A főváros várhatóan napokon belül visszalép a budai fonódó villamoshálózat megvalósításától, mivel a II. kerület máig nem adta ki a beruházáshoz szükséges engedélyt - közölte csütörtökön Tarlós István a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének vendégeként. Az MGyOSZ rendezvényén a főpolgármester a Budapest előtt álló kihívásokról beszélt, -olvasható a HVG weboldalán.
Tarlós István a dilettantizmus csúcsának nevezte a II. kerület vezetésének korábban hangoztatott álláspontját, miszerint a többek közt az észak-budai és a dél-budai villamosvonalak összekötésével kialakítani tervezett fonódó villamoshálózat egész Budapestre káros hatást gyakorolna. A főpolgármester úgy látja, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) is a II. kerület álláspontját osztja, annak ellenére, hogy a többi önkormányzat és a szakma támogatta a beruházást.
Ugrott a fonódó villamoshálózat és a 4-es metró második szakasza
Mikor lesz kerékpárszállító az autóbuszokon?
Olvasónk, A. Diószegi az alább olvasható levelében egy régi, ám még mindig aktuális problémával foglalkozik, mégpedig azzal, hogy a HÉV-pótló járatokon miért nem megoldott a bicikliszállítás. Mint ismeretes HÉV-pótlóként ugyan azok a buszok közlekednek, amik a napi forgalomban, illetve villamos, metró stb. pótlásnál, ezeken pedig a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem engedélyezi a kerékpárszállítást. Vajon nálunk mikor lesznek olyan kerékpárszállító alkalmatosságok, mint ami a lenti busz elején látható? Olvasónk levele a kép alatt olvasható.
Fertőzésveszélyesek a koszos ülések?
A fenti képet olvasónk, Csaba készítette a 151-es vonalon közlekedő FLR-740-es rendszámú Volvo buszon még tavaly. A képet látva több kérdés is felmerül a jegyet vagy bérletet tisztességesen vásárló utasokban: Tényleg ezt érdemli az ember havi 10 ezer forintért? Vajon milyen gyakran takarítja ezeket az üléseket a BKV?* Milyen fertőzéseket lehet elkapni egy ilyen erősen szennyezett üléstől?
*A szabályzat úgy szól, hogy ha egy hajléktalan leül egy ülésre, és a ruházata olyan, hogy beszennyezhette az ülést, akkor ki kell állni a forgalomból, és a buszt fertőtlenítésre be kell vinni a garázsba. Vajon ezt a szabályt hány buszvezető tartja be?
Olvasónk, Viktória a buszok tisztaságával kapcsolatban levelezett a BKV-val, ugyanis megunta, hogy egy rövid út után moshatta újra a ruháit, annyira koszosak és büdösek lettek. Előbb olvasónk levelét olvashatjátok, alatta pedig a BKV válaszát találjátok. Külön felhívnám a figyelmet erre a részre, melyben a BKV azt hazudja, hogy a koszos és elhasználódott üléseket rendszeresen cserélik:
Festékkel együtt szaggatják le a hirdetéseket a BKV-buszok oldalairól
Olvasónk, Éva amiatt írt panaszt a BKV-nak és a BKV-figyelőnek, mert szeretné megtudni, hogy ki fogja megtéríteni azokat a károkat a közlekedési társaságnak, amit a hirdetéseket leszedő "szakemberek" okoznak a járművekben. A jelenség először a Volvo buszokon volt megfigyelhető, amikről a dolgozók szabályszerűen lecibálták a matricákat mindenféle melegítés nélkül. Vajon ezeket a károkat ki téríti meg? A levél a képek alatt olvasható.
Mi lesz a Thököly úti villamossal?
A címben szereplő kérdést olvasónk tette fel az alább olvasható levelében. A villamosközlekedés a hivatalos álláspont szerint csak szünetel (1997 márciusa óta), emiatt többen abban reménykednek, hogy a 4-es metró második szakaszának elkészülése és a Thököly út teljes felújítása után újraindul a villamosközlekedés. Sőt, sokan azt sem tartják kizártnak, hogy pályafelújítás után gyorsvillamos formájában itt valósul meg a 4-es metró második szakasza. Ti mit tudtok, mik a tervek? Olvasónk levele a kép alatt olvasható.
Utolsó kommentek