Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tapicskolnak a sárban

Szép és jó, hogy a BKV a paraméterkönyvvel nem csak elvett járatokat Budapesttől, hanem adott, és hosszabbított is. Persze minden döntés az utolsó percben született, ezért még 1 hónap elteltével is vannak hiányosságok. a 141-es viszonylatban a Mustár utcában tulajdonképpen még mindig nincs megálló, még egyszerű KRESZ-tábla se jelzi a megálló helyét.

Tisztelt BKV Figyelő!

Mint azt már szeptember 9-én is jeleztem (sőt azóta újból), még mindig nincs megállóhely a 141-es autóbusz Kelenföld felé tartó járatának a Mustár utcai megállójánál. A mellékelt műhold képen, valamint helyszíni fotókon immáron rajzokkal együtt is szeretném a problémát jelezni.

Nagyításhoz klikk a képre

Kékkel jelöltem az egykori 141-es járat vonalát, mely mára a 141A jelölést viseli. Semmi gond nincs is a járattal, megérkezik Kelenföld felől a Mustár utcához, ami a 141A járat végállomása. A piros téglalap jelzi a megállót ahol le lehet szállni, meg persze fel. Ezután a busz megfordul az erre a célra a járat indításakor kialakított fordulóban, majd indul vissza Kelenföldre.

26 Tovább

A menetrend csak mese

Jó dolog a menetrend, csak Budapesten sok értelme nincs. Aki mégis megnézi, csak annyit tudhat meg belőle, hogy a kiírt időpontokhoz képest mennyit késik az adott járat, vagy éppen melyik marad ki. Másra tényleg nem jó.

Tisztelt BKV!

 

Magyarázatot kérek arra a jelenségre,hogy csodás paraméterkönyvük bevezetésének második fordulója óta hogyan fordulhat elő rendszeresen, hogy a menetrend kiírásával ellentétesen, minden második buszjárat kimarad! (természetesen az általam használt BKV járatokról teszek most említést, úgymint a 95A busz, a 126-os busz, a 20E busz, hogy az 1-es és 37-es villamost már ne is említsem)

 

Konkrétan most csak a két legkirívóbb esetre várok Önöktől magyarázatot:

 

1./ A 95A jelzésű buszra szept 6.óta kivétel nélkül minden reggel 20-25 percet kell várnom (6.50-re szoktam kiérni a Stadionok felé menő busz Salgótarjáni úti megállójába). A végre megérkező busz olyan tömött, hogy nem egyszer lemaradunk róla, aztán várhatjuk a következőt, elkésve a munkából.

 

Hazafelé - a Hungária krt-nál - 16.10 és 16.30 között szoktam várni, legtöbbször elmegy egy garázsmenet, majd 15-20 perc múlva jön az, amire fel lehet(ne) szállni, ha épp fel lehetne férni. (Komolyan elgondolkodtam már azon, mi a fenének veszek én havonta bérletet, ellenőr fel nem fér erre a buszra, ha mégis megpróbálná, az ideges utasok valószínűleg ledobnák a buszról)

 

Ellenkező irányba mennek a buszok, tehát valószínűleg valami fekete lyukba kerülnek a végállomáson, hogy nem tudják időben indítani visszafelé. Eddig az volt a hivatkozási alap, hogy dugó van a Pongrác úton, dugó van a Kerepesi úton - de mióta a kamionok nem hajthatnak rá a Kerepesi útra, azóta egyáltalán nincs dugó. Mi a magyarázat erre?

 

2./ Hétfőn, 13.13-kor érkeztem Káposztásmegyerre, a 126-os busz végállomására. A menetrend szerint a busz minden óra 20. és 40. percében indul!

 

13.17-kor be is állt a busz, majd 13.42 indult el, amikor az utasok már igencsak zúgolódtak, miközben a sofőr valamelyik BKV-s társával kedélyesen elröhégcselt, elbeszélgetett, majd ült fapofával a helyén. Hogy merészelik megtenni a fizető utasokkal, hogy minden ok nélkül csak úgy, kihagynak egy járatot? Nem először fordul elő ez sem.

 

Mi a magyarázat erre?

 

Jelen levelemet elküldöm a VEKE-nek és a Bkvfigyelő internetes portálnak is!

 

Üdvözlettel, Kristóffy Ágnes

53 Tovább

Bezárja a pénztárat, majd nyit kettőt

Vajon kinek jó, kinek éri meg, hogy a központban bezárt BKV-pénztár mellé, két, alvállalkozó által működtetett pénztárat helyez ki? A BKV több része, már így is alvállalkozók kezében van, amik nem csak silányabb szolgáltatást nyújtanak, valószínűleg a beszervezések drágább is volt, mint ha a BKV maga végezné el a kiszervezett munkát. Hiába a több pénztár, több olyan feladatot nem látnak el, amiért mégis a BKV pénztárat kell felkeresnünk, amikből sajnos egyre kevesebb van…

Tisztelt BKV Zrt!
Budapesten egyre több helyen tűnnek fel az alvállalkozók által üzemeltetett, a köznyelv által csak "kutyaólnak" hívott bérlet, és jegypénztárak. Ez egyfelől jó, mert a jegy és bérletárusítást kiterjesztik, másfelől rossz, mert olyan helyen is nyílik alvállalkozói pénztár, ahol BKV pénztárat zártak be, valószínűleg azért, hogy az alvállalkozónak adjanak teret.
Sajnos társaságuknál egyre több az alvállalkozó. Alvállalkozó cég biztosítja a biztonsági őröket, tartja karban az automatákat, üzemeltetnek autóbuszjáratokat, és már a jegyet is alvállalkozótól vesszük. Sajnos az ilyen cégek messze nem nyújtanak olyan szolgáltatást, mint önök régen. Bár a társaságuknál lévő ellenőrökre, buszvezetőkre és pénztárosokra is érkezik panasz, ez messze nem éri el azt a szintet, amit a különböző alvállalkozók által biztosított szolgáltatások miatt kapok.
Épp néhány napja, hogy blogomon megjelent egy észrevétel, melyben az olvasó az alvállalkozó pénztárosra tett panaszt, mert hamis, lézernyomtatóval készített bérletet akart eladni neki. Nem elég, hogy a pénztáros okirathamisítást követ el, társaságukat károsítja meg. Úgy hiszem ilyet még a BKV-nál dolgozó pénztárosok sem engedtek meg maguknak.
Az alvállalkozó emberei véleményem szerint azért engedik el ennyire magukat, mert tisztában vannak vele, hogy sokkal nehezebb őket megtalálni, és felelősségre vonni, mint egy BKV-s dolgozót, és az őket alkalmazó cégek is védik őket.
Nem tudom milyen megfontolásból, de a Boráros téren az önök által működtetett jegy, és bérletpénztárat, bezárták. Központi helyen volt, mert a téren lévő összes járathoz közel volt. E pénztár helyett, önök a HÉV megállóban, és a 23-as busz megállójában kutyaól pénztárakat nyitottak, mely nem csak felesleges (hisz ott a pénztár az aluljáróban, amit bezártak), Budapest képét is rombolja. Ilyen csodálatos pénztárat nyitottak még a Bocskai úton, és a Móricz Zs. körtéren is, ahol szintén van jegypénztár.
Kérem önöket, adjanak tájékoztatást arról, hogy miért döntöttek a jegy és bérletértékes alvállalkozóknak kiadása mellett, és mennyire takarékos, bezárt BKV jegypénztár mellé, két, alvállalkozói bódét nyitni.
Levelemről másolatot küldök Hagyó Miklósnak, és a héten Beleznay Évát, Budapest főépítészét is megkeresem, hogy a fent említett, városképromboló pénztárakkal kapcsolatosan, foglaljon állást, és mondja el véleményét azokról. Levelem mellé fényképet csatoltam a bezárt, és a két nyitott pénztárról.
Üdvözlettel: G. Mihály, BKV-figyelő blog.
68 Tovább

Kamerát tettek a buszba

A blog indulása óta kérem a BKV-tól, hogy a felújított Ikarus buszokba tegyenek térfigyelő kamerákat, mert azok nélkül a felújítás semmit sem ér. Naponta tapasztalom a 23-as buszon, hogy hogyan teszik tönkre a néhány hete még csillogó-villogó járműveket. A BKV szerint nincs engedélyük arra, hogy bekamerázzák a buszokat, ezért nem szerelnek be kamerákat. Olvasónk most mégis talált olyan buszt, amibe térfigyelő kamerát szereltek:
 
42 Tovább

BKV és a bankkártyás fizetés

Elszomorító, hogy ma Budapesten csak két tucat BKV automata fogad el papírpénzt, és még ennél kevesebb bankkártyát. Olyan gépek is vannak, melyekbe pontos összeget kell bedobni, mert nem adnak vissza. Az automatából történő bérletvásárlásra pedig már ki sem térek…
 
A helyzet a pénztárak tekintetében sem jobb. Sajnos még mindig kevés helyen vehetjük meg a bérletünket vagy a jegyünket kártyával, és ahol erre lehetőség van, ott sem mindig tökéletes a rendszer:
Kedves BKV-figyelő!
 
Már előre látom a kommenteket, hogy aki BKV-val jár, az nem lehet sikeres. De ha egyszer olcsóbb is, meg gyorsabb is...
 
No de a történet maga. Párommal a 11. kerületben lakunk, ő Budaörsön dolgzik, én a Keletinél. Ebből kifolyólag (és mert becsületesek vagyunk), havi több, mint 20.000 ft-tal járulunk hozzá a BKV bevételéhez. Pár nap múlva lejár a bérletünk, és gondoltam, hogy ma reggel úgyis be kell mennem a munkahelyemre,de a délelőttöm szabad, és megveszem a bérleteket, DE...
 
Elfelejtettem Kézpénzt vinni magammal. Mivel ebben a csodás városban csak 3 helyen (Nyugati tér, Moszkva tér és ÖVT) lehet bankkártyával fizetni, a Keletiből elmetróztam a Moszkva térre ( a Nyugati nem esik útba a fentebb leírtak miatt, az Örsön meg csak a HÉV-gombában lehet bankkártyával fizetni, de csak a bérletet, környékit nem, mert ők mégiscsak egy HÉV-pénztár! Ha környéki kell, akkor zarándokolj el a tér tulsó eldugott szögletébe, ott megveheted, de csakis szigorúan kp-ért. Így maradt a Moszkva tér.) 
 
11-re értem oda, az bankkártyás ablaknál fizetett egy hölgy, majd az előttem lévő diáknak tűnő lányt már elhajtotta a pénztáros, hogy már pedig itt műszaki hiba van, és 11 és 12 között nem működik a kártyás fizetés. Ha annyira kell neki a bérlet, menjen a téren levő OTP-automatához, vegyen fel pénzt és jöjjön vissza. Az az érvelés, miszerint a leányzó (sem én mellesleg) nem akar fizetni a pénzfelvételért, nem érdekelte különösebben és minősíthetetlen hangnemben elzavarta. Én már meg sem próbáltam, és távoztam. 
 
Az esettel kapcsolatban azonban felmerül bennem pár kérdés:
 
1. Miért 11:02-kor kerül ki a "Technikai zavar 11-12"-es (nyomtatott, fóliázott, nem hirtelenjében rittyentett) tábla? Ha valóban zavar, akkor az egyáltalán nem biztos. hogy 12-re megoldódik. És 11 után még vígan fizettek annál az ablaknál!
 
2. Feltételezem, hogy a pénztáros inkább ebédszünetre ment. (Ha ez az eset állna fenn, akkor miért nem ül át valaki egy egyik csak kézpénzes ablakból? 
 
3. Miért nem működik több pénztárban legalább egy kártyaolvasó terminál?! Könyörgöm, a XXI. században vagyunk, de még az olyan forgalmas helyeken, mint a Keleti vagy a Móricz (ahol egyébként a gomba kritikán aluli)?!  Manapság szinte már a sarki boltot üzemeltető Juliska néninek is van, a BKV-nak, mint egy "aprócska" vállalatnak nem telik (vagy inkább nem érdekli) erre a kényelmi szolgáltatásra.
 
Minden esetre, ha holnap nem felejtem el a pénzt, akkor kézpénzért megveszem a Keletinél, mert bérlet az kell. De legalább ma metróztam egy órát.
 
Üdv: Petra
63 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek