Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A panaszkönyv csodákra képes

Elkeserítő, hogy 2-3 BKV dolgozó tájékozottság hiányában, hogy meg tud szívatni utasokat, többek között turistákat.

Kedves BKV-figyelő!

Lehet, hogy ezt már megírták, de úgy gondoltam, ha mégsem, talán érdeklődésre tarthat számot, ami velem történt.

Pár hete, valamikor ez év júliusának elején külföldi barátommal, egy vasárnap délután a 4-6-osra akartunk felszállni. Mint afféle szabályszerető állampolgár - no meg a ny-európai vendég előtt magára adó k-európai - jegyet akartam venni. Barátomnak volt jegye, mivel ő korábban vett egy tömböt. Mindez az Oktogonnál történt. Jegykiadó automatában csípőből nem bízva, lementünk a Kisföldalatti jegypénztárába. Ott a két ellenőr azonnal közölte, hogy csak a túloldalon van nyitva jegypénztár. Ezen már eleve kissé felháborodtam, mivel a főváros egyik legforgalmasabb kereszteződéséről van szó, ahol hemzsegnek a turisták. Na meg az is belejátszott, hogy ez az a metrómegálló, ahol csak az egyik oldalon árulnak bérletet, a másikon nem!

Sebaj, felmentünk, át az Andrássyn, le a túloldalon lévő megállóhoz. Ott az ellenőrök azzal fogadnak, hogy a jegykiadó zárva van, a kolléga kiugrott cigizni, mert ma még egyszer sem gyújtott rá. Na, itt már kezdtem elveszíteni a türelmemet. Mondtam, rendben, akkor veszek tőlük, ellenőröktől jegyet. Válasz: ők nem árusítanak jegyet. Megkérdezem, akkor most mit tegyek. Erre nevetve azt válaszolja az egyik, hogy ő megvárná, a dohányzó kollégát, mert az automata úgyis elnyeli a pénzt! Marha vicces, gondoltam én. Otthagytuk őket, felmentünk, be a megállóba, az automatához. Az automata természetesen elnyelte a bedobott pénzt, és semmilyen meghibásodásra vonatkozó felirat nem volt a kijelzőjén.

Visszamentem a Kisföldalatti megállójába, ahol a dohányzó kollégát kellett volna megvárni. A dohányzó kolléga szivarozhatott, mert még mindig nem volt ott. Ellenben jegyre vágyó külföldiek kígyózó sora igen. A kedves turisták megengedték, hogy beálljak a sor elejére, mert speciális igényem van. Igen, a panaszkönyv!

Meg is jött a dohányos kolléga, egy fiatalember. Elmondom neki, mi történt, mire azt válaszolja, akkor jelentsem az automatán lévő számon, hogy hibás a gép. De hát miért nem ő jelenti, kérdem én. Mert ő nem jelentheti, mondja mindezt egy telefon mellett ülve. Arról a telefonról ugyanis csak belső számokat hívhat. Hát ez mi, ha nem belső szám, kérdem én az agyvérzés határán. Ez nem belső szám, mert az automatákat egy külön kft üzemelteti, "ehhez a BKV-nak semmi köze". Nem ragozom tovább, a sort sem akartam feltartani, úgyhogy elkértem a panaszkönyvet, és leírtam a történteket, valamint sürgős, azonnali kárpótlást kértem (vagyis a 270 forintomat vissza).

A történet fordulópontja csak itt jön. Eltelt ugyanis két-három hét, és a postaládámban két és fél oldalas bocsánatkérő levél volt a BKV-tól, és benne egy vonaljegy. A levélben nekem adtak igazat, és leírták, hogy a kollégának igenis jelentenie kellett volna, hogy rossz az automata, és mulasztás miatt megrótták.

Ugyanez a történet, szóról szóra megtörtént velem 10 évvel ezelőtt. Akkor még 70 forint volt egy jegy, de akkor is kaptam levelet, és benne egy jegyet. Ajánlom mindenkinek a Panaszkönyvet. Csodákra képes.

Üdvözlettel:
Sz. I.

