Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Buszsáv Ipswichben

NGabor nevű olvasónk küldte ezt a képet melyen azt szeretné megmutatni, hogy Ipswichben hogyan is néz ki a buszsáv. A közepén külön figyelmet érdemel a fű csík. Az ottani buszokból bizonyára nem folyik literszámra az olaj.

36 Tovább

Biztonságot a járművekre

A biztonsági őrökről eddig sok jót nem írtunk, pedig már szeretnénk. Itt a lehetőség, hogy bizonyítsanak. Kotkatte nevű olvasónk felvetése az, hogy a BKV a Volvo buszokba tegyen legalább biztonsági őröket (amint arról beszámoltunk, kellene is). Én tovább gondoltam: Kamerát kell tenni minden járműbe!
Tisztelt BKV figyelő!

Én egy javaslattal szeretnék most előállni, hátha valaki úgy gondolja van értelme megvalósítani.

Erről írtam már egy keveset a busz-troli szakmai topikba a kamerák kapcsán. Nos az eddigi tapasztalataim alapján, úgy veszem észre, hogy néhány "utas" (az utasok szégyenei) nem tudnak egyszerűen, kulturált körülmények között viselkedni az utazás során. Firkálják a buszokat, vagy ami mégroszabb karcolják a saját szövegeiket az üvegbe, ami mint tudjuk nem mosható le. Ezek után pofátlanul szemetelnek, káromkodnak ordibálnak kötözködnek. Alkalomadtán néha egy kicsit részegek, és elfekszenek a széken a nem éppen tiszta ruhájukkal, és a másik utas ezekután beleül, mert honnan is tudná ki volt ott egy órával ezelőtt. Ezek mind az utasok szégyenei, akár fiatal akár középkorú, akár öreg. Ezek alapján ajánlanám, hogy kísérleti jeleggel legalább az új Volvo buszokra tegyen a BKV egy-egy biztosnsági őrt, akinek vannak jogai. Ilyen jog például az hogy: leszállíhatja az utast a viselkedése miatt, vagy az utas köteles neki odaadni az igazoló okmányait büntetés esetén. Ha ez beválna és mondjuk a Volvokra több ellenőrt küldenék a kettő hatásfoka együtt elérné azt a célt amiért küzdünk. Nem lenne gusztustalanul viselkedő utas, vagy ha lenne is elkapnák, és előállítanák, sokkal több ember váltana jegyet a buszra, vagy venne bérletet, ezáltal nőne a bevétel és az utasok sem panaszkodnának annyit, és nem kellene a graffitik miatt olyan sokat takarítani az autóbuszt. Komfortosabb, biztonságosabb és közteherviseltebb utazást kapnánk. Mondjuk, ez a BKV-nak kerülne X összegbe, de a haszon, hogy nem kell a grafitivel szenvedni, a bliccelő utasokkal számolni körülbelül (szerintem) háromszoros hasznot hozna. Nem a tanácsadó cégekkel kellene milliárdos üzletet kötni hanem egy őrző-védő Kft-vel. Lehet hogy azt mi is megéreznénk. Ha ez bejönne esetleg később a többi forgalmasabb járatra is lehetne őröket szervezni. Ezek után azon is többen vennének jegyet, megint nőne a bevétel. A végső cél az lenne hogy minden buszon őr lenne, nem lenne graffiti,nem lenne részeg ember, nem lenne bunkó ember, és lenne pénz több ellenőrt kifizetni, hogy mindenhol ott legyenek. Az egész akciónak a lényege az lenne hogy:

Igazságos, és biztonságos közlekedést kapjunk Budapesten.

Szerintem ez mindenki érdeke, nem csak az enyém.

Üdvözlettel: Kotkatte
49 Tovább

Egymást szívatják az utasok

Nem tudom az utasok hogy vannak vele, számomra szimpatikus az a vezető, aki megmutatja az utasoknak, hogy a tolakodások, ajtóvisszafogások miatt az utasok mennyi időt vesznek el egymástól és a vezetőtől, na meg azoktól, akik a másik megállóban már várják a villamost. Egy hasonló történet alant.
Tisztelt BKV figyelő!

Ma (május 8.) történt ez meg velem a 2023 pályaszámú Combinón, mely Petőfi híd budai hídfőnél 12:30 és 12:40 közt tartózkodott, a vezető sötét hajú és barna v fekete szemű, erősebb alkatú, és kreolbőrűnek tűnt, úgy emlékszem napszemüveget viselt. A 4-es villamos beérkezik a a Budafoki útra. Az ajtók nem nyílnak, valaki kopogott is az ajtón hogy mi van. Kb fél-1 perc múltán az ajtó kinyílik. Vezető:

"Aki esetleg nem értette volna hogy miért nem nyílt az ajtó (itt megakadt és újrakezdte). A végállomásnál ugyanennyi ideig akadályozták az ajtózáródást. Ha esetleg a Boráros téren emiatt valaki nem éri el a HÉV-et, ezeknek köszönje meg"

Kicsit tűnődtem, aztán kezdtem rájönni a dologra. (De ha rosszul következtetek, javítson ki aki már találkozott ezzel a vezetővel) A vezért idegesítette, hogy a végállomáson nem tudta gyorsan becsukni az ajtókat , ezért, hogy elégtételt vegyen, az összes következő megállónál felszállót azzal büntette, hogy az ajtózárást csak fél perc múlva oldotta fel. (központi gombbal ők szabályozzák az ajtó nyithatóságát).

Ennek köszönhetően még állhattunk vagy két percet, mert időközben a lámpa is "pirosra" váltott a villamos előtt. Meg tudom érteni, hogy sok nem megfelelően viselkedő utassal találkoznak a villamosvezetők. De milyen fasiszta megoldás az, hogy egyesek hülyesége miatt kollektív bűnösség elvén az egész utazóközönséget büntetjük? Nem is beszélve arról hogy csúcsidőben a sok utas miatti felszállás magával vonja azt, hogy a vezér nem tudja olyan gyorsan becsukni az ajtót, mint máskor. Még ha senki nem feszegeti az ajtót, akkor is. Ezzel az erővel minden megállónál "büntethetne" aztán az időtöbbletre még ráadódik hogy addigra esetlegesen tilosra vált a lámpa a kereszteződésben, és lesz egy kétszeres-háromszoros menetidő amit nem az utasoknak hanem neki köszönhetünk.

Nem elég a sztrájk már szabotálják is a forgalmat?
50 Tovább

Otthagyta, a párját pedig odacsukta a HÉV

HÉV vezetőkről eddig post nem született, mostanáig. Annamari a párjával próbált felszállni a HÉV-re, két kerékpárral. A fiú szállt fel előbb, hogy felsegítse a két kerékpárt. Mikor az egyik fentvolt, visszafordult a másikért is és … a folytatást megtudhatjátok, ha elolvassátok a beküldő levelét:) Bár a levél már régi, mégis megtudhatjátok belőle, hogy ne szálljatok fel a HÉV-re.

Tisztelt Cím!

Az alább leírt esemény kapcsán szeretném szíves segítségüket kérni.

2007. 07. 14-én (szombaton) a Szigethalom-Gyártelep HÉV megállóban vártam a párommal az utolsó Budapest felé tartó HÉV szerelvényt. A szerelvény 23.00-kor meg is érkezett. A szerelvény utolsó ajtajához mentünk, mind a kettőnk biciklivel volt. A párom felszállt a biciklijével a HÉV-re, majd le akart szállni, hogy az én kerékpáromat is felemelje, amikoris a szerelmény elindult, az ajtóba "odacsípte" a páromat, engem pedig kerékpárostul a peronon hagyott. Hiába integettem jelezvén, hogy álljon meg, pár méter múlva csupán azért állt meg, hogy az ajtót ismételten becsukja, így a párom ki tudta venni a kezét és a lábát az ajtó szorításából, de sem leszállni, sem engem felsegíteni nem tudott.

Meg kell jegyeznem, hogy az eset rendkívüli módon felháborító, nemcsak azért mert a szerelvény nem várt meg mindkettőnket, vagy mert a páromat odacsípte, hanem mert ha a párom leszáll az én biciklimért, és esetleg akkor csukja be az ajtót, akkor az ő már felhelyezett kerékpárja mindkettőnk nélkül utazik a "semmibe", benne többek között egy nagy értékű fényképezőgéppel. Ez végül ugyan szerencsére nem történt meg, és egy megálló után a párom leszált, és visszajött értem, de így is rendkívül kellemetlen helyzetbe hozott minket a türelmetlen HÉV sofőr, arról nem is beszélve, hogy páromat elég csúnyán megütötte a rá csapódó szerelvény ajtó, és a késő éjjeli országúti hazabiciklizés sem volt igazán élmény.

Szeretném kérni, hogy a fent leírt eseményeket legyenek kedvesek kivizsgálni, és annak eredményéről tájékoztatni.

Köszönettel:
Annamária

BKV válasz:

54 Tovább

Kamu büntetések a BKV-nál

A BKV-figyelő mindig kiáll azok az utasok mellett, akiket a cég ellenőrei jogtalanul büntettek meg. A jogtalan büntetések alá sorolom a fiktív büntetéseket is, melyeket a BKV még bizonyítani sem tud. Ezeket gyűjtjük most, küldjétek őket, várjuk!
Szia BKV-Figyelõ!

Az volna a kérdésem, nincs-e rá mód valahogy, a blogodon keresztül, hogy akiket kamu büntetésekkel büntettek meg, valahogy összefogjunk? Úgy gondolom, többen többet el tudnánk érni, mint egyenként. Kaptam 6 büntetésrõl egy 70,000 ft-os fizetési felszólítást, kikértem a jegyzõkönyveket, egyrõl kiderült, hogy ha igaz is volt, elavult, a maradék 5-rõl meg meg vagyok gyõzõdve, hogy az ellenõr hamisított. Az elsõ büntetés mondjuk, hogy jogos, mert ugyan volt érvényes bérletem, a diákmatricám akkor járt le, vagyis egy héttel korábban, és még nem kaptam meg az újat.

Az összes többit szerintem ez alapján gyártotta két ellenõr, az egyik állítólag 3x (!!!) büntetett meg, ráadásul egymáshoz közeli idõpontokban, így már amiatt is emlékeznem kellene (ha lett volna ilyen) Hozzáteszem, abban az idõben bõven a Deák téren dolgoztam, minden áldott nap mentem, és aztán a diákbérlet nem olyan megterhelõ anyagilag, szóval 100%, hogy volt bérletem. Mint ahogy az elsõ büntetésnél is látszik, csak ott a matrica volt hiányos, ami mondjuk késõbb pótlódott, de azt most hagyjuk is, a többi 4 büntetést vitatom, amit ezután jött. (jééé) Tehát bérlet volt, és annyira hülye sem vagyok, hogy nem emlékeznék arra, hogy havonta büntetnek fél évig, utána-elõtte meg semmi. Ráadásul ugye 3x ugyanarra az ellenõrre meg aztán végképp emlékeznem kellene, de hát ugye az egész lehetetlen, érvényes bérlet birtokában.

Nonszensz, hogy még ha be is fizetném, mi a garancia arra, hogy nem kezdenek írogatni nekem újabb büntetéseket mondjuk mára, holnapra, jövõ hétre? Hozzáteszem, egy éve BKV-n sem ültem már. Mert ugye a befizetésnél ok, hogy lehet kérni, hogy adjanak ki igazolást arról, hogy akkor addig a napig nekem már nincs több lezáratlan ügyem, de hát ez nem zárja ki, hogy nem csinálnak újakat a jövõben. Külön figyelmet érdemel, hogy ami 3 büntetés egy ellenõr nevén van, kettõ között van vagy 8 nap, a harmadik másfél hónappal késõbb van, mind a hármat ugyanazzal a tollal írták, ráadásul tipikusan nõi írással férfi büntetett meg állítólag, még kis karikákat is rajzolt az i betûk felé, és az is világosan látszik, hogy azt nem állva, hanem kényelmesen egy asztalnál írta meg valaki. Nem tudom, mikor és hogy kell elszámolniuk (aznap, vagy kitép pár lapot, és késõbb adja le, vagy maga a BKV is benne van a kamubüntik gyártásában), de felettébb érdekes.

Azt is felháborítónak tartom, hogy miért egyben kapok értesítést évekkel késõbb egy sima mezei levélként jóval korábbi állítólagos büntetésekrõl, ekkor megtaláltak, akkor meg nem? Szóval jó lenne összefogni, ha már csak 10 ember van hasonló szituban, együtt megbízni egy jogászt, és kész vagyok pert indítani csalásért, meg amit lehet, de nem fogok befizetni 70,000 ft-ot azért, mert egy ellenõr, vagy a bkv vagy akárki a már náluk lévõ régebbi adatok alapján megbüntet.

Érdekes lenne megnézni, hány embert büntetett meg ugyanaz az ellenõr. (amúgy B. János 945, nem tudom, van-e értelme nyilvánosságra hozni, de tudd:-) Szerinted? Légyszives, nyilvánosan ne jelentesd meg a nevem, mert a bkv kész, és újabbakat fog nekem generálni.

Köszi, jó munkát, és nagyon jó a blogod:-)
117 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek