Vesztegetés, hűtlen kezelés és más bűncselekmények gyanúja miatt nyomozást rendelt el a 4-es metró építése és a Margit híd felújítása kapcsán a Fővárosi Főügyészség - számolt be a köztévé szerda esti Híradója.
A büntetőeljárás ismeretlen tettes ellen indult, gyanúsított még nincs. Az ügyben Karsai Péter független országgyűlési képviselő fordult az ügyészséghez - hangzott el.
Karsai Péter a legfőbb ügyésznek írt levelében "irreálisan drágának" nevezte a közpénzből megvalósuló két fővárosi nagyberuházást. Utalt arra, hogy a Margit híd felújítására a Fővárosi Önkormányzat az eredeti tervekben szereplő 13 milliárd helyett 26 milliárd forintos költségvetést fogadott el.
Nyomoz az ügyészség a 4-es metró és a Margit híd miatt
„Úgy vélik, nekik erkölcsi hatalmasságként kellene fellépni”
Az ellenőröknél kell kezdeni a közlekedési kultúra fejlesztését az állampolgári jogok országgyűlési biztosa szerint. Az ombudsman vizsgálata ugyanis megállapította: a MÁV-nál és a BKV-nál is kifogásolható a jegyvizsgálók durva intézkedése. A bliccelők okozta milliárdos károkat közben mindkét közlekedési vállalat zárt peronrendszerrel orvosolná, erre azonban nincs pénzük.
Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa a hírTV-nek elmondta: visszatérő probléma, mind a BKV mind a MÁV vonatkozásában, hogy az ellenőrök úgy vélik, hogy nekik valamiféle erkölcsi és közjogi hatalmasságként kellene fellépni és megbélyegezni azt, akinek nincsen vagy nem megfelelő a jegye. Hozzátette: ők ezt ott helyben nem is vizsgálhatják, hogy éppen miért nincsen.
A BKV-nál a pótdíjazást is aggályosnak tartja Szabó Máté, amíg nincs minden megállóban automata vagy nem lehet minden járművezetőtől jegyet venni.
Eljárást indítottak a lyukasztóra támadó férfi ellen
A tegnapi "Hozzácsapta az utast a lyukasztóhoz a biztonsági őr" című poszt kapcsán azonnali vizsgálatot és reakciót kértem a BKV-tól, levelüket lent olvashatjátok. A válaszból kiderül, hogy nem is a biztonsági őr támadt az utasra, hanem fordítva, és nem csapták hozzá a lyukasztóhoz, hanem nekiesett magától. De vajon melyik verzió a valós? A független szemtanú leírása, vagy a munkahelyét védő biztonsági őré? Mindenki döntse el maga:
Tisztelt Gál Mihály Úr!
A BKV Zrt. az alábbiakról tájékoztatja:
Az olvasói bejegyzés alapján társaságunk azonnal vizsgálatot indított az ügy körülményeinek tisztázására.
Szeptember 13-án, este hét óra tájban a Nyugati pályaudvari metróállomás Teréz körút felőli bejáratánál egy érezhetően ittas utastól a biztonsági szolgálat munkatársa kérte jegyét/bérletét. A férfi egy - a jegyellenőrzésben résztvevő biztonsági őröknek járó - céges kitűzőt mutatott fel, majd hirtelen rátámadt az egyik szolgálatban lévő őrre. Nekinyomta az üvegajtónak, és fojtogatni kezdte.
Több hibát is talált az NKH a BKV buszán
Olajfolyás a motortérben, eltömődött levegőrendszer, rossz fordulatszám és vízfokmérő, rossz vezetőülés valamit hibás kilométeróra. „Csak” ennyi hibát talált a Közlekedési Hatóság azon az autóbuszon, melyről hétfőn írtam itt a blogon. Íme a hatóság levele:
Tisztelt Gál Mihály Úr!
Hivatkozással 2009. május 18-án kelt levelére, a BKV 27-es busszal kapcsolatos megkeresésére az alábbiak szerint tájékoztatjuk.
2009. május 19-én a busz ellenőrzése megtörtént. A bejelentett 27-es járat ellenőrzése nem lehetséges a forgalom akadályozása nélkül, ugyanis az érintett szakaszon közlekedő buszoknak nincs pihenőidejük, váltott gépkocsivezetővel dolgoznak.
Ennek ellenére az említett BPI-415 forgalmi rendszámú buszt a Moszkva téren sikerült megtalálni (16/A-Várbusz járat), és berendelni műszaki vizsgára.
A buszon fellelhető hibák az következők voltak: olajfolyás a motortérben, levegőrendszer tömítetlensége miatt nincs kellő nyomás az ajtók működtetéséhez, fordulatszámmérő és a vízhőfokmérő nem működik, sebességmérő időnként kiakad, vezetőülés magasság nem állítható.
A vizsgálat eredményeként a buszt 30 napon belül ismét be kell mutatni műszaki vizsgálatra, hogy igazolják, a hibákat javították.
Üdvözlettel: XY
kommunikációs és PR referens
Nemzeti Közlekedési Hatóság
A vizsgált BKV-buszok felénél talált hibát a közlekedési hatóság
A Nemzeti Közlekedési Hatóság az általa szúrópróbaszerűen ellenőrzött húsz BKV-busz közül tíznél talált valamilyen hibát. Erről Lovas Károly Róbert, a hatóság területi főigazgatója számolt be szerda este a TV2 Tények című hírműsorában. A főigazgató elmondta, hogy a hatóság szerdára virradó éjjel tartott ellenőrzést a BKV egyik telephelyén. A vizsgált buszok felénél a fékhiba olyan mértékű volt, hogy a járművek műszaki érvényességét - maximum 30 napra - korlátozni kellett. Lovas Károly Róbert közlése szerint ez azt jelenti, hogy 30 nap elteltével a buszokat megjavítva újból le kell vizsgáztatni. A fékhibán kívül elektromos problémákat is találtak - tette hozzá. Szilágyi Károly, a BKV szóvivője az MTI-nek szerdán elmondta, hogy a buszok átlagéletkora 15 év, vagyis nagyon elöregedett a járműpark. Olyan járműveket azonban, amelyek veszélyt jelentenének az utasokra, nem engednek forgalomba, de kisebb eltérések valóban előfordulnak. "Ezt erősítette meg a hatóság vizsgálata is, amely egyetlen járművet sem minősített balesetveszélyesnek, csak a kisebb hibákra hívta fel a figyelmet" - mondta Szilágyi Károly.
A BKV 30 napon belül kijavítja a hiányosságokat és újra levizsgáztatja a kifogásolt buszokat - tette hozzá a szóvivő.
(gondola/MTI)
Utolsó kommentek