Társaságunk az ünnepek alatt is folyamatosan biztosítja a közösségi közlekedést. A korábbi évekhez hasonlóan a menetrendet az ünnepek során jelentkező utazási igényekhez alakítottuk. A 2-es villamos vonalán kivilágított karácsonyi villamos 2009. december 5-e és 2010. január 6-a között szállítja az érvényes jeggyel vagy bérlettel rendelkező minden kedves utasunkat.
A karácsonyt megelőző téli időszakban december 19-én (szombaton) és december 23-án a tanítási szünetre vonatkozó pénteki menetrend szerint járnak a járműveink. December 20-án (aranyvasárnap) utasaink hatékonyabb kiszolgálása érdekében elsősorban azokon a vonalakon, amelyek bevásárlóközpontokat érintenek, néhány viszonylaton szóló busz helyett csuklós buszt állítunk forgalomba, míg néhány viszonylaton sűrűbben közlekedtetjük járatainkat.
Közösségi közlekedés az ünnepi időszakban
Félórás fagyoskodástól mentette meg az utast a figyelmes buszvezető
Olvasónk két jófej buszvezetőnek köszönheti, hogy nem kellett fél órát a megállóban fagyoskodnia az éjszakai buszra várva. Történt, hogy a busz amire várt kimaradt, így a csatlakozást elméletileg nem érhette volna el. De mégis sikerült neki, ugyanis a buszvezető megemelte a tempót, rávillogott a 923-asra, ami megvárta az utasokat:
Kedves BKV-figyelő!
Épp most értem haza egy futsal-meccsről. Idegenben jártunk Szentesen, a Népligetnél lyukadtam ki éjfélkor. Az akkor esedékes 901-esnek nem akaródzott jönni, együtt fáztunk csodálkozva a 3 egyébként szokatlanul barátságos- biztonságival. 10 perc késéssel beérkezett a pótbusz (biztos, hogy az, csuklós 901-esként sosem jár). Ez a 10 perc épp elég lett volna, hogy a 0.30-kor Flóriánon járó 923-ast lekéssem Békásmegyer felé menet.
„Húzzál már félre a p*csába” -Mondta a buszvezető az utasnak
Olvasónk tanácstalanul állt a rákoskeresztúri városközpont buszmegállójában. Miközben útbaigazítást kért, egy buszvezető meglökte, majd azt mondta: "Húzzál már félre a p*csába te is az útból". Olvasónk a buszon kérdőre vonta a buszvezetőt, aki tovább sértegette. A biztonsági őrök segítségét kérte, de ők is szidalmazni kezdték.
Később kiderült, hogy az utas MP3 lejátszója valószínűleg a buszvezető lökése miatt a megállóban kiesett a zsebéből. Az ügyfélszolgálathoz, majd a buszgarázshoz fordult, ahol egy "Miért engem b*szogatsz ezzel, honnan tudjam én?" mondattal elintézettnek tekintették az esetet. Igazi BKV-s történet alant:
Tisztelt BKV!
Súlyos panasszal vagyok kénytelen jelentkezni Önöknél saját munkatársaik magatartását illetően. Szombat hajnalban feltehetőleg talán utolsó 998-as járatukkal utaztam Rákoskeresztúr Városközpontból Cinkota autóbuszgarázs irányába. Mivel e járat az éjszaka folyamán két különböző megállóból indul információt kértem két - egy másik megállóban álló - biztonsági szolgálatos munkatársuktól. Miközben ők útbaigazítottak volna, egy másik alkalmazottjuk, aki buszához sietett igen durván félrelökött a következő szavak kíséretében: "húzzál már félre a p*csába te is az útból". Én rögtön az illető, feltehetőleg sofőr után eredtem. Mint kiderült egy busszal utaztunk, én hazafele, ő minden bizonnyal munkába.
Nem fizet a biztosító a cserbenhagyott utasnak
Olvasónk nyár óta levelezik a BKV-val és a Generali biztosítóval egy balesete miatt. Augusztus 26-án hajnalban a 973-as busz lépcsőjéről leesett és úgy megsérült, hogy kórházba kellett mennie. A helyszínen se a buszvezető, se a biztonsági őrök nem segítettek neki, a busz egyszerűen továbbhajtott. A BKV-s dolgozók nem emlékeznek semmire, jegyzőkönyv sincs, így a biztosító nem fizet:
Tisztelt BKV- figyelő!
Azért írok most neked, mert panasszal szeretnék élni a BKV magas színvonalú szolgáltatásával kapcsolatban. Az eset még nyáron történt velem de csak most osztom meg mert eddig próbáltam elintézni a dolgokat de sajnos ezzel a minősíthetetlen szolgáltatóval sajnos nem lehet. Az történt velem, hogy Augusztus 26.-án hajnal 1:15 kor érkeztem meg a Dózsa György úti megállóba a Blaha Lujza tér felől, és sajnos leszállás közben rosszul léptem és leestem a 973-as jelzésű éjszakai buszról. A bokám kibicsaklott és kórházba is kellett mennem. Kikötném, hogy munkából mentem hazafelé és nem voltam sem ittas sem részeg. A magasan képzett és kulturált sofőr és a még képzettebb jegyellenőrzési elitalakulat pedig nem volt hajlandó segíteni, hanem egyszerűen bezárták az ajtókat és elmentek. Ezek után írtam a Forgalombiztonsági Osztályra Augusztus 29.-én, hogy elmondjam mi történt az egyik járatukon, és hogy érvényesítsem a balesetbiztosításomat. Válasznak ezt a levelet kaptam tőlük:
Sem a megállóban, sem a buszon nem tudott jegyet venni, leszállították
"Miért cseszik ki a fizeti akaró utasokkal a BKV?" -Tehetnénk fel a kérdést a lenti levelet olvasva. Történetünk főszereplője egy éjszakai buszra akart jegyet venni a Moszkva téren, ám a pénztár már 8 órakor bezárt, a jegyautomata pedig nem üzemelt. Felszállt a 990-es buszra, majd az ellenőrnél is megpróbált jegyet venni, de ők leszállították, így várhatott 1 órát a következő buszra:
Kedves BKV-figyelő!
Bizonyos szempontból nem történt égbekiáltó borzalom, de az eset nagyon jól jellemzi a BKV állapotait, és a cég hozzáállását.
Pénteken éjjel egy lány szeretett volna a Moszkva térről utazni a 990-es éjszakai járattal a Normafa felé. A Moszkva téren a csatlakozások miatt hosszan állt a busz, mikor az éjszakai járatra ellenőrök szálltak, akikkel a lány szóváltásba keveredett. A lány jegyet szeretett volna venni, de az ellenőrök azt mondták, hogy nem tudnak jegyet adni, és csak akkor utazhat, ha bírságot fizet. A lány elmondta, hogy az üzemzárás után a metróállomáson már nem lehet jegyet venni, az automata nem működött.
Utolsó kommentek