Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Több mint 600 alkalommal szállt metróra a rajzolt bérletével

Olvasónk több hónapja egy saját kezűleg gyártott bérlettel utazik a BKV járművein. A lent látható bérlettel eddig több mint 600 alkalommal szállt metróra, és közel ezerszer autóbuszra, villamosra. Eddig csak 12 alkalommal szúrt szemet az ellenőröknek és a biztonsági őröknek, volt olyan, aki diákigazolványt is kért mellé. Az utasnak természetesen van érvényes bérlete is.

Üdvözletem BKV-figyelő

Azért írok, mert végeztem egy bérlet ellenőrzési felmérést. Készítettem saját kezűleg egy bérletet, amit mellékelek is egy képen. Egy környéki bérlet alapján másoltam. A fémcsíknak látszó grafitolt rész: BKV Zrt. 1991 Környéki álló bérlet 2068-as érvényességi felirattal Ára 5 Ft Bucuresty-be (Bukarest) érvényes november 03-tól augusztus 34-ig. Ezzel a bérlettel több mint 600 alkalommal szálltam metróra és még legalább 900 alkalommal buszra/villamosra. Összesen 12 alkalommal vették észre. 4-szer a 2-es metrónál egy idős körülbelül 60 éves hölgy, aki még a diák igazolványomat is elkérte, hogy ellenőrizze és ekkor tűnt fel mellette az igazi bérlet. A többi az elől felszállós buszoknál.

205 Tovább

A BKV és a hatékony utastájékoztatás

Kedves BKV-figyelő!

Az alábbi képet 2010. január 24-én fotóztam a 148-as autóbuszról. Ezen a vonalon új, VanHool autóbuszok járnak, amiknek - általam észrevett - nagy problémája a helyszűkén kívül az is, hogy a digitális kijelző sötétben nehezen olvasható, főleg messziről, a buszokról jóformán csak a megállóba való beállás után lehet megállapítani, hogy valójában melyik járathoz tartoznak - gyengén látók "előnyben", ugye... Ezt a problémát próbálta kiküszöbölni valamelyik kedves utastársunk - vagy talán éppen a dolgozók közül valaki?

Szívélyes üdvözlettel: N.

36 Tovább

Hibázott a pénztáros, 750 forintot fizetettek ki az utassal

Attila múlthét kedden az Etele téren a hivatalos BKV pénztárban vett három bérletet. Kérte a pénztárost, hogy érvényesítse a bérletkompenzációt, de elnézett valamit, ezért három rossz bérletet kapott. Később egy ismerőse hívta fel rá a figyelmét, 750 forintért cserélték ki a bérleteket. Attila levele alatt Zsombor levelét találod, Ő is hibás bérletet kapott.

Kedves BKV-figyelő!

2010.01.26.-án 16:15-kor az Etele-tér kijelölt pénztárában kértem három bérletet január 27.-i kezdő érvényességgel s kértem a pénztárost - mivel nem tudtuk pontosan hogyan is működik -, hogy érvényesítse a három nap jóváírást. Erre ő azt mondta, hogy belepecsételi a február 1-i kezdődátumot, és az ellenőrök ezt tudják, hogy érvényes még a dátum ELŐTT három nappal. Hiába mondtuk neki, hogy az előző bérlet érvényessége lejárt január 22.-én, csak február elsejét pecsételt bele. Megnyugodtunk, hogy biztosan igaza van, de estére egy jól értesült barátunk, mondta, hogy ezzel meg fog büntetni az ellenőr. A mai napon (2010.01.27 08:15-kor) visszamentünk a pénztárhoz, ahol csak bérletenkénti 250 ft-os kezelési díj ellenében cserélték ki a szelvényeket a helyes dátumozásokkal.

25 Tovább

2010. február elsejétől életbe lépő új tarifák

Budapest Főváros Közgyűlése a 2009. december 16-ai ülésén alkotott 80/2009. (XII. 23.) sz. önkormányzati rendeletével módosította a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság által lebonyolított helyi és környéki közösségi közlekedés tarifáit. A rendelet 2010. február 1. napján lép hatályba, és a helyi közlekedés esetében átlagosan 4%-os viteldíjemelést jelent - az egyes jegy- és bérletfajták tekintetében a viteldíjemelés mértéke ettől eltérő lehet.

A közigazgatási határon kívüli utazások esetében BKV Zrt.-nek a környéki autóbuszokon és a HÉV-en a belföldi közforgalmú menetrend szerinti vasúti személyszállítás és helyközi (távolsági) autóbusz-közlekedés díjairól szóló, mindenkor hatályos miniszteri rendeletben foglalt árakat kell alkalmaznia. A változás a jegyeknél átlagosan 15%-os, a bérleteknél 10%-os helyközi viteldíjemelést jelent. A tarifaemelés ellenére nem módosul a környéki vonaljegy 90%-os kedvezményű 5 km-es és a HÉV menetjegy 90%-os kedvezményű 5 km-es változatok ára (a kerekítés miatt). A módosítás a helyi viteldíjakkal egy időben, 2010. február 1-jétől hatályos, amit a BKV Zrt is követni fog.

2010. február 1-jével az alábbi cikkek ára emelkedik:

36 Tovább

A buszok egy része nem éri meg az estét

Egyetlen fillért is kár beleölni az öreg BKV-buszokba, mert egyre nő a meghibásodás valószínűsége és gyakorisága, ahogy a karbantartás költsége is, mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a Vasárnapi Híreknek adott interjújában.

Egyelőre nem tudni, hogy mikorra és miből cserélik ki a buszparkot. "Úgy vélem, nem történhet velünk rosszabb, mint ha minden a régiben marad" - mondta Kocsis. Hozzátette, amióta a cégnél dolgozik, azt hangoztatja, hogy a szakma szabályai szerint a BKV 1400 buszából 1000 "túlhaladta az életkora végét", azaz a 16. évet. A viszonylag fiatal 150 Volvo-buszt nem számolva a többi busz átlagéletkora húsz év, mondta.

53 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek