Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jelesre vizsgázott tisztességből a buszvezető

Megannyi alkalommal írtunk már udvariatlan ellenőrökről, figyelmetlen járművezetőkről, felkészületlen jegypénztárosokról, de fontos hangsúlyozni, hogy a BKV dolgozóinak többsége naponta tisztességgel végzi munkáját.

"Nincs jobb hír, mint a rossz hír" - hangzik a média egyik alapszabálya, mégis helyesebb, ha pozitív történeteket is bemutatunk. Ez a történet Éváé, akinek a napokban kellemes meglepetésben volt része. Mi pedig annak örülnénk, ha minden ilyen eset happy enddel végződne.

Rendszeresen a BKV járműveivel utazom, sőt a gyerekeim is sokszor. Pénteken én hoztam el őket iskolából oviból. Csúcsforgalom. Rajtam az én táskám, a nagyobbik gyerek sporttáskája, közben a kicsi kezét fognom kell. A 139-es buszt vártuk gazdagréten, a Sasadi úton szoktunk leszállni. Most is így történt. Leszálltunk, buszt váltottunk, és bementünk vásárolni a közértbe.

Mikor fizetésre került a sor, akkor vettem észre, hogy a táska nincs rajtam... Csak ekkor szembesültem vele.

Megvártam két 53-as buszt, amelyek jöttek vissza, hátha azok valamelyikén maradt, mert nem tudtam végigpörgetni az eseményeket. Pár perc kellett, amíg leesett, hogy az a 139-es buszon maradt. Fognom kellett a 4 évesem kezét, és mire minden táskát összeszedtem és kiverekedtük magunkat a tömegen, ott hagytam az ülésen.

Kisebb sokkot kaptam, mert az iratoktól kezdve a pénztárcám, plusz egy boríték volt benne az aznap megkapott fizetésemmel. Nagy nehezen haza kavarodtunk, felhívtam a központi számot, mert hirtelen nem tudtam mit tegyek; gondolkodni sem tudtam pár percig. Végül elballagtam a gazdagréti végállomásra, hátha leadták a sofőrnek, vagy a sofőrők jelezték egymás között, hogy náluk van egy táska. Mondom: csak reménykedtem...

Bementem, az egyik fiatalember kinyitotta a talált tárgyak fiókját és persze nem volt benne semmi. Ekkor lépett ki a másik Buszvezető (bocsánat, sajnos nem tudom a nevét) és kérdezte a nevemet. Akkor láttam, hogy kezében van valami. Az utazási igazolványom volt az...

Miután adatokat egyeztettünk, megnéztem a táskám HIBÁTLAN tartalmát; akkor múlt el a sírógörcsöm az óriási megkönyebbüléstől. Aláírtam a papírt, amelyre ő részletesen leírt mindent, mi van a táskámban. A sofőr emberséges és együttérző volt. Hálám örökké üldözni fogja az emberséges hozzáállásért, amit irántam tanúsított.

Ugyanúgy azt a Fiatalembert, aki szemüveges, mert csak ennyit tudok róla, aki észrevette és leadta a táskámat vezetőnél. Mondta, hogy két gyerekkel utaztam és ott felejtettem. Tényleg szeretném mindkettőjüknek megköszönni, hogy a kezdeti sokk után jól zárult a napom.

Szeretném, ha közölnék a levelemet, mert én is gyakran morgolódom: késik a busz, nincs hely, egyebek. De egy ilyen kedves emberi hozzáállás képes kitörölni az egészet. Mert mindketten jó emberek. Rajtuk múlt minden, hogy semmi nem hiányzik a táskámból. Azért írtam Önökhöz, mert nem tudok hova fordulni, hogy az én szétszórtságom ellenére megvan minden iratom és pénzem.

Mégegyszer szeretném mindkettőjüknek MEGKÖSZÖNNI!!!!

4 Tovább

Jöhetnek az új Mercedes buszok

Eredményesnek nyilvánította a busztendert a BKK és a BKV igazgatósága kedden. Ez azt jelenti, hogy jövőre 150 darab, alvállalkozók által üzemeltetett új Mercedes Citaro állhat forgalomba, kiváltva a régi Ikarusokat.

Az előminősítést követően egyedül a VT Transman adott be konkrét ajánlatot, amely 75-75 darab szóló és csuklós Citaro üzemeltetését vállalta. A tervek szerint az új járművek a belvárosban, Újpesten, Kelet-Pesten és Észak-Budán közlekednek majd.

A közbeszerzési kiírás szerint az új buszoknak alacsonypadlósnak kell lenniük, padlófűtéssel, klímaberendezéssel és kamerákkal kell rendelkezniük, és a legszigorúbb Euro5-ös környezetvédelmi normáknak kell megfelelniük.

Az, hogy az új autóbuszokat nem a BKV üzemelteti majd, tulajdonképpen kiszervezést jelent. Mint olvashattátok, az üggyel kapcsolatban nincs egyetértés.

Szakszervezeti vezetők szerint a kiszervezés valójában többletköltséget ró a BKV-ra, mert a buszüzemeltetésnek nemcsak közvetlen költségei vannak, hanem járulékosak is (telephelyfenntartás, vállalati költségek), amelyek továbbra is a BKV-t terhelik.

A BKK szerint azonban a kiszervezéssel pénzt takaríthat meg a főváros, már pusztán azzal is, hogy nem neki kell megvenni a 150 új buszt, amelyekre egyébként nincs is pénze. A BKK készített egy belső gazdaságossági vizsgálatot, amely szerint megéri kiszervezni ezt a 150 buszt.

Lássunk néhány érvet és ellenérvet!

A kiszervezés mellett szól:

- 150 darab vadonatúj, modern városi busz jöhet Budapestre,

- a fővárosnak, a BKK-nak és a BKV-nak nincs pénze új buszokra,

- az új buszok üzemeltetése nem a BKV-nak és a tulajdonos fővárosnak kerül pénzébe.

A kiszervezés ellen szól:

- ezek a buszok sosem lesznek a BKV buszai, azaz a mi buszaink,

- a járulékos költségek a jövőben is a BKV-t terhelhetik.

15 Tovább

Nem tudott bérletet venni az utas az Örs vezér terén


Olvasónk, Csilla ma reggel 8.00-kor szeretett volna bérletet venni az Örs vezér terén kártyával. Elvileg ezzel nem lett volna gond, hiszen a pénztár pontban 8-kor nyit, csakhogy az ablak előtti reluxa még jóval 8 után is le volt húzva. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Szeretném elmesélni a ma reggeli pofára esésemet a BKK-val kapcsolatban. Szeptember 15-én szombaton lejárt a bérletem. Pénteken rohantam haza, elfelejtettem venni.

Hétfőn rohanás a gyerekkel a bölcsibe, közben eszembe jutott, hogy nincs érvényes bérletem. Ahol felszállok a villamosra, ott nincs pénztár, ezért vettem a trafikban egy jegyet, hogy ne legyen gond útközben. Az Örsre érve végig gondoltam a lehetőségeimet. Nincs nálam készpénz, a bankkártyával történő fizetés redukáltan lehetséges. Nem baj, a buszvégállomáson (Cédrus Piac felőli oldal) 08:00-kor nyit a pénztár, ahol tudok így fizetni, és akkor nem kések el, nem kell ATM-et keresnem, minden oké. Odaértem a pénztárhoz, ZÁRVA. Megnézem az órám, 08:06. Nincs kint semmi, ami arra utalna, hogy betegség, szabadság, helyettesítés hiánya, technikai okok miatt nem tudtak kinyitni. Kopogok, semmi! Gondoltam, hogy megkérdezem a pénztár mellett álló buszsofőröktől, hogy mi történhetett. Feltartott kézzel közölték, hogy: "Külön cég vagyunk!" Nem tudnak semmiről, menjek át a Gombához. Mondtam, hogy nekem arra nincs időm, dolgozni kell mennem. Nem tudtak segíteni. 08:10-kor lefényképeztem a pénztárat(csatoltam), és eljöttem. A metrónál még tettem egy halovány kísérletet a 2 pénztárnál, nem működik a kártyás fizetés, óriási a sor is. Vettem trafikban ismét egy jegyet, puffogtam. Felháborítónak tartom ezt a helyzetet, és a szolgáltatás minőségét. Szeretnék feljelentést tenni, de nem tudom, hogy merre induljak. Fogyasztó védelem? Minden szolgáltatótól szigorúan elvárják, hogy a kiírt időintervallumban nyitva tartson, és szolgáltasson, akárhogy is hívják!

Üdvözlettel, K. Csilla

5 Tovább

Re: Nyoma veszett a jegypénztárban a kifizetett BKK-bérletnek

Szeptember 5-én "Nyoma veszett a jegypénztárban a kifizetett BKK-bérletnek" címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levélben reagált a BKK. Mint az a társaság válaszából kiderül, az utas az Örs vezér terén dolgozó jegypénztárosnak is jelezte a bérlet hiányát. A BKK munkatársai rovancsot kértek a pénztárosra a pénztár-ellenőrzési csoporttól. Jegykiadó megkérdezte az utast, hogy meg tudja-e várni a rovancs eredményét, azt válaszolta, hogy igen. A rovancsolók 10-15 perc alatt kiérkeztek, a rovancsolás ideje alatt azonban az utas elhagyta a helyszínt és a délután folyamán sem érdeklődött az eredményről. Részletek alább:

Tisztelt BKV-figyelő!

A BKV-figyelő blogon 2012. szeptember  5-én megjelent "Nyoma veszett a jegypénztárban a kifizetett BKK-bérletnek" című bejegyzésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy az ügyet részletesen megvizsgáltuk, ami alapján az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni.

Az említett utas 2012. július 23-án az Örs vezér terén, a gombánál található pénztárukban vásárolt bankkártyájával. Pénztárosunk kiadta a bankkártyás fizetésről szóló slipet, bérletet és a bankkártyát. Az utasunk ezt követően távolabb lépett az ablaktól, és már a következő utas kiszolgálása volt folyamatban, amikor jelezte pénztárosunk felé, hogy nem kapta meg a bérletszelvényt.

Pénztárosunk megnézte, a pénztárban nem maradt, a bérletsorszámot a nyugtáról leegyeztette, de már a soron következő bérletszelvény volt a tömbön. Pénztárosunknak tanulója volt aznap, akit megkért, hogy menjen ki és nézzen körül, nem esett-e le a pénztár előtt. Sajnos azonban nem találták ott sem a bérletszelvényt, jegykiadónk pedig másik bérletet az utasnak kiadni ellenérték nélkül nem tudott.

Ekkor felhívta a Kőbánya-Kispesten lévő irodát, elmondta a történteket, kollégáink pedig rovancsot kértek a pénztárosra a pénztár-ellenőrzési csoporttól. Jegykiadónk megkérdezte az utasunkat, hogy meg tudja-e várni a rovancs eredményét, azt válaszolta, hogy igen. A rovancsolók 10-15 perc alatt kiérkeztek, a rovancsolás ideje alatt azonban utasunk elhagyta a helyszínt és a délután folyamán sem érdeklődött az eredményről. A pénztáros rovancsolása során elszámolásán egyébként eltérés nem jelentkezett.

Utasunk e-mailben tett panaszát már a körülmények kivizsgálása és a pénztáros meghallgatása után megválaszoltuk, válaszunkat nem gondoljuk kioktatónak. Jegykiadónk (akivel az eset történt,) munkáját pontosan, precízen és lelkiismeretesen végzi, munkamódszer átadó, rendszeresen vannak tanulói.
Két konkrét kérdésére válaszolva: a kamerák csak és kizárólag a forgótányért veszik és maximum 30 napig tároljuk a rögzített anyagot. A panaszos bejelentésekor nem kérte a kamerás felvétel visszanézését.  A QR-kód pedig egyértelműen beazonosítja a bérletet.

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

2 Tovább

Nyoma veszett a jegypénztárban a kifizetett BKK-bérletnek

A lenti történetet olvasónk, Dóra küldte nekünk még júliusban. A történet lényege, hogy az Örs vezér terén vett egy havi BKK bérletet, amit kifizetett és elvileg át is vett, azonban a bérlet nem volt sehol. A pénztárossal majd' egy órát vitázott arról, hogy most akkor ki hibázott, és hol lehet a bérlet, a szelvény azonban nem lett meg.

FONTOS! Dóra tudja, hogy hibázott, mert nem járt el kellő figyelemmel a bérlet átvételekor, éppen ezért nem is panaszkodni szeretne, csupán a történetét osztja meg veletek, hogy ne kerüljetek hasonló helyzetbe.

Kedves Mihály!

A lenti kedves kis történet a mai napon történt meg velem és nagyon kíváncsi vagyok, arra hogy valaha bárki járt-e így pórul, mint én. Elöljáróban csak annyit, hogy ma vettem egy havi BKV bérletet, amiért fizettem, elvileg átvettem, gyakorlatilag pedig mégsem vettem át. Több, mint egy óra várakozás után sem jutottam dűlőre a pénztárossal, állította, hogy ő kiadta a bérletet. Kicsit hosszú a sztori, de talán hasznos lehet; mindenki legyen óvatos, mert szeles időben "elszállhat" 9 800 forintja.

07.23-án az Örs vezér téri, HÉV megálló melletti BKV 'bódéban', balról a második működő pénztárnál vásároltam 30 napos bérletet 8 óra 20 perckor. Számlát kértem és kaptam. A pénztártól balra eltávolodva készültem eltenni a bérletet (beírni az igazolvány számát) és a papírokat, amikor észrevettem, hogy csak a számla és a bankkártya ’slip’ van a kezemben. Azonnal szóltam a pénztárosnak, hogy a bérletet elfelejtette kiadni. A hölgy állította, hogy kiadta, illetve megmutatta, hogy a bérlettömbről is hiányzik a 0076-os sorszámú bérlet. Én felajánlottam, hogy akár a táskából és a pénztárcámból is kipakolok ha szükséges, bizonyítandó, hogy nem visszaélni kívánok a helyzettel, hanem ténylegesen nincs nálam a bérlet. Erre azt a választ kaptam, hogy neki ahhoz semmi köze, hogy mi van az én tárcában és amúgy is „biztosan elfújta a szél”. Két mögöttem várakozó utas is jelezte a pénztárosnak, hogy se közel, se távol nincs nyoma a  bérletnek a földön. A pénztáros hölgy továbbra is csak azt hajtogatta, hogy márpedig ő azt kiadta, és még a mellette ülő kolléganője is látott valamit szállni a szélben és az ő előtte várakozó utasok is biztosan látták –szólni bezzeg nem szólt senki.

Kérdésemre, hogy most mit tehetek, a pénztáros azt a választ adta, hogy a helyszínen nincs senki, akinél panaszt tudok tenni, hívjam fel telefonon a kispesti kirendeltséget, vagy menjek vissza 13:00 órára, amikor zárja a pénztárt és majd akkor "jól meglátom", hogy nincs plusz bevétel a kasszában (ezt elhiszem, hiszen a szelvény már nem volt a tömbben, a bankkártyás tranzakciók jegyzékére is fel volt vezetve, azaz hivatalosan eladták és ki lett fizetve; csak én nem vettem át). Miután jeleztem a pénztárosnak, hogy addig nem távozom, amíg nem oldjuk meg valahogy a helyzetet, azt mondta , hogy ha nekem „erre van időm” akkor ellenőrizhetik az egyik kollégájával a kasszát – mondtam, hogy nyugodtan, megvárom, csak történjen végre valami. Időközben egy hölgy kijött az ’épületből’ és együtt kerestük a földön a bérletet – nem találtuk. Benéztünk a forgótálca alá is, hátha oda csúszott be a szelvény. Valamit láttunk alatta, ezért kértem, hogy próbálják meg felszedni azt; nincs erre szerszám, kaptam a választ.

Több, mint egy órát vártam, majd szó nélkül leeresztették a rolót, kitették a zárva táblát , kiékelték a forgó tálcát. A roló mögött még így is látszott, hogy van ott valaki, így tovább vártam. Aztán végül már senki nem volt a pénztárban, így 1 óra 15 perc várakozás után eljöttem, mivel  dolgozó ember lévén be kellett érnem a munkahelyemre.

Tehát hivatalosan eladásra került 9 800 HUF értékben egy bérlet, amit a vevő NEM VETT ÁT. Hogyan bizonyíthatom, hogy nem kaptam azt meg, ha a helyszínen nem tudtam mit intézkedni? Hogy bizonyítja egyáltalán a pénztáros, hogy kiadta - nem kellene talán az átvételt aláírással igazolni? Lehet, hogy nem megfelelő a kiadási eljárás? Talán másvalaki fogja majd használni? Származhat-e valakinek/valakiknek anyagi előnye a bérletek újra-eladásából?

Hányszor fordulhatott elő hasonló eset? Ha többször is előfordult, nem merül-e fel a pénztárosén kívül a BKV/BKK felelőssége is?Miért nem adtak lehetőséget videofelvétel megtekintésére? Esetleg hivatalos panasz-bejelentés után van csak erre lehetőség - akkor miért nem mondták legalább ezt?

Lehet, hogy rajtam kívül többen is feltették már ezeket a kérdéseket magukban, de nem akartak bosszúságot és/vagy nem akartak időt pazarolni felesleges panaszlevelekre, mert úgy hitték, úgysem történik semmi.

Vagy tényleg a szél volt a hibás? Bárcsak kiderülne! Akkor megnyugodnék, hogy én voltam vak és béna, és sűrű elnézés-kérések közepette megkövetném a pénztáros hölgyet!

B. Dóra

7 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek