Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hová tűnnek a milliárdok?

Megkeresett egy BKV-s a napokban, hogy név nélkül el szeretné mondani a véleményét a munkáltatójáról. Mivel a BKV-figyelőn bárki elmondhatja véleményét, így Ő is megteheti, azonban ki kell emelnünk, hogy állításait semmilyen írásos anyaggal nem tudja alátámasztani, ahogy ő mondja: "semmi írásos bizonyítékkal nem rendelkezem, csupán jópár BKV-s elmondása. De ha az ember megkérdezi bármelyik BKV-st, hogy tud-e valami "csúnya dolgot", órákig tudna mesélni."

Az ember évek óta hallgatja, hogy a BKV milyen nehéz helyzetben van. A baj csak az, hogy "ott fent" úgy szórják a pénzt, hogy csak na. Levelem célja nem a világmegváltás, csupán jó érzés kiírni magamból azokat a dolgokat, amik bántják az ember szemét. Tenni ellene nem tudok, maximum kibeszélni (illetve kipötyögni) magamból.

Tudom, hogy a BKV nehéz anyagi helyzetben van. Azt is tudom, hogy nehéz egy ilyen nagy céget nyereségesen üzemeltetni. Ha jól tudom (javítsatok ki, ha tévedek) Európa összes országában "nyereségtelen" a tömegközlekedés. Nem is lehet nyereséges, nem ez a célja. A célja az, hogy megfelelő állami támogatás mellett, elérhető áron biztosítsa a város tömegközlekedését. Hogy a felnőttek dolgozni tudjanak járni, a diákok meg iskolába. A BKV-nál is folyamatosan megy a sírás az anyagi okok miatt, amit megértek, azonban tenni keveset tesznek ellene. Lehet, hogy én látom rosszul, de nem igazán ott fogják meg a pénzt, ahol lehetne illetve kellene. Értem a járatritkítási terveket, az elbocsájtásokat, a spórolásokat. Mégha nem is mindennel értek egyet.

Azonban eddig nem volt olyan vezető, aki igazán a problémák mélyére mert volna nyúlni. Lásd az elmúlt időszakot a politikai életben, ahol gyökeres változásokat akartak(akarnak), több-kevesebb sikerrel. Most itt nem akarok politizálni, mert egyrészt nem ez a szándékom, másrészt ezt (is) ki-ki a maga szemszögéből nézi. De azt egyik párt sem vitatja, hogy "ezek ott fönt" olyan dolgokhoz nyúltak hozzá, amihez a rendszerváltás óta senki sem mert. Lehet, hogy jól vagy rosszul csinálják, most itt nem ez a lényeg, hanem hogy belenyúltak a méhkasba. Erre lenne szükség a BKV-nál is. Ha jönne egy olyan vezető, akit nem érdekelnek az összefonódások, aki gondolkodás nélkül széttépne olyan szerződéseket, amik finoman szólva előnytelenek a BKV-nak, aki elsősorban az elvégzett munka érdekel.

A probléma gyökere természetesen itt is az, hogy "állami" cégről van szó, az érintett emberek nem a saját pénzükről döntenek. Ha ez nem állami, hanem maszek lenne, kétszer is meggondolnák, mire mennyit költenek. A maszek világban egy cégvezető azt nézi, hogy a problémáját vagy munkáját ki, mennyiért és milyen minőségben tudja megcsinálni. Hogy mikre gondolok? Egy átlagos utas annyit lát, hogy (ha nehezen is) megveszi a havi bérletet, reggel felkel, elmegy dolgozni vagy iskolába, délután meg haza. Esetenként "szülőzik", ha késik a busz, vagy koszosak a járatok. Látványintézkedéseket itt lehet hozni, mert az utasközösség ezt látja. Azonban azt, hogy a remizben vagy az íróasztal mellett mi történik, azt csak kevesen tudhatják. Bárki is lesz az új BKV vezér, addig nem lesz "rend", amíg olyanra és annyit költenek, ami megmagyarázhatatlan. Illetve megmagyarázható, nehezen bizonyítható. :( A két legpazarlóbb területen kellene tisztogatni. Az egyik a bérek, a másik az anyag- és szolgáltatás vásárlás.

