Tájékoztatásból 1-es
Buszsofőr vs. autós
Üdv BKV figyelő!
Az alábbi levelet a mai esetem kapcsán küldtem meg a BKV ügyfélszolgálatának (is)
Talán Ti is tudtok kezdeni vele valamit.
Én mindenestre nagyon szomorú vagyok, hohy ilyen emberek vannak ma buszvezető státuszban...
Üdv
Lacy
Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!
Azzal a problémával fordulok Önökhöz, hogy ma, 2007. szeptember 20. - án délután 17:10 perc körül a XIII. Népfürdő utcában az Árpád híd felé menet kis "afférom" támadt egy arrogáns buszvezetővel.
Az eset tömören:
A BPO 739 frsz 133 járatszámú busz megállt a megállóban. Itt a megálló külön nincs kialakítva, így a szélső sávban áll meg a busz. Előttem két autó és még én aki ebben a sávban folytattam volna később is az utam, a megállt buszt kikerültük, de mikor az én autóm éppen elé kanyarodott volna, a busz elindult, az autóm oldalához veszélyes!! Közelségbe hajtott, dudált, és a sofőr szájmozgásából szemmel láthatóan méltatlankodott amiatt, hogy nem tud elém hajtani, mivel én már beleértem a szélső sávba. Mikor teljesen sikerül vissza térnem a szélső sávba, a sofőr reakciója mindkét kezével a hüvelykujját lefelé fordítva jellegzetes alpári mozdulatokat végzett, mögötte a kb. 40 főnyi utassal.
A kimaradó járat
Napokban nézegettem a 23-as busz menetrendjét, és egy élég nagy hibát találtam benne. Lehet, hogy direkt, lehet, hogy véletlenül, de a menetrendben az esti órákban (10 perces követés) Az óra elején, az első busz durván 20 perccel indul a másik után (bekeretezett rész) 18 órakor az utolsó busz 58 perckor indul Pesterzsébetről, az ezt követő órában, az első busz 19:17 perckor ez durván 20 perces követés. Ez azért furcsa, mert ebben a két órában 10 percenként követik egymást a buszok, és a 19:17-es mindig tele van, így szükség lenne, hogy a hétköznapi menetrend mintájára a 19:07-es autóbusz is közlekedjen. Megkérném a BKV-t, hogy a menetrendben lévő hibát a lehető legrövidebb időn belül javítsák ki, hogy ne kelljen az utasoknak nyomorogni a 19:17-es Pesterzsébetről induló autóbuszon.
Kulturált utazás
Új képek érkeztek a fotópályázatra. Azt a következtetést kell levonnom, hogy az Ikarus 260-280 típusú buszokat kevésbé takarítják, mint például egy Volvókat. Természetesen a járművek összemocskolásáról nem a BKV tehet, hanem a jól nevelt utasok akik kiöntik az innivalójukat és összefirkálják a buszt. A BKV és a takarító társaság arról viszont tehet, hogy a kiöntött innivaló még hónapok elteltével is ugyan olyan állapotban a padlón van.
A hasonló képeket a
bkvfigyelo@index.hu
címre várjuk!
A BKV válaszolt
Tisztelt Gál Mihály!
Köszönjük, hogy Önök – Társaságunk szakembereivel együtt – azon munkálkodnak, hogy a BKV-t kedvelők lelkes táborát növeljék és e célok támogatása érdekében egy internetes portált is üzemeltetnek.
Járműveink takarítását egy külső cég végzi, mellyel az előző vezetés kötött szerződést. A Társaságunkhoz érkezett sok kifogás, panasz miatt jelenleg felülvizsgáljuk ezt a megállapodást, hiszen utasaink mellett mi is érzékeljük a felvetett problémákat. Olyan megoldást keresünk, ami szűkös anyagi kereteink között is lehetővé tesz egy magasabb színvonalú szolgáltatást.
A megállók takarítására vonatkozóan lényeges megemlítenünk, hogy azok tisztántartása, karbantartása kis mértékben a BKV Zrt., nagyobb mértékben az FKF Zrt., valamint az illetékes önkormányzat feladata. Szakembereink jelzik a gondokat (pl.: megállóhelyi hulladékgyűjtők gyakoribb ürítése) az FKF Zrt. felé. Ezt már többször megtettük és a továbbiakban is megtesszük. Arra kérjük Önöket, hogy ezt tegyék meg Önök is, amikor problémát tapasztalnak. A járművek tisztántartására tett törekvéseink ellenére (pl.: minden reggel tisztán forgalomba adott járművek, szennyezés esetén azonnali takarításra való intézkedés) sajnos továbbra is nagy kihívást jelentenek a vandál, „firkálós”, „hajléktalan” stb. utazásai. Mi is keressük a megoldást egy biztonságosabb és komfortosabb közlekedési morál kialakítására. Első lépésként az éjszakai járatainkon lesznek biztonsági őrök, vélhetően augusztus közepétől (amennyiben eredményes lesz az erre kiírt közbeszerzés). Jó javaslat a gyorsreagálású csapat felállítása, megvizsgáljuk ezt a lehetőséget is.
Bízunk benne, hogy az Önök segítségével is hozzájárulhatunk egy európai színvonalú közlekedési kultúra kialakításához.
Budapest, 2007. július 25.
Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető
Utolsó kommentek