Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem budapesti, akinél nincs egy darab vonaljegy

A BKV szerint egész Budapestet lefedi a hálózatuk, ezért elvárható, hogy mindenkinél legyen jegy vagy bérlet. Nem érdekli őket, hogy a pénztárak és az automaták kilométerekre vannak egymástól.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
In medias res... 2008.07.18-án arra vetemedtem, hogy igénybe vegyem a BKV - nem éppen minőségi - szolgáltatását. Általában (mindig) autóval járok, de aznap nem volt kedvem parkoló helyet keresni és úgy gondoltam, gyorsabban megjárom, ha a tömegközlekedést választom.
 
Kint lakom Dunakeszi szélén, így a 122-es busz pont kapóra jött, hogy eljussak a metróig. Igen ám, de mivel nincs rá szükségem, nem tartok magamnál jegyet sem. Az adott környéken mindössze a villamos vezetők pihenésére szolgáló kis kőépület áll, jegyértékesítés nincs. Máshol sem. Jobb hiján felhívtam a BKV ügyfélszolgálati telefonszámát,  ahol - legalább egy havibérlet fele elment számában - majd egy ügyintéző hölgyet elérve tudtam meg, hogy az adott ponthoz legközelebb Újpest-Központban van menetjegy árusítás.
 
-Hogy jutok el oda akkor BKV-val, ha nem tudok jegyet venni addig? - kérdeztem én, mire azt a választ kaptam, miszerint:
 
"- az utasnak előre kell gondoskodnia a menetjegyről..."
 
Tehát, ha jól értem, egy épülő világvárosban (muhaha...) alapvető felszerelésnek kell tekinteni a BKV jegyet. Halkan említettem meg a hölgynek, hogy egy szolgáltatást vennék igénybe, ami ha jól tudom, nem kötelező.
 
"-Mivel a BKV az egész városra kiterjedő szolgáltatást nyújt, JOGGAL ELVÁRHATÓ(!), hogy az állampolgárnál legyen menetjegy..."
 
Mitagadás, kicsit elöntötte a híg fos az agyamat, mivel ha a jogoknál tartunk, akkor joggal elvárhatom, hogy ha nyújtanak egy szolgáltatást, akkor a szolgáltatási területen (legalább a szolgáltatási időben) tegyék elérhetővé a szolgáltatás megfizetésének lehetőségét.
 
Nem? De! Szerintem...
 
A kisasszony nem javasolta, hogy jegy nélkül felszálljak a járműre, mert ha jön az ellenőr, megbüntet helyszínen 6,000.- Forintra. Nekem valamiképp ez sántít. Nyújtanak valamit, ellentételezés lehetőségét nem teszik lehetővé, cserében azonnal büntetnek.  Valamiképp olybá tűnik ez nekem, mintha az eredendő bűn tézise lenne érvényben a BKV-nál, még akkor is, ha ők nem tesznek eleget a feltételek betarthatóságának.
 
Mivel a BKV-t az állam (Az én adómból is) tartja életben, azonnali hatállyal felmondok az egész vezetőségnek, az ügyfélszolgálatnak és azoknak a politikai életben működő közszolgáknak, akik nem teszik végre rendbe a céget!
 

Persze, lehet, hogy tévedek és minden így van jól...

96 Tovább

Lelassíttatta a HÉV-et, mert zavarta

Két hete, hogy elindult a BKV-figyelő új utasbejelentő opciója, ahol bárki, név nélkül tehet bejelentést, koszos megállókról, járművekről, /dolgozókról:)/. Megígértük, hogy a fontosabb észrevételekből post is készül. Itt az első:

Jónapot!

A csömöri HÉV-vel utaztam minap és felháborodással vettem tudomásul, hogy a Cinkota -alsó-Cinkota viszonylat között már megint cammog a HÉV. Megkérdeztem a járművezetőt, hogy ha most csinálták meg a vágányokat, akkor megint miért megy a cammogás?

Válasz:

Azért mert egy pár éve odaköltözött egy drága hölgyemény, akit zavar a HÉV. Kérdem én mi volt előbb a HÉV vagy a tisztelt ott lakó? Amikor megvette nem látta hogy a házától 10 méterre megy a HÉV? Miért a sok tízezer utasnak kell szívnia a  több menetidővel egy ott lakó kötözködő hölgy miatt? Nonszensznek tartom, hogy valaki egy telefonhívással megtudja szívatni az utasokat.

Akkor a BKV az utasokért van vagy az ott lakó hölgyért akit egyedül zavar a HÉV a több száz lakó közül? Remélem lesz ennek foganatja amit ide írtam  mert nem 5Ft a bérlet és a jegy, amit nem azért fizetek hogy az ott lakót a sebesség csökkentésével ne zavarjuk mi kedves utasok a HÉV-el.

Tisztelettel:

Manó


A történet teljesen hihető, ugyanis a 30-as villamos vonalán is laknak BKV dolgozók, akiket zavar a villamos, ezért sebességkorlátozást vezettek be a háza előtt.
 

190 Tovább

Sorra válik meg a BKV a blogon bemutatott őröktől

Bekeményített a BKV. Talán rájöttek, hogy nem mindenért az utas a hibás, és a budapestiek nem szeretik, ha közterületen verik, rugdossák őket. Két -a blogon is megjelent- eseményhez kanyarodott vissza a BKV, és vizsgálatot kezdeményezett. Mindkét esetben hittek az utasnak, és szó nélkül elbocsátották az őröket. Talán most már lesz egy kis változás.


Az AK-47-es és a biztonsági őr:

Tisztelt Kiss-Pogány Tamás!


Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlenséget okoztunk Önnek, melyért ezúton szíves elnézését kérjük.


Bejelentése alapján a 2008. május 27-én történt esettel kapcsolatban az érintett biztonsági szolgálatot megkerestük és vizsgálatot kértünk. Az Ön által leírtak ismeretében a biztonsági szolgálat az érintett biztonsági őrt a munkavégzés alól felmentette.


Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.


Budapest, 2008. július 21.


Üdvözlettel: Szüts Katalin, ügyfélszolgálat-vezető


Menekültszálló a Deákon:

31 Tovább

Mégsem hibátlan a villamospótlás?

Már mi is megírtunk, hogy a 2-es villamos sosem várja be a villamospótló buszról átszálló utasokat. Akkor egy kisebb változást véltünk felfedezni, a villamosok nagy része mindenkit bevárt, aki át akart szállni. Csaba ezt másként tapasztalta:

Kedves BKV Figyelő!

 

Napi rendszerességgel járok munkába a kettes villamossal a Kossuth tértől a Haller utcáig. A 4-es metró építése miatt egy közbülső szakaszon villamospótló autóbuszokkal lehet csak közlekedni annak ellenére, hogy az eredeti tervekben még a villamosforgalom zavartalan működését ígérte a főváros az utasoknak. De sebaj: megszoktuk már, hogy az Audival közlekedő városvezetőket nem érdekli napi több ezer ember utazási problémája, így maradt a pótlóbusz.

 

És itt kezdődik a probléma. Több heti tapasztalatom azt mutatja, hogy tízből kilencszer pont az ember orra elől megy el a villamos illetve a pótlóbusz. Napszaktól és forgalmi viszonyoktól függetlenül csupán elvétve fordul elő, hogy az ember "át tud szállni" egyik járműről a másikra anélkül, hogy az orra előtt zárná be az ajtót.

 

A Boráros térről a busz módszeresen akkor indul el, mikor a villamos az átszálló utasokkal megérkezik és ajtótnyit. Itt körül-belül 30-50 másodperc empátiára lenne szükség. A Czuczor utcai ideiglenes végállomáson a villamos az esetek többségében akkor sem várja meg az éppen érkező pótlóbuszt, ha nem jön szemből szerelvény, aminek át kellene adnia a helyet. Itt általában 20-30 másodpercen múlik, hogy ez ember lekési a járatot.

 

A Havas utcai ideiglenes végállomáson elsősorban a busz szokta otthagyni az utasokat, pedig a jelenlegi forgalmi helyzetben (is) volna lehetősége egy lámpaváltást várakozni, hogy az érkező villamosról át tudjanak szállni az utasok. Megint csak 30-40 másodperc empátia hiányzik.

 

Jól látszik, hogy nem új menetrendre, hanem egy kis empátiára, vagy ha az nincs, felsőbb utasításra lenne szükség, hogy a járművek várják be egymást az ésszerűség határán belül.

 

Csaba

33 Tovább

"Jóvanmár, bazdmeg, a f@szom"

Hello BKV-figyelő!

 

Már egy ideje bringával járok melózni, meg mindenhova, el sem tudnátok képzelni milyen jó amikor 30-cal átvágok a városon, se büdös, se meleg, csak magamhoz hasonló bringások, meg szerencsére egyre több ránk is figyelő autós. Tegnap (július 6., vasárnap) azonban úgy hozta a sors, hogy a Kincsem parkba kellett mennem, ráadásul kiöltözve, így rászorultam a BKV-ra.

 

Első kérdés, hol is van az a Kincsem park? Sok ember sokfélét mondott, de mindenki az Örs vezér terét jelölte meg kiindulási pontként. Ki is jutottam az Örsre, ahol a metróból kifele jövet a jobboldali végállomás felé indultam, tudtam, hogy ott az információ. Meg is találtam, de ott a kisablak félig be volt hajtva. Gondoltam bekopogok, mire bentről hallom, hogy "Jóvanmár, bazdmeg, a faszom", és fél perc múlva kinyitotta az ablakot egy ötvenes nő. Se köszönés, se semmi. csak bámul bele a pofámba azzal a "miért zavarsz nézéssel".

 

Elmondtam neki, hogy a Kincsem parkba szeretnék eljutni, és kérdeztem,j ár -e az expo busz, mert a honlapon azt láttam. Az nem jár, mondja. Kérdeztem, akkor hogyan tudok eljutni a parkba? Elhadart két megoldást tíz másodperc alatt, ilyen helyi szlengben, ami lehet, hogy az Örsön érthető, de nekem, mint dél-budaiinak nem voltak ismerősök az állomásnevek így.

 

Megkérdeztem még egyszer, elhadarta újra. Oké, mondom viszlát, erre ahogy mentem tovább, hallom, hogy bekúrja mögöttem izomból azt a kis ablakot.

 

Ezután felhívtam a 197-et, ott a hölgy elmondta érthetően, hogy felszállok a metróra, Pillangó utcánál le, majd a metró irányával azonos irányba gyalogolva, balra az első utca. Voilá, negyed óra múlva már ott is voltam. Ebből látszik, hogy míg a T-Com-T-Mobilnál ha az ügyfelesek nem bírnak köszönni, már akkor is repülnek, mert VERSENY van a szolgáltatók között, addíg a BKV-nál nyugodtan lehet anyázni, meg parasztkodni információ néven.

 

Tudom, hogy volt már csomó hasonló ellenőrös, meg információs sztori, énis sokat megéltem már, de azért nem mindennap csapják rám az ablakot, meg azért a faszomozás se kutya :)

 

Azt még hozzátenném, hogy hazafele a 7-es buszon már megint nem volt bekapcsolva a légkondi, tudom, szólni kellett volna, én inkább nem lyukasztottam jegyet, lehet, hogy bunkó vagyok. (Vagy lehet, hogy már este olyan harmincvalahány órája ébren voltam, és kicsit szívemre vettem ezt a BKV nevű viccet. Ma megint bringával jöttem melóba, és holnap is azzal megyek haza.)

 

Üdvözlettel: T. Blog Admin

110 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek