Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elöregednek a gumik

Durrdefekt sok mindentől lehet, többek között a gumi elöregedése miatt is. Balesetveszélyes, főleg akkor, amikor a jármű (autó, busz) nagy sebességgel halad.

Üdvözletem!

Az következő eset nagyjából 1 hónapja történt (mentségemre legyen mondva, nem igazán voltam internet közelben, hogy az élményt frissiben megosszam a kedves olvasókkal) a 49-es autóbusz vonalán. A Retek utcai megállóból kikanyarodva éppen haladt fel a Fillér utcán, mikor egy hatalmas robbanásszerű hangra lettem figyelmes. Több járókelővel egyetemben azt hittem, hogy a motorban keletkezhetett valami hiba, ám közelebb érve egy durrdefekt fogadott (képként mellékelem is).

 



Számomra megdöbbentő az, hogy - habár ez eddig is nyíilt titok volt - az autóbuszokat ilyen műszaki állapotban engedik ki a garázsokból. Csak jobban belegondolva, kész szerencse, hogy nem történt személyi sérülés, és pusztán a forgalmat akadályozta a kereszteződésben ragadt jármű. Aki kicsit is ismeri a környéket, és a járatot, az tudja hogy a Moszkva térre menet nem ritkán 50 km/h feletti sebességgel jönnek le a buszok, egy jobb első durrdefekt akkor nem lett volna olyan mókás dolog, könnyedén felszaladhatott volna a járdára az irányíthatatlanság okán, rosszabb esetben bele az egyik épületbe...

A képeken tisztán látszódik, hogy a gumi végtelenül kopott, gyakorlatilag az utolsókat rúgta, és szinte teljesen bizonyos vagyok benne, hogy nem ez az egyetlen jármű a BKV kötelékében, amely ilyen állapotban indul nap, mint nap útjára. (Van egyáltalán olyan, amelyik megfelel a műszaki normáknak?)

Ezekkel a sorokkal csupán alátámasztani szerettem volna azokat az állításokat, melyeket nap, mint nap hallunk, habár többségünk rendszeres "szenvedője" az ámokfutásnak...

ps: Jó a blog, rendszeres olvasó vagyok :) Sok sikert, kitartást...

Péter

89 Tovább

Menetközben nyíló ajtó

Műszaki hiba, vagy figyelmetlenség, ha a régi Ikarus összes ajtaja kinyílik menet közben? A kérdést a buszszakértők majd megválaszolják.

Kedves BKV-figyelő!

A mai hazajutásom alatt szerzett felülmúlhatatlan élményt szeretnék veletek
megosztani:

A tárgyban található rendszámú busz a mai utolsó -- megjegyezném, korántsem  üres, melynek jelentős része a Bosnyák tér után szállt le, na ennyit arról,  hogy a gyorsjáratok késő este feleslegesek -- Etele téri indulású 173-as
járatot képviselte.  Vezetője persze az estiektől már megszokott vad  stílusban vezetett, szóval krumpliszállítás bekapcs.

Arról viszont már nem volt szó, hogy a rakománytól esetleg menet közben  próbálunk megszabadulni.  Történt ugyanis, hogy emberünk a Rudas
gyógyfürdőnél járva a megállóval kb. egy magasságban megnyomta az ajtónyitó  gombot.  Ez homályos bennem, de azt hiszem a központit.  Mondjuk egy  másodperc múlva becsukta és szerencsére senkinek nem lett baja, de baromira  megijedtünk, és ha ott valaki éppen akkor áll lenn a lépcsőn, netán -- jó, igen, a felirat azt mondja, ne tegyük -- az ajtónak támaszkodik, az bizony  akkor repült volna a 40-nel kanyarodó buszból, neki vagy a megállónak, vagy a  megállóban álló három-négy személynek, vagy az idióta pilickáknak, amiket a  város lépten-nyomon kihelyez mindenhova, hogy minél kényelmetlenebbül  fennakadhass rajta.

Szóval szerencsére nem lett csúnya vége, de könnyen lehetett volna ebből a
malőrből katasztrófa.

R.

67 Tovább

Majdnem duplázódott a menetidő

Tisztelt BKV!

Mottó: "A városi közlekedés sajátosságai miatt menetrendi eltérések előfordulhatnak.". Ott indult az egész, hogy miért kell nekem igazodni a hivatalos BKV menetrendhez...

A 66-os busz volt ma utam az első etapjának szállítóeszköze, menetrend szerint 15.41-kor ér Pesterzsébet Városközponthoz, nyargaltam is melegben, dehát mégis az orrom előtt húzott el a Baross utca felé zöldcsíkos orrú Ikarus. 15.37-kor. 4 perccel korábban, mint kellene. Várom a következőt, az is korábban jön, persze ez már annyira nem idegesít. Engem. Másokat persze majd lehet, én együttérzek.

A Nagykőrösi útnál lepattanok, átzebrázok a Határ úton. A 3-as villamos megállójában korrektnek tűnő tájékoztatás vár: a 3-as villamos két részletben közlekedik, pár megállónyi utat villamospótló busszal kell megtenni. És még be is mondja a hangosbeszélő. Korretnek tűnő, mert mivel életemben talán most vagyok errefelé ötödször, fogalmam sincs, hol van az Aszódi utca, ahonnan a villamospótló indul. Egy kedves kisasszonyt kérdezgetek, ő se tud nagyon sokat, lévén nem budapesti, de van térképe, úgyhogy együtt megtaláljuk az utcát, gyanítom azért az Aszód utca, hogy valahol meg tudjon fordulni a busz. A kedves kisasszony reggel "errefelé" már utazott ezen a viszonylaton, gyakorlatilag gond nélkül. Na, hát megy ez mint a karikacsapás.

Majdnem, mert most 4 percet késik a villamos a menetrendhez képest, de ezt igazából nem is sérelmezem, mert biztos a szokatlan visszafordító miatt, és egyébként is, négy perc pluszban most nem annyira zavar, mint az előbb mínuszban. Az Ecseri úti metróállomásnál ott vár a pótlóbusz, a kb. 30 utas - nyilván szabálytalanul - átküzdi magát az Ecseri út szombat délután szerencsére gyér forgalmán, mert ideiglenesen kijelölt gyalogátkelőhely az nincs. A sofőr azonnal indít, szinte időveszteség nélkül robogunk tovább, érezhető különbség csak a gyorsulásban van. Tényleg megy ez. A Mázsa térre érkezés viszont meghozza az igazi keserű pirulát a kora délutáni melegbe. Miközben a busz keresi az utat az ideiglenes megállójába, tisztán látható minden utas számára, hogy a villamos, amivel - gondolnánk jogosan - utunkat folytatni fogjuk, komótosan elhagyja a megállót. Miközben utastársaimmal cammogunk a betoncsíkon, még látjuk, hogy megáll a vasúti felüljáró előtt. Természetesen nem azért, hogy esetleg felvegye a frissen érkezett továbbutazni vágyó embereket, hanem mert pirosat kap. Hosszasan szemléljük még a hátulját, mi, akik már a megállóban állunk, majd kifordul a Kőbányai útra.

Ha minden a hivatalos menetrend szerint zajlott volna, természetesen elérem a 66-os buszt, ahhoz pont csatlakozik a 3-as villamos, az út éppen 40 percig tart az Őrs vezér teréig. Ha nagyvonalúan hozzáadok tíz percet - a'la szokatlan villamosfordítás, pótlóbusz -, akkor 50 perc. Ezzel szemben ez a mai elért eredmény: 70 perc.

Miért?

Tisztelettel várom válaszukat.

25 Tovább

Offtopic: Kezet foghatna a MÁV és a BKV menedzsmentje

Nem titok, a BKV-figyelő Budapesttől egy kicsit távolabb lakik, és a fővárost minden nap vonattal közelíti meg. Annyira szerencsés embernek mondhatja magát, hogy az ország két szuper közlekedési vállalatával is utazhat, legalább napi 45-60 percet. Amikor nem a Gaskó sz*patja az utasokat, akkor épp a MÁV:

Vasárnap a 13.07-es dunaújvárosi vonattal szerettem volna a Délibe menni, Érd-felsőről. Ebben az időben 1 egység Flirt motorvonat szokott járni, mióta a MÁV átcsoportosította az Érdieknek ígért új vonatokat Komárom felé, illetve külföldre (magyar embernek a szar is jó jeligére).

A MÁV fejesei még nem jöttek rá, hogy egy Flirt nem elég. Egy átlagos vasárnap délután sincs rajta ülőhely, általában állni kell, és nem mindenki bír ki 40 percet állva. A MÁV ma is nagyon jól szervezkedett. Ma is egy egység vonatot küldött, amikor számíthattak rá, hogy az EFOTT-ról hazatévedő emberek a dunaújvárosi vonattal fognak menni.

Eredmény: Ajtóban ülő, csüngő emberek. Felszállás lehetetlen. Meg kellett várni a következő 1 óra 30 perc múlva érkező vonatot. Köszönhető ez a fasza szervezésnek.

57 Tovább

Megnevelte a 7-es busz utasait

Mit csinál a BKV-figyelőn nevelkedett BKV utas, ha a klímás Volvo busz összes ablaka nyitva van? Felhívja az utasok figyelmét, hogy megy a klíma, majd feltűnően becsukja az összes ablakot. Az utasok tanulnak, és nem merik többé kinyitna az ablakokat. Le a kalappal.

Szia BKV-figyelő!

Tegnap utaztam a 7-es busszal Albertfalva és az Astoria között. A buszra Albertfalván szálltam fel. A busz összes ablak nyitva volt 1-2 kivétellel, és annak ellenére, hogy ment a klíma, meleg volt. Becsukhattam volna az összes ablakot,de vártam, míg többen lesznek a buszon, gondoltam megnevelem őket egy kicsit:)

 

Illusztráció


A Bornemissza térnél elkezdtek gyűlni az utasok, majd megindultam a nyitott ablakok felé. Megpróbáltam a legfeltűnőbben bezárni őket, hogy mindenki figyeljen oda, és lássák, hogy az ablakoknak zárva kell lenniük, ha megy a klíma. (Sajnos egyszer sem mondta az automata, hogy ne nyissák ki az ablakokat).

A fogadtatás vegyes volt. Volt aki megköszönte, volt aki hőzöngött. Az Astoriáig azonban a busz belseje is lehűlt, és az egyetlen hőzöngő utastól megkérdeztem. „Így már jobb, nem?”. Bocsánatot is kért. Én érdekem is volt, hogy hűvösen utazzak:)

Este visszafelé ugyan ezzel a busszal utaztam (igen jellegzetes feje van a sofőrnek, megismertem:)) és örömmel láttam, hogy az összes ablak zárva van, úgy, ahogy én azt órákkal ezelőtt hagytam. Még azaz egy ablak is, ami rejtélyes módon kinyílt*

Így nevelem én a 7-es busz utasait…

H.T.

* A buszon az összes ablakot bezártam, a Bornemissza térnél még senki nem volt a busz hátsó felében, a motortérnél lévő nagy ülések mellett lévő ablak mégis kinyílt magától. Mitől lehet ez?

68 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek