Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tanulja újra a budapesti tömegközlekedést!

Összevonások, átszámozások, új és megszűnő járatok, új megállók, járatritkítás és járatsűrítés egyaránt jellemzik a BKV új autóbusz-hálózatát, amelyet két részletben, augusztus 21-én és szeptember 6-án vezetnek be. A változások az egész fővárost érintik.

Újra kell tanulni a közlekedést Budapesten a BKV új menetrendjének hála. Ez a következménye annak, hogy az éjszakai közlekedés reformja után a nappali hálózatot is jelentősen átszervezik. Ez igazán időszerű volt, hiszen a hálózathoz évtizedek óta nem nyúltak hozzá jelentősen, különösen nem fejlesztették: csak helyi kiigazítások, illetve vonalmegszüntetések voltak.

A BKV új számozási alapelveket is bevezet, igaz, ezeket az elmúlt hónapok kisebb átszervezéseinél (XVI. kerület) és átszámozásánál (200-as a Reptér-busz helyett) már alkalmazott. Ezt a rendszert most a teljes hálózatra kiterejsztik.

A különböző kijelzőkön eltérő színnel és megjelenítéssel szerepelt a buszok száma, ami félreértésekhez vezetett, a digitális kijelzők például nem tudják például a piros színt jelölni. A színek különböző jelentése tehát most megszűnik, és a jövőben kerete sem lesz a számoknak. E változással a (külföldi és vidéki) utasok tájékoztatása is könnyebb lesz. A gyors (piros) járatokat a jövőben a szám utáni "E" betű jelzi, így lesz például a piros 7-esből 7E, a piros 173-asból 173E.

A jövőben az sem fordulhat elő, hogy azonos számot viseljen busz és villamos, busz és trolibusz. Ezért lesz például a 73-as buszból 173-as, a 30-as villamosból 21-es, a 21-es buszból 90-es. A változások után sem lesz 299 feletti járatszám, leszámítva a 900-as számcsoportba tartozó éjszakai buszokat.

A "márkavédjegyes" buszok mindegyikét beszámozzák, így például a Keresztúr-busz 201E és 202E jelzéssel (hétvégén és késő esete is) közlekedik, az Expo-járat 100-as lesz, a Ferenc-busz 281-es, a Békás-busz 160-as (és a Batthyány térig közlekedik a "régi" 60-as útvonalán).

A hálózat-változtatások célja, hogy az elmúlt évtizedekben kiépült területeket a mainál jobban kapcsolják be a közösségi közlekedési hálózatba, de arra is van példa, hogy egy-egy járat közintézmények, bevásárlóközpontok miatt tesz majd kitérőt. Bizonyos járatokat összevonnak, hogy csökkentsék az átszállási kényszerek számát. Egyes összevonások csak az esti és/vagy hétvégi időszakban élnek.

Nagyításhoz kattints


56 Tovább

Postakocsi parkol

Az eset 07.30-án, 14:50 körül történt a Rákóczi úton. Jól látszik, a postás kocsi a sarkon megállt, sokan kikerülték, de a busz nem bírta. Nem messze vártam egy barátom, egy cigit kényelmesen elszívtam (cca. 5-7 perc) mire előkerült a sofőr.

Azt tudom, hogy van megállapodás a rendőrség és a BKV között, hogy segítik a buszok haladását – talán kellene egy ilyet kötni a Postával is.

26 Tovább

Majdnem agyoncsapta őket a lámpa

Réka és gyerekkori barátnője Judit nem mindennapi történetet írt a BKV-figyelőnek. Békésen utaztak a 48-as buszon, amikor a felettük lévő lámpa az ölükbe esett. Hírtelen nevettek az eseten, majd elgondolkodtak azon, mi lett volna ha nem az ölükbe, hanem a fejükre esik. Ha más nem is, ez jól megmutatja a BKV járművek elhanyagoltságát…

A történetet továbbítjuk a BKV-nak is, kíváncsian várjuk, Karola hogyan magyarázza majd ezt ki. A lányok leveléből a videó alatt részletet olvashattok.


55 Tovább

Mint a kommunizmusban

A BKV vezetése, marketing osztálya jó 18 évet lemaradt, és még mindig a kommunizmusban érzi magát. Nem szokásom reklámokba belekötni, főleg nem piti dolgok miatt, de utálom, ha hülyének nézik az embereket. Utálom, ha hülyének nézik a hatóságokat, az ügyfeleket és mindenkit, belehazudnak az emberek arcába. Hazudnak össze-vissza. Elsőként az ülések cseréjéről, majd a hibás buszokról, és még ki tudja miről, ami sosem fog kiderülni.

A BKV hamarosan bevezeti a Paraméterkönyv első részét. Járatcsökkentések, ritkítások, átszervezések lesznek, amelyekről a cég jelenlegi reklámjában hallgat. Az utasok felé csak azt tolmácsolja, hogy átszámozások lesznek, és könnyebb lesz majd átszállni. A kiadványban a „ritkábban közlekedik” szavakat is a „menetrendje kissé módosul” szavakkal pótolták.


 

33 Tovább

Hat napos a BKV hetijegye

Elrontott bérletekről sok post született már a BKV-figyelőn. Megesik, hogy a pénztáros a kezdőnapból nem tud kivonni egy napot, cserébe egy nappal kevesebbet használhatja az utas a bérletét. Olyat is láttunk már, hogy nem szarakodott a kivonással a pénztáros, ráírta hogy 6-tól 6-ig érvényes, oszt' kész. Na de, hogy valaki 7-ig ne tudjon elszámolni, az szomorú. Vajon egy 8250 Ft-os bérlet vásárlásakor a 10 ezresből hogy ad vissza? A levél hajtás után olvasható.

59 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek