A silány minőség miatt a nyári formanadrágok kiosztásának azonnali leállítását követeli a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége. A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet szerint pedig az új pulóver bő ujja beakad az irányváltóba, a világos, bugyikék zakók pedig olyan bénák, hogy nem is hordja őket szinte senki.
Levelet írt a napokban Gulyás Attila, a BKV egyik legnagyobb szakszervezeti tömörülésének, a VTDSZSZ-nek az elnöke Balogh Zsolt általános vezérigazgató-helyettesnek, amelyben követeli, hogy a BKV azonnal intézkedjen a silány minőségű nyári nadrágok kiosztásának leállításáról, és tegye meg a szükséges lépéseket a ruha gyártójánál.
Lázadnak a BKV-sok az új formaruha ellen
Kiugrott a boltba sörért és ropiért
Olvasónk nem mindennapi eseményeknek volt szemtanúja 10-én este a 198-as járaton. A busz a Szent Kereszt térnél megállt, és a motorja is, mert a vezetője beugrott a téren lévő boltba. Ilyenkor nem fontos tartani a menetrendet, csak amikor a busz után futó utasok megvárásáról van szó? Kérdik jogosan az utasok.
Kedves BKV-figyelő,
egy számomra nem mindennapi eseményt osztanék meg Veled. Az eset ma (május 10.) éjjel 23:26-kor történt, a 198-as buszon (BPI-260) Rákoskeresztúr előtt nem sokkal.
Éppen hazafelé tartottam, és a Füstifecske utcánál vártam az említett buszra. 20 perc várakozás után 23:22-kor meg is érkezett, de olyan nagy tempóval, hogy a hátsó ajtaja épp a buszmegálló táblájánál állt meg. Ez még nem nagy gond, legalább gyorsan otthon leszek, gondoltam. Pár megállóval arrébb, a Szent Kereszt térnél is megállt a busz, majd a motorja is. Vezetőnk kiszállt (50-es szakállas fazon), majd le sem lakatolva a vezetőfülke ajtaját beugrott a pár méterrel arrébb álló éjjelnappaliba.
Veszélyben a BKV bankképessége
A fővárosnak, az államnak és a BKV-nak is áldozatokat kell hoznia a fenntartható közösségi közlekedési rendszer kialakításáért, amelynek első lépéseként az állam és a főváros egy új, közös megrendelői szervezetet hozna létre, derült ki a fővárosi kabinet hétfői ülésén.
A főpolgármesteri kabinet tájékoztatást kapott az Európai Beruházási Bankkal (EIB) kötött hitelszerződés alapján készülő, hosszú távú közlekedési, működési és finanszírozási stratégia helyzetéről.
A Boston Consulting Group (BCG) szerint 10 év múlva, változatlan teljesítményszint mellett a BKV éves üzemi költségei 25 milliárd forinttal lesznek nagyobbak. Ezt nem ellensúlyozná az évi 5,5 milliárd forintra becsült reálköltség-csökkentés, ami három hatékonyságjavító intézkedésből származna.
Az egyik busz otthagyta, a másikon az ajtók között maradt
Olvasónknak szerdán igen szerencsétlen napja volt. A Jászai Mari téren várakozott a 91-es/291-es buszra, ami több utast is a megállóban hagyott, lassítás nélkül elhajtott mellettük. Az utasok kénytelenek voltak megvárni a következő buszt, ami bár időben jött, az utas alig tudott rá felszállni, mert alig, hogy fellépett az első lépcsőre, már záródtak is az ajtók:
Tisztelt BKV!
Tisztelt BKV-figyelő!
Mindennap bő egy órát utazom a munkahelyemre, és ugyanannyit hazafelé, szóval sok mindent tudnék mesélni a budapesti tömegközlekedésről. Viszont ami ma délelőtt történt (2009. május 6) az minden eddigin túltett. A Jászai Mari téren várakoztam a 91-es/291-es buszra. A Nyugati pályaudvarról menetrend szerint 11.42-kor induló 91-es busz nem állt meg a megállóban, miközben ott többen is várakoztunk. Esetleg elmulasztottam valamit? Talán integetnem kellett volna? (Ezt a megoldást is be lehet vezetni, de akkor tájékoztassák az utazó közönséget.) Ez magában nem volt "nagy szám", várakoztam tovább.
Lerángatta a buszról és megverte a buszvezetőt
Lassan ott tartunk, hogy a blogon sűrűbben olvashattok hülye utasokról, mint hülye BKV-sokról. Minden hétre jut legalább egy olyan bejegyzés, ami a járművezetőkre rátámadó utasokról szól. Olvasónk a 7E buszon találkozik rendszeresen egy agresszív utassal, aki tegnap a buszvezetőre is rátámadt. Részletek a levélben:
Körülbelül másféléve járok reggel hatóra tájban a 7E autóbusszal Zugló felől a Felszab tér felé. Vagy legalábbis ennyi ideje lehet, hogy felfigyeltem egy agresszív utastársra. Kinézetre kopasz, kigyúrt, harmincév körüli, és hetente egyszer beleköt valakibe.
Ma (04.27.) reggel - miután lerángatta a kocsiról - megverte a a buszvezetőt a Felszabon.
Gondoltam, itt az ideje, hogy bejelentsek a BKV ügyfélszolgálata "felé", kérve, hogy a nagyhangú, összeférhetetlen embert alapos indokkal lekapcsolják, vagy legalábbis móresre tanítsák. Tíz perc várakoztatás után D-né M. H. ügyfélkapcsolati munkatárs jelentkezett a vonal másik oldalán. Történetemet végig sem hallgatva a következőket mondta: 1. a BKV-nak nincs kapacitása 'minden járat' ellenőrzésére és a rend fenntartására a személy és az egyéb körülmények leírása alapján; 2. a rendőrség csak konkrét ügyekkel foglalkozik.
Utolsó kommentek