53 Tovább

Hülyének nézik az amerikai utasokat

A külföldieket a BKV ellenőr már nem csak lehúzza, hanem hülyének is nézi. Olvasónk amerikai ismerősei hiába lyukasztottak a Keletinél, a gép nem nyomott rá semmit. Az ellenőr szerint a gép műkötött, persze órák múlva már le volt ragasztva.

Amerikai barátaim, Patrick és Ashley először jártak Budapesten július közepén, a Keletiről leszállva jöttek egyből a metróval. Vettek jegyet, bedugták a 21. századi jegykezelő készülékbe, majd mentek tovább. A Deák téren jegyellenőrzéskor félreállították őket, mert a jegyre nem volt nyomtatva semmi. Hiába próbálták magyarázni, hogy ők érvényesítették a jegyet, hiába kértek segítséget a szolgálatban lévő állomásvezetőtől, könnyű és zsíros prédát találtak az ellenőrök, 6000 Ft helyszíni bírság fejenként. Mellé még közölték, hogy örüljenek, hogy csak ennyi, mert a magyaroknak 12 000. Utána még telefonáltattak is a Keletibe, hogy nézzék meg a jegykezelő gépeket, és sikerült is, de a Keletinél azt közölték, minden rendben a jegykezelőkkel. A fiú és a lány 5 hátizsákkal volt megrakva, lövésük nem volt az itteni rendszerről, elég nagy eséllyel kikövetkeztethették volna az ellenőrök, hogy nem akartak csalni, de könnyű prédát nem hagynak veszendőbe ugye, amerikainak meg mint tudjuk úgyis feneketlen a pénztárcája, mint Dagobert bácsinak.

Aznap délután újra jártak a Keletinél, és láss csodát, az általuk korábban használt készülék le volt ragasztva "Nem működik" felirattal.

Köszönjük a BKV semmirekellő, hazug, álszent és primitív dolgozóinak, hogy ez lesz a legmélyebb benyomásuk az országról, amit hazavisznek.
 

68 Tovább

Mosolygott az ellenőr

Tisztelt BKV Zrt!

2008. július 7-én a 956-os igazolványszámú ellenőrjükkel találkoztam.

Mosolyától, pozitív kisugárzásától egyből feldobódtam, kedvesen elkérte a jegyet, ezután illedelmesen, továbbra is mosolyogva megköszönte, majd továbbment. Ezután egy egyetemistát ellenőrzött, aki otthon felejtette kéthetes bérletét. Elmondta neki a lehetőségeit, mi történik ha nem lesz meg a bérlet a 8 nap alatt, és mindent hivatalosan vezetett, nem úgy mint néhány kollégája - ahogy az a bkvfigyelo.blog.hu internetes oldalon olvasható. Ezután egy másik ellenőrnő is megnézte a bérletem, erre kedélyesen megjegyezte, hogy a srác - azaz én - aztán nagyon rendes, kétszer is bemutatja a bérletét, más meg egyszer sem...

Az ellenőrök a Petőfi hídon szálltak le.

Kérem, részesítsék kollégáját és az e napon vele együtt dolgozó ellenőröket dicséretben! Ezzel nem csak ők kapnának elismerést, hanem ösztönözésként hathatna azon kollégáinak is, akik nem veszik a fáradtságot arra, hogy ilyen minőségben végezzék munkájukat.


Köszönettel: Szente Ákos

28 Tovább

Szándékosan zárják be az összes pénztárat?

Nem szokásom a bliccelő utasokat védeni, de most mégis megteszem. Szerintetek mit csináljon azaz utas, akinek 2 évre visszamenőleg az összes bérlete megvan, lejárt a bérlete, venni szeretne, de nem tud? Egész nap kölcsön jeggyel utazik, majd mégis megbüntetik? Egy fiatal lány rohanó, szenvedő hétköznapja alant.

Tisztelt BKV, és BKV figyelő!

A mai napon jártam a BKV ügyfélszolgálatán pótdíjbefizetés céljával, amit sikeresen véghez is vittem. Bár nem fizettem szívesen a cégnek, mégis megtettem, elvégre nem akarok én nagyobb balhét. A büntetés módjával azonban vannak fenntartásaim.


A történet elején leszögezném, hogy, nappali tagozatos tanuló vagyok, emellett dolgozom, így napi szinten igénybe veszem a BKV járműveit, mindezt diák havibérlettel. Fontos még, hogy kb. 165 centi vagyok, kb. 58 kiló, tehát nem egy nagy darab leányzó,és napi szinten járok irodába dolgozni, ahova bár nem kihívóan, neméiképp elegánsan és csinosan öltözve járok be. A bérleteimet kb. 2 évre visszamenőleg be is tudom mutatni, minden elrakok ami 'hivatalos szervvel' áll kapcsolatban, nem véletlen. (A jelenlegi bérletem száma: 469074/001, az ez előttié 883658, csakhogy véletlen se lehessen ebbe belekötni.)


Július 14.-én reggel vidékről jöttem fel másodmagammal, az előző bérletem július 13.-al lejárt. Reggel 5.40 körül szálltunk fel a 200-as számú, ferihegyi buszra, ahol mindketten jegyet lyukasztottunk 5.41-or, bár nálam nem, de a kísérőmnél volt két jegy. 6 óra körül értünk a kőbánya-kispesti végállomásra, ahol én bérletet, a kísérőm pedig napijegyet szándékozott venni. Sajnos siettünk, így nem volt időnk kivárni, amíg a 6 órakor nyitó pénztár kinyit, így, 6.05 perckor (!). Az ismerősömnél szerencsére volt egy 10-es jegytömböt, amiből Ő és én is lyukasztottunk 1-1 jegyet. Természetesen a jegyellenőrök már munkába álltak, a jegypénztárnak még nem sikerült kinyitni. Ezután Ő a Deák Ferenc térnél átszállt, magával vitte a gyűjtőtömböt, míg én a Dózsa György úti megállóig utaztam, haza, zsebemben a jeggyel.. Mikor megérkeztem, szándékomban állt beszerezni a bérletemet, lévén, hogy délután fél2 körül és azután egész nap szükségem lesz rá. Ezért először a jegypénztárhoz sétáltam, keresve a nyitva tartást, ekkor beugrott, hogy bár a bérletfajták változtak, a nyitva tartás nem, és csak hónap 2.-10.éig van nyitva. (Logikus.) Viszont van a megállónál egy bérlet-árusító bódé is, visszamentem ehhez, kerestem a nyitva tartást, kevés sikerrel. Ugyanis az egész bódén nem találtam, és a 'zárva' felirat is egy tollal megrajzol A4-es papírlapon volt feltüntetve. Kedves. Nem idegesítettem magam, gondoltam, hogy délután kicsit hamarabb elindulok, számítva az esetleges sorokra, mivel napközben nyitva szokott lenni a bódé.

Zárva

41 Tovább

„Szerinted miért zártam be, ba**dmeg?”

Kedvenc járművezetőim olyanok, akik a leszálló emberekre rácsukják az ajtót, felszállni senkit nem enged. A kulturáltabb még csúnya szavakat is mond a mikrofonba.

Sziasztok!

Gondoltam, megosztom ezt az esetet, mert igen érdekes volt, és hát kíváncsi vagyok, vajon ti meg tudjátok-e fejteni az esetet, mert se én, se néhány másik utas nem tudta...

Szóval:

Ma (07.22.), 17:05kor a Nyugati pályaudvarnál vártam a villamosmegállóban. Jött is a villamos(2038as), beáll a megállóba, ajtó kinyit, utasok tódulnak lefele..És csak jönnek jönnek, egyszercsak vezető barátunk nekiáll csöngetni. Persze kitör a "pánik", mindenki  sietni akar a felszállással, holott még a leszállók se nagyon fogytak el. És most jött a legszebb gesztus, vezető bezárta az ajtót. Ami mivel rácsukódott a felszállókra, persze visszanyílt még párszor. Vezető barátunk ezt megunva, külső hangosításban,  kiszólt, mint valami "úr hangja", választékos, szép fogalmazással: "Szerinted miért zárom be, b**d meg?"

És itt a kérdés, amit még nem tudtam megválaszolni. Felszálló utasokat látva, félig üres villamos(és nem volt mögötte másik) miért zárja be az ajtót?Szerintetek?:)

Üdv!
M.

84 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek