Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért dohányzik a járművezető?

Nemdohányzó utasként rendkívül zavar, amikor a BKV egyes alkalmazottai az utasokat semmibe véve dohányozni kezdenek vezetés közben. Főleg egy olyan járművön, aminek a vezetőállása és az utastere nincs is rendesen elkülönítve. Más országokban már a kocsmákból is kitiltották a dohányosokat, nálunk még csak különböző szabályzások vannak, hogy mikor, hol lehet dohányozni. BKV járműveken nem lehet, és ebbe a vezetőfülke is beletartozik. Akkor mégis miért dohányoznak a járművezetők? Megértem, hogy kevés a pihenő idő, de ez nem felhatalmazás arra, hogy bármilyen jogszabályt felrúgjanak, és károsítsák az utasok egészségét.

Tisztelt BKV!

Mai napon (2009.03.27.) utaztam a 1557-es számú 3-as (esetleg 62-es, az adott szakaszon mindkettő jár, és mindkettő hannoveri típusú) villamoson Zugló irányába (Kőbánya felől, a jármű 9:25 körül állt be az Örs Vezér tere Kőbányai oldal (Árkád) megállóba). A fülke közelében álltam, amikor is erőteljes cigaretta-szag csapta meg az orromat és ruházatomat. A zsúfoltság miatt nem tudtam elmenni a fülke közeléből sem, illetve a sofőrnek sem tudtam szólni, hogy legyen kedves eloltani. Mindemellett hallottam, amint hangosan telefonált is, de attól legalább nem lett büdös a ruhám.

Javítsanak ki, de úgy érzem - és nem csak a ruhám szagán, mely a cigarettától büdös lett -, sofőrjeik igazán fittyet hánynak azokra az emberekre, akiket szállítanak, egyfelől nem tisztelik őket, másfelől az egészségük és a BKV szabályzata sem jelent semmit számukra. A leírt esetet gyakran tapasztaltam az 1-es villamos vonalán is, ott szintén gyakori a vezetőfülkéből kiáramló cigarettabűz.

62 Tovább

Nagy baj van Szegeden

Egy neve elhallgatását kérő szegedi villamosvezető keresett meg levelével a hétvégén, aki arra panaszkodik, hogy Szegeden nagyobb problémák vannak a tömegközlekedéssel, mint Pesten.

Az ottani tömegközlekedési cég, az SzKT folyamatosan leépíti a dolgozóit. Eddig csak a tartalékosokat küldték el a cégtől, és villamosvezetőből sincs elég. Helyettük időnként a karbantartók vezettek. A járművezetők már meg sem mernek szólalni, mert főnökeik minden rossz szóért kirúgással fenyegetik meg őket. Pedig lenne mire panaszkodniuk, mert a túlóra is megszűnt, a beteg villamosvezetőket nem pótolják, így egyre kevesebb villamos közlekedik a városban. Remélem nem haragszotok meg, ha a hétfő reggelt nem BKV-val, hanem SzKT-val kezdem:

Kedves BKV figyelő!

Ez nem BKV-s, de SzKT-s történet, viszont gyanítom, hogy ilyen a BKV-nál sem történik:

Én Szegeden vagyok villamosvezető, az utóbbi időben egyre nagyobb problémák és egyre kevésbé érthető dolgok történnek velünk. Legyen szíves egy posztot szentelni, mert a helyzet kezd tarthatatlanná válni:

Ugyanis az SzKT takarékoskodni szeretne, állítólag a gazdasági válság hatásai miatt. Korábban a villamosnál két tartalékos volt egy Rókuson és egy Tarjánban. Ez összesen 4 szolgálatot jelentett, mert ugye mindkettőből volt délelőttös és délutános is. A Rókusi tartalékot már valamikor februárban megszüntették.

24 Tovább

Utasok orra előtt csukta be az ajtót

Ma 11:20 körül volt szerencsém utazni a képen látható 47-es villamossal. A villamost egy fiatalabb férfi vezette, én a Galvani utca és a Bocskai út között utaztam vele. Már az utazás elején feltűnt, hogy a vezető nem igen hagy időt az utasoknak a le és felszállásra, de három megállóban is megszívatta az utasokat.

A futó utasokkal babrált ki. Direkt megvárta, hogy a távolabbról érkezők odaérjenek a villamoshoz, majd amikor az „ügyfél” 2-3 méterre volt az ajtótól megszólaltatta az indulásjelzőt, és zárta is az ajtókat. Az utazni szándékozók anyázással és mutogatással jelezték a villamosvezetőnek a nemtetszésüket. Vissza persze sosem nyitott ajtót, mert a játék lényege az utas megszívatása volt. A BKV belső szabályzata kimondja*, hogy minden embert meg kell várni, akin az utazás szándéka látszik.

A vezető egyébként feleslegesen sietett, mert a Bocskai úti lámpánál több perces várakozásra kényszerült, mert az előtte haladó 18-as villamost utolérte. Egy utas meg is jegyezte, hogy „Ezért megérte sietni”.


*BKV: A forgalmi utasításunk kimondja, hogy a járművezető köteles a megállóhelyen minden olyan utast megvárni, akinél az utazási szándék észlelhető.

121 Tovább

Leköpte a buszvezetőt

A rendőrség számára egy drogos ügyei miatt ismert ember támad 17-én egy buszvezetőre a 44-es vonalon, legalábbis olvasónk szerint, aki szemtanúja volt az eseményeknek. A buszvezető épp a megállóban tilosban parkoló autót akarta lefényképezni, amikor az idegbeteg sofőr rátámadt, majd leköpte. Részletek alant:

Tisztelt BKV-figyelő!

Ma (03.17.) utaztam a 44-es autóbusszal a Centenáriumi lakótelepre. (BPI-800)

Amikor a Centenáriumi lakótelepre értünk a végállomásra a sofőr észrevette, hogy egy autó áll a buszmegálló közepén a járdán és leszállt hogy lefényképezze mint bizonyítékot. Amikor is odalépett hozzá a közeli Fornettis boltból 3 hapsi és elkezdek kurva anyázni. Ezt a sofőr megelégelve és mondta nekik hogy hívja a rendőrséget. A sofőr visszament a fülkébe a telefonjáért és akkor az egyik leköpte és jó nagyot rúgott a buszba.

Először kiérkezett 1 rendőrautó majd azok hívtak még párat. Annyi biztos, hogy aki támadt az valószínűleg be volt lőve. Mert a rendőrök előtt már ismert volt, mint drogos. Ezután a buszon maradt emberektől felvették a vallomást és egy nőt + a sofőrt mint tanú.

Hát ennyi lenne. Hát nem rugdalásos támadás, de azért ez előtt se kell szemet hunyni, mert sajnos az utóbbi időkben már nagyon sok incidens volt már a környéken.

87 Tovább

Biciklist vert a buszvezető

Egy kerékpárral közlekedő blogger kollégát ma reggel bántalmazott egy BKV-s. Az Index munkatársa a Szőnyi úton haladt a szerkesztőség felé, amikor a mellette lévő sávban egy szabálytalanul előző buszra lett figyelmes. A biciklis szerette volna megmutatni a BKV-nak, milyen "szabályosan" közlekedik munkatársuk, ezért a következő megállónál lefényképezte a buszt és annak rendszámát, bizonyítéknak. Ekkor repült ki alóla a bicikli, és csattant az első pofon. Részletek alant:

Kis híján elütött, majd megvert péntek reggel a 225-ös busz vezetője. Az eset olyan döbbenetes és felháborító, hogy ezúttal tartózkodunk minden lírai és humoros részlettől, és a maga Truman Capote-i szikárságában ismertetjük az egy órája zajlott történetet.

A BKV-sofőr meglepő tettét az váltotta ki, hogy szabályosan közlekedtem a Szőnyi úton, észak felé. Az M3-as szervízútjaként működő úton dél felé folyamatos autósor állt, köszönhetően annak, hogy innen lehet felkanyarodni a Pestre vezető autópályára. Szerkesztőségünk felé kerekezve arra lettem figyelmes, hogy egy busz hosszasan előzi az autósort. A manőver csak akkor lett gyanús, amikor a busz több mint száz méter után sem tért vissza a sávjába. A folyamatos kocsisorra pilllantva egyértelmű volt, hogy nem tudná, és nincs is szándéka elhagyni a szembesávot.

105 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek