A járművek légrendszere fagyott le. A közlekedési társaság szabadnapos karbantartókat is behívott, hogy el tudják végezni a javításokat. A BKV hétköznap reggelente 1100 buszt indít.
Este negyed nyolcig összesen 420 BKV-busszal volt valamilyen probléma csütörtökön, a járművek egy részét csak a garázsban, többségüket azonban már a helyszínen meg tudták javítani, mondta Héri József, a BKV műszaki üzemeltetési igazgatója Délelőtt 10 óráig 243 járművel volt probléma,a legtöbb gondot a fűtés- és légrendszerek okozzák, utóbbival együtt autóműködési hibák is felléptek.
Több mint négyszáz BKV-busz romlott el csütörtökön
Bizottsági nem a BKV-tarifaemelésre
A fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottsága szerdai ülésén elfogadva a VEKE érveit, leszavazta az átlagosan 4 százalékos tarifaemelésről szóló javaslatot. Az emelés ellen voksolt több fideszes bizottsági tag mellett egy szocialista és egy szabaddemokrata képviselő is.
Mint arról az Index beszámolt, az előterjesztés szerint a vonaljegy ára 300 forintról 320 forintra, a havi bérlet 9400 forintról 9800 forintra változna jövő év január 1-től.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a díjemelés káros a BKV számára, nem kellene egyáltalán emelni a tarifákat. Ezt azzal támasztotta alá, hogy idén kétszer is volt áremelés, a BKV éves menetdíjbevétele ennek ellenére nem nőtt.
Az emelésről a fővárosi közgyűlés csütörtökön mondja ki végső szót.
(Index)
Új ajtózáródási rendszert vezet be a BKV
A BKV-nál ismét feltalálták a spanyol viaszt: A Combino villamosokon először kikapcsolták az automatikus ajtózáródási rendszert, mert a cég szerint felesleges volt, és a budapestiek nem tudták volna használni. Most visszakpacsolták és kampányolnak, hogy mennyire jó fejek.
A BKV közleménye:
Tisztelt utasaink!
A Combino villamosokon, a 4-6-os vonalán új ajtózáródási rendszert vezetünk be. Az ajtókat jelenleg a járművezető egyedi, vagy központi nyitással tudja működteti. Az ajtó mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad.
Az új ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd 4 másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak.
Villamost szeretne a metró helyett a VEKE
Csütörtöki ülésén dönt a fővárosi közgyűlés a 4-es metró második szakaszának előkészítéséről, és a metrókocsik beszerzéséről. Ha a képviselők megszavazzák metróvonal Keleti Pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszára szánt 167 milliárd forintot, a főváros végleg elkötelezi magát az építkezés mellett, és megindulhat a tenderek kiírása. A VEKE szerint e második szakasz megépítése nem térül meg, és az unió sem támogatja majd, ezért a metróépítés helyett a villamoshálózat fejlesztését javasolják.
A 4-es metró első szakasza a Kelenföldi Pályaudvartól a Keleti Pályaudvarig tart, ez az a rész, amin már dolgoznak is. A második, a tervek szerint a Keleti Pályaudvartól a Thököly út alatt a Bosnyák térig futó szakasz azonban még csak az előkészítés fázisában van. A közgyűlés ma dönt róla, hogy elkülönítik-e az erre a célra szánt 167 milliárd forintot. A metró harmadik szakasza a tervek szerint a Bosnyák térről Újpalotára megy majd egyszer tovább.
Hat buszsáv-projektet törölne a főváros
A fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén tárgyalja azt a javaslatcsomagot, mely szerint több uniós támogatottsággal bíró buszsáv-projektet is törölnének 95 millió forint önrész hiánya miatt.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint különösen elfogadhatatlan ez annak fényében, hogy Közép-Magyarországi Régió Operatív Programjából a fővárosi közlekedésfejlesztési projektek finanszírozása a regionális források 2011-től történő megszűnése miatt már nem várható a jövőben, így tehát az utolsó esélyt szalasztja el a város az előterjesztés elfogadásával. A VEKE tiltakozik a javaslat ellen és kéri a fővárosi frakciókat, hogy ne fogadják el a városvezetés előterjesztését.
Utolsó kommentek