Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hová tűnt a pénztáros?

A Kosztolányin lévő BKV kutyaól nem elég, hogy rossz helyen van, semmi értelme. Olvasónk arra járt, és egy „Rögtön jövök” tábla fogadta, ami az arra járó utasok szerint már napok óta kint van. Az egészben az a legszebb, hogy a téren a villamosmegállóban már az automatákat is leszerelték, így aki jegyet akar venni, az is bliccelni fog.

Tisztelt BKV-figyelő!

Sosem gondoltam volna, hogy írni fogok nektek. Megjelent egy bejegyzés a Kosztolányi D. Téren lévő jegyárusító bódéról, hogy miért az esőtől menteni hivatott pavilon alá helyezték. Az rendben, hogy ott van, de amikor ma ott jártam, egy nagy RÖGTÖN JÖVÖK tábla volt ráragasztva a plexire belülről. Ezzel szerintem még semmi probléma nincs. Néhány utas szerint azonban ez a tábla már napok óta kinn van. Ami tréfás a dologban, hogy bár kinn van a tábla, látszódott, hogy benn egy bajszos úriember figyeli a kinn várakozó embereket. A telefonom nem elég jó ahhoz, hogy minőségi képet csináljon az esetről, de ha ez tényleg napok óta így van, akkor a továbbiakban is bárki megbizonyosodhat erről.

Egyébként valószínűleg azért rakták a pavilon alá, mert azon a részen pont kevés a hely a járdán. Eleve a Kosztolányi Dezső tér nem az a nagy férőhelyes, gyülekezős tér, a buszmegállók mellett nincs nagy hely. A 114-es, 214-es, 213-as busz végállomásánál a pavilon és a járda széle között talán még egy bódényi hely van, oda pedig nem rakhatták volna, mert akkor akadályozva lenne a buszokra való felszállás. Persze jogosan felmerül a kérdés, hogy miért nem rakták máshová a téren.

További szép napot mindenkinek!

M.Marcell

37 Tovább

Lehúzós pénztáros a Keletinél

A Keleti pályaudvaron a bérletpénztáros vagy számolni nem tud, vagy a kevesellt fizetése mellé szeretne rövid időn belül egy kis kiegészítést szerezni. Másodállás helyett inkább az ügyfeleit rövidíti meg, hol egy 100-assal, hol 800-zal. Van olyan utas, akit hülyének is néz, egymás után kétszer próbálta megrövidíteni. Két hasonló történet:

Kedves BKV-figyelő!

Régóta olvasom a blogot, de nem gondoltam volna, hogy egyszer én is írni fogok nektek. Felháborító eset történt velem október 22-én a Keleti pályaudvarnál, erről írnék néhány sort.

Itt lakom a Keleti közelében, minden hónapban itt veszem meg a bérleteimet. Egyesített bérletet veszek, mert MÁV-val is szoktam utazni, de erre ebben a hónapban nem volt szükségem, ezért sima BKV bérletet vettem. A pénztárban ülő 30-as hölgynek odaadtam a pénzt (10000 forintot) és a visszajáróval együtt odaadta a bérletet. Odébbálltam az ablaktól, nem akartam feltartani a hosszú sort, majd számoltam. Már majdnem eltettem a pénzt, amikor eszembe jutott, hogy nem egyesített bérletet vettem, hanem az olcsóbb BKV-t.

A kedves hölgy megrövidített 800 Ftal. Visszamentem szólni, erre megvádolt, hogy lenyúltam a pénzt, és hazudok, miért nem akkor szóltam, amikor ott álltam. Mondta, hogy a nyugtára is a BKV bérlet árát írta, ő biztos jól adott vissza. Kb. egy tucat ember alázott meg, és vádolt meg lopással, végül odaadta a 800 Ftot…

Ezért vegyen az ember bérletet?

Üdv: Gyuszi

43 Tovább

Éjszaka láncfűrésszel szórakoztat a BKV

Nem csak azt tudják megszívatni a BKV-nál aki velük utazik, hanem azt is, aki az egyik járat közelében lakik. Olvasónk éjszaka arra ébredt, hogy a felsővezetékre lógó ágakat vágják láncfűrésszel a BKV dolgozók. Ki is ment hozzájuk, akik megnyugtatták, hogy még egész héten jönnek, és zörgetik a láncfűrészt majd éjfél és fél négy között. Persze logikus, hogy máskor nem lehet (hisz jár a troli), de a vágásnak egy csendesebb formája nincs?

Kedves BKV-figyelő!

 

Hála a BKV-nak, hajnali fél kettőkor sikerül ezt a levelet írnom, ahelyett, hogy mint általában minden nap, aludnék. Hogy miért? Az utcánkban (XIV. ker, Egressy út) ma 11 óra után (lehet, hogy fél 12 volt, nem néztem az órát, mivel nem gondoltam, hogy kéne) egyszercsak elkezdtek fát vágni.

 

Egy ideig gondoltam, biztos valami nagyon fontos dolog miatt levágnak pár ágat, rálóg a trolibusz vezetékére vagy ilyesmi. Így fél kettő tájban - minthogy hálószobánk ablaka az utcára néz - gondoltam, rákérdezek, hogy mégis mi folyik odakint, és legfőképp meddig tart.

 

2 darus kocsiról vágják a vezetékre lógó, faágakat. Megkérdeztem hát az épp faágakat összegyűjteni készülő úriembert, hogy mégis meddig terveznek még dolgozni, meg hogy egyáltalán ki küldte őket - nem mintha velük bármi problémám lenne, hisz csak a munkájukat végzik - megnyugtatott, hogy a héten még 3x jönnek, éjféltől fél 4-ig vágják a vezetékek fölött húzódodó ágakat. Miért épp ebben az időben? A válasz abszolút logikus. Máskor nem lehet lekapcsolni a troli vezetékéből az áramot, csak ebben az időszakban.

 

Nem értek hozzá, biztos bonyolult feladat, de ember, nem egyszer áramszünet volt a troli vonalán - amikor még volt szerencsém trolival járni -, vagy éppen baleset miatt nem tudott járni a troli, ekkor nagyon ügyesen buszokkal tudták pótolni a járatokat. Miért nem lehet ezt akár hétvégén fényes nappal is megoldani? Így - bár akkor sem kellemes a favágással járó zaj - talán kevésbé zavarnák az embereket. Nem hiszem, hogy olyan lehetetlen feladat lenne. Viszont egy utca lakói - és azok, akik felé még embereink tovább utaznak - éjszakákon át nem tudnak aludni. Nem tudom, ki hoz ilyen döntéseket, de ezúttal is kívánok neki hasonló éjszakákat!

 

Üdv: bendy

68 Tovább

Új bérletrendszert a budapestieknek!

7,9%-kal drágul a BKV jövőre

Európai nagyvárosokat nézve a BKV szolgáltatása jelenleg elavult, a szolgáltatás minőségét nézve drága. Jövőre még drágább lesz.

Jelenlegi információk szerint a BKV jövőre 7,9%-kal többet kérne a jegyekért és a bérletekért, ami annyit tesz, hogy a 270 forintos jegy ára 290 a 8250 forintos 8900 forint lenne. Arról jelenleg nincs információnk, hogy a BKV ezért az árért, miként növelné az utazás színvonalát (gondolom sehogy) így kénytelen leszek jövő tavasztól télig BKV helyett autóval, vagy kerékpárral közlekedni a városban, ha az áremelés végbemegy.

Elgondolkodtatok már azon, hogy miért fizetitek ki a bérlet teljes árát? Ha a BKV nyitna az utasok felé, bevezetne külön busz, illetve kötöttpályás bérleteket azért, hogy az utas jóval olcsóbban utazhasson, és csak azért fizessen, amit ténylegesen használ. Ha nagyon utasbarát lenne a cég, a kötöttpályát is szétosztaná villamos és metróra, ezzel még inkább csökkenthetné a tarifákat.

A külön megvásárolható bérletek teljes ára megegyezne a diákbérlet jelenlegi árával, tehát egy buszbérlet 3550 forint lenne. Ha busszal és metróval utazol, akkor jelen esetben két bérletet veszel, ami még így is olcsóbban kijön, mint a jelenlegi "összvonalas" bérlet.

Tetszene egy új bérletrendszer? Szavazz!

164 Tovább

A BKV-nak nincs üzleti kultúrája

Minden szolgáltató arra törekszik, az ügyfelei elégedettek legyenek, és kevés legyen a beérkező panasz. A BKV erre magasról szarik tesz. Bezárja a pénztárakat, nem tölti fel az automatákat, és már a fontos csomópontokon sem árulnak bérletet, illetve jegyet. Végülis a BKV monopol helyzetben van. Miért foglalkozna az utassal?

Ha végigvesszük, hogy a két fő metróvonalon merrefelé vannak P+R parkolók… elég siralmas a kép. A Déli-pályaudvar melletti parkolót eladták építési teleknek, a KöKi mellett és a Határ útnál ugyanez éppen folyamatban van. (Külön borzalom, mi van a KöKinél: autók sűrűn a sárban, dzsuvába, mert azért akad néhány autós, aki a BKV ellenére mégis inkább letenné az autóját.)

Örs Vezér? Hát, volt ott egy parkoló, de rátették az Árkádot. Újpest Városközpont? Ne nevettess. P+R egyedül Újpest Városkapunál van, persze ez is kicsi, az autók sűrű kupacban állnak a füvön, a bokrok/fák alatt is.

És most nagyon ravasz kérdés következik: találd ki, melyik az a metróállomás, ahol semmi lehetőség sincs BKV jegyet, ne adjisten bérletet venni? Úgy van: Újpest Városkapu.

Ma arra vitt dolgom. Jegy volt nálam, de visszafelé venni is akartam. Nem sajnáltam az időt, bejártam rendesen a környéket. Nem kicsi közlekedési csomópont ez, van ott autóbusz pályaudvar - nem is kicsi, ugye ide lett kiköltöztetve az Árpád-hídtól egy csomó járat - és van itt vasúti megállóhely is. Szóval tényleg van itt minden. Csak BKV jegyárusító hely, esetleg egy nyomorult úgysem működő automata… az nincs.

Gondoltam, megkérdezem a Volán pénztárban. Vagy a MÁV pénztárban. Hisz mindkettőből van, az előbbiből kettő is. Nos, mindkét ablakban kint lóg a tábla, rajta nagy betűkkel, hogy ‘BKV jegyet nem árusítunk!’. Mondtam már, hogy volt időm? Odamentem és megkérdeztem az egyik pénztáros hölgyet, mit javasol, hol találok a környéken BKV pénztárat? - Hát, az Újpest Városközpont vagy a Gyöngyösi úti metrómegállóknál már van - közölte zavartan. Persze az, hogy hogyan jutok el odáig jegy nélkül, az már az én problémám.

Tessék észrevenni a helyzet fonákságát: Van egy P+R. Van egy metróállomás. Van egy Volán pályaudvar. Van egy MÁV megállóhely. Van infrastruktúra. Van két Volán pénztár. Van egy MÁV pénztár.

Mi hiányzik? Nem, nem a BKV-jegy. Hanem az üzleti kultúra. Az, hogy a vevőkért vagyunk, nem pedig azért, hogy halálra szívassuk őket.

JoeP

60 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek