Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egy boldog BKV-utas

Végre kaptam egy pozitív levelet is, melyben olvasóm leírja, hogy budapesti tartózkodása során milyen pozitív élményeket szerzett neki a BKV. [Nem vagyok akkora szemét, hogy a jókedveteket elrontsam, de tulajdonképp most annak örülünk, hogy a BKV egyszer ellátta a feladatát:)]

Kedves BKV-figyelő!
 
Sűrűn olvasom a blogot és gondoltam megosztom veled pozitív élményeimet.
 
Augusztus 22-én felkellett utaznom Pestre. A Keletinél lementem a metró aluljáróba, hogy vegyek magamnak valamilyen jegyet, vagy bérletet. Rögtön meg is találtam a jegy- és bérletpénztárt, ahol egy szőke hajú, nagyon kedves hölgy ült. Azonnal kikérdezett, hogy van-e diákom, stb. Elmagyarázta mi, mire jó és meddig és, hogy nekem melyik lenne árban a legelőnyösebb. Végül pedig felküldött a Keleti elé a buszmegállóba, hogy ott tudok érdeklődni a járatok változásáról. Innen is köszönöm neki a sok segítséget!
 
Ugyanazon a napon villamosra ültem. Elindult a villamos, én pedig vártam, hogy bemondja hol kell leszállnom. Szomorúan kellett tudomásul vennem, hogy nem mondja be. Aztán hirtelen megszólalt a hangosbemondó. A villamosvezető tájékoztatta az utasokat, hogy elromlott a berendezés és ő fog minket tájékoztatni. Kellemes utazást kíván, stb. Pár megállóval később még elnézést is kért, mert nem teljesen érthetően mondta el a szöveget.
 
Pár órával később távolsági buszra igyekeztem. Épp akkor állt ki a busz az öbölből, amivel az állomásra mentem volna. Az órámra pillantottam és elkeseredett arccal vettem tudomásul, hogy valószínűleg le fogom késni. Ekkor hatalmas meglepetésemre a buszvezető megállt előttem és kinyitotta az ajtót. Felpattantam rá és megköszöntem. A sofőr pedig egy kedves mosoly kíséretében közölte, hogy mindent az utasokért. Nagyon hálás vagyok érte, mert így épphogy, de elértem a buszomat.
 
Csak pár napot töltöttem Pesten, de szerencsére csak pozitív élményeim voltak a BKV-vel kapcsolatban.  :-)
 
Üdvözlettel: needle

57 Tovább

A BKV sem tudja, mikor járnak a trolijai

Szombaton délelőtt 15 percet vártam a 7-es buszra, ami összességében nem sok idő, csak mások hülyesége miatt ennyit sem szeretek várni. Nem értem kinek jó, hogy 4 busz tolong egymás után a megállóban, majd egyszerre kiállnak, és 15 percig nem jön semmi. Paraméterkönyv ide, paraméterkönyv oda, erre miért nem lehet megoldást találni?

Kedves BKV-figyelő!

 

A BKV megújulását követő pár nap tapasztalata a 70,78, 74-es trolikat illetően: ez valami teragédia!

 

A 74-es már régebben is rettenetesen összevissza járt, a kiírástól teljesen függetlenül. Most a következő van: reggelre 5-6 perc, napközben 6-8 perc, más időpontra 3-10 (sic!) van kiírva. Ez úgy működik, hogy minden időszakban a a maximum követési távolságnak minimum a dupláját kell számolni, de akkor viszont KETTŐ (esetleg) HÁROM troli is jön egyszerre! Tehát vársz mondjuk 15 percet, de akkor választhatsz, hogy melyikre szállsz föl – már ha az elsőt (amin milliónyian vannak) követő második-harmadik megáll egyáltalán.

 

A 70-es, 78-as trolival mindig az volt a baj, hogy a Nefelejcs utcai megállótól (ahonnan a Kossuth-tér felé egy az útvonaluk) szinte mindig 1-2 perc eltéréssel, vagy akár rögtön egymás után jött a két járat, így előtte szintén sokat kellett várni. Ezt volt hivatva „megújítani” az új közlekedési rend: „A 70-es és 78-as trolik összehangoltan fognak közlekedni”. Ez annyira sikerült, hogy nemrégen, a Nagymező utcánál várakozva a Liget felé közlekedő valamelyik trolira, a következő mulatságban volt részünk: először jött egy 70-es, szinte összeragadva a mögötte lévő 78-assal. Ezeket kb. 1 perc múlva követte ugyanez a páros, tehát NÉGY trolibusz jött egyszerre!! Többet nem vártam, de gondolom, ezek után „büntiből” legalább 20 percig nem jött semmi.

 

Legalább írnák ki a megállókba, hogy mikorra várható a járműdömping, és az utasok, jó barmok módjára odagyűlhetnének a megadott időpontra!

 

Üdvözlettel: Pagonyi Judit

 

Piros 7-es és kavarodás a 103-ason:

Hello!

 

Valaki nemrég felvetette, hogy mi lesz a piros orrúra festett egykori "7-173 gyors" buszokkal. Na ma láttam egy különlegeset. A "7-173" át volt festve pirosra ezáltal a "kék" busz most kék és piros színű. A járművet rátették a 103-as vonalára, DE ugyebár a "jó kis" Fok-Gyem kijelzőkön a számokat képező pontok pirosra vannak festve. Így a járatot nem ismerő utazó (lásd: turista, vidéki stb... a Népligetnél és a Kelenföldi pu-nál is igen nagy eséllyel vannak ilyenek) nem mer felszállni a buszra, hiszen az számára "piros 103-as", az meg ugye "nem jó" szerencsétlennek, mert ő a feketét várja, ráadásul azt sem tudja hova megy a piros, mert nincs kint a megállóban a menetrend.

 

Na most aztán van kavarodás. Gratula BKV.

72 Tovább

Ütögette és rugdosta az utast, majd ledobta a laptopját az éjszakai buszról

Reggel felébredtem, félkómásan nekikezdtem az e-mailek olvasásának, és a hétvégi postok szerkesztésének. Miközben a leveleket olvastam, azon gondolkodtam, hogy a Moszkva téren videóra vett utasbántalmazó biztonságiak óta, mintha gatyába rázták volna őket, egy ilyen panaszt sem kapok.

Elég volt csak elgondolkodni ezen, és visszacsöppentem a valóságba. Itt a következő éjszakai buszos sztori rugdosással és laptop dobálással:

Tisztelt Szerkesztők!

 

Az alábbi történet csütörtökön hajnalban esett meg velünk a 907-es buszon. Kalandos utazásban volt részünk csütörtök hajnalban a 907-es éjszakai járaton.

 

Éjjel kettő óra körül szálltunk fel Kedvesemmel a Vezér utcánál, fáradtan, álmosan, csak arra vágytunk, hogy végre ágyba kerüljünk. Amint becsukódott az ajtó, 4 jól megtermett ellenőr lépett hozzánk, kettő közülük nem is igazi jegyvizsgáló, hanem zöld karszalagos  biztonsági őr. Szépek voltak, mondanom sem kell.

 

Párom előhalászta tanuló bérletét, megmutatta, én viszont "kivételesen" elfelejtettem magammal vinni, ezért reflexből nyúltam a személyi igazolványomért, írjanak csak büntetést, majd bemutatom alkalom adtán, a csekket pedig befizetem.

 

Ahelyett, hogy a megszokott módon minden elintézésre került volna, a szekusok nekiálltak kötekedni. Hiába magyaráztam, hogy nincs nálam egy árva fitying sem és egyébként is van bérletem, csak éppen nincs nálam, képtelenek voltak felfogni, elkezdtek ordibálni, mint a fába szorult féreg...

 

A legvehemensebb egy teltkarcsú, középkorú hölgyemény volt, (az a tipikus klimakszos ribanc), megállította a buszt és a következőket mondta : "addig nem megyünk tovább, amíg le nem takarodtok".

Mivel eszünk ágában sem volt elhagyni a buszt, se szó, se beszéd, kitépték kezemből a málhazsákomat és kihajították az ajtón. Meg kell mondjam, kissé ideges lettem, mivel a táskában ott lapult a laptopom is, meg azért mégsem járja, hogy valaki csak úgy dobálózzon a cuccaimmal éjnek évadján.

 

Párom szépen felvette a földről én pedig tárcsáztam a rendőrség számát. Ekkor meglepetésemre elindultunk, úgy látszik a "komák" nem akartak találkozni a rend bátor őreivel. A rendőrbácsi ugyan nem akart kijönni a helyszínre, de azt javasolta, hogy tegyek feljelentést rongálás miatt.

 

A Bosnyák térre értünk (ahol egyébként is leszálltunk volna), de csak most jött az igazi meglepetés. Körbe álltak a bátor BKV alkalmazottak és lökdösni, tolni kezdtek, majd néhány rúgással jelezték, hogy ők bizony bármit megtehetnek a védtelen utassal.

 

A.

174 Tovább

Összefirkálják a bekamerázott buszokat is

Az alvállalkozó Volvo buszaiba ajtó figyelő kamerák lettek beszerelve, még a gyárban. A kamerák elhelyezése olyan jól sikerült, hogy az utastér egy része is látható volt benne. Látható volt addig, amíg az LCD kijelzők el nem tűntek a buszokból. Ha nincs kijelző, a kamera se ér semmit. De vajon hol vannak a kijelzők? Elromlottak? Hazahordták őket? Az alábbiakban olvasónk leveléből olvashattok részletet.

Szia BKV-figyelő!

Alábbiakban szeretném nektek bemutatni mennyit, inkább mennyire semmit nem ér a kamera a Localo Volvokon. Számomra felfoghatatlan az ha elvileg van camera milliókért a buszokon miért nincs eredménye? NográdVolános/BKV-s buszokon is van és mégsincsenek firkálva. De a Transzmanos Localok szinte mindegyike már sajnos lassan újfent a firkálás áldozatává vált. Ami a legfurább hogy a 2-es ajtó ablakai is már összevannak firkálva. Amire szerintem kamera nélkül is lehet figyelni. De a legszebb ott is van kamera.

Ha nem indul el a videó kattints ide!

82 Tovább

Fényévekre a chipkártyától

A legtöbb külföldi nagyvárosban chipkártyás jegyrendszer van kiépítve. Ez azért fontos, mert nálunk még nincs ilyen, és a jelenlegi jegyrendszer (jegyárusítás) is visszafejlődik. A BKV jegyek érvényességét egy turista nehezen tudja meg, ha automatából vesz jegyet, ugyanis a hátulján nincs semmilyen tájékoztató. A chipkártyától fényévekre vagyunk, mert még csak ilyen jegyeket árulnak az automatákban:

Kedves BKV-figyelő!

Külföldi vendégem volt, mostanában sokszor vásároltam neki vonaljegyet, hol pénztárban, hol automatából.

Egy érdekes dolog tűnt fel, történetesen, hogy a legtöbb automata felhívja a figyelmet arra, hogy a jegy hátulján lévő tudnivalókat olvassuk el.

Nade mi a helyzet, ha a jegy hátulján nincs semmi?

A mellékelt fényképeken a két fehér jegy automatából származik, a hosszabbik a Keleti pályaudvarnál lévő buszvégállomásnál lévőből, a másik valamelyik (sajnos nem emlékszem) metróállomásnál lévőből.

Bár a legtöbb járművön ki vannak függesztve az utazási feltételek, de azért elég sok olyan van, amin nem. Mi a helyzet akkor, ha veszek egy ilyen "információ nélküli" jegyet és egész nap avval utazok? Honnét kéne tudnom, hogy csak egy, megszakítás nélküli utazásra érvényes, maximum 1 óráig?

Üdv, Manka

100 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek