Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV nem tud mit kezdeni az anyázó ellenőrrel

Imádom, mikor az ellenőr támasztja a lyukasztót, szotyizik, beszélget (értsd: dolgozik) leszarja a jegyet és a bérletet. Ha elsétálsz mellettük (biztos nem érnek rá) egyből odajön, anyáz, és „köcsögbliccelőnek” nevez. Ha már itt tartunk, ellenőr-e, vagy csak sima utas az, aki jegyet, bérletet kér, de kérésre nem azonosítja magát?

Tisztelt BKV-figyelő!

Ez egy tegnapi (aug. 04.) történet, amit el szeretnék mesélni. Párommal a Déli pályaudvarra szerettünk volna eljutni a Mexikói úttól.  A kisföldalattival mentünk és a Deák téren szálltunk át. Aki már járt arra az tudja, hogy a kijáratnál mindig állnak ellenőrök. Barátnőm elől én utána. Mikor az ellenőrökhöz (biztonsági őr) értünk láttuk, hogy el voltak foglalva másokkal, ezért elhaladt barátnőm mellettük.

Akkor látom, hogy az egyik utána fordul, meg akarta fogni a karját, de nem sikerült (szerencsére), de ezután el kezdett Vele kiabálni, nem a legszebb hangnemben. Erre én odamentem a droidhoz és szóltam neki, hogy azért ezt mégsem kellene, hogy egy hölggyel így beszél.

Ekkor kérte, hogy mutassam meg a bérletemet. Mondtam, hogy rendben, de azzal a feltétellel, hogy ha ő is megmutatja nekem az igazolványát, amire közölte, hogy nem mutatja meg. Na ekkor kezdett felmenni bennem a pumpa. Kértem újra, hogy azonosítsa magát, mire másodjára is közölte, hogy ugyan miért mutatná meg. Ekkor én már elővettem a bérletemet és bemutattam neki. Ekkor mondtam, hogy mi lenne ha rendőrt hívnék, mert akkor ezek szerint ő egy hamis ellenőr, hiszen nincs igazolványa. Erre ő csak röhögött és mondta, hogy azzal szart se érek.

Nem volt kedvem tovább vitatkozni, ezért otthagytam és elmentem a forgalmi ügyeletre, ahol közölték, hogy nem tudnak mit tenni, mert külsős cég. Szinte számítottam erre a válaszra, mert sajnos olvastam már hasonló levelet itt.  Gondoltam mégsem hagyom annyiban a dolgot.

A mai nap folyamán telefonáltam a BKV ügyfélszolgálatára, ahol meglepő módon nagyon készségesek voltak. Kértek személyleírást, pontos időpontot. Mivel annál a kijáratnál van kamera, kértem, hogy nyugodtan nézzék vissza a felvételt.  Délután felhívtak, hogy elindították az eljárást az ügyemben és mindenképpen vissza fognak szólni, hogy mit sikerült intézni.  Kíváncsian várom a folytatást.

Azért azt felháborítónak tartom, hogy hogy képzeli az a (és inkább itt nem használnék semmiféle jelzőt) biztonsági őr, hogy úgy kéri bárkitől is el a bérletet vagy jegyet, hogy nincs nála igazolvány, (vagy nem tűzi ki) csak egy karszalag és még a képembe röhög és közli, hogy nem mutatja meg.

Ennyi erővel otthon varrok magamnak én is egyet és beállok közéjük. Bár annyira én soha nem tudnék lealacsonyodni.

Üdvözlettel: KGy.

79 Tovább

Majdnem agyoncsapta őket a lámpa

Réka és gyerekkori barátnője Judit nem mindennapi történetet írt a BKV-figyelőnek. Békésen utaztak a 48-as buszon, amikor a felettük lévő lámpa az ölükbe esett. Hírtelen nevettek az eseten, majd elgondolkodtak azon, mi lett volna ha nem az ölükbe, hanem a fejükre esik. Ha más nem is, ez jól megmutatja a BKV járművek elhanyagoltságát…

A történetet továbbítjuk a BKV-nak is, kíváncsian várjuk, Karola hogyan magyarázza majd ezt ki. A lányok leveléből a videó alatt részletet olvashattok.


55 Tovább

Buszvezető lelkivilága

Vajon milyen lelkivilága lehet annak a buszvezetőnek, aki minden nap abban éli ki magát, hogy munkába siető embereket szívat meg azzal, mert nem áll meg a megállóban? Olvasónk minden praktikát bevetett, de a sofőr még ekkor sem vette észre magát.

Kedves BKV figyelő!
 
Sokszor megesett már ez a sztori, kb. most lett elegünk a kollégáimmal. Kökiről a 98-as busszal közlekedünk és a Gyömrői úton a Csaba utcai megálló közelében van a munkahelyünk.

Ez ugye nem a leggyalogosbarátabb környék, tekintve hogy a Gyömrői út főleg XVIII. kerületi felén főleg cégtelephelyek

vannak. Azt csak mellékesen jegyzem meg hogy ha az ember NETÁN hazafelé menne a város irányába, 2 buszmegállónyit kell sétálni a következő gyalogosfelüljáróig, ahol átjut a Gyömrői út másik oldalára, lényegtelen hogy a cégünk telephelyével pont átellenben van a buszmegálló, csak nem lehet átjutni, maximum életünk kockáztatásával, mert ugye senkinek nem érdeke hogy a Gyömrői út forgalmát ESETLEG zebrákkal lelassítsa.

Ezt az elvet bőszen követi viszonylagos rendszerességgel nem kevés BKV buszsofőr, akik a 98-as buszt vezetik. Ugyanis több ízben nem állnak meg a Csaba utcai megállónál, hiába jelez az ember. Nem pofára megy a dolog, ezt onnan tudom, hogy többünkkel is megtörtént már, a gond az, hogy ha nem áll meg a busz, a következő megálló a Csévéző utcánál van, mintegy negyedórányi (!) visszafelé gyaloglásra. Ez mondjuk reggel, amikor munkába siet az ember, nem annyira kellemes élmény. A jelenség kiküszöbölése céljából különböző trükkökhöz vagyunk kénytelenek folyamodni.

Pl.: Bármelyik ajtón is szálltunk fel, 2-3 buszmegállóval a Csaba u. előtt az első ajtóhoz megyünk, hogy szem előtt legyünk a sofőr számára. Széles, jól látható karlendítéssel nyomjuk meg a leszállásjelző gombot azonnal ahogy a Vajk u.-i megállóból kikanyarodott a busz. Ám van, hogy ez sem segít, mert a bambula sofőrök egyszerűen nem veszik észre A: hogy valaki jelzett, B: hogy ott van egy megálló, meg kéne állni.

Nálam egy fokkal hevesebb vérmérsékletű kolléganőm már rendszeresen ugrásra készen (mint egy kiéhezett kutya) tapad rá a vezetőfülke ablakára azután hogy megnyomja a gomot, árgus szemekkel figyelve hogy a sofőr lassít-e az ominózus megállóhoz közeledve, mert ha nem, akkor Micike Öl. Kitép. Lezúz.

Az utóbbi pár hétben nem történt hasonló eset, nem tudom, minek köszönhető a dolog, talán már tettek panaszt ezügyben, vagy én mindig olyan sofőrrel utazom, aki az utat is tudja(micsoda szerencse), de azért nem lehetünk elég óvatosak, első ajtó, időben jelez, szúrós tekintet kombinációt nem szabad elhagyni, különben a BKV önként gondoskodna a reggeli egészségügyi sétáinkról többször, mint szeretnénk.

48 Tovább

Szopnak az utasok az új bérlet miatt

Ritkán publikálok két levelet egyszerre, de összefüggésük miatt muszáj így kitennem. Első olvasónk arra panaszkodik, hogy kézzel töltik ki a bérleteket, és elmosódik. Második utasunk arra, hogy elmosódott a bérlete, amit az ellenőr elvett tőle, mert szerint hamis. Az utasnak közel 3 ezer forintos kára keletkezett. Persze a BKV új bérletével minden rendben van, minden tökéletes.

Tisztelt BKV!

Év elején elkövették azt a hibát, hogy a bérletekre kézzel írtatták rá a pénztárosokkal a dátumot, ami sokszor vitára adott okot, olvashatatlanság miatt! Később az utasok nyomására bélyegzővel látták el a pénztárosokat!

Most (nyilván jól járt ezzel is valaki, talán utána kellene nézni ki a cég tulajdonosa!), kiadták alvállalkozóknak a bérletárusítást! Miért nem volt feltétel a pályázatnál (ha volt ilyen!), hogy bélyegzővel kelljen rendelkezniük? Ugyanis most megint kézzel írják rá a dátumot a bódékban vett bérletekre, így az ellenőrzéseknél megint viták várhatók!

Maguknál senki nem gondolkozik?!! Kérem kötelezzék az alvállalkozót a bélyegző használatra!

Üdvözlettel: Magyar Éva

Tisztelt BKV!

Ezúton tájékoztatom Önöket, hogy a mai napon (2008.július 30-án) 17 h körül a 4-es villamoson a Rákóczi tér és a Király utca közötti szakaszon az alábbi megalázó és vagyoni kárt is okozó inzultus ért az Önök 217-es számú ellenőre részéről:

A jegyellenőrzés során, miután felmutattam az érvényes bérletemet, annak átadásra szólítottak fel, hosszú ideig ketten is nézegették, majd azzal a váddal illettek, hogy a bérlet érvényességét én átjavítottam filctollal, és ugyan saját többszöri megállapításuk szerint sem kivehető, hogy másik dátum van a filctoll alatt, a bérletet magukhoz vették.

Közben telefonon felhívták a főnöküket és megkérdezték, hogy ilyenkor mi a teendő, majd közölték velem, hogy a főnökük azt mondta, fizettessenek velem helyszíni bírságként 6000,- Ft-ot, vagy menjek be az Akácfa utcába elrendezni a többit.
Én hiába mondtam többször is, hogy a bérletre én csak az igazolványom számát írtam, ahogy szabályos, a tól-ig érvényességet a BKV pénztáros írta rá, akitől vettem, nem voltak hajlandóak elhinni és csalással gyalusítottak továbbra is, természetesen a többi utas előtt.

Hiába kértem vissza többször is a még 10 napig érvényes bérletemet, nem voltak hajlandóak visszaadni, én meg teljesen felháborodtam a nem létező vád miatt, és amiatt, hogy azért, mert egy dolgozójuk nem tudja, milyen tollal lehet érvényesíteni a bérletszelvényt, ennek is az issza meg a levét , aki tisztességesen minden hónapban megveszi a havi bérletet.

Mivel sokfelé járok a városban, sajnos nem emlékszem, hol vettem a szelvényt, de arra emlékszem, hogy még csodálkoztam is, hogy már nem kézzel írott nyugtát adnak, hanem pénztári blokkot, amit sajnos jóhiszeműen nem őriztem meg. Ezek után meg fogom őrizni, felkészülve arra, hogy újabb inzultus ne érjen más hibája miatt.
 
Erkölcsi kártérítést tudom, hogy hiába várok Önöktől, ellenben a bérletigazolványom érvényessége 2013-ig szólt, július 9-én vettem meg ezt a havi bérletet és július 10-től kértem a pénztárostól az érvényesítését, amely így augusztus 9-ig volt érvényes. A vagyoni károm időarányosan: 2661 Ft + 200 Ft lesz az új bérletem ára + a fénykép ára (kb.500 Ft)! Arról nem is beszélve, hogy a havi fizetésemet csak jövő héten fogom megkapni, így hó végén igazán "kellemes" kiadás lesz az új havi bérlet ára is.
 
Kérem, hogy a fentiek ismeretében szíveskedjenek mielőbb reagálni panaszomra.

71 Tovább

Forgalmi ügyeletest vezérigazgatónak!

A sok negatív cikk közé most beteszünk egy pozitív észrevételt is. Mi is szeretjük látni, hogy vannak még emberséges, normális BKV dolgozók. Szerencsére még ők vannak többségben.

Kedves BKV-figyelő!

 

Régebben volt már, csak most jutott eszembe, de gondoltam megosztom egy pozitív élményem. Nem, nem írtam el, nem vagyok részeg, tényleg pozitív. Mármint a BKV-vel kapcsolatban, mert amúgy veszteség ért.

 

Gondolom vagyunk páran olyan állatok mint én, akik nem bírnak vigyázni az ernyőjükre. Hiába, szinte alig használok ilyet, csak időjáráscsinálás céljából szokott nálam lenni (ha nálam van, tuti nem esik). Elhagytam már legalább ötöt, nagy ellátója vagyok utastársaimnak, legutóbb egy nagyon frankó, szép nagy, kétszemélyes, elegáns Samsonite-ot hagytam el amit még anno államvizsgára menet kellett vennem hirtelen, mert elkapott egy vihar a városban. Mikor elhagytam, aznap előtte már háromszor visszamentem érte, na de ez már klinikai eset, nem ide tartozik. Ellenben a nap egyik főszereplője volt, sokat ökörködtünk vele, kedves képeken szerepel. A Deákon a 2-es vonalán a fülkés padoknál magam mögé fektettem és ott felejtettem mikor felszálltam az Örs felé. A Keletinél vettem észre, visszamentem, de addigra már magáévá tette valaki. Adtam az illúziómnak és felmentem a forgalmi ügyeletre, hátha valaki volt olyan rendes, hogy leadta, nekem ez jutott volna eszembe ha találtam volna egyet. Az ügyeletes, egy kedves nő türelmesen meghallgatott és rögtön intézkedett. Felhívott MINDEN állomást, előbb az Örs felé, utána a Déli felé. Senkinél nem adták le.

 

Figyelmes, kedves és maximálisan segítőkész BKV alkalmazottal találkoztam, pozitív élmény volt. Végül - mivel nem Pesten lakom, és az illúzióm az utastársakban nem tért vissza - nem telefonáltam be a talált tárgyak osztályára, ahogy javasolta sajnálkozva, valójában el is felejtettem, pár nappal később kellett volna. Az aki megtalálta és leadta annak ennek ellenére nagyon köszönöm. Ha nem adta le, az tudja hova dugja és meddig.

 

Béla

15 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek