Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Köszönet a becsületes BKV-soknak és utasoknak

Sándor levele nem igényel sok kiegészítést... Talán csak annyit, hogy nem történt csoda; mindössze az, hogy néhány ember úgy viselkedett, ahogy mindig, mindannyiunknak kellene. Ha mindig, mindannyian így viselkednénk, no, az már felérne a csodával.

2013. február 11-én, délután fél négy körül szálltam le a metróról az Újpest-Központ végállomáson. Tíz perc múlva a villamoson döbbentem rá arra, hogy a laptopomat a metrókocsiban felejtettem.

Kétségbe esve rohantam vissza a forgalmi irodába! Akkor történt a csoda: a becsületes metróvezető, 16 óra 46 perckor leadta a laptopot, amit egy úgyszintén becsületes utas adott oda neki. A laptopot az utas az üres vagonban találta meg a metró végállomási megfordulása után.

Ezt a csodálatos történetet az állomási diszpécser és a biztonsági őr mondta el nekem, miközben visszaadták az elvesztett számítógépet.

Ezúton mondok hálás köszönetet mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy visszakapjam az elvesztett laptopot. Személyesen szerettem volna megköszönni, de azt mondták, ez nem lehetséges. Ezért azt javasolnám, hogy a becsületes BKV-dolgozókat nyilvánosan dicsérjék meg és kapjanak pénzjutalmat is.

A becsületes megtalálónak külön köszönöm és gratulálok, emberségből jelesre vizsgázott. Amíg ilyen emberek vannak közöttünk - minden probléma ellenére - bizakodva tekinthetünk a jövőbe.

14 Tovább

Miért nem járnak jobb buszok éjszaka?

A Budapesten a közelmúltban forgalomba állított használt Volvo, Mercedes és Van Hool buszok ugyan nem oldják meg az állomány minőségével kapcsolatos problémákat, de kétségkívül magasabb színvonalú szolgáltatást tesznek lehetővé, mint a 20-30 éves járművek.Már amikor közlekednek.

Az éjszakai járatokon azonban jellemzően a régi, bőven csereérett autóbuszok járnak, ezek pedig nagyobb eséllyel romlanak el. Ez történt Bálinttal is, aki alatt egy 280-as Ikarus adta fel. Felvetése jogos, hiszen különösen éjszaka nem mindegy, mennyit kell várni egy (működőképes) buszra.

Pár napja éjszakai fürdőzés után indultunk haza. Február 16-án hajnalban kisétáltunk Káposztásmegyerre, és vártuk a 914-es indulását. Az viszont nem tudott elindulni, nem indult be a motor.

Az utasok természetesen egyből méltatlankodni kezdtek, hogy ezért fizetnek ki 5-10 ezer forintot, hogy éjszaka nem jutnak haza időben, lekésik a csatlakozást, stb., – teszem hozzá – jogosan.

Az eset egyébként a hajnalban 1:42-kor induló Ikarus 280-as busszal történt. Jogosan merült fel bennünk a kérdés, hogy ha a közlekedési társaság most szerzett be régi-új, jól, vagy legalábbis jobban működő buszokat, akkor nekünk éjszaka miért kell a régi Ikarusokkal utaznunk.

Éjszaka már nem jár annyi busz, simán be lehetne állítani pár újabb járművet. Szerencsére 10 percen belül jött a soron következő. Szegény vezetőnek nem volt ideje pihenni sem, azonnal indult tovább a hosszú útra, a 914-es keresztülmegy a városon.

A BKK javára legyen mondva, hogy mire beért a végállomásra a busszal, már tudta, hogy tovább kell indulnia.

4 Tovább

Kétkerekű-e az egykerekű?

Lóránd állásfoglalást kért tőlem. Lobogtatni ugyan nem tudja, de legyen: álláspontom szerint aminek egy kereke van, annak nem két kereke van.

Szeretném elmesélni egyik régebben történt esetemet a BKK-ellenőrökkel. Az eset egy hétköznap késő délután történt a 4-6-os villamoson. Felszálltam az uniciklimmel (monocikli vagy egykerekű) - akkoriban tanulgattam egykerekűzni - a Margit híd budai hídfőjénél majd helyet foglaltam az ajtó mellett lévő kis "beugróban" az egykerekűmön.

A gumijára ültem szóval nem volt "működőképes" állapotban. Közben a Margitsziget megállónál felszálló ellenőrök elkezdték a jegyek és bérletek ellenőrzését. Nálam (mint mindig) volt érvényes diák bérlet. Az ellenőr odalép hozzám és közli velem hogy száljak le a villamosról mert kerékpárral - igen, jól olvastátok: kerékpárral - nem lehet felszállni a villamosra.

Úgyhogy leszállítottak a villamosról. Ezzel nem is lenne semmi gond mert egyszer már minden monociklis ismerősömmel megtörtént. Csak később is, amikor a metróra szerettem volna felszállni a Nyugati pályaudvarnál, akkor sem engedték a felszállást, mert - idézem -kerékpárral nem lehet felszállni.

Valamiféle állásfoglalást szeretnék kérni a BKV-figyelőtől, amit lobogtathatok az ellenőröknek hogy ez NEM kerékpár!

Egy kis kiegészítés a Wikipedia monocikli szócikkéből: "Mint mindent ezt is nevezni kell valahogy: három megnevezéssel találkozhatunk: 1. Egykerekű – néhányan hibásan hozzáteszik a bicikli jelzőt. 2. Monocikli – ez a 'mono' ill. a ciklikus mozgás szóból ered 3. Unicikli – az angol név (unicycle) magyarosításából született."

25 Tovább

Nem akar elesni? Teleportáljon!

Misi remek ötlettel rukkolt elő az FKF számára télen oly szokatlan havazás esetére. Annyiban pontosítanám olvasónk észrevételét, hogy a megállók, illetve az odavezető járdaszakaszok síkosságmentesítése, takarítása nem a BKK és a BKV feladata, hanem a közterület-fenntartóké. Tény, hogy ettől még a tömegközlekedést keseríti meg.

Egy ötletemet szeretném megosztani, és pár - meglehetősen triviális - kérdésem lenne. Elnézést, ha a dolog már felvetődött a honlapon, sajnos állandóan aktuális, ha hó van.

Arra gondoltam, milyen jó lenne, ha a bérlet árában benne lenne egy rövid, pár napos tanfolyam, melynek során nekünk, utasoknak megtanítják a teleportálás rejtelmeit.

Ugyanis ma (hétfőn) tapasztaltam, hogy a Margit híd hídfőjénél, a 86-os, 160-as, 260-as buszok megállója szépen le van takarítva az éjszakai hótól, de az oda vezető út a zebrától nem. Kérdezném, akkor most teleportáljak oda?

Pont most hallottam a hírekben az 1-es villamos alá csúszott férfi esetét. Mikor lesz végre felelősségre vonható a BKV, BKK, tudom is én ki azért, hogy a nyakunkat törjük a megállókban, illetve a sokszor csak pár méteren, amíg oda eljutunk, és amit senki nem takarít?

És ha mégis, egy lapát helyett miért nem lehet két lapát szélességben, hogy esetleg az emberek tudjanak idős embert kísérni, karon fogva, ha úgy adódik? Azt hiszem, többen egyetértenének ezzel, nem értem, ez miért nincs benne a bérlet árában, hogy takarítsanak.

Vagy tényleg tanítsanak meg teleportálni, de mondjuk akkor már nem is fogok BKV-zni. ;)

16 Tovább

Akadályozzuk meg közös tulajdonunk megrongálását!

Elhárult a jogi akadály, így a BKK a jövőben bekamerázza a budapesti tömegközlekedés járműveit - ezt kedden közölte a társaság a Blikk cikke nyomán. A rendszer az Alstom metrókon már működik, a tervek szerint hamarosan a Combino villamosokat is ellátják a megfelelő eszközökkel. A jövőben érkező új villamosokat, trolikat és buszokat már gyárilag kamerákkal szerelik.

A cél nyilvánvalóan a rongálások megelőzése, illetve a rongálók kézre kerítésének megkönnyítése. A régi, kamerák nélküli járművek azonban továbbra is ki vannak téve az esztelen vandalizmusnak. A leggyakrabban a firkálók tageivel találkozhatunk, akár festve, akár karcolva, de épp a múlt héten rúgták ki egy busz ablakát, s volt már példa villamos kisiklatására is.

Legutóbb több Combino villamost rongáltak meg annyira, hogy ki kellett őket állítani a forgalomból, ezt megelőzően az Alstom metró egyik kocsijának üvegét karcolták össze; ezekkel tele volt a média. A BKV-figyelő olvasói mindkét alkalommal adtak tippeket a vandál(ok) azonosításához, erről természetesen tájékoztattuk a BKK-t.

Nekünk, tömegközlekedést használóknak is van felelősségünk a rongálások megakadályozásában, vagy a tettesek kézre kerítésében. A legjobb, ha - például a járművezető értesítésével - meg lehet előzni a vandalizmust, de ha erre nincs lehetőség, legalább segítsük a hatóságok munkáját! Minél több kártékony figurát kapnak el, annál kevésbé lesz vonzó a köztulajdonban való károkozás.

A tag a rongáló aláírása, tulajdonképpen saját magát azonosítja a járművek, megállók és egyéb eszközök összefirkálásával, megkarcolásával. A korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy a BKV-figyelő olvasói között vannak olyanok, akik felismerik ezeket a "kézjeleket", a tettesek azonosítása így könnyebbé válik.

A blog szerkesztőjeként az olvasók segítségét kérem. Állítsuk meg közös tulajdonunk megrongálását, közös fellépéssel szorítsuk vissza a vandalizmust!

Az alábbi képet és sorokat Lajos nevű olvasónk küldte, akinek most lett elege abból, hogy egy viszonylag szűk kör civilizálatlansága miatt nem tud kulturált körülmények közt utazni. Aki felismeri a képen látható taget, továbbá ez alapján azonosítani tudja a bűncselekmény elkövetőjét, kérem, jelezze a blog e-mail címén!

Ezen kívül a jövőben is várom a hasonló képeket, hátha valaki felismeri az elkövetőket. Természetesen mindenkinek névtelenséget biztosítok. 

A mai napon is, mint minden nap, reggel a 7:38-as, Batthyány térről induló szentendrei hévvel utaztam. De ma én is megelégeltem a firkálók jótetteit. Ugyanis egy jómadár gyönyörűen telibekapta az első kocsit. Azt hiszem, a 1115-ös a szám állt a vezetőfülke ajtaja felett. Legalább 4 helyen látszik ugyanaz a tag...

Meg lehet nézni és látszik, hogy volt ideje bőven, hogy több helyre is ugyanazt "rajzolja". Fotót is mellékelnék eme nemes tettről. Persze sok iróniával. Egyben kérdezném a hatóságot, hogy miért nem lehet egy adatbázist készíteni ezekről. Aztán jól elkapni őket és irány a BKV garázs, pár hét takarítás, persze a kár értékétől függően.

9 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek