Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mi lesz nyáron? -Már most púposodnak a sínek és füstölnek a buszok

A tavasz a BKV életében az egyik legizgalmasabb évszak, mert ilyenkor szoktuk megtippelni, hogy a legmelegebb nyári napokon hány százalékos lesz a szolgáltatás, és ilyenkor szoktuk azt is megbecsülni, hogy a következő hónapokban hány jármű ég majd porig az hiányos karbantartás miatt.

Tegnap csak alig volt több 20 foknál, mégis több tucat bejelentést küldtetek a város minden pontjáról lerobbant buszokról, felpúposodott sínekről, és műszaki hibás járművekről. Szerda délután a 3-as, a 28-as, a 62-es és a 62A jelzésű villamosok nem közlekedtek, mert a Liget tér és a Szent László tér között felpúposodott a villamossín. Az 53-as busz vonalán a BPO-781-es rendszámú busznak kellett félreállnia (képünkön), a felforrt hűtővíz miatt. Műszaki hibákról számoltatok be a 7E illetve a 173-as vonalakról is, és írtátok, hogy a Várban közlekedő buszok is többször pihenőre kényszerültek.

46 Tovább

Németországban tájékoztat, Budapesten beszól a járművezető

Olvasónk, Marczi az alább olvasható levelében a német és a magyar tömegközlekedést hasonlítja össze. Mivel másfél évig élt Németországban, így elég tapasztalatot szerzett ahhoz, hogy kijelenthesse, az ottani járművezetők és ellenőrök teljesen más hozzáállással végzik a munkájukat mint nálunk, Budapesten:

Kedves BKV-figyelő!

Egy ideje figyelem a blogot, igazából puszta kíváncsiságból. Vidéki vagyok, ritkán járok Budapestre, így csak néha érintkezem a BKV-val. Ellenben elég sok a negatív levél, és nekem sem túl pozitívak a tapasztalataim. Érdekes, hogy bár nem vagyok sokat a Fővárosban, valami mindig elveszi a kedvemet. Sajnos a nagyszámok törvénye alapján azt kell mondjam, nem csak velem van a baj. Tíz esetből 9, kicsit sok. De ne is szaporítsuk a szót, íme egy-két példa, aztán mindenki döntse el mit gondol.

Az elmúlt másfél évemet Németországban töltöttem ösztöndíjas diákként. Nem volt túl sok a támogatást, de azért ahova tudtunk elmentünk, és használtuk a közösségi közlekedést annak rendje és módja szerint. Kicsit szemet szúrt, hogy Berlinben mindez - a hivatalos valutaváltási árfolyamon átszámolva- ugyanannyiba került, mint itthon Budapesten. (A keresetek közötti különbségeket ismerjük, nem részletezem.) Lényegében nem is ez szúrt szemet, hanem a színvonalkülönbség. Amit nem a géppark állapotában mérek. Sokkal inkább kitűnt, az ellenőrök is ápolt, illedelmes és korrekt személyek voltak. Volt esetem, amikor elnéztem a jegyem érvényességét (megvettem előre a csoportos jegyet, mert jött ki hozzám a barátnőm) és nem néztem meg, hogy csak 9től érvényes, és fél kilenckor felszálltam vele a vonatra. Bírság és pattogás helyett közölte a bácsi rendesen, hogy mindjárt kiszámolja, hogy mennyit kell ráfizessek az útra a maradék 25 percre, amikortól érvényes lesz a jegyem. Nem követelőzött passportért, meg 40 euróért, hogy én csak blicceni akarok (bár ezt nehéz lett volna elhinni egy 28 eurós jeggyel a kezemben) és a többi. Megkérdeztem mi a baj, megmagyarázta, mondtam, ne haragudjon, nem figyeltem, majd megkérdeztem lehet tenni, elmondta, kifizettem a 4 euró pluszt, és rendben voltunk.

66 Tovább

Mi lesz a Thököly úti villamossal?

A címben szereplő kérdést olvasónk tette fel az alább olvasható levelében. A villamosközlekedés a hivatalos álláspont szerint csak szünetel (1997 márciusa óta), emiatt többen abban reménykednek, hogy a 4-es metró második szakaszának elkészülése és a Thököly út teljes felújítása után újraindul a villamosközlekedés. Sőt, sokan azt sem tartják kizártnak, hogy pályafelújítás után gyorsvillamos formájában itt valósul meg a 4-es metró második szakasza. Ti mit tudtok, mik a tervek? Olvasónk levele a kép alatt olvasható.

32 Tovább

Nem várja be az utolsó metrót a metróállomásról induló utolsó autóbusz

Olvasónk, Renáta az alább olvasható levelében arra keresi a választ, hogy a metróállomásokról induló utolsó buszok vajon miért nem várják meg az utolsó metró megérkezését. Ő konkrétan a 67-es buszra panaszkodik, ami állítása szerint pont akkor indul az Örs vezér teréről, amikor az utolsó metró elindul a Deák Ferenc téri állomásról:

Tisztelt BKV-figyelő!

A 67-es busz vonalán, konkrétan Rákos MÁV-telep állomásnál laktam az elmúlt fél évben. Egy este a belvárosban szórakoztam a barátaimmal, nem terveztem, de az utolsó metrót sikerült elérnem. Nem nagyon közlekedtem ennyire későn, így nem voltam tisztában azzal, hogy az utolsó 67-es busz az Örs vezér teréről 23.35-kor indul. Többen valószínűleg tudjátok, hogy az utolsó metrószerelvények pontosan ugyanebben az időben, 23.35-kor indulnak a Deák Ferenc térről.

44 Tovább

Összeütközött két villamos Zuglóban

Kisiklott és összeütközött egy másik villamossal egy műszaki hibás szerelvény Zuglóban, a 3-as villamos vonalán. Sérültek nincsenek, de a Mexikói út és a Bosnyák tér között pótlóbuszok járnak, -adta hírül az Origo.

Kisiklott egy villamos vasárnap este a Nagy Lajos király útja és az Erzsébet királyné út kereszteződésében. A villamost, amely műszaki hibás volt, egy másik szerelvény tolta, amikor kisiklott. A kisiklott villamosnak egy szemből érkező szerelvény nekiment. Sérültekről nem tudni, de a kereszteződést lezárták, és a Mexikói út és a Bosnyák tér között pótlóbuszok közlekednek a 3-as villamosok helyett.

Olvasónk, Krisztián felvétele.

Olvasónk, László felvétele

30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek