Új BKV tábla javaslatok:
Mozgásba hozzuk a várost
Új BKV tábla javaslatok:
Busz és villamos
Tisztelt BKV-figyelő !
Mellékelten küldök egy kis filmet a 67V autóbusz villamosmegállóba állásáról. A töténethez annyit fűznék, hogy nem tudom kinek az ötletéből (lakossági kérés, vagy BKV akció), a 67V autóbuszok 2007. október 2-tól a Kolozsvár utcában illetve az Erzsébet királyné útján a villamossínek menti megállókban állnak meg. Az egyik "előnye" a filmen látható, a másik, hogy a villamosok meg a buszok a reggeli illetve délutáni csúcsforgalomba feltartják egymást ezzel jelentős 4-5 perces menetidő többletet okozva az utasoknak A filmből kiderűl milyen remek kis szilikózist lehet kapni a villmosok által akarva-akaratlanul kiszórt homoktól, amit a buszok felkavarnak.
Üdvözlettel: Kojo
Babakocsival
Szia!
Elmúlt hét vasárnap történt velünk az alábbi, nem tudom mennyire kirívó eset.
Babakocsival sprinteltünk az éppen érkező 85-ös busz után a Harmat utcai megállóba. Ez a busz egy újfajta csuklós Volvo volt, amin tudvalevően két helyen lehet felszállni babakocsival. Mivel láttuk, hogy a harmadik ajtónál sokan vannak, egy másik babakocsival súlyosbítva, ezért továbbmentünk a második ajtóhoz. Azonban az ajtó a busszal együtt fogta magát és elindult. Ezen annyira meglepődtem, hogy még a rendszámát sem írtam fel.
Mint később kiderült, valószínűleg ezt azért csinálta, mert pár perccel később jött egy teljesen üres 85-ös -amiről azért pár szóban beszámolhatott volna, hiszen azt hiszem a busz fel van szerelve az ehhez szükséges eszközökkel -, amit mi már sajnos csak távolról láttunk, mivel közben a 185-ös busz beiktatásával a 3-as villamossal utaztunk tovább. Mondjuk azon meg azt nem értem, hogy miért van néhány ajtónál megjelölve a babakocsival való felszállás lehetősége, mert ezek az ajtók semmiben sem különböznek a többitől.
Úgy látom, hogy bár a gyerek még csak fél éves, de záros határidőn belül meg kell tanulnia járni, ha szeretne BKV-val utazni.
--
sajt
Az ellenőrt épp csak a bérlet nem érdekli
Kedves BKV figyelő,
Két sztorit szertnék megosztani veled.
1. Mint minden reggel, ma is felszálltam a 26-os buszra a Nyugati pályaudvari végállomáson. Mivel végállomás, a busz már bent áll, és az utasok felszállhatnak, mielőtt a sofőr megérkezik. Ma is így tettem két másik utassal egyetemben. Nyugodtan ülünk és várjuk az indulási időt, amikor hirtelen azt látjuk, hogy mögülünk elhúz mellettünk egy 26-os busz és elindul a Körút felé. Döbbenten néztük, ahogy kikanyarodik a híd irányába, majd leesett, hogy a busz, amin ülünk, valamiért nem indult, helyette a mögötte lévő buszt indították. Ez néha elő is fordul, de olyankor a sofőr beszól az elöl (indulási helyen!) álló buszban várakozó utasoknak, hogy szálljanak át, mert a mögötte lévő fog indulni. Ez a sofőr viszont nem tette meg ezt a minimális lépést. Emiatt többen is elkéstünk, hiszen a 26-os 15-20 percenként jár. Naivan megkérdezem: a sofőr azért vezeti a buszt, hogy hó végén megkapja a fizetését, vagy esetleg egy icipicit azért is, hogy az utasokat eljuttassa A-ból B-be??
2. Ma ért véget a tudományos kísérletem, amely azt volt hivatott vizsgálni, hogy az újdonsült ellenőrnek felcsapott biztonsági őrök mennyire figyelik, hogy az ember mit mutat fel nekik. A Keletiből metrózom a Nyugatiba. A Keletinél minden reggel állnak ilyen őrök (általában négyen, teljesen eltorlaszolva a mozgólépcsőt), a Nyugatinál pedig 5 napból 3-szor voltak. Összesen tehát 8 alkalom. Hétfőtől péntekig mind a 8 alkalommal a vonatbérletemet mutattam fel BKV bérlet helyett (ugyanabban a tokban van a kettő, csak ezúttal a MÁV bérletes felét mutattam az őröknek). A vonatbérlet egy fehér cetli, rajta apró fekete betűkkel, tehát kinézetre köszönőviszonyban sincs a színes, kisebb, igazolványba tett BKV bérlettel. A vonatbérletet minden alkalommal tisztán láthatóan mutattam fel az őröknek, tehát nem csak elsuhantam mellettük. A 8 alkalomból egyetlenegyszer sem szóltak, hogy ez nem stimmel. Második naiv kérdésem tehát: minek fizetjük ezeket az embereket, hiszen nyilvánvaló, hogy nem végzik a munkájukat?
Üdvözlettel: Réka
"Gyors" 7-es
Ha az olvasók közül valakinek volt szerencséje szombaton (október 13-án) reggel 9 órakor a BPO-459 rendszámú "ún." piros 7-sel utaznia a Bosnyák térről indulva, valószínűleg benne is felmerülhetett a gyanú, hogy talán gyorsabban célba ért volna azon a szép reggelen, ha megvár egy sima 7-est, egy 73-ast, vagy egyszerűen csak gyalog nekivág a Thököly útnak.
Történt ugyanis, hogy a fent nevezett busz sofőrje valamilyen megmagyarázhatatlan okból egész úton (jómagam a Keletiig bírtam cérnával, onnantól inkább sétáltam) szigorúan 25-30-as tempóval haladt. Szombat reggel lévén alig volt forgalom a Thököly úton, nem haladt előttünk senki, leszámítva persze azt a néhány autóst, akik a mienknél legalább kétszer nagyobb tempóval húztak el mellettünk. De ugyebár ők sem zavartak volna bennünket, ha netán elértük volna az 50-es álomhatárt. Külön érdekesség, hogy a "gyorsabb haladás érdekében" emberünk végig a buszsávban hajtott, így mindenki más jobbról kényszerült előzni. Ez önmagában nyilván nem gond, de hát rém hülyén festettünk az út közepén cammogva. Amúgy a Hungária és a Keleti között 4 db (!!!) piros lámpát gyűjtöttünk csokorba. Ha emlékeim nem csalnak, ezen a szakaszon, ilyen körülmények között csak a Keleti mellett szokta megfogni a lámpa a buszt.
Az utasok jó része beszélgetéssel töltötte az így kapott tengernyi szabadidőt, de még a legérdekesebb téma sem tudta annyira lekötni a figyelmüket, hogy közben fel ne tűnjön nekik: valami nem frankó. Mindenki egyre idegesebben nyújtogatta a nyakát előrefelé, próbálván meglátni vagy kitalálni, hogy mi az ördög lehet az oka ennek a reménytelen, szomorú tötyörgésnek.
Utolsó kommentek