Sok kommentárt nem fűznék a képhez. Köszönjük egy gödöllői HÉV-en utazó olvasónknak.
2008. máj 20. 14:54
Miért késünk? Önért
2008. máj 20. 12:49
„Tőlünk nyugatabbra” rovat
Olvasóinknak egy számottevő része utaspanaszok helyett tanácsokat, külföldi tapasztalatokat oszt meg velünk. Ennek ékes példája volt a füvesített buszsáv is. Ma két ilyen levelet olvashattok, ha lentebb tekertek. Ismerjétek meg, milyen az utastájékoztatás és a jegyrendszer más külföldi városokban.
Kedves BKV figyelő!
Egy kis beszámoló következik arról, hogy a 21. században milyen is a közösségi közlekedés európa délinyugati csücskében, az 1992- ben testvérvárosunknak választott portugál fővárosban, Lisszabonban:
A város belső területe gyalog is könnyen bejárható de a nagy szintkülönbségek miatt 4 felvonó is működik. Az egyik leghíresebb és talán legelső ilyen szerkezet a városban az Elevador de Santa Justa [lenti képen], amely sima menetjeggyel is igénybe vehető (1.35 euró) - vő: budavári sikló menetjegy.
A legizgalmasabbak azonban a főbb megállókban kihelyezett közlekedési előrejelzők, amelyek percre pontosan mutatják, hogy mikor érkezik a következő BUSZ. Szinte minden belvárosi megállóban felszereltek már ilyet, ami GPS segítségével szinkronizálja a várható érkezési időt (ha kell, akkor késleltet). [Lenti képen] A buszokra SMS-ben is válthatunk jegyet ill. chipkártyás napijegyet is vásárolhatunk a közlekedési csomópontokban. Fél euró a kártya és 3.50 euró a napijegy dija ami az első megkezdett utazástól érvényes 24 órán keresztül. A buszokra történő felszállás az első ajtón bonyolódik ahol vagy a sofőrnek fizetünk, vagy az egyszerűbb és nagyszerűbb chipkártyát érintjük hozzá a leolvasóhoz és mehetünk a busz hátsó végébe ahol általában mindig van ülőhely is. A buszok mindenhol tiszták és karcolásmentesek, bár valószínűleg ez a portugál temperamentumnak és mentalitásnak is köszönhető.
Bizony, valószínűleg sokat segített a városon az a világkiállítás amit nálunk nem rendeztek meg, emiatt sírhatunk vagy örülhetünk, de tény ami tény: utazni Lisszabonban jó!
grichie
Jegyek:
2008. máj 19. 09:15
Logikátlan ellenőrzés
Ellenőrök a bejáratnál, az állomáson, a kijáratnál, a másik állomás bejáratánál és kijáratánál. Hasonlót tapasztaltam én is, amikor a Déliből mentem az Oktogonra metróval és a földalattival. Volt olyan, hogy ötször mutattam meg a bérletem 15 perc alatt. Hasonló tapasztalat olvasónk levelében olvasható.
Tisztel Cím!
Nap mint nap használom a BKV járműveit, természetesen érvényes felnőtt bérlettel, amelyet minden egyes alkalommal megmutatok, ha elkérik az Önök alkalmazottai. Már az a tény, hogy egy utazás alatt 2 átszállással a metrón legalább 4szer ellenőriznek nagyon zavaró és szerintem következetlen, mivel ha belépésnél ellenőriznek, akkor kilépésnél minek is? az az ha beengednek, akkor az nem azt jelenti, hogy jogom van utazni és megszakítani. Sajnos a legtöbb ellenőr alapvető intelligenciával sem rendelkezik, (tisztelet a kivételnek), és olyan kulturálatlanul végzik a munkájukat, hogy ez felháborító és sértő.
Amiért most írók önöknek, az egy ma reggeli, (2008.05.16.) konkrét eset, az utazásomat a Mexikói úttól a kisföldalattin kezdtem meg, a bejáratnál ellenőrizték a bérletemet, a Deák téren átszálltam a Ferenciek tere felé, átszállásnál 2 szer is ellenőriztek, majd a Ferenciek teréhez érve a kijáratnál szintén álltak ellenőrök, akik viszont haboztak és vonakodtak, hogy most mi is a dolguk, azt ne várják tőlem, hogy én végezzem el az ő munkájukat, így nem vettem elő a bérletemet hanem normál tempóban haladtam a kijárathoz, majd az ellenőr a hátam mögött utánam nyúlt és megfogta a kezemet, az az fizikailag korlátozott.
Erre visszamentem és bemutattam a bérletemet, illetve kérdőre vontam, hogy milyen alapon nyúl hozzám, milyen alapon alkalmaz fizikai kontaktust, elnézés kérés helyett az összes ellenőr minősíthetetlen hangnemben, kiabálva közölte, hogy ez joga és kötelessége. Nem értem, hogyan fordulhat elő, hogy érvényes bérlettel utazó utast megszégyenítsen egy ellenőr?
Kérem, hogy legalább egy bocsánat kérő levelet fogalmazzanak meg irányomban, ellenkező esetben időt és fáradtságot nem kímélve, minden ehhez hasonló jövöbeni esetben kártérítési ügyet fogok indítani, mivel sajnos tisztában vagyok azzal, hogy ez a helyzet csak fokozódik, ha nem tesznek ellene, persze a legjobb az lenne, ha oda figyelnének kit alkalmaznak.
Kérem, hogy a vegyék már figyelembe az utas panaszokat és gondolkodjanak már elazon vajon hogyan lehetne jobbá tenni az utazást!
Természetesen levelemet megosztom más fórumokkal is!
Üdvözlettel,
Horváth Tamás
FIZETŐ UTAS
2008. máj 17. 17:31
Utólagosan bemutatható bérlet? A frászt!
Alig telt el egy hét, hogy az új bérletrendszerrel kapcsolatban hiányosságokat véltem felfedezni. Íme itt az első, és valószínűleg nem az utolsó hasonló jellegű történet:
Tisztelt BKV-figyelő!
A mai napon elhatároztam, hogy bliccelni nem is, de kedvesen sem fogok innentől a BKV-hoz állni. Történet Velem az eset, hogy pont egy hete (május 8-án reggel 7 órakkor) fölfelé jövet a Keletinél megállított az ellenőr (tudom ilyenkor utólag már Én is okosabb vagyok hogy fölöslegesen álltam meg, adtam oda az irataimat, de hát reggel volt az embernek nem mindig ugyan úgy fog az agya).
Tehát odaadtam neki az irataimat, az érvényes bérletemet, ami aznaptól volt érvényes csak diákom otthon maradt. Jó hát jött a szokásos duma ez így nem érvényes stb. Hát belementem, hogy adja a csekket és bemutatom 8 naptári (!) napon belül /amivel nem tudok egyet érteni, mert ha karácsonykor történik az eset, akkor mi van?! Akkor kimarad 3-4nap és így jártam, vagy akkor is dolgoznak?!/. Így is történt, a mai napon megjelentem az irodában ahol egy igen "kedves" hölgy fogadott, hogy adjam a csekket, személyit haladjunk már. Odaadtam neki a csekket és mivel a bérletem május 8-tól volt érvényes így elkérte az előzőt is. Kérdőre vontam mire felkéri el mikor aznap csak a diák miatt lettem megbüntetve. Erre van egy olyan része a csekknek ahol le van írva hogy:
A kormányrendelet január 1-jétől úgy rendelte hogy a büntetés napja előtti bérletet is be kell mutatni (nem szó szerint ez állt benne csak a lényeget írtam). Megkérdeztem a hölgyet mire fel erre azt hangoztatta a kormányrendelet így rendelte.. 12.000 Ft-t fizessem be 30napon belül, ha pedig nem tetszik 20méterre a panasz iroda. Kérdeztem újra teljesen normálisan, hogy esetleg nem lehetne e elintézni, ugyanis nem pesti vagyok, ma telik le a 8nap, nem tudok már visszajönni vele a mai napon a bérlettel. Ő pedig csak a kormányrendeletet és a 12.000 Ft-ot hajtogatta, aminek a vége már elég csúnya lett a részéről. Hát ráhagytam és átmentem a panasz irodába ahol szintén ugyan ezt hajtogatták nem érdekli őket hol lakom fizessem be a 12 ezret vagy pedig küldik a többit.
És akkor kérdeztem, de ha nem tudom bemutatni az előző napi bérletemet, mert május 4-ig volt érvényes, én pedig legközelebb csak 8-ikán jöttem fel pestre, ezért úgy láttam jónak ha aznaptól kérem a bérletet, erre azt a választ kaptam hogy nem vagyok jogosult a kedvezményre, illetve nem vagyok rendszeres bérlet vásárló mert nem veszem meg minden napra. Jó hát gondoltam magamban így jártam, szerencsére a 12ezer nem vág földhöz. Találkoztam ismerőssel akinél szerencsére volt egy használt bérlet, amire diákigazolvány szám sem volt írva.
Hát visszafáradtunk az irodába, ahol még mindig a hölgy ült és éppen egy előttem lévő lányt és srácot ugyan azzal a stílussal cseszett le mint engem. Aztán meglátott engem és mondta bezárja a kasszát mert elmegy cigizni. Hát jó átmentem egy másik kasszához aztán hallom kintről a cigiző hölgyet hogy engem illetve igen csinos ismerősömet szidja. A biztonsági őr a Velem lévő leányzót igen látványosan végig mérte, amivel nem lenne gond, ha nem tenne egy igen hangos megjegyzést: "Igen csinoska leányzó.. hm..."
Most kérdezem ez benne van a munkaköri leírásban a BKV-nál hogy dicsérjük meg a csinosabb hölgyeket? Mert nem egy írásban láttam hogy ellenőrtől kezdve, buszsofőrig beszólogattak. Végül bemutattam egy másik ablaknál a bérletemet, aztán kifelé menet megmutattam a hölgynek a papírt hogy köszönöm azért a kedvességet sikerült elintézni végül. Ha szemmel ölni lehetne most nem írnék ide :) Kérdésem pedig ha mindig mondja a BKV hogy a kormány nem segítő őket, így úgy pénzhiányban vannak ezért olyan a BKV amilyen, akkor ilyenkor ők miért segítik a kormányt?! Ilyenkor miért nem fognak össze az utazókkal?! A másik pedig hogy miért ilyen bunkó az összes BKV-s dolgozó?
Én sem nagy kedvel megyek be reggel 8:30-ra és végzem este 6 óra felé a suliban, de attól még az ellenőrökkel, másokkal tudod normális viselkedést mutatni. Tudom a fentebb leírtakban hibás vagyok Én is miért nem volt nálam a diák, miért álltam meg és adtam oda az irataimat, de szerintem én felmentem és be akartam mutatni a diákomat, amire igen bunkó viselkedés és kormányrendelet volt a válasz :). Lelkileg igen össze vagyok törve, pár napig nehézkes lesz az alvás, illetve félve fogok innentől közlekedni a BKV járataival, és viselkedni az ellenőreivel ;)
U.i.: Elnézést a helyesírási hibákért :)
Üdvözlettel: Tamás
2008. máj 17. 08:28
Fékhibás villamosban szórakozik a vezető
Tisztelt BKV!
A mai napon reggel 2008.05.14-én utaztam a 41A jelzésű villamosukkal. A Döbrentei térnél a vezető egy rádiót vett elő, és percekig azért álltunk a megállóban, hogy eltudja megfelelően helyezni, beállítani a készüléket. Utána a Gellért tér felé menet volt hogy a jobb kezében tartotta a rádiót, mert nyilván úgy jobb volt a vétel. Emiatt lassan is mentünk. Aztán a Gellért téri megállóba érkezve 9 órakor, nagyot fékezett (a rádiót figyelte, nem vette észre hogy már a megállóba érkezett!), majd utána megint egy nagy fékezés. Egy idős bácsi a kapaszkodónak esett, nekem majdnem eltörte a kezemet. A többi utas is potyogott, hiszen éppen többen az ajtóhoz igyekeztek.
Leszálltam, és szóltam a vezetőnek, hogy a megfelelő fékezéssel és az utasok biztonságával kellene törődni a rádiózás helyett, erre azt válaszolta, hogy fékhibás a villamos! De könyörgöm, akkor hogy mernek ezzel utasokat szállítani?! Ha igaz volt, és nem ezzel akarta leplezni, hogy nem figyelt oda! De sajnos eltudom képzelni, hogy ez igaz!
Jó lenne már tenni valamit a biztonságos utazásunk érdekében. Akár úgy, hogy rendbe teszik a járműveket, akár úgy, hogy szigorúbban ellenőrzik, büntetik a járművek vezetőit!
Üdvözlettel
Kerekes Éva 001226-os bérlettulajdonos
Utolsó kommentek