Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Eltűntek a buszok a menetrendből

Sajnos a BKV-nak nincs elég pénze a járművek karbantartására, ezért egyre több működésképtelen járművük van. Mivel a járművek száma csökken, már a menetrendhez szükséges darabszámot sem tudják kiadni a forgalomba, ezért van több vonalon folyamatos késés és járatkimaradás. Olvasónk is a kimaradó buszok miatt panaszkodik:

Tisztelt BKV Figyelő!
 
Naponta kell bejárnom Békásmegyerről a Duna Plázába, ezt mindeddig az Árpád-hídon át tettem, egészen keddig. Ekkor egyik barátom még hétfőn meglepődött azon, hogy miért HÉV-ezek, villamosozok majd metrózok, ha már megy a Megyeri-hídon is busz. Még aznap utánanéztem, meg is találtam a megfelelő útvonalat. Kedden úgy gondoltam ideje kipróbálni. Korrektül meg is érkezett a busz, szép alacsonypadlós Volvo, kényelmes út (sikerült leülni :)), pontos érkezés a munkába. Nagyon örültem neki, hogy könnyebb lett átjutni a Duna másik felére, hisz habár elsőre nagyon kevésnek tűnt a járatszám, nem zavart, hisz pont jókor jött.

Hazafelé tartva felszálltam a metróra, leutaztam azt az egy megállót, megkeresgéltem a csodabusz megállóját, gyorsan meg is lett. Szépen ott állt a 204-es: 17:15, hát az én órámon még csak egész van, na mindegy, türelmesen várok… Rengeteg volán busz haladt el előttem, végül 17:15-kor megjelenik két BKV-s busz, de egyik sem az. Vajon hol marad az a 204-es ami 17:02 körül kellett volna, hogy jöjjön? Áhh, biztos csak lekéstem. Gondoltam nem baj, megvárom a következőt. Ami mikor jön? 25 perccel később. Sebaj, várok… és várok… és várok, egészen 17:35-ig, amikor meguntam, visszamentem a metróhoz és szokásos útvonalamon hazajutottam. Ezután már nem bíztam a visszaútban, csak az odaútban. Ma még egyszer, utoljára megpróbáltam megint busszal hazajutni. Sajnos megint elbuktam…

Nem tudom megérteni, hogy hogy lehet egy hiánypótló buszt óránként mindössze két járattal indítani, így igazán senki nem tudja kihasználni, hacsak pont nincsen szerencséje (már amennyiben ki nem marad egy járat). Kérem növeljék meg az indított járatok számát annak érdekében, hogy még több ember vehesse hasznát.
 
Köszönettel, Á.

 

65 Tovább

Miben jobb a Volán a BKV-nál?

Olvasónk a BKV egyik villamospótló járatán utazott, ahol a Volánbusz buszai közlekednek. Elmondása szerint a Volán utasbarátabb, mint a BKV. Korszerűsítették a buszok fűtési rendszerét, és a járművezetők és arra is figyelnek, hogy a végállomáson ne hűljön ki az utastér, ezért csak egy ajtót nyitnak ki. Ha a Volán meg tudja oldani a buszok fűtését, a BKV miért nem?

Kedves Figyelő!

Megosztanék én is egy történetet, melyben pozitív csalódás ért - na nem a BKV hanem a VOLÁN járatán.

A napokban a Batthyány térről a Móricz Zsigmond körtérre vezetett utam, így 19-es villamos híján a villamospótlót választottam.

Távolról egy nagyon lepukkantnak tűnő, harmonikaajtós Ikarus 280-as típusú (legalább 20 éves) volánbusz állt benn a megállóban, ami a villamospótlást végezte.

Már előre elkönyveltem magamban hogy szét fogok fagyni rajta, hisz a sokat szidott régi Ikarusokon 260/280-as típusokon általában soha nem működik a fűtés.

Fel is szálltam a busz egyetlen nyitva lévő ajtajánál (2-ik ajtó - hisz a vezető arra is figyel hogy a végállomáson ne fagyassza le az utast az összes ajtó kinyitásával) és nagy meglepetésemre kellemes meleg fogadott a busz belsejében. A műbőr ülések egyáltalán nem voltak kényelmetlenek, sőt a belső hőmérséklet miatt azok is langyosak voltak, tehát nem fázik fel az ember rajta.

Egyébként megfigyeltem a fűtési rendszert, az ülések mellől végig ki van szerelve a régi fűtéscső, helyette valami hőlégfúvó dobozkákat láttam beszerelve.  Nem értem hogy a BKV-nál miért kell toldani foldani a buszokat, és miért nem lehet legalább a felújított Ikarus 200-asokba ezt a megoldást alkalmazni (ha a volánnak megéri a több mint 20 éves buszaiba ilyeneket beszerelni, akkor a BKV is megtehetné ezt, nem lenne jelentősebb költségvonzata - legalábbis pár tanácsadó prémiumából meg végkielégítéségől már rég fel lehetne szerelni az összes régi tipusú buszt ilyenekkel így komfortosabban utazhatnánk a 9 ezres bérletünkkel)

Nem tudom a volánnál hogy csinálják, milyen a karbantartás színvonala, de menet közben megfigyelhető hogy az ablakok nem csörögnek - zörögnek a rázós úton, nem fúj be a centis réseken (illesztéseken) a hideg levegő menet közben sem, úgyhogy volna még mit csinálni a BKV karbantartóinak, ami nem feltétlenül pénz - inkább hozzáállás kérdése. 


Egyébként az is elgondolkodtató hogy a nagy szmog riadó közepette vajon miért járó motorral állnak a végállomásokon, illetve pihenőznek (a kresz szabályait is megszegve, a járdán) a dízeles, régi típusú buszok a Batthyány tér környékén, miközben többezer autóst arra ösztökélnek hogy hagyja otthon a kocsiját a szmogriadó miatt.  Érdekes módon a Volán le tudja állítani a motort, és pöcre indult a busz.

56 Tovább

Tényleg ennyire hülyék az utasok?

Néha olyan dolgok miatt is szidjuk a BKV-s dolgozókat, amiről nem is tehetnek. Olvasónk olyan hülye utasokkal találkozott, akik az ajtót rángatással és rúgással akarták kinyitni a kapaszkodóra szerelt ajtónyitó gomb helyett:

Kedves BKV-figyelő!

A hétvégén utaztam a 49-es villamossal a Deák tér és a Csóka utca között, és nagyon megdöbbentem azon, mennyire hülye emberek utaznak BKV-n.

Egy olyan villamoshoz volt szerencsém, aminek az ajtajait külön lehetett kinyitni a kocsi oldalán és a kapaszkodókra szerelt gombok segítségével. Mivel kint elég hideg volt, a villamosvezető nem nyitotta ki az összes ajtót egyszerre, csak az ajtók nyitásához adta meg az engedélyt (nem tudom mi a szakszó erre). Az utasok persze nem jeleztek, az ajtók nem nyíltak ki, és csak néztek mint a birkák.

Volt olyan utas mellettem, aki a villamosvezető anyját szidták, közben az ajtót rugdosták, rángatták mert –idézem- „Az a köcsög nem nyitotta ki az ajtót”. Nem válaszoltam neki, csak megnyomtam a gombot, és máris kinyílt az ajtó. Az előbb gyilkolni akaró utasból egy pillanat alatt bárány lett :-)

Szinte minden megállóban volt egy hülye, aki a gomb helyett saját erejével próbálta kinyitni az ajtót. Csak a technika volt más. Rángatás, rúgás, feszegetés. A villamosvezető és az anyja is biztos egész nap csuklott.

Üdvözlettel: P. K.

107 Tovább

Rácsukta az ajtót a felszálló utasra

Csak az utas jó reflexén múlott, hogy nem történt komolyabb baleset ma reggel a 96-os autóbusz Hubay téri megállójában. Az utas a csúszós, megállóban szeretett volna buszra szállni, de a busz vezetője minden jelzés ellenére becsukta az ajtókat. Nem elég, hogy a megállókat nem jégmentesítik, még a hasonló őrültektől is tartanunk kell:

Tisztelt BKV figyelő!

Sajnálatosnak és felháborítónak tartom, hogy a mai napon, amikor tiszta jégpáncél minden ez az eset megtörténhetett. Reggel kb. 7:00 órakor a Hubay téri megállóban szeretett volna felszállni a 96-os buszra a párom.

A megállóban álló busztól körülbelül 3 méterre lehettünk, az ajtók akkor nyíltak ki. Párom amennyire a tükör jég által borított megálló engedte odasietett és felszállni készült. A buszsofőr megvárta míg odaér a buszhoz, majd csengetés nélkül mosolyogva becsukta az ajtókat. Szerencsére a jó reflexeinek köszönhetően párom még vissza tudta húzni a kezét és a lábát mivel már a busz alsó lépcsőén  volt. Belegondolni is borzalmas, hogy mi történhetett volna ha nem lép vissza. Azt gondolom, hogy ez a magatartás még normál körülmények között is botrányos, de ilyen időjárási körülmények között megengedhetetlen.

Akkor amikor ilyen árakat kérnek el a jegyekért, bérletekért  elvárható volna, hogy a buszsofőrök  magatartása  megfelelő legyen, és ne azzal szórakoztassák magukat, hogy "szívatják" az utasokat.

A busz rendszámát amennyire a kosztol látni lehetett sikerült felírni: BPI-951 Remélem egyszer eljutunk arra a szintre, hogy az ilyen buszsofőröket alkalmatlannak nyilvánítja a BKV vezetése és nem engedik volán mögé ülni.

Üdvözlettel:  Garamvölgyi Zsolt

75 Tovább

„Hogy b@szd szájba a jó k….”

A a címben szereplő kicenzúrázott mondat egy buszvezető száját hagyta el, miután egy idős úr a megállóban álló buszra, már az ajtók bezáródása után szeretett volna felszállni. Az úr megnyomta az ajtónyitó gombot, majd felszálláshoz készült. A kedves szavakat hallva inkább a megállóban maradt:

Tisztelt BKV-figyelő!

Tegnapelőtt (I. 08) történt az alábbi történet, ilyet még nem éltem meg, pedig 60 elmúltam.

Az Apor Vilmos térről induló 105-ösön utaztam, egyszer csak sztentori üvöltés reszkettette meg a levegőt a vezetőfülke felől: "A k**va anyádat". Nem tudom, kinek szólt, feltehetőleg egy másik közlekedőnek. Hamarosan a Horváth-kerthez értünk (Krisztina-körúti megálló), ahol a sofőr már indulni készült, csukta az ajtókat, de valamelyik valamiért nem tudott becsukódni, ezért a csengő folyamatosan szólt.

Ekkor ért a megállóba egy idősebb úr, aki látva az álló buszt, udvarias kézmozdulatokkal kérte a sofőrt, hogy engedje fel. Pár másodperccel később megnyomta az egyik ajtó melletti felszálló gombot, amitől az ajtó kinyílt (a csengő egész eddig folyamatosan szólt, habár ezt lentről nyilván nem hallotta). Ekkor hallottuk az úton másodszor a sofőr üvöltését: "Hogy b@szd szájba a jó k**va anyádat!" Mindenki elámult, az idősebb úr megtorpant a nyitott ajtó előtt, "én ilyen sofőrhöz nem szállok fel" - mondta hangosan, és a megállóban maradt.

Döbbent csendben utaztunk tovább. A József Nádor téren szálltam le, visszanéztem, egy kopasz, disznófejű sofőrt láttam, és ezt csak azért írom ide, hogy ha ennek alapján ráismer valamelyik kollégája, szóljon neki egy-két szót az emberi viselkedésről.

58 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek