Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Budapesti Egyesített Baromság

Amíg a BKV a saját szolgáltatásait nem fedi le egy használható egyesített bérlettel, addig minek kell két másik cég szolgáltatását a bérlet árába beleépíteni? Miért fizessünk azért, amit nem használunk? Hasonló kérdésekre keresi a választ Tamás:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap a BKV pénztárában megvásároltam a Budapesti Egyesített Bérletből és a BKV-bérletből kialakított úgynevezett Budapest-bérletet. Mivel eddig BKV-bérletem volt, az áremelés igen rosszul érintett, főleg, mert a szokásos áremelésen felül plusz pénzt kell fizetnem két olyan szolgáltatónak, amiket sosem használok, mert nincs rá szükségem. Meg lehet magyarázni, hogy miért volt jó ez az új bérlet, miért erőltetik rá az utasokra a Volánt és a MÁV-ot, de a véleményemen ez nem változtat. Az új bérlet drágább, és olyan felesleges dolgokért is fizetnem kell, amiket sose fogok használni.

Azok gondolkodtam el, hogy a BKV miért nem a saját járatait veszi bele ebbe a fantasztikus bérletbe? Budapest határán kívül közlekedő buszon és HÉV-en nekem külön jegyet kell lyukasztanom, míg a bérletem érvényes a Volánra meg a MÁV-ra. Miért? Miért nem lehet inkább olyan Budapest-bérletet csinálni, ami a BKV-ra érvényes, és a bérletem mellé nem kell jegyet lyukasztanom, és kiegészítő bérletet sem kell vennem? Amíg a BKV a saját szolgáltatásait nem szedi rendbe, amíg magának nem csinál amolyan "egyesített bérletet" addig minek foglalkoznak a MÁV-val meg a Volánnal?

228 Tovább

Romákat miért nem büntet az ellenőr?

Olvasónkat a két ünnep között a BKV derék ellenőrei azért büntették meg, mert az ideiglenesen kiadott diákigazolványa lejárt. Bár nem tehet róla, hogy az iskolához lassan jutnak el az új igazolványok, a büntetés mégis jogos, hisz nem tudta igazolni, hogy az igénybe vett kedvezményre tényleg jogosult.

Az utas akkor lett ideges, amikor meglátta, hogy az ellenőrök a jegy és bérlet nélkül utazó cigánygyerekeket nem büntették meg, hanem jól elszórakoztak velük, és felengedték őket a metróra. Az aki bérletet vesz, azt megbüntetik, azokat pedig akik még bérletet is csak plakáton láttak, hagyják tovább menni? Milyen rendszer ez?

Sziasztok!

Karácsony másnapján esett meg velem a következő történet, amit egy cimborám mondott, hogy osszak meg veletek.

3 óra nyomorgó, végig álló volánbuszozás után már igazából annyira fel sem idegesítettem magam a szituáción. Történt ugyanis, hogy barátnőmmel végre visszaérve a "civilizációba" a Népligetnél felszálltunk a csodás 3-as metróra, majd a Deák térhez érve át akartunk szállni a 2-esre, de mit ad a jóisten, nyolc darab különböző nemű, és szinte behatárolhatatlan fajba tartozó kallerállat fogadott minket a peronhoz vezető mozgólépcső alján.

Tisztelettudóan mutattuk fel mindketten a bérletünket, amit minden hónapban tisztelettudóan megveszünk, és raktározunk a bérlettokunkban az utólagos bizonygatások érdekében, meg amúgy is, na... Szóval felmutattuk a bérletünket, de ekkor a 8 kaller 2 csoportra bomlott. Egyik adag barátnőmet vette kezelésbe, a másik meg engem. (csak hozzáteszem, hogy az év többi napján én ilyennel még nem találkoztam, hogy munkavágyban tobzódó majomnak öltöztetett, magát übermenschnek érző 8 általánost végzett barom még szinte a TAJ számomat is el akarja kérni, de mindegy)

67 Tovább

Nyugdíjas? Utazik? Fizessen!

Olvasónkat külföldi, nyugdíjas korban lévő ismerősei látogatták meg Budapesten. Mivel a vendégek EU tagállamból jöttek, a BKV utazási feltételei szerint ingyen vehették igénybe a cég magas színvonalú szolgáltatásait, annak ellenére, hogy saját országukban nyugdíjas korban is fizetni kell az utazásért. Ha otthon fizetniük kell, mi miért jótékonykodunk velük? Nálunk vajon miért nincsen kedvezményes nyugdíjas bérlet? Ilyen jól megy az országnak?

Kedves BKV-figyelők!
 
Amiért kalviatúrát ragadtam, nem új dolog, mégis mostanában gondolkodtatott el: Egy barátomhoz külföldről (Németország és Románia) vendégek érkeztek. A városban BKV-val közlekednek, mert megtehetik. Ugyanis mind 65 év felettiek, s így ingyen utazhatnak. Jöjjenek bármely EU-országból, a külföldi nyugdíjasok jegyét is mi fizetjük. Hát ilyen gazdag ez a cég? Ilyen gazdag ez az ország?
 
Egy másik baráti házaspár egyik tagja osztrák, a másik magyar. Magyarországon nem fizet egyikük sem a bérletért, Ausztriában viszont mindketten, sokat.
 
Az illetékeseknek át kellene gondolniuk ezt a dolgot, a nincsből nem kellene Krőzust játszani.
 
Üdvözlettel: Utas Guszti

144 Tovább

Nem ért sokat a szmogriadó

Tegnap reggel figyeltem az autók rendszámát a forgalmasabb utakon. Páros-páros-páros-páratlan, valahogy így jöttek sorba. Meglepett, mert vasárnap egyenlő számban láttam páros-páratlan rendszámú kocsikat, pedig már akkor is élt a riadó, csak senkit nem érdekelt. Az autók fürkészése közben elgondolkodtam azon, hogy a páratlan rendszámú autósok, akik nem tették le a kocsit, ennyire nem tudják nélkülözni az autót?

Budán délután összefutottam egy páratlan rendszámú autóssal, aki éppen parkolóhelyet keresett. Szóba elegyedtem vele egy rövid bemutatkozás után, majd kérdezősködtem kicsit, mégis miért nem tette le az autóját? Válasza rövid volt és tömör: „Csak”. Rövid válaszát persze kifejtette. Panaszkodott a szmogriadó rendszerére, és a BKV-ra is (kevés a hely, lassú, koszos stb.) És hát miért is ülne BKV-ra, ha nem büntetik meg, csak figyelmeztetik? BKV-ra egyébként is jegyet kell venni. „Szar az egész rendszer, ahogy van” (mondta). És igazat kell adnom neki.

 



Ez az egész szmogriadó egy oltári nagy hiszti. Eddig is volt ilyen rossz minőségű levegő, csak senkit nem érdekelt. Az EU megkérte hazánkat, hogy változtasson a határértékeken, melynek eleget is tettek. Tehát a levegő nem szennyezettebb, mint máskor csak a határértékek lettek alacsonyabbak. Ezzel a lépéssel, és apró látszatintézkedésekkel a zöldek száját is nagyon jól be lehetett tömni, akik naivan elhitték a városvezetésnek, hogy szmogriadó esetén ténylegesen ki lesznek tiltva az autók a városból.

A BKV vasárnap bejelentette, hogy 10%-kal több járművet állít majd forgalomba az autósok miatt, akik mégis a tömegközlekedést választják majd (fontos nekik az egészségük, és a város), ám csak a MÁV mert ingyenes utazást felkínálni az autósoknak. Mégis, miért válasszák a drágább, kényelmetlenebb tömegközlekedést?

Más európai nagyvárosokban megszokott, hogy hasonló intézkedések esetén, amikor autóval nem, vagy csak részben hajthatunk be a városba, a városi tömegközlekedés az autósok számára díjtalan. A városvezetés közleménye szerint ezt a megoldást azért nem vették át a nagyvárosoktól, mert igazságtalan lenne a fizető BKV utasokkal szemben. Véleményem szerint hasonló „katasztrófahelyzetben” meg kellene adni ezt a lehetőséget az autósoknak, mert így nagyobb eséllyel tennék le az autót a város szélén, nagy hagynák otthon. Ez után lehetne megbüntetni őket, ha behajtanak a városba.

Ahogy én látom, a szmogriadó feltételei nincsenek megteremtve. A hatóság nem büntet, a tömegközlekedés rossz, és még fizetni is kell érte. Attól, hogy a kormányfő villamosra száll, (még ha csak egy kép erejéig is), nem fogják a városlakók letenni az autót. Szabályok kellenek és kedvezmények, hogy a város levegője tisztább legyen. Amíg nincs elkészített szmogriadó terv, nincsenek szabályok, addig az egész egy felesleges hiszti marad. Ha másra nem is volt ez jó, elterelte az emberek figyelmét az orosz gáz körüli balhéról. Pont kapóra jött.

281 Tovább

Ész nélkül ritkították a tömött buszokat

A paraméterkönyv tervezésekor vajon miért húztak ki a menetrendből olyan járatokat, amik szinte tömve voltak, és használták az utasok? Miért jó, hogy az átszervezett járatok részben üresen, kihasználatlanul közlekednek? Olvasónk a régi 56-os, és az új 256-os buszokról írt észrevételt:

Tisztelt Uram! / Asszonyom!

Abban a reményben fordulok Önökhöz, hogy a szeptemberben kialakított új paraméter hibáit a felülvizsgálás során kijavítják. A Hűvösvölgy úton lakom, és nagy gondot okoz, hogy az 56-os buszt / új 256-os / így megritkították csúcsidőben és szombaton. A Vasárnapi menetrend érthető, de hétköznap így nem lehet vele közlekedni, főleg, hogy útvonala is meghosszabbodott.  Azelött 15 perc alatt haza értem, most 25-30 perc. Mint második kerületi lakos szeretném a kerület intézményeit / önkormányzat, Kapás u-i rendelő, Rfény u-i piac, rendőrség zökkenőmentesen és gyorsan megközelíteni. Ez most lehetetlen. Egyetlen villamosjárat nem tudja megoldani az itteniek gondját. Különben a Városmajor utcaiaknak pont annyi legyalogolni az 56-os villamosig  mint a Tárogató útiaknak.  Budakeszire 3 féle busz jár 2 percenként + a Volánbuszok 3 percenként járnak, a Rózsadombról pedig 4 busz jár le a város felé. A 91 -es busz a Margit hídtól jövet a Bimbó útnál kiürül és gyakorlatilag üresen megy le a Moszkva térre és áll be abba a megállóba melybe régen az 56-os 80 %-os kihasználtsággal szállította az utasokat.A 256-os buszt főleg a Városmajor utcaiak használják a Budagyöngyéig. Én se járok vele azóta. Sokkal többet autózok, főleg a piacra menet.  Ha a 149-es buszt esetleg meghosszabbítanák a Kapy útig,át tudnék szállni a 29-es buszra, még az i kényelmesebb lenne mint az új 256-os.

Több mint 1600 aláírás gyűlt össze hasonló panaszokkal. Szeretném, ha  a jövőre 9000 Ft-os bérletünkért figyelembe vennék az itt lakók szempontjait.

Üdvözlettel: F. Szabó Istvánné 

28 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek