Burger King a McDonalds-tól kérne kölcsön zsemlét a Whopperhez.


További képek:

85 Tovább

Kétszer csukta oda a busz ajtaja

Nem lettem volna annak a kissrácnak a helyében, akinek felszálláskor a lábát, leszálláskor a táskáját csukta oda a türelmetlen buszvezető. Olyan megrázkódtatás érte egymás után kétszer, hogy sírva hagyta el a helyszínt. (Amit mondjuk megértek, mert sokan pánikba esnek, mikor ilyen helyzetbe kerülnek).

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Tegnap (augusztus 25), Szentlélek térről 17:47-kor induló 34-es busz, járműszáma 18-53, sofőrje egy 40-50 között, rövidre vágott, barna haj, fehérbe forduló rövid bajusz, erős borostával kiegészítve, galléros fehér póló, szürke szövetnadrág. Flórián téri megálló, a leghátsó ajtónál felszálló kisfiú (nem biztos, nem láttam túl jól) lába maradt ott az ajtóban. Szerencsére a srác már belül volt... Busz indul, utasok kiabálnak, a régi csuklós Ikaruszon még nekem is néhány másodpercbe tellett, hogy a plafonra diszkréten látótávolságon kívül szerelt vészjelzőt megtaláljam, de addigra a busz megállt.

 

Ajtó nyílik, srác ijedtében leugrik a buszról, csengetés, ajtó zár. Kiabálás megint, hogy "Nyissa ki!", ugyanis másodjára a srác táskáját sikerült a buszvezetőnek türelmetlenségében odacsukni. Ajtó újra nyílik, srác bőg, mert azt hitte, viszi a busz a cuccát. Csengetés, ajtó becsuk, busz tovább, vezető részéről itt véget ért a történet. A sofőr amúgy igen türelmetlenül vezetett a későbbiek során is. Szerencsére a busz menetteljesítménye nem tette lehetővé, hogy nagyon rodeózzon, nem pattogtunk a buszban, mint mixerben a jégszilánk, de ez nem a sofőrön múlott...

 

Megállóból kikanyarodásnál többször is elég hamar "ügyesen megtalálta" azt a helyet, ahová ki tudott sorolni. Autóvezetőként alighanem kidudálom a világból, ha elém tolja ki így a busz elejét. Értem én, hogy az autósoknak segíteni kell a busz kiállását az autóbuszöbölből, de az talán túlzás, hogy a Szentendrei úton 70-nel folyamatosan haladó sorba tolja ki úgy a busz elejét, hogy az autós választhat: vagy elgázolja, vagy megpróbál megállni, hátha sikerül.

 

Ezzel a viselkedéssel éles ellentétben áll az, amit ma reggel tapasztaltam a HÉV-en: a járatok változásáról angol nyelven is bemondták a közleményt a HÉV-en! Az pedig mit sem csökkent a BKV érdemein, hogy gyakorlatilag semmit nem lehetett belőle a zaj miatt hallani. :-)

 

Andy

74 Tovább

Levelet kaptam lájf!

Több mint egy éve csinálom a blogot, és eddig nem voltam jó véleménnyel a BKV ügyfélszolgálatáról. Sokszor kerestem meg őket, sokszor küldtek sablon leveleket, volt, hogy nem is válaszoltak. Blogon megjelent, de az ügyfélszolgálatnak tovább nem küldött észrevételekre eddig nem kaptunk reakciót. Bár a véleményemen nehéz változtatni, mégis pozitív változást vélek felfedezni.

Talán a BKV belátta, hogy az utasészrevételekkel foglalkozni kell, ki kell vizsgálni őket, még akkor is, ha csak egy blogon jelenik meg. Talán az új vezérigazgató szeretne nagyobb hangsúlyt fektetni az utasészrevételekre, ezért ez a hirtelen változás. Bár az is lehet, hogy én állok túl pozitívan a dologhoz. Mindenesetre: Pozitív változás, hogy az ellenőrök nyilatkozata alapján az utast nem hazugozták le, és felajánlották, hogy amennyiben álláspontjához ragaszkodik, tegyen feljelentést.

Tisztelt BKV Figyelő!


A BKV Figyelő blogon 2008. augusztus 29. 12.03 órakor megjelent "Ütögette és rugdosta az utast, majd ledobta a laptopját az éjszakai buszról" ügyben, a leírtak alapján, annak súlyosságára tekintettel vizsgálatot kezdeményeztünk.


Az éjszakai autóbusz vonalak ellenőrzését a Társasággal szerződésben álló biztonsági szolgálat munkavállalói végzik, ezért megkerestük az alkalmazásunkban álló cég vezetőjét, és az eset vizsgálatát kértük tőle. Az ügyben érintett munkavállalók jelentései összefoglalva a következőket tartalmazzák:


A 907-es autóbuszon ellenőrzés során a Hölgynek érvényes bérlete volt, a Férfi utas viszont jelezte, hogy diákbérlete van, mely nincs nála, ezért jegyet nem hajlandó venni. A biztonsági őrök ekkor kérték meg a Férfit, hogy az önkormányzati rendeletet, illetve az Utazási Feltételeket betartva vásároljon jegyet, vagy a járművet hagyja el a következő megállóban. A kérésnek nem tett eleget, így a járművezető a Bosnyák téri megállóhoz érve segítséget kért a diszpécsertől, aki utasította, hogy a Férfit szállítsák le a járműről.


Sajnáljuk a kialakult kellemetlen helyzetet. Tekintettel arra, hogy a blogon megjelent, illetve a cég munkavállalói által elmondottak jelentős mértékben eltérnek egymástól, ezért amennyiben Utasunk úgy véli, lehetősége van arra, hogy feljelentést tegyen az illetékes hatóságnál az általa kifogásolt nem megfelelő bánásmód miatt.


Társaságunk elítéli minden utasokkal szemben tanúsított agresszív megnyilvánulást, ezért kértük a biztonsági cég vezetőjét, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében oktatásaik alkalmával hívják fel a figyelmet a konfliktus helyzetek megfelelő kezelésére, az utasokkal szembeni előzékeny magatartás fontosságára, figyelembe véve a szabályok betartását és betartatását.


Budapest, 2008. szeptember 5.


Üdvözlettel: BKV Zrt.

36 Tovább

Majdnem elütötte az éjszakai busz

Az éjszakai közlekedésben az egyik szívás az, hogy ha hamarabb megy el a busz, akkor egy órát kell várnod a következőre, márpedig az éjszakai sofőrök szeretnek gyorsan vezetni. Olvasónk is egy ilyen esetet oszt meg velünk.

Egy lány futott a korábban induló buszhoz, mert nem szeretett volna egy órát várni a következőre. Az induló busz majdnem elcsapta:

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Engedjék meg, hogy panaszomat egy dicsérettel kezdjem: az éjszakai járatok átszervezése a VEKE javaslata alapján kiváló döntés volt. Azóta szinte minden héten igénybe veszem ezt a szolgáltatást. Bár a nappali járatok is ilyen ésszerűen volnának szervezve.

 

Tegnap este (2008.Szeptember 3.) azonban két olyan eseménynek is tanúja voltam, ami egyetlen sofőr fegyelmezetlen viselkedésének köszönhetően kellemetlenné teheti a szolgáltatás igénybevételét az utasok számára. A kevésbé megrázó incidens rögtön akkor történt, amikor a menetrend szerint a Blaha Lujza térre 00:36-kor érkező 931es busz 00:32kor Schumachert megszégyenítő "depó beállást" imitálva érkezett a megállóba, és azonnal tovább hajtott. Nem szívesen lennék azoknak a helyében akik ezzel lekésték az amúgy csak óránként érkező járatot! Az éjszakai menetrendnek nagyon fontos eleme, hogy a buszok bevárják egymást, illetve pontosan érkeznek és távoznak a megállókból: 4 perces eltérés - különösen korábban távozás - megengedhetetlen!

 

Ugyan ez a sofőr amúgyis érdekes stílusban vezetett el a Nyugati térig (ülve is kapaszkodtam), ahol viszont olyat tett, ami mellet a menetrend nem betartása eltörpül. Újabb Forma 1-es érkezés, ajtónyitás, csukódás jelző, futó utasok (előtte állt egy másik busz, emiatt hátrébb állt meg) ajtó csukódás, lemaradt utasok. Ami még ennél is rosszabb: nem törődve azzal, hogy az egyik hölgy utas még a busz közvetlen közelében áll, elindult a sofőr, majdnem elütötte szegényt. A lány utána szaladt a busznak, ami épp nem érte el a zöld lámpát (nyilván ezért kellet sietni) és ott a sofőr méltóztatott felengedni a buszra. A dologban a bizarr az, hogy ezek után a lány megköszönte, és majdnem hogy ö kért elnézést. Sajnos nem hallottam mit mond a sofőr neki, de a hangsúlyból azt sejtem, hogy nem bocsánatkérés volt...

 

Én megértem, hogy a buszsofőrnek nyilván van családja, akihez siet haza, pláne az éjszaka közepén, de nekünk is van, ők is várnak ránk, és nem a balesetire szeretnének értünk jönni! Bizonyára nehéz olyan sofőrt találni, aki vállalja az éjszakai műszakot, ezért meg sem fordul a fejemben, hogy komolyabb következményei legyenek az eseményeknek, de annyit kérek: hozzák értésére a kérdéses buszsofőrnek, hogy viselkedése megengedhetetlen!

 

Köszönettel: Ö.R.

30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek