Nagy a bizonytalanság azok között, akiknek a múlt heti sztrájk alatt járt le a BKV-bérlete: vegyenek-e újat, vagy megvárják míg a BKV vezetése által múlt héten belengetett esetleges néhány napos kedvezményt megkapják. A BKV kedden jelenti be: a bérleteseknek több nappal meghosszabbítják a szelvények érvényességét, viszont a kedvezmény a már lejárt bérletek esetében csak a most megvett új bérletekkel vehető majd igénybe.
Ne dobd el a lejárt BKV-bérleted!
Vége a BKV-sztrájknak: Megegyezett a szakszervezet és a menedzsment
Minden követelésük teljesült, hat nap után megegyeztek a szakszervezetek a közlekedési vállalat menedzsmentjével, ezért hétfőn 0 órától a szakszervezetek beszüntetik a sztrájkot, üzemkezdettől pedig újraindul a tömegközlekedés Budapesten. Azt egyelőre nem tudni, hogy a sztrájk előtti partizánakciót folytatják-e a járművezetők, az is lehet, hogy a sztrájk végeztével minden hibás autóbusz hirtelen megjavult.
Egy –a BKV-nál dolgozó olvasónk- az egyeztetés után arról tájékoztatta a BKV-figyelőt, hogy a szakszervezetek mindent megkaptak, amit kértek, de ezeket nem a kollektív szerződésben (ksz) rögzítik majd, ezért a ksz tárgyalás tovább folytatódik. A járművezetők tehát megkapják a 6000 forintos meleg étkezési utalványt, a 45 ezer forintos év végi pulykapénzt, és a 3-3 százalékos járulék hozzájárulás. A közlekedési társaság plafont szabott a kifizetéseknek, a bér és béren kívüli juttatások összege nem haladhatja meg 2010-ben az 59 milliárd forintot.
A BKV közleménye:
A BKV vezetése többnapos, folyamatos tárgyalássorozatot követően megállapodott a sztrájkot hirdető 14 szakszervezettel az immár hatodik napja tartó sztrájk felfüggesztéséről. A sztrájkot lezáró, mindkét fél számára megnyugtató megállapodás született, így hétfőn reggel rendben megindul a közösségi közlekedés a fővárosban, de kisebb fennakadások még előfordulhatnak.
A munkabeszüntetést a sztrájkbizottságok a Kollektív Szerződés aláírásakor végleg visszavonják.
A hatnapos sztrájk idejére külön köszönjük utasaink megértését és a nem sztrájkoló dolgozóink felelősségteljes munkavégzését, ami szintén hozzájárult a közös megegyezéshez.
2010. január 17. 22.15
Autóbusz és mozdonyvezetők bérei, juttatásai
Budapest - Bratislava (Pozsony), 2010. január 14.
KÖZLEKEDÉSI DOLGOZÓK FIZETÉSEI
"Lejárt az előző kollektív szerződés, és nem sikerült megállapodni az újról" - röviden ez az előzménye a Budapesti Közlekedési Vállalatnál 2010. január 12-én kezdődött, többnapos sztrájknak. Márpedig a kollektív szerződés a munkavállalók egyik legkomolyabb érdekérvényesítő eszköze, a munkajogi előírásokon és a konkrét munkaszerződésen túlmenő jogokat is garantálhat a dolgozóknak. A végkielégítésről, a prémiumról, felmondási időről vagy a béren kívüli juttatásokról ebben lehet a törvénynél kedvezőbb feltételekkel megállapodni.
Egy olyan időszakban, amikor minden hazai hírösszeállításban első helyen a közlekedési helyzettel kapcsolatos információk szerepelnek, az emberek figyelme is erőteljesebben irányul a közlekedésben dolgozók fizetési viszonyaira és átlagjövedelmeire. Ezért is különösen érdekes a Workania állásportál által működtetett Merces fizetési felmérés kutatóinak a legutóbbi összehasonlító elemzése, melyben szakmák szerint, régiós bontásban és korcsoportok szerint is megvizsgálták a buszvezetők átlagfizetéseit, sőt összevetették a szlovákiai és cseh kollégáik bérszínvonalával is.
Kék szalag az MVK buszain
A Miskolc Városi Közlekedési vállalat dolgozó nem sztrájkkal, hanem a tükrökre kötött kék szalaggal vállalnak szolidaritást a BKV-s sztrájkoló kollégáikkal. -Erről ír a Váróterem.
"Világos kék szalagok a tükrökön. Így vállalnak szolidaritást az MVK Zrt. járművezetői a BKV-s sztrájkoló kollégáikkal. Az autóbuszok és villamosok kb. 80%-án a tegnapi és a mai napon is kint voltak a szalagok."
Miért nem saját magán kezdi meg a spórolást a BKV menedzsmentje?
"Gyerekek, szar helyzetben van a cég. Lemondunk a prémiumokról és a fizetésünk egy részéről, ha ti is lemondotok a béren felüli juttatások egy részéről." -vajon, ha a BKV vezetősége így adja elő a "megszorító csomagját" akkor is sztrájkolnának a járművezetők? A vezérigazgató és a többi vezető könnyen dönt a kisemberek, a fizikai dolgozók pénzéről, hisz ők havi több millió forintot visznek haza, ezen felül prémiumokat is kapnak, csak tudnám, hogy mire fel, hisz a BKV veszteséges, a csőd szélén áll évek óta. Alább a BKV premizálási és jutalmazási rendszeréről olvashattok.
Ez a Vezérigazgatói Utasítás érvényben van, tehát a csoportvezetőtől "felfelé" eszük ágában sincs lemondani semmiféle plusz juttatásról a BKV-nál! Csak a melósok szívnak, akik ugyanolyan csórók, mint az utasaik... -írja Olvasónk
Utolsó kommentek