Az október 23-ai nemzeti ünnep alkalmából már 22-én, szerdán is rendezvényeket tartanak, amelyek miatt módosulnak a BKV egyes járatainak útvonalai. Az ünnepnapi rendezvények miatt szintén több járat vonalának módosítására van szükség.
Október 23-án, csütörtökön rendezvények miatt 6.00 és 11.00 óra között lezárják a Kossuth Lajos teret és a Vértanúk terét, 8.00 órától egész napra a Dísz teret, 9.00 órától szintén egész napra az Andrássy utat, 12.00 és 14.00 óra között a Dózsa György utat a Városligeti fasor és Podmaniczky út közötti szakaszon, 13.00-tól 21.00 óráig a Bajcsy-Zsilinszky út Deák Ferenc tér és Andrássy út közötti szakaszát, valamint 15.00 és 24.00 óra között az Alkotmány utcát.
A Kossuth Lajos téri állami lobogó felvonása és a Vértanúk terei koszorúzás idején
* a 2-es villamosok az északi oldalon rövidebb vonalon, a Havas utca és a Roosevelt tér között szállítják az utasokat;
* a 70-es és a 78-as trolibuszok nem érintik a végállomásaikat, azokkal csak a Honvéd utcáig lehet közlekedni;
* a 115-ös autóbuszok az Árpád híd felé a Szemere utcán, terelten közlekednek, nem érintik a Kossuth Lajos téri megállóhelyüket. A Boráros tér felé a Honvéd utca - Alkotmány utca - Bajcsy-Zsilinszky út - József Attila utca - Roosevelt tér - Apáczai csere János utca módosított vonalon járnak, nem érintik a Kossuth Lajos tér, Széchenyi utca, Zrínyi utca és Szende Pál utca megállóhelyeket. A járat ideiglenesen a 72-es és 73-as trolibuszok Bajcsy-Zsilinszky úti, a 109-es autóbuszok Arany János utcai, a 16-os és 105-ös járatok Hild téri, valamint a Szende Pál utcai villamospótló megállóhelyeken veszi fel az utasokat;
* a 2-es metró Kossuth Lajos téri megállóhelyét operatív döntés alapján, szükség esetén lezárhatják.
Az ünnepi műsor idejére (10.00 és 12.00 óra között) a XIV. kerületben lezárják a Hősök terét és a Dózsa György utat a Podmaniczky utca és a Városligeti fasor között. A lezárás miatt
Így nem közlekedsz 23-án
Megbundázták az utasszámlálást?
Vajon egy utasszámláláskor hogyan kaphatunk hiteles adatot, ha a felmérésben szereplő vonalon több járat is kimarad? Több vagy kevesebb utasunk lesz-e akkor, ha 4 HÉV-szerelvény helyett csak 1 jön? Olvasónk szerint kevesebb, mert az emberek egyszer csak megunják a várakozást, és alternatívát keresnek.
Kedves BKV figyelő!
Érdekes, bár manapság csöppet sem váratlan eljárásra szeretném felhívni figyelmetek. Múlt hét csütörtökén (16-án) reggel 7:20 tájékán gyerekeimmel ácsingóztam a Szentendrei HÉV Filatorigát nevű megállójában és egy megállót szerettünk volna utazni a belváros felé. De a HÉV nem jött. Pontosabban három vagy négy szerelvény kimaradt.
Mondanom sem kell mindannyian elkéstünk. Ahogy ezt már megszokhattuk a kiépített kihangosítás és LCD TV rendszer sem adott tájékoztatást. A méreg nem is pontosan ekkor öntött el, hanem amikor megláttam, hogy a vonalon pontosan a reggeli csúcs utasadatait gyűjtő utasszámlálás folyik. Csak később eset le, hogy ha Pl. a megálló/utas/óra -le/fel adatgyűjtésben van egy 20 perces kiesés, (mely időtartam alatt az utasok alternatív közlekedési módot kényszerülnek választani), akkor kimutathatóan javulnak a BKV bizonyos statisztikái.
A valós heringesdoboz, kényelmes utazást biztosító járművé tud változni. Legalábbis statisztikailag. Ugye rosszindulatú vagyok?
Üdvözlettel: Vadler Gábor
Anyátokat sorry!
A bérletpénztáros olyan élőlény, akit semmilyen körülmények között nem szabad megzavarni, még akkor sem, ha a munkaideje felét pihenőidőnek használja. Ha mégis piszkálnák (pl. turisták) akkor összeszedi minden bátorságát és üvöltözni kezd csúnyán, magyarul, mert azt a turista úgysem érti. És mi van, ha van ott egy magyar?
Kedves Drága BKV figyelő!
Ezen a héten, szerdán történt velem a következő eset.
A Keleti Pu. közelében lakom, így ha BKV-val utazom a pályaudvar jobb sarkánál kialakított ideiglenes kék bódéban szoktam jegyet vásárolni. Már, ha van valaki a bódéban, ugyanis az esetek többségében, valami cetli van kitéve, ami arról tájékoztat, miért nem tudok jegyet venni. Majdnem ez történt szerdán is. 11 óra 36-kor érkeztem az elárusító helyhez ahol két fiatal lány várt. Mikor közelebb mentem, hallottam, hogy a két hölgy más nyelven beszél.
Tehát vélhetően turisták voltak.
Az elmaradhatatlan cetli újból kint volt. Azonban azt írták rá, hogy technikai okok miatt nyitás 11-kor. A jegyárus, egy idősebb hölgy hátul maszatolt valami edénnyel. Kb. 5-6 perc telt így el, amikor feldúlva érkezett meg. Talán azzal a szándékkal, hogy dolgozni kezdjen. Kb. ez történt. Na, mi van, mit akartok? Két lány angolul, két tíz napos bérletet kérünk. Jegyárus, azt az anyátokat nektek, nem hagytok békén.
Két lány: sorry? Válasz: Anyátokat sorry! Idejöttök nyaralni és engem b*szogattok. Lányok: sorry, I don’t understand, nem értitek? Válasz: Hát azért, mert ti beszélitek a ti nyelveteket én meg az enyémet.
Jegyárus kiadta a kért cuccokat. Lányok el.
Gondolhatod, mennyire földbegyökereztem a gyökértől. Kértem két jegyet, és amikor visszaadta a maradék pénzt, megkérdeztem tőle, tudja-e, hogy a külföldiek annak alapján ítélik meg az országunkat, amit itt tapasztalnak.
Engem nem érdekelnek a külföldiek üvöltötte jegyárus. Éppen átvettem valamit de nemtudtam rákoncentrálni rendesen, mert ezek itt szarakodtak az ablaknál. A felhozott érv, már-már majdnem meggyőzőtt, mikor újabb kérdéssel rukkolt elő a bennem lévő gonosz. Mondja kedves, a bkv-nál feltétel, hogy a dolgozóknak ne legyen az IQ-juk 60 felett? Ezen egy kicsit gondolkodott, majd újból üvölteni kezdett, hogy neki itt dolgozni kell és nincs ideje semmire és mindenki csak basztatja. Ekkor már úgy üvöltött a mikrofonon keresztül, hogy a járókelők is felfigyeltek kicsi afférunkra.
Még megkockáztattam egy biztosan érti mit mondok című kérdést, de erre az volt a válasz, hogy én nem foglalkozom a külföldiekkel! Éreztem, hogy ebből a helyzetből a távozás lehet az egyetlen kiút.
A matróna még idejében kapcsolt, hogy én valójában most inzultáltam őt. Elkezdett kiabálni, azzal az ízes magyarsággal, amit csak a vonattal dolgozni járó bkv-sok tudnak.
Nem számolt vele, hogy eddigi éveim zömét a hetedik és a nyolcadik kerület utcáin és terein éltem és nem tolerálom, ha trágárságokat üvöltenek a képembe.
Közelebb léptem és jól érthetően közöltem vele, ne üvölts te köcsög parasz, mert elszállíttatlak bódéval együtt. Ekkor egy kicsit meglepődve tekintett le rám. Majd még egy köcsögöt dobtam rá és sietősen távoztam utamra.
Kicsit szégyellem magam, hiszen ezzel sikerült alulmúlnom jegyárust, de bevallom jólesett!
Bekeményített az NKH
A forgalomból fordítottak vissza kedd reggel egy BKV-buszt a Nemzeti Közlekedési Hatóság emberei, tudta meg az Index. Ilyen először fordult elő a BKV történetében. Az Etele térnél tartott ellenőrzésen két másik busz is fennakadt, azokat határidőn belül meg kell javítani.
Az Index értesülései szerint kedd reggel ellenőrzést tartott a BKV-nál az Etele térnél a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A hatóság egy csuklós buszt (a 173E járatról) nem engedett forgalomba és visszafordított a garázsba. A jármű harmonikája szakadt volt és olajszivárgás miatt füstölt.
Két másik busz is fennakadt a szűrőn. Az egyiknek 15 napra korlátozták a zöldkártya-érvényességét környezetvédelmi problémák miatt, a másikon pedig gázolajszivárgást fedeztek fel, amit 30 napon belül meg kell javítani.
A közlekedési hatóság három hónapja tartott ellenőrzést a BKV-nál. Akkor négy buszt állítottak félre a gumiabroncsok állapota miatt, korábban pedig 31 buszból kilencnek nem volt jó a fékje. A buszokkal kapcsolatban 30 napos korlátozást rendeltek el, ennyi idő alatt kellett kijavítani a hibákat.
Ezt megelőzően júliusban kilencből négy csuklós Alfa Volvo busz nem tudott kiállni reggel a garázsból a 47-es 49-es villamospótló vonalán. Ilyen járműveket akart beszerezni a BKV a botrányos használtbusz-tenderen, amit egyébként újra ki szeretnének írni.
Az kedden fordult elő először a BKV történetében, hogy a közlekedési hatóság egyáltalán nem engedett forgalomba egy buszt. Korábban a járművek 15-30 napos javítási határidővel megúszták.
(Index)
Eszik, és kioktat a Volán érdi pénztárosa
Vasárnap délelőtt a MÁV helyett kénytelen voltam a hasonlóan kiemelkedő színvonalú szolgáltatást nyújtó Volánbusz szolgáltatásait igénybe venni. Bár a blog BKV-val foglalkozik, muszáj bemutatni, hogy nem csak a BKV, a Volán pénztárban is érheti meglepetés az embert:
Tisztelt Volánbusz Ügyfsz!
2008. október 12-én 8.39-kor Érden lévő jegypénztárukban próbáltam jegyet venni az utazásomhoz, mert az állomáson lévő három jegyautomata közül egyik sem működött. A váróteremben, a mosdónál lévő első ablakoz mentem a jegypénztárhoz. Az ablak másik oldalán egy nő ült, kezében és szájában egy Fornetti süteménnyel, asztalon morzsák, kajamaradék és tömérdek fémpénz.
Hosszú perceket álltam az ablak előtt, mire jelzést adott, hogy mondhatom, mit szeretnék. Jó reggelt kívántam neki, és jó étvágyat, amire a reakciója egy „Monnyad!” volt, amit a süteménnyel megtömött száján ejtett ki. Fiatal vagyok, a hölgy sem volt annyira idős. Én magáztam, köszöntem, ő letegezett, és még csak vissza sem köszönt. Nem probléma.
Kértem a jegyet, mondtam neki mettől meddig kérem, és jeleztem, hogy van egyesített bérletem. Száját ezután egy „kéccáz” szó hagyta el. Ekkor eszembe jutott, hogy a kedvezmények felsorolásakor elfelejtettem említeni, hogy diákigazolványom van, ezért az 50%-os kedvezményt az egyesített bérlet mellé, még szeretném igénybe venni.
Pénztárosunk ezen nagyon kiakadt, és kioktató szövegbe kezdett. Elnézést kértem, hivatkoztam arra, hogy korán van még nekem, és arra is, hogy bíztam benne, hogy fiatalos kinézetem miatt ezt észreveszi. „Mikor kell mondani? Mér most mondod?” „És ha kinyomtatom a jegyet?”. Harmadszorra kértem elnézést, mire mondta, hogy egy százas lesz. Ekkor már süteménnyel csak félig tömött száján még mindig kioktató szöveget mondott, amivel már nem foglalkoztam.
Az ablak alatt lévő nyíláson beadtam neki az útközbe kiszámolt 100 forintot apróban, három darab 20-ast, három 10-est és két 5-öst. Az ablak alatt bedugott pénzt a többi közé húzta, majd kiszámolt belőle 75 forintot, és jelezte, hogy ez kevés. „Ez csak 85”, mondta, majd: „Ja nem, csak 75”. Egyre jobb, mondtam magamban, majd a vitát elkerülendő adtam neki még egy ötvenest. Vissza természetesen egy 10-essel kevesebbet adott, így 35 forinttal sikerült lehúznia, amiért csak azért nem reklamáltam, mert így is elvett az időmből rengeteget, és perceken belül indult a buszom.
Ha lett volna időm, valószínű a helyszínen panaszt tettem volna a lenyúlás és az asztalon lévő kupi miatt, és bár a táplálkozása nem zavart, teli szájjal szerintem ügyféllel nem beszélünk, főleg nem ilyen hangnemben.
Ugyan ezen az állomáson van egy bérletpénztáros hölgy, aki minden bérletvásárlásomkor különbözű címletekkel próbál megrövidíteni. Az elején apróban kezdte, az elmúlt hónapban már egy 500-ast felejtett el visszaadni. Mindig jelzem neki, hogy kevés a pénz, mindig elnézést kér, és szó nélkül visszaadja.
Várom visszajelzésüket!
Utolsó kommentek