Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Reggeli élmények az 56-os villamoson

Aki tegnap reggel az 56-os villamoson utazott velem és Istvánnal, annak nem mindennapi élményben volt része. (Előre leszögezem, kapaszkodtam, a nagy fékezésben azonban lecsúszott a kezem a sejtelmesen "csúszó" kapaszkodóról!) Tiltó jel ellenére hajtottunk a kocsik közé, majd nagy fékezés, (mindenki borult) ezek után semmi érdeklődés, hogy „b****átok meg, nincs semmi baj?” mentünk tovább, majd több megállókban is, atrocitások, beszólások, és borulások voltak. Így húz el a BKV!
Tisztelt Hölgyem, Uram!

Ma, 2007. november 8.-án reggel, úgy 7:50 körül az érkező 56-os villamos második kocsijába szálltam fel a Móricz Zsigmond körtéren.
A Bocskai úti megállót alig elhagyva olyan hirtelenséggel álltunk meg, hogy az álló utasok egymásra estek, magam egy csúszó kapaszkodót szorítva egy ülésköznyit repültem előre. Mire sikerült feltápászkodnunk, addigra a fékezés oka is nyilvánvalóvá vált: minden bizonnyal már tilosban indultunk el, miközben a Kosztolányi Dezső tér felől érkezők szabad utat kaptak. Ha nincs a hirtelen fékezés, akkor lett volna egy kocc, vagy csatt - így "csak" támolygó utasok, kereszteződésben ragadt villamos, ami Petőfi híd felől érkezők útját teljes egészében elállta.

A manőver után egy legalább egy bocsánatkérés, esetleg egy "nem sérült meg senki?" jól esett volna, de hiába, villamosvezetőnknek erre nem futotta.

Levelem megírására mégis inkább az ezek után történtek inspiráltak: a következő megállónál (Főv. Művelődési ház) a kocsi egyik ajtaja nem nyílt ki.
A zsúfolásig telt villamoson az itt leszállásra várakozók csak nehezen jutottak el a legközelebbi ajtóig, s hogy a villamos ez idő alatt ne induljon el, egyikük megnyomta a vészcsengőt. Na ekkor elszabadult a pokol, a villamosvezető néhány másodperc múltán megérkezett, habzó szájjal, üvöltve tudakolta, hogy ki is merészelte megnyomni a vészcsengőt... A utasok persze hasonló hangnemben közölték, hogy ugye nem nyílt ki az ajtó és ugye voltak, akik emiatt nem tudtak leszállni, és hát bizony ők merészelték. Villamosvezetőnk elnézést most sem kért, sőt valakit le akart szállítani azzal, hogy akkor most jegyzőkönyvet kell felvenni, de három példányban ám, mert ugye a villamos elektronikusan rögzítette az eseményt. Talán nem meglepő, hogy senki nem óhajtott leszállni.
Egyre nagyobb zűrzavar kerekedett, az utasok gyalázták a vezetőt (elsősorban a Bocskai úti mutatványát emlegették), a vezető válogatott trágársággal szidta az utasokat, s csak néhány perc szócsata után indultunk tovább. A biztosítékot nálam mégis az verte ki igazán, amikor a Bártfai utcához érve, minden látható ok nélkül, vélhetően inkább csak bosszúból, két, a Bocskai útihoz hasonló fékezéssel állt meg. Itt leszálltam, így emberünk további ámokfutását már nem kellett elszenvednem.

A történtek mérhetetlenül felháborítanak, két kisgyermek édesapjaként sem családom, sem magam, sem a BKV utasaként, sem a közlekedés autós-gyalogos résztvevőjeként nem kívánok, kívánunk egy ilyen ámokfutó jóvoltából balesetet, esetleg komolyabb sérüléseket szenvedni, megnyomorodni, meghalni! Gondolom, ezzel nem vagyok egyedül.

Arra kérem a bkvfigyelo.blog.hu olvasóit, hogy ha ezzel a járattal utaztak, legalább egy e-mailben erősítsék meg a történteket a BKV felé, hogy ilyen vezetők ne veszélyeztethessék családunk, gyermekeink, barátaink és magunk testi épségét!

Tisztelettel, de határozottan kérem az illető munkaviszonyának azonnali megszüntetését! Ha szükséges, ehhez kész vagyok akár személyesen vallomást tenni, tanúskodni.
A szerelvény második kocsijának száma: 4045 - ebben utaztam.

Kérdés, kérés esetén állok szíves rendelkezésükre.

Üdvözlettel:
Molnár István
122 Tovább

jegy- és bérletárusítás


Kedves BKV Rt.!

A minap - a médiában olvasottakhoz hasonlóan - magam is döbbenten tapasztaltam, hogy a jegy és bérletpénztáraknál kilométeres sorok kígyóznak. Természetesen erről senki nem tehet, hiszen Önök szerint miért nem veszi meg a kedves utas a bérletét pl. halottak napján, hiszen Önök nyitva tartanak, ráadásul teljes kapacitással. Ezzel kapcsolatban hadd jegyezettem meg a következőket (amellett, hogy rossz nyelvek azt mondják, szolgáltatni akkor kellene, amikor van rá igény...):

- a Batthyány téri állomáson mind hétfőn, mind kedden mind a két automata rossz volt (a Blaha Lujza téren meg már hetek óta az, de feltehetően ez senkit nem érdekel).
- előbb említett Batthyány téri állomáson mind hétfőn, mind kedden, a 4 ből mindössze 2 pénztár üzemelt, minek is több :)
- ami azonban a legmegdöbbentőbb volt számomra, az ma délelőtt 10 óra 10 perckor fotóztam ugyanitt. Nem tudom, ki készíti a pénztárosok beosztását, de vajon normális? :)

Részemről - a belvárosi parkolóház bérletem elkészültétől a BKV szolgáltatásainak igénybevételétől sajnos kénytelen vagyok eltekinteni, különös tekintettel a metró területén zajló már-már hisztérikus jegyellenőrzésekre. (Javaslom tegyenek egy sétát a Blaha Lujza térre, ahol már intézményesült a tömeges sorbanállás a lefelé működtetett egy darab mozgólépcsőnél).

További kellemes közlekedésszervezést kívánva,

Molnár Ákos
94 Tovább

Elrettentő állapotok a 17-es buszon

Üdv figyelők!

Ma ('07.10.26.) volt "szerencsém" a 17-es busszal utazni Kőbánya, városközpont és az Újhegyi út között. Ez köztudottan nem a város legjobb környéke, és az utazóközönség többsége kimondottan alulszocializált. Tudom ez nem csak Kőbányán van így, de azért errefelé rosszabb a helyzet, mint mondjuk más pesti kerületekben. Az orrfacsaró szagot szerintem senkinek sem kell leírni, de ami a busz állapotát illeti... az kiválóan megmutatja, mekkora parasztok használják a járműveket. A padlón mindenféle mocsok és szemét megtalálható. Az ülések 80%-a szakadt vagy foltozott és szintén mocskos, valamint össze van firkálva. Az üvegek végig vannak karcolva, és a kapaszkodók ragadnak. Szotyimagot most sajnos nem tudtam fényképezni. Leszálláskor egy sörösdobozt rúgtam le a buszról, amiben még volt anyag.  Ez persze szét is folyt mindamellett, hogy hatalmas pazarlás :-)

A sok rossz tapasztalatom szerint az Ikarus 412-esek vannak a legrosszabb állapotban, pedig nem a legidősebb buszok. Sajnos hatalmas gondot okoz egy bizonyos réteg a járműveken, és ez nagyban csökkenti a komfortérzetet. Arra nem vennék mérget, hogy ezek az élőlények jeggyel vagy bérlettel rendelkeznek. Apropó bérlet! Ez nekem nem ér meg 32 450 Ft-ot!!! De ha a felelőtlen utasok miatt drága a bérlet, akkor legalább tisztítsák ki az utasteret!

Tudom sok szempontból lehet boncolgatni ezt a témát, de csak értelmes kommenteket kérek!


Las-locska

Hasonlóan "tiszta" járművön utazol minden nap? Kapd elő a telefonod / fényképeződ készíts képeket és küldd el nekünk.

bkvfigyelo@index.hu

103 Tovább

A szabályt csak a látássérültekkel tartatják be

Bizonyára emlékeztek még rá, mikor két látássérült fiatalt nem akartak leengedni az ellenőrök a metró területére, mert nem volt a kutyájukon szájkosár. Réka küldött nekünk egy képet, egy harcikutyáról, melyet a 2-es metró Keleti pályaudvar állomásán fényképezett le. Mélységesen felháborító, hogy az ellenőrök csak a vékonyabb, fiatalabb és a magukat megvédeni nem tudó embereket piszkálják.























Kedves BKV figyelő,
 
emlékszel az incidensre, ahol az ellenőrök nem akarták beeengedni a látássérült fiatalokat a metró területére, mert a vakvezető kutyájukon nem volt szájkosár? Nos, a mai napon újabb kutyás eseménynek voltam tanúja. A Keleti pályaudvarnál szálltam metróra. A bejáratnál a szokásos biztonsági őr / ellenőr csapat álldogállt. Amint leértem a peronra, megláttam egy srácot, aki egy harcikutyát vezetett pórázon. A kutyán szájkosár sehol (lásd mellékelt kép). Ez eléggé meglepett, mivel láttam az ellenőrcsapatot a mozgólépcső tetején. Előkaptam a gépem és lefotóztam a jelenséget. A kutya gazdája érdeklődött, hogy mi végett fotózok, így szóba elegyedtünk. A srác végig nagyon korrekt és kedves volt, nem támadt le a fotó miatt. Beszélgetés közben azzal érvelt, hogy a kutyája 'csak kutyákra megy, emberre nem', (ezzel gyakorlailag kimondta, hogy harcikutyáról van szó) és amúgyse bántana senkit és stb. Én megértem, nyilván mindenki így vélekedik a saját kutyájáról, de egy kutya számára a tömegközlekedés eleve stresszhelyzetet jelent, tehát nem véletlenül van előírva a szájkosár.
 
Sok alja biztonságis/ellenőr dolgot láttam már, de úgy tűnik mindennap képesek alulmúlni magukat.

Üdvözlettel
Réka
108 Tovább

Felesleges a bérletigazolvány

Egy ósdi felesleges szokásra hívnám fel a figyelmet. Ez a bérletigazolvány. Még mindig a régi technika van érvényben. Leadsz egy fényképet, kilyukasszák a fejednél, közben hozzáfűzik egy fecnihez, amire az van írva, hogy bérletigazolvány. Persze a bérletigazolvány önmagában nem érvényes, mert kell hozzá egy másik is amelyik igazolja, hogy ki vagyok. Ha így van, akkor a bérletigazolvány teljesen felesleges, a bérletszelvényre rá lehet írni közvetlenül az engem igazoló arcképes igazolvány számát is (személyi, diák, új tipusú jogosítvány...)

Nekem, volt (van) egy régi bérletigazolványom, nagy méretű, nem igazodik az új fajta kártya igazolványokhoz. Gondoltam kikerülöm a használatát. Kérdeztem az ellenőröket: mi lenne, ha a személyim számát írnám rá. A válasz "nem hivatalos, de elszoktuk fogadni". Ezek után a következő alkalommal kipróbáltam. Többnyire el fogadták, két eset kivételével. Abból a két esetből sem lett ügy, mert közöltem, hogy a bérletszelvény a tárgyhónapra szól, a személyi igazolvány (kártyás) amelyik mellett volt a bérletszelvény engem ábrázol, és a személyi igazolvány száma van a bérletszelvényre írva. Egy "viszontlátásra" köszönéssel lezártam az ügyet. A második alkalommal már "éves" szelvényem volt. Még a legcsinosabb ellenőr hölgy szeme szinéért sem fogok új éves bérletszelvényt vásárolni az érvényes mellé. Érvelésem elfogadásra talált.

A feladat adott: változtatni az üzletszabályzaton. Rögzíteni azt, ami már így is gyakorlat. A személyi igazolványom Ciprustól Írországig vagy Portugáliától - Észtországig érvényes, csak a BKV bérletszelvényen nem?
26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek