Vitézy Dávid, a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szóvivője nem tudja eldönteni, támogassa-e az elkészült Paraméterkönyvet. Most épp úgy döntött: kisajátítja a hosszú előkészítő munkával, egyeztetések során született javaslatokat. Még az sem zavarja ebben, ha korábbi véleményét, nyilatkozatait is megcáfolja, vagy ha kijelentéseivel újabb ellentmondásokba bonyolódik. Politikai kampányának részeként pedig nem riad vissza attól sem, hogy a BKV Zrt-t a tényeknek nem megfelelő vádakkal illesse.
Nem igaz, hogy a VEKE akadályozta volna meg a Paraméterkönyv korábbi változatának bevezetését. Az április 16-áig elkészült Paraméterkönyv anyagot a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság, a Fővárosi Polgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának döntése, illetve számos kerületi önkormányzati és szakmai szervezeti vélemény alapján kellett szakmailag felülvizsgálni.
Nem igaz, hogy az elfogadott Paraméterkönyv a VEKE munkájának eredménye. Igaz viszont, hogy Vitézy Dávid nem tudja eldönteni: a döntés mögé, vagy elé álljon. Vitézy május 14-én még például egy napilapnak azt nyilatkozta: „...beérik a VEKE munkájának a gyümölcse: idén nem lesz új paraméterkönyv, a felügyelőbizottság ugyanis levette azt a napirendjéről..”
Nem igaz, hogy a Paraméterkönyv csak a VEKE javaslatait tartalmazza. A Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság április 16-ai ülésének döntése értelmében a BKV Zrt. megkezdte egy szakmailag helytálló tervezet kidolgozását. A Paraméterkönyv anyaga határidőre és a különböző egyeztetéseken született szükséges módosítások beépítésével elkészült, melyet tegnapi ülésén a bizottság már elfogadásra javasolt. A BKV Zrt. természetesen nem a beérkező javaslatok forrását, inkább szakmai tartalmát, használhatóságát vizsgálta.
Az elkészült Paraméterkönyv így tehát minden, az előkészítésben résztvevő szakember véleményét tartalmazza, amelyeket a Társaság ezúton megköszön mindenkinek.
Nem igaz, hogy Somodi Lászlót politikai okok miatt menesztették a BKV Zrt-től! A közlekedési vezérigazgató-helyettesnek köztudott és nyilvánvaló szakmai indokok miatt kellett távoznia, hiszen a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság, valamint a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztálya és maga a VEKE is egyaránt elutasította a felügyelete alatt készült paraméterkönyv-tervezetet.
A Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság 2008. április 16-i ülésén készült szószerinti jegyzőkönyv szerint pedig éppen Vitézy Dávid mondta az alábbiakat:
„...egyetlen gondolat, azok az alapelvek sincsenek tisztázva, amik mentén ez a Paraméterkönyv felépül.”
„ Olyan szakmai alapvetések szerepelnek ebben a Paraméterkönyvben, amelyről soha, senki sehol nem döntött és amelyek a mi véleményünk szerint szakmailag nem alátámasztottak...”
„...a mi véleményünk egyértelmű, de részletekben szakmai munka egyáltalán nem folyt.”
„ Az a Paraméterkönyv, ami most nem a bizottság napirendjén, de kiküldve Önök előtt fekszik, ... szakmailag nem értékelhető munka...”
De a VEKE saját honlapján is kifejtette véleményét: „A bejelentett Paraméterkönyv minden szakmai alapot nélkülöző kontármunka...”
2008. május 29.
BKV Zrt. Sajtóiroda
2008. máj 30. 14:06
Vitézy Dávid nem mondott igazat
2008. március 12. 08:20
Nyilvános fórum
MEGHÍVÓ!
NYILVÁNOS FÓRUM A JÁRATRITKÍTÁSOKRÓL!A BKV a honlapján közzétett Paraméterkönyv tervezetről szóló nyilvános, társadalmi vitát rendez 2008. március 13-án, csütörtökön, 15:30-tól, a Budapesti Műszaki Egyetem Informatikai Épületében (BME I épület, B 017-es terem) Cím: 1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2. (a 4/6-os villamosok Petőfi híd budai hídfői megállójától 5 perces séta).
Itt a lehetőség, hogy minden budapesti elmondhassa a véleményét a tervezett járatritkításokról és járatmegszüntetésekről. Legyünk ott minél többen és tegyük nyilvánvalóvá: a budapestiek nemet mondanak a járatritkításokra!
Adjuk tovább ezt a meghívót, ahány érintettnek csak lehet!
Az üzenetet a VEKE küldte
2008. február 25. 12:02
Mi változik és hogyan?
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület részletesen kidolgozta a Főpolgármesteri Kabinet 2008. február 21-i ülésén megtárgyalt (a BKV weboldalán is elérhető) Paraméterkönyv elemeit. Mivel a BKV hasonló anyagok nem készített (ha készített is, hozzáértők számára is nehezen értelmezhető) úgy gondolom, mindenképp köszönettel tartozunk VEKE-nek.
Kerületi bontás:
I. kerület; II. kerület; III. kerület; IV. kerület; V. kerület;
VI. kerület; VII. kerület; VIII. kerület; IX. kerület;
X. kerület; XI. kerület; XII. kerület; XIII. kerület;
XIV. kerület; XV. kerület; XVI. kerület; XVII. kerület;
XVIII. kerület; XIX. kerület; XX. kerület; XXI. kerület;
XXII. kerület; XXIII. kerület; Teljes hálózat
Ha számít neked, hogy 15 perc helyett 30-at kell majd várnod a villamosra, ha olyan buszjárat szűnik meg, melyet minden nap használsz, akkor írd meg a BKV-nak, és mondd el nekik is, miért nem okos dolog megszüntetni az adott járatot. (parameter@bkv.hu)
2007. július 25. 18:25
A BKV közlekedésének átszervezése utas szemmel
Helló!
Nem tudom, hogy ilyen - mondhatni elvi, vagy inkább hangulati - kérdéssel érdemes-e Hozzátok fordulni, de megpróbálom.
A VEKE honlapján ( http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=357 ) van egy igen részletes ismertetés arról, hogy milyen változások várhatók a közlekedésben. Van benne egy olyan is, hogy a 4-es gyors busz megszűnik, a 4-est és a 105-öst pedig összevonják, és 105-ös viszonylatszámmal közlekedik majd a Gyöngyösi utca és az Apor V. (volt Lékay János) tér között. Azért így 105-ösként mert a BKV meg akarja szüntetni az azonos viszonylatszámokat.
Na emiatt kicsit elszomorodtam, mert a 4-es busz már - ha jól tudom - 1978 óta jár a jelenlegi útvonalán (illetve korábban hosszabb volt a járat), és az elmúlt 29 évben évben nem okozott problémát a fővárosiaknak, azaz senki nem keverte össze a 4-es villamossal (ami a nép száján egyébként sem 4-es, hanem 4-es - 6-os).
Értem a BKV szándékát, nem is oktalan gondolat, de ezt olyan helyeken kellene bevezetni, ahol ténylegesen zavaró lehet, nem ott, ahol nagyobb kavarodást okoz ez a "kiigazító" változás, mint amennyi hasznot. Ha következetes lenne a BKV, akkor a metró sem lenne 4-es, hanem mondjuk 12-es, de persze mondhatja erre a vállalat, hogy a metrót meg a buszt azért csak nem keverik össze, de erre meg mondom én, hogy a buszt és a villamost sem szokták. Gondoljatok bele, összességében mekkora felfordulást okoz ez majd a budapesti tömegközlekedésben, hiszen a 6-os busz, 6-os villamos, 78-as busz, 78-as troli is érinti egymás útvonalát, valamelyiknek tehát változnia kell majd, de melyiknek?
És megéri-e ennyire felborogatni a számozási rendet egy bizonytalan új szisztéma miatt, mikor van egy viszonylag bevált, megszokott régi? (Még ha a régiben ha nagyon erőltetik, tényleg lehet logikai bukfencet találni, de hát mi már csak így szoktuk és szerettük meg). Kicsit olyan ez, minthogy együtt nő fel az ember egy utcanévvel, akkor talán élete végéig az tolul a szájára, akárkire is változtatják meg a feje felett. A 4-es busz nekem 4-es marad örökre, és sajnálnám, ha eltűnne a BKV palettájáról (gondolom az óbudaiak a 6-osukat sajnálnák, és még sorolhatnám ki mit veszthetne el az új számozási szisztéma miatt). Egyébként annyira nem csak az én agylövésem, hogy a személyes ismeretségi körömből ketten is írtak már a BKV-nak ezügyben, épp a napokban derült ki, mikor szóbahoztam nekik. Hát még a többiek, a hallgatag többség, akiket ugyan zavar a dolog, de nem fáradnak a levélirogatással (bár csak bátorítani tudok mindenkit a levélírásra, akit ennek az új módinak a bevezetése zavar).
Ha esetleg közlöd a levelem - amit nem bánnék - kérlek hagyd le a nevem, és az e-mail címem, ennek nincs jelentősége, annak azonban, hogy felhívjuk a vállalat figyelmét egy alapvetően jó ötlet nem túl szerencsés megoldásának a veszélyére, annál inkább...
Kösz, hello Gábor
Utolsó kommentek