A bérek esetén sokat lehetne spórolni. És itt nem a "melósok" fizetésére gondolok. Röhej, hogy miközben sztrájkolnak meg hisztiznek a kevés támogatás miatt (is), aközben a vezetők többszázezres fizetést visznek haza, amely a járulékokkal és egyéb juttatásokkal elég szép pénzt vesz ki a BKV zsebéből. És akkor még nem beszéltünk a különböző prémiumokról, ahol ugyebár az kapja a legkevesebbet, aki a legtöbbet tesz érte. A fentiek csak lefölözik a keretet. És persze nekik és a családtagoknak ingyenes éves bérlet is jár. Jah, és persze hogy ne legyen túl sok az irodista, sok vezető sofőrállományban van. Így könnyű mondani, hogy milyen jó a sofőrök átlagkeresete. Ha én kapok 150ezret, te 350-et, akkor tök jó, mert átlagban 250 a fizetésünk. :) Persze máshol is elég szépen elmegy a pénz. Elég csak az anyag, szerszám- és szolgáltatásvásárlásokra gondolni. Miért van az, hogy az első barkácsboltban 500 Ft-ért megvehető kalapácsot a cég 2000-2500-ért veszi? És ez csak egy kalapács.

57 Tovább

Ezek már bárhol parkolhatnak

Üdv!

A BKV-sztrájkok óta rendszeres olvasója lettem a BKV-figyelő blognak. Örülök, hogy van egy ilyen, igazán jó olvasgatni, na meg a kommenteket is. Látom, most indult valami nyereményjáték. Nos, én most küldök egy képet, aminek van egy kis előtörténete. A nyereményjátékban való részvételt viszont átengedem másnak.



A képem előzménye az, hogy egy másik fórumon régebben szóbakerült, hogy az autósok miért is használják a buszsávot. Én tömegközlekedéssel közlekedek, nincs jogsim (nem volt rá időm egyelőre), biciklim sincs, tehát ha az autósok esetleg besorolnak a buszsávba és a buszt akadályozzák a haladásban, azzal pl. engem is akadályoznak (és sok más utast is). Egyik meggondolatlan fórumozó azt írta, hogy ő még nem látott buszt akadályozó autóst. Szerencsés ember, de úgy tűnik, tőle függetlenül van ilyen autós, és a fotóm erre a bizonyíték. A főiskolám felé rendszeresen a Ferenciek terén megyek keresztül, a kép is ott készült. Látható, hogy egy autós szépen leparkolt a buszsávba (pedig ha már ott van dolga, a járdára is felhajthatott volna, aki járt már arrafelé, az tudja, hogy ha muszáj, akkor van hely). A kép jobb alsó sarkában egy busz vége, mögötte, pontosabban az autós mögött egy másik busz (és bár a képen nem látszik, de amögött is jött még busz), beletelt pár percbe, mire az autós kicsit arrébb vonszolta a járgányát és a buszok gond nélkül el tudtak jönni mellette. Szóval "nem, dehogyis akadályozta az autós a buszt", dehogyisnem! :-)

További minden jót!

L.Meli
29 Tovább

Áprilisi levelek

Tisztelt Sajtóiroda!

A BKV-figyelő internetes oldalon (http://bkvfigyelo.eu) megjelent cikkekre, utasészrevételekre szeretném felhívni a szíves figyelmüket. A cikkeket a címükre való rákattintás után tudják elolvasni. Kérem amennyiben ez lehetséges (pontos időpont és helyszín meg van adva) kezdeményezzenek vizsgálatot. Segítségüket a blog szerkesztőinek és olvasóinak nevében is köszönöm!

Cikkek, észrevételek:

0 Tovább

Egy újabb szemtelen bliccelő

A bliccelő utasoknak több fajtáját bemutattuk már. Van, aki lebukik és fizet. Volt olyan is, hogy lebukott és dulakodást kezdeményezett, de a megvesztegetésről is írtunk már sokat. Ma egy új bliccelőt mutatunk be. Ő olyan, hogy az elkapását követően menekülésbe kezd, majd a fizető utasokat tartja fel,akik haladnának a metróval. Köszöntsünk tehát egy újabb szemtelen bliccelőt.

Sziasztok!

Április 27-én, vasárnap reggel 10 körül lettem szemtanúja a következőnek:
A kék metrón utaztam a Pöttyös utcától a Deákig, amikor azt hiszem, az Ecseri úti megállóban egy kar nyúlt be a nyitott ajtón, és megragadta az ülés végénél levő fém kapaszkodót. Lassan jött a karhoz tartozó test is, egy alacsony, fiatal férfi húzta be magát a metróba. Azért lassan, mert két ellenőr fogta hátulról, és próbálták visszarángatni. Azonban hősiesen kitartott, egy szó nélkül dulakodtak vagy egy percig. A metró közben kétszer is bemondta, hogy hagyják becsukódni az ajtót. Ekkor két, már a metrón utazó, egymást nem ismerő férfi kezdett kiabálni az ellenőrökkel, hogy engedjék már el azt a szerencsétlent, miért olyan fontos az az egy jegy, miért nem tudják elengedni, és hogy nekik sincs jegyük, na és akkor mi van? A lefogott férfi is beleszólt, mondta, hogy nála csak 50 forint van, nem tud jegyet venni, meg hogy tegnap vett jegyet, és most azzal próbálkozott, hátha beveszik, hogy jó.

A vége az lett, hogy az ellenőrök elengedték a pasit, aki utána szépen megköszönte a másik kettőnek a segítséget, és a Deákon, ahol én leszálltam, ő még fent volt. Hozzá kell tennem, hogy se a bliccelő, se a segítői nem romák voltak.

Én úgy vagyok vele, hogy ez már hatalmas pofátlanság, hogy hiába nincs jegye, hiába bukik le, ő akkor is utazni fog, ha kell, akkor erőszakkal. Ha már egyszer tetten érik, akkor illene legalább bocsánatot kérni és elmenni. Azért az ellenőrök sem jártak el szabályosan, mert tudtommal nem is érhetnek hozzá az utasokhoz.

Én nem mertem beleszólni a dologba, és nem mertem kamerázni sem, mert ki tudja, hogy kitől mit kapok...

Kíváncsi lennék mások véleményére is.

Üdv: Réka
128 Tovább

Korrupt, de barátságos ellenőr

Sziasztok!

Igaz, hogy nem vagyok rendszeres olvasója a blognak, de azért időről-időre benézek, hogy szaftos spotokat olvasgassak. Ahogy elnézem, itt mindenki testületileg utálja az ellenőröket, éppen ezért most egy felemás történettel szeretnék kedveskedni.

Felemás, mert annak ellenére, hogy blicceltem, elkaptak és fizettem, ha nem is boldogan, de derűsen hagytam el a helyszínt. Történt ugyanis, hogy 2008 januárjában hazafelé igyekeztem a 40-es busszal Budaörsre. Se jegyem, se bérletem nem volt, mivel robogóval vagy biciklivel szoktam közlekedni. 3 műszakban dolgozom és épp egy éjszakás blokk után voltam, tehát a buszra nagyjából 7:20 körül szálltam fel a Sasadi útnál. A közig. határig semmi probléma nem volt. Állva ugyan, de a legnagyobb nyugalomban bóbiskoltam leghátul, mígnem arra keltem, hogy valaki a vállamat kocogtatja. Amikor magamhoz tértem egy igen termetes ellenőrrel néztem farkasszemet. Hadd írjam le pontosan a köztünk lezajlott beszélgetést, jómagamat "U" mint utas, a másik felet pedig "E" mint ellenőr betűvel jelezve:

E: Jóreggelt kívánok, menetjegyet, bérletet kérném ellenőrzésre. (kamu kotorászás, de mivel félálomban voltam, láthatta, hogy olyan rohadtul nem érdekel a dolog, még ahhoz is álmos voltam, hogy remegni kezdjek mint a nyárfalevél) U: Hát az sajnos nincs. Mennyi a helyszíni bírság? E: 6000 forint. U: (fintorogva) Jaj baszki, akkor inkább otthon hagytam. E: Egy személyi igazolványt kérnék. (odaadom az igazolványt + lakcímkártyát, arcomon még mindig az álmosság és a "szarokbelebeszoptam" kifejezés, E elkezdi kitölteni a kis űrlapját, aztán megáll a kezében a toll és rám pillant) E: Biztos van érvényes bérleted? Ugye tudod, hogy már nem lehet utólag vásároltat bemutatni? Csak az előre megváltottat fogadják el. (itt egy picit elkezdtem idegeskedni, mert hirtelen nem tudtam, hogy a bánatba fogok korábban megváltott bérletet szerezni, de még mindig nem remegtem, mert lassan ébredő típus vagyok) U: Ja ja...van érvényes otthon... (E tovább írja a fecnit, majd hirtelen ismét abbahagyja a firkálást, lopva körbepislant, majd megkérdezi:) E: Figyelj csak! Tudsz venni egy vonaljegyet? U: (felcsillanó szemmel) Naná! E: Ezerötszáz forint lenne. U: (turkálok ezerrel, most már nem kamuból, elő is kaparok egy ezrest meg 2 db kétszázast) Ennyi van csak...  E: (fecni összetép, odaad nekem) Köszi szépen, jó utat! U: Neked is, király vagy!

Lehet szindi az ellenőrt, hogy korrupt köcsög, lehet szidni engem is, hogy blicceltem, de szerintem senkinek sincs igaza...vagy mindenkinek igaza van. Szanaszét szopathatott volna, hiszen az elején kifejezetten tahó módon reagáltam arra, hogy fel mert ébreszteni. Ezúton üzenem, a többi ellenőrnek, hogy egy kis empátiával csodákat lehet művelni. Nem arra akarom buzdítani őket, hogy zsebre dolgozzanak, bár ha ilyen formában teszik, akkor egy percig sem habozok kicsengetni az 1500 forintos "alternatív helyszíni bírságot".

Boylepke
117 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek