Érzékelhető, hogy nőtt a BKV járatain az atrocitások száma, de meg kell vizsgálni, hogy a BKV a jelenlegi jogi környezetben üzemeltethet-e térfigyelő kamerákat - mondta Jóri András adatvédelmi biztos.
Jóri András emlékeztetett arra, hogy elődje, Péterfalvi Attila legutóbbi állásfoglalása szerint a kamerák használatára nincs lehetőség. Mint mondta, most azt vizsgálják gyorsított eljárásban, hogy változott-e a rendszer kialakítása és az beilleszthető-e a mostani jogszabályi környezetbe. Tájékoztatása szerint a vizsgálat a nyáron befejeződhet.
Hozzátette, hogy bár a közlekedési társaság ismerte a volt adatvédelmi biztos állásfoglalását, mégis elkezdte a kamerák telepítését, ami "barátságtalan lépés volt".
Ombudsman: „Barátságtalan lépés volt a kamerák telepítése”
Kiszállt a fülkéből, és segített feltenni a csomagokat
Olvasónk a 3-as villamos vonalán július 9-én egy szimpatikus villamosvezetővel találkozott. Amikor látta, hogy egy idősebb úr a villamosára nagy csomagokkal akar felszállni akkor kiszállt a fülkéjéből, elvette az úr csomagjait, és feltette a villamosra. Ilyen is van, az ilyen történeteket is tessék megírni:
Üdv!
Nem akartalak eddig a BKV szolgáltatásának minősíthetetlenségével vagy a biztonságiak visszaéléseivel fárasztani. Én mindkettő ellen a magam módján és lehetőségei szerint teszek, mert az, aki nem védi meg magát, nem is érdemli meg, hogy sértetlen maradjon. Ahelyett azonban, hogy unalmas lenne a BKV alkalmazottainak felkészültségéről vagy előzékenységéről olvasni, éppen ezek ellenkezői váltak szokásossá. Ezekért érzem kötelességemnek, hogy továbbítsak egy kellemes történetet.
Addig állt a villamos, míg le nem szállt a bliccelő
Néhány perce szálltam le a 41-es villamosról a Déli pályaudvarnál (kocsiszám: 1311), ahol 3 ellenőr dolgozott. Pontosabban 3 hölgy ellenőr. Ebben igazából semmi érdekes nincs, ami miatt említésre méltó, az az alábbi:
A hölgyek a Döbrentei térnél szálltak fel a villamosra, a Krisztina térig szinte mindenkit ellenőriztek. Egy ember volt a villamos közepén, aki akadékoskodott. Nem volt jegye, leszállni sem akart, és amikor az ellenőr beszélt hozzá, az ablakon kifelé bámult. Megszoktuk az ilyet. Az ellenőr egy kicsit vár majd továbbmegy. De most nem így történt. Az ellenőr előrekiabált, hogy "Kolléga, szóljon a villamosvezetőnek". Pont indult volna a villamos, záródtak az ajtók, amikor azok visszanyíltak, és tudata lett az utasokkal, hogy mi innen addig nem megyünk tovább, amíg az úr le nem száll vagy nem fizet.
Minden pénzt a biztonsági őrökre költenek?
Olvasónk nem érti, hogy az utasok pénze BKV-n belül hová tűnik. A buszok lerobbannak, a villamosok állapota katasztrofális, a metrókról nem is beszélve. Szerinte pénzt ellenőrre és biztonsági őrökre költenek. Az is kérdés, hogy megér 9000 forintot ez a szolgáltatás?
Kedves BKV-figyelő!
Nem túl régóta, mindössze két éve lakom pesten, és ez idő alatt kénytelen vagyok igénybe venni a BKV-t is, hogy otthonomból eljussak a munkahelyemre. Ez idő alatt mindig is bérlettel jártam, bár a munkahelyem nem fizeti, így magamnak kell kinyögnöm a rá való pénzt. A város különböző útvonalain járva azonban megdöbbentő, mennyire elszaporodtak az ellenőrök. Ott állnak minden metrólejáróban, olykor keselyűkként várják a bliccelőket mozgólépcső tetején, megjelentek az Árpád hídnál, a Kálvin térnél, hogy csak két helyet említsek. Szó se róla, a lefelé való ellenőrzést igazságosnak tartom, nem ez a bajom a BKV-vel. A problémám az, hogy én havonta 9000 ft-ot fizetek (jelenleg, s lesz ez még több is!) azért, hogy utazhassak. De valahogy mégis úgy érzem, inkább kifizetem az ellenőrök hadseregét, s csak nagyon kis százalékot költök ebből utazásra. Nem vagyok biztos benne, hogy egy BKV-ellenőr kap-e fizetést akkor is, ha nem ad ki büntetést. Ha kap, akkor a jegy- és bérletvásárlók fizetik ki az ő kiskirálykodását, ha nem kap, akkor viszont a lehető legvisszataszítóbb állás a világon, hiszen a szerencsétleneken élősködik.
Mindeközben, hogy én és jó néhány utastársam havi 9000 ft-ot fizet, egy háztartásban ez rúghat sokkal fájdalmasabb összegre is, a buszok lerobbannak két megálló között, a metrókocsik ülései kijárnak a helyükről, még a hiper-új combino-villamosok ülései is kényelmetlenek, a többi villamos állapota katasztrofális, a négyes metró évek óta sosem fog elkészülni. Karszalagokra azonban van pénze a BKV-nek.
A.R.M.
Minden reggel bombariadó, a rendőrség tehetetlen
Egy BKV-s szerint a héten eddig minden reggel bombariadó volt a Száva kocsiszínben, ám erről a rendőrség és a BKV is hallgat. A villamosoknak pont a csúcsidőben kell visszamenniük a kocsiszínbe, emiatt jelentős a fennakadás:
Kedves BKVF!
Hétfő óta bombariadó van menetrend szerint, minden nap 8:30-kor a Száva kocsiszínben, amikor a csúcsforgalomban közlekedő villamosok beállnának. Ez jelentős fennakadást okoz, de sehol nem hallasz erről, hogy már napok óta ez megy.
Utolsó kommentek