Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Háromezer forintból tízezret csinál a BKV ügyvédje

A BKV pótdíjazási rendszerébe bekerülni nem kitüntetés. Elég egy otthonfelejtett bérlet és máris jönnek a gyanús büntetések a BKV-tól. Olvasónk blogjában az alant olvasható kis történet jelent meg. Érdekes megfigyelni a történetben, hogyan csinál a BKV ügyvédje háromezer forintos büntetésből tízezret.

(Vajon az elmúlt majdnem 5 évben miért nem volt a BKV-nak fontos behajtani a büntetést, és miért nem írtak eddig róla? Ha most annyira fontos, miért csak sima (nem ajánlott) levelet küldenek?)

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Fura állatfaj ez a BKV, és mégfurább állatfajokat alkalmaz.Történt egyszer, valamikor réges régen, kerek 4 éve és 11 hónapja, amikor az Öltönyt még csak iskolai ünnepségeken viseltem, hogy egy külkerületi buszjáraton elkapott egy ellenőr. Hopp, 1 napja lejárt bérlet, amire persze csak a „hadd nézem meg közelebbről" mondat után figyelmeztetett, rögtön amint kikapta a kezemből. (nem nem nyújtottam, felmutattam, ő meg elrántotta, mint valami trófeát). Elkezdte írni a fecnit, miközben követeltem, hogy adja vissza a diákomat. Apró dulakodás után sikerült kikapni a kezéből és a még alá nem írt fecniből is letépni némi infómorzsát, biztos ami biztos. Mivel pár hónapon belül nem jött semmiféle értesítő, meg rendrőri fenyegetésre elkotródtak, álellenőrnek minősítettem őket. Múltkor viszont levelet hozott a Posta.

 

Valami ügyvédke adta fel, hogy eladta a lelkét a békávénak, őket képviseli és most azonnal fizessem meg neki 8 napon belül a fennálló pótdíjtartozásomat, ami azóta tízezer-párszáz forinttá nőtte ki magát. (Nézzük csak vissza a 2003-as pótdíjtáblázatot! Aligha lehetett több 1500-2000 forintnál) Hümmögtem hogy milyen dolog ez, amikor már majd öt éve nem hallottam felőlük, se karácsonyi üdvözlő, se semmi. Kisdobos becsszóra, soha egyetlen levelet nem kaptam még tőlük, esélyem sem volt tudni a tartozásomról. Az incidens közben NEM írtam alá semmilyen büntetőfecnit, ergo nem is igazán érvényes. Ügyvédke meg biztos szeret olcsón spammelni, mert nem tértivevényesen kaptam, csak úgy bedobódott egy postaládába, vagy egy bokorba, vagy a postás begyújtott vele. De azért bírósággal fenyeget. Tízezer forintért. Gyanúsan 2 hónappal az elévülés előtt.

 

Ügyvédi konzílium után mélyen hallgatok a dologról, majd ha akar valamit, tértivevényesen keres meg. Nem kell belemenni a vitába, hogy játram-e ott, ki hamisíthatta az aláírásomat, ha egyáltalán, meg minden. Kiküldi a fekete listán mindenkinek, mondjuk 40% összeszarja magát és fizet. Egész jó megtérülési arány, veszek én is egy ilyen listát a békávétól.

 

Tegnap megkaptam a második felszólító levelet. Hogyaszongya mivel semmiféle hajlandóságot nem mutattam tartozásom megtérítése ügyében, blablabla, 10 napon belül megyünk a bíróságra. Mondjuk nem is nagyon mutathattam hajlandóságot, ha meg se kaptam a levelet. Ügye. Ráadásul a két levél közt még lakcímváltozás is történt, utána sem nézett a BM központi nyilvántartásban, ott lakok-e még, holott statisztikailag egy egyetemista 5 év múlva minimum 80%, hogy nem ugyanott lakik.

 

Drága joghoz értő olvasóim, szerintetek most mi a fene legyen? Komolyan képes ez a baromarcú koszos tízezerért bíroságra rohangálni? Hogy kell neki bizonyítani, hogy engem ott elkapott az ellenőr? Mert általam aláírt cetlit nem tud mutogatni, ami –naívságom szerint– erősen gyengíti a pozícióit.

 

De azért mégis szorgos emberek dolgozhatnak a BKV-nál, akik az ilyen ügyeket nyilvántartják. Csak azt nem értem, milyen ügyről beszélünk, mert a nedves utas nem írt alá semmit. Azt pedig kéne.

 

Köszönöm, az erkölcsi feketelevesből nem kérek, miszerint miért nem fizetek, ha egyszer elkaptak. Akkor be is fizettem volna, ha küldtek volna valamit, az ellenőr meg hatáskörét nem túllépve végzi a munkáját és rendesen aláiratja velem a cetlit. Úgyse tudtam volna elfutni, elvégre ültem. De neki keménykedni kellett és alapból aggressziót alkalmazni egy, 60 kilós fiatal ellen. Mondjuk ne sírjunk, a színvonal nem romlott, erre a mai trollok is képesek. Teccikérteni?

102 Tovább

Használt jegyet adott el az utasnak

Mit csinál a törvénytisztelő állampolgár, ha a nyaralásból hazatér, és nincs jegye, bérlete? Venni próbál egyet. Igen ám, de pénztár nincs, az automata pedig rossz. Megpróbál segítséget kérni egy BKV Orktól aki ad neki egy jegyet, 270 Ft-ért. Igen ám, de használt.

Kedves BKV-figyelő!

Remélem 2007-08-17-én, vasárnap este szerzett tapasztalataim segítenek árnyalni az olvasók BKV-alkalmazottakról kialakított képét. Mivel a történet ízét, a lenyúlás pitiánerségét a részletek adják, ezért tömörítés helyett a teljes, BKV panaszirodának elküldött levélnek az eseményt leíró részét adom közre. Az ékezetekért bocsánat!

Helyszín: Moszkva tér, a metrónál a mozgólépcsôk tetejénél
Idô: 2008-08-17 kb. 20:15

A történet megértéséhez elôre kell bocsátanom, hogy évek óta bérlettel közlekedem a BKV járatain, így nincs semmiféle rutinom a vasárnap esti jegyvásárlás viszontagságaiban. Mint ahogy abban sem vagyok járatos, hogy ellenôröknek szabad-e, hol, vagy a nap milyen szakában jegyet árusítaniuk.

A megadott idôpontban nyaralás elôtt-után hazatérvén nem volt érvényes bérletem és 1 db jegyre volt szükségem a 6-os villamossal történô hazajutáshoz. A Moszkva téren a pénztárakat már zárva találtam, a metróépületben a ‘Forgalmi Ügyelet’ üvegablaka elôtt nem állt sorba senki és semmi jel nem mutatott arra hogy ott jegyet is árusítanának (pedig mint késôbb kiderült, igen…). Ezért apróm nem lévén a pár méterre lévô jegykiadó-automatánál próbálkoztam papírpénzzel. Nem fogadta el, de hamar egy napbarnított, kopaszodó, testes, középkorú férfi BKV-ellenôr termett a mozgólépcsônél ellenôrzô csapatból mellettem, hogy tud-e segíteni? Mondtam, hogy egy jegyre lenne szükségem, de az automatával nincs sikerem. Az nem mûködik – mondta -, de tôle viszont tudok venni jegyet. 500 forintomért rendben megkaptam a 230 visszajárót és 1 db, maroknyi BKV-jegy közepérôl kihúzott jegyet. Megköszöntem, elégedett voltam az ellenôr segítôkészségével, az emberarcú szolgáltatással és a 6-os villamos felé vettem az irányt.

Már a villamoson vettem észre, hogy az ellenôrtôl vásárolt jegy egy használt példány, mégpedig a pecsét tanulsága szerint egy 2008. 8. 13-án 20:53 perckor érvényesített darab! Azonnal leszálltam a Széna téren és visszatértem a vásárlás helyszínére – nem szeretek érvényes jegy nélkül utazni és bosszús is lettem a lehúzás-átverés miatt, amit ráadásul egyenruhás alkalmazott, ha úgy tetszik a rend és fegyelem, a szabályok betartásáról elvileg gondoskodó ELLENÔR követett el.

A jegyet nekem eladó ellenôrt már nem láttam a metró mozgólépcsôjénél dolgozó ellenôrök között. Ekkor a ‘Forgalmi ügyelet’ nevû ablak mögött ülô munkatársukhoz fordultam panaszommal, aki nem tudott segíteni az ellenôr hollétét illetôen, viszont kiderült, hogy az ablaka egyben jegypénztár is! Vettem is jegyet azonnal, ezúttal nem használtat, szabályosan, nyugtával. Egy hölgy munkatársuk még ki is jött a fülkébôl hitetlenkedni és megnyugtatni a panaszom után, de segíteni ô sem tudott. Amikor ô visszatért és én újra a villamos felé indultam volna, hirtelen felismertem az ellenôrök között az engem becsapó férfit. Odamentem hozzá, közöltem vele, hogy használt jegyet adott el nekem, ami helyett most egy másikat, jót kérek. Meg sem nézte, el sem kérte a rossz jegyet, hanem azonnal az egyik kollegájának intve, tôle kért egy másik jegyet, amit odaadott. (Tehát nem is volt nála érvényes jegy…) Ezután kérdôre vontam, hogy ha nem az átverés volt az eredeti szándéka, akkor miért nem a tôlünk kb. 5  méterre lévô ‘Forgalmi Ügyelet’ ablakhoz irányított, ahol árultak jegyet és nem is állt sorba senki? Erre nem válaszolt. Ekkor én az azonosító számát kértem.

- 400. – válaszolta. Ez elég hihetetlenül hangzott, ezért megkértem, hogy mutassa is meg azt az igazolványt. Erre elô is kotorta az inge alá rejtett mûanyagkártyát és felém mutatta. Nyilvánvaló volt, hogy ravasz módon úgy tartja az igazolványt felém, hogy az azonosító számból pont csak a ‘400’ legyen látható, a szám folytatását pedig bal kezének mutatóujja kitakarja! Sikerült azonban azt félretolnom, így tudtam leolvasni a teljes, hatjegyû 400 xxx azonosító számot.

- Kijönne velem beszélgetni? – ez volt a reakciója. – Nem. – válaszoltam, és sietôsen gyakorlatilag menekülôre vettem a dolgot, hiszen vele és kb. 5 kollegájával szemben egyedül voltam. Vissza sem mertem nézni még kint a téren sem, de azt hallottam, hogy utánam ered és kiáltozással próbál megállítani. Szerencsére sikertelenül."

Üdvözlettel: Kohlhaas Mihály

34 Tovább

Nagyvárad közlekedése

Rékuc Stockholmi bemutatója után, olvasónk meséli el tapasztalatait, melyeket Nagyváradon szervett. Nyári tapasztalataidat te is megoszthatod az olvasókkal, csak írd meg nekünk e-mailben. A levél végén képeket is találsz.

Nemrég volt szerencsém Nagyváradon tömegközlekedni. A villamosokat próbáltam ki, pozitívak a tapasztalataim. Úgy gondoltam, írok pár mondatot az ottani rendszerről, nagyrészt saját tapasztalataimra támaszkodva.

 

A várost az OTL (Oradea Transport Local) öt villamosvonallal és kb 20 buszjárattal szolgálja ki. A villamosvonalak: 1N, 1R, 2, 3N, 3R.

 

Az 1N fekete (1Negru-t), az 1R piros 1-est (1Roşu-t) jelöl. Lehetne akár 1Normal, illetve 1Reverse a jelentésük, ugyanis annyiban különböznek egymástól, hogy az óriáshurkot ellentétes irányban járják be. A villamoshálózat érdekes: a városközpontban egy óriáshurok helyezkedik el, abból nyugati (1), délnyugati (2), valamint délkeleti (3 - régebb 4-es) irányban egy-egy vonal ágazik ki. Mindegyik vonal hurokvágányban végződik, az 1-esen a városhatár közelében is található egy visszafordító-hurok (a vonal kivezet a városból). A kocsiszínhez vezető vágányok dupla-vágánydeltával kapcsolódnak a 2-es és 3-as önálló szakaszához. A váltók kézi állításúak, a hálózat normál nyomtávú.

 

 

 

A járműpark elég egységes, kétféle járművük van: T4+B4 Tátra szerelvények és pár darab KT4-es rövidcsuklós Tátra. A kocsik állapota változó, a KT4-esek kívülről megviseltebbek. A belső terük is igen változatos, de a BKV járműveinél jóval tisztább. A pótkocsik között gyakori az elfékezett kerekű. A vágányzat állapota jónak mondható: a hurok nagy részét és a 3-as önálló szakaszát teljesen felújították, a 2-es önálló szakasza is jó állapotú, az 1-es városon kívüli részét nem próbáltam. A keleti híd és a közelében lévő váltó-rengeteg viszont még várja a beavatkozást. Lassújel ott sincs, "kicsit" jobban csörömpölnek a járgányok :-) .

 

Az ULF villamos április 23-a óta szállít utasokat. A város (az országban elsőként) tíz darabot vásárol a típusból első körben. A belső tér nem túl tágas, de ésszerű az elrendezése, a piros műanyag ülések kényelmesek (jó a formájuk), könnyen tisztíthatók és valószínűleg hosszú életűek lesznek. A villamost hangos és vizuális utastájékoztatással is felszerelték. Egy női hang mondja be a következő megálló nevét román nyelven, (általam is) jól érthetően. Az egyedi ajtónyitás (főleg az automatikus visszacsukás) itt-ott még okoz némi gondot, de elég egyértelműen megjelölték az ajtónyitó gombokat, szerintem hamar meg fogják szokni az emberek.

 

Minden megállóban kint van a megállót érintő járatok menetrendje, próba jelleggel több helyre is került LED-es kijelző, de (egyelőre) új információt nem mond a menetrendi táblához képest. Térkép a vonalhálózatról minden járművön és a honlapon ( http://www.otlra.ro ) található, de a megállókban nem. A vonaljegy (ami két utazásra érvényes) 3 lejbe kerül, ez 210 forintnak felel meg. A jegykezelő készülékek elektronikusak, az ajtókkal szembeni falrészre vannak felszerelve. A nyílásba helyezett jegyet behúzzák, rányomtatják a dátumot, időt, a kocsi-, valamint a járatszámot, majd visszaadják. Az ULF jegykezelő készüléke megegyezik a TW6000-es villamosok eredetijével, a csuklókban helyezték el őket (a képen látható jegyet az ULF kezelte).

 

A buszhálózatról (még) keveset tudok. A kocsipark vegyes: szép számban szerepelnek harmonika-ajtós 200-as Ikarusok, régi román gyártmányú ROCAR, DAC, ROMAN DIESEL kocsik. Nemrég beszereztek több darab újonnan gyártott ROCAR buszt, orosz alacsonypadlós szólóbuszokat, valamint Mercedes CONECTO szólóbuszokat.

 

Üdv: CB

További képek:

17 Tovább

Regőczi Miklós vegyen neked vonaljegyet

Nem egy cikket írtam már arról, hogy a BKV automatáiból szinte lehetetlen jegyet venni. Volt olyan postom is, melyben fényképeken dokumentáltam, hogy 18 automatából 4 működött, a Móricz Zsigmond körtér környékén. Mit csináljon szerencsétlen utas, ha hétvégén jegyet akar venni?

Kedves BKV-figyelő!

Pénteken, a Moszkva téri metró lejáratnál készítettem ezeket a képeket a két jegykiadó automatáról. Mókásabb, bár inkább ironikus a felirat az egyik gépen, miszerint az utazók észrevételei alapján "egyszerűsítették" a jegyvásárlást...
Ahogy a másik kép mutatja, a másik automata is rossz volt.
Üdvözlettel:

Ger

72 Tovább

Teljes gázzal ment el a várakozó utasok mellett

Gábor viszonylag kulturált levelet írt, pedig 30 percet kellett várnia egy HÉV-vezető miatt, aki lassítás nélkül továbbhajtott az ideiglenesen kihelyezett megállóhely mellett, ahol 15 ember várakozott.

Kedves BKV-figyelő!

Ha lehetséges, blogotokon keresztül szeretnék köszönetet mondani mind a magam, mind az ÁTI-Sziget ipari park dolgozói nevében annak a "tehetséges", a ráckevei vonalon tevékenykedő HÉV-vezetőnek, aki augusztus 13-án, 16:16-kor, ignorálva a megállóban várakozó kb. 15 embert, lassítás nélkül, full gázzal hajtott keresztül Szigetszentmiklós alsó időszakos megállóhelyen. Köszönjük, hogy fél órát álldogálhattunk a következő vonatra várva a tikkasztó hőségben, köszönjük, hogy 8 óra meló után nem siethettünk haza a családunkhoz, én pedig külön köszönöm, hogy egy fontos találkozóról késtem vezetőnk miatt. A szigetszentmiklósiak közül néhányan gyalog indultak haza, de a legtöbben - köztük én is - Pestről járnak be a munkahelyükre, ami gyalog kellemes táv lenne a sínek mentén...A megállóhely egyébként nem régen létesült,  az is lehet tehát, hogy a vezető tért vissza hosszú szabadságról, de akkor miért nem igazították el rendesen? És mi van azokkal, akik netán le akartak szállni? Gyalogolhatnak ők is? Szigetszentmiklós alsó előtt több időszakos megállóhely is van, netán azokat is kihagyta versenyzőnk? Vagy csak azért száguldozott ennyire, mert 3 perc késésben volt? Rejtély.
Mint ahogy az is rejtély marad, kik azok a jótét lelkek, akik az említett vonalon kilopták a sínből a csavarokat, ami miatt a szerelvény bizonyos megállók között csak lassan tud haladni. Szeretném tudni, mikor lopják el a síneket is, és lesz-e olyan MÉH telep, ami beveszi a feldarabolt síneket?
Lesz.

A BKV meg állítólag - legalábbis a kalauz elmondása szerint - most fog pályázatot kiírni az ellopott csavarok pótlására (Gyengébbek kedvéért: még csavar sincs nekik raktáron). Szóval, köszönet a BKV vezetőségének is.

Üdv: Gábor

51 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek