A BKV több milliós Volvo luxusbusz flottával rendelkezik. A buszok egy részét a cég ajándékba kapta a Volvo-tól a megvásárolt alacsonypadlós buszok után, egy részüket azonban a cég megvásárolta. A luxus felszereltségű buszokat a cég iskoláknak, csoportoknak adja bérbe:
Kedves BKV-figyelő!
Nem új a hír: A BKV Volvo flottával rendelkezik. Már hónapokkal ezelőtt beszerezték az új, luxusbuszokat, de tegnap mégis kurva anyáztam egyet, amikor megnyitottam a BKV weblapján a Volvo buszokhoz vezető linket.
A BKV európai szintű, luxusbuszokat ad bérbe, kirándulásra, sí-utakra, különböző rendezvényekre. Részlet egy közleményből:
"Buszaink, európai szintű luxus színvonalat képviselnek, melyek külföldi és belföldi utakon egyaránt kényelmes utazást biztosítanak. Autóbuszaink a világhírű VOLVO gyár legújabb csúcsmodelljei. A VOLVO B12 B 9900 egy olyan modell, melyet a Volvo szakemberei álmodták meg, akik hosszú évek buszokon szerzett tapasztalatai során azon munkálkodtak, hogy a legapróbb részletekre is gondosan ügyelve a biztonság, megbízhatóság, kényelem és design szempontjából minden idők egyik legigényesebb autóbuszát engedjék az utakra. Ez a túlzások nélkül remekműnek nevezhető autóbusz emberek által emberek számára készült azért, hogy elérje a legfontosabb célt: a ügyfelek megelégedettségét, melyet a BKV Zrt. is minden egységében elsődleges célkitűzésének tekint."
Amíg te, kedves utas, megfulladsz az Ikarus utasterébe visszaáramló kipufogógáztól, fűtetlen, szétrohadt buszokon utazol, addig a te pénzedből megvett buszok ilyen felszereltség mellett állnak szinte kihasználatlanul:
"Audio-Videorendszer: VIDEOBUS rendszer, 2 monitor (normál méretű 15"-os), utaskísérő mikrofon és egy gépkocsivezető mikrofon, Blaupunkt rádiós CD lejátszó, DVD lejátszó, DVD/CD tár, TV vevő, antenna, telefon antenna, GPRS, Gobox. Konyha: 50 literes hűtőszekrény a műszerfalban konyha a második ajtónál, l kávéfőző, vízmelegítő, vízcsap, virsli főző. WC: Vízöblítéses WC (vegyszerrel), elektromos kézszárító, vízcsap. Klíma-fűtés: digitális légkondicionáló rendszer, állófűtés, elektronikus vezérlés (független hőmérsékletszabályozás a vezető és az utastér között), páramentesítő."
Ha a BKV annyira jó helyzetben lenne, olyan jól ellátná a város közlekedését, ezzel a luxusbusz flottával semmi probléma nem lenne, de nem hiszem, hogy erre lenne a legnagyobb szükség jelenleg, főleg ha a buszok tényleg üresen, kihasználatlanul állnak, ahogy egy BKV-s ismerős mesélte. A buszok árait költhették volna új, városi buszokra, hogy a rohadó Ikarusok egy részét lecserélhessék, költhették volna karbantartásra, alkatrészek beszerzésére is, hogy a karbantartóknak ne rossz járművekből kelljen alkatrészt szerezni.
A BKV –ahogyan a nevében is benne van- BUDAPESTI Közlekedési Vállalat. Sajnos a vállalat a saját feladatát képtelen ellátni. Nem hiszem, hogy amíg a cég ilyen szar helyzetben van, nemzetközi szállításba kellene kezdeniük. Fizető utasoknak beázó, fűtetlen, kettészakadt Ikarus, másoknak meg konyhás, TV-s, Luxusbusz? Vagy szerintetek ez így rendben van?
GT.
Utolsó kommentek