Elrendelte a szmogriadót Budapesten a főpolgármester. E szerint páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg a naptár szerinti páros napokon csak a páros rendszámú járművek közlekedhetnek. A levegő szennyezettsége az ország egész területén jelentősen megemelkedett, a környezetvédelmi tárca mindenkit óvatosságra int.
Vasárnap 11 órától életbe lép a szmogriadó Budapesten, az intézkedés visszavonásig érvényes - közölte a főpolgármester kora délelőtt.
Demszky Gábor elrendelte a gépjárműforgalom korlátozását Budapest egész területére. E szerint a naptár szerinti páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg a naptár szerinti páros napokon csak a páros és a 0-ára végződő rendszámú járművek közlekedhetnek (a rendszámtábla utolsó számjegye számít) a főváros közigazgatási határán belül. Ez alól kivétel az M0-ás fővárosi szakasza. Tehát vasárnap 11 órától a páratlan rendszámú, hétfőn a páros rendszámú autók közlekedhetnek Budapesten. A rendszámellenőrzést a rendőrség és a közterület-felügyelet végzi a riasztás alatt, és közlekedési szabálysértésnek számít, ha valaki nem veszi figyelembe a tiltást, a BRFK sajtósa azonban nem adott tájékoztatást az Indexnek arra nézve, hogy milyen intézkedésekre, szankciókra számíthat a lakosság.
Mentesülnek
A kialakult gázhelyzet miatt a főváros még a riasztási fokozatban sem kérheti az ipari fogyasztóktól az olajtüzelésű fűtőberendezések használatának korlátozását, így elsősorban a gépkocsi használat korlátozásával javítható a levegő minősége - írta a közleményben a Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája. Ugyanakkor az elrendelt korlátozáson túlmenően a főpolgármester arra kéri a lakosságot, hogy a helyzet további romlását megelőzendő, lehetőleg szüneteltessék az egyéni gépkocsi használatot, különös tekintettel a kétütemű benzinmotorral és a dízelmotorral hajtott gépjárművek használatára. A saját gépjármű használata helyett a közösségi közlekedést részesítsék előnyben. Lehetőség szerint mérsékeljék a gépjárművek indokolatlan - álló helyzetben történő - alapjárati üzemeltetését.
A forgalomkorlátozások alól számos jármű mentesül, egyebek között a tömegközlekedési és a megkülönböztető jelzést használó járművek, továbbá azok, amelyek teljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeket.
A helyi, helyközi és távolsági közösségi közlekedés (BKV, MÁV, Volán) járművei zavartalanul közlekedhetnek a főváros útjain. Nem érinti a korlátozás a megkülönböztető fény-és hangjelzéssel felszerelt, valamint a betegszállító, a beutalt betegeket, valamint az orvosi ügyeletet ellátó járműveket, továbbá a mozgáskorlátozott személyt szállító járműveket (amennyiben eredeti és érvényes parkolási igazolvánnyal rendelkezik és ez a szélvédőn keresztül jól látható).
Közlekedhetnek a tiszta gázüzemű és a hibrid hajtású autók, az OBD (fedélzeti diagnosztikai) rendszerrel ellátott EURO-5-ös vagy EEV, vagyis kiemelten környezetkímélő motorral szerelt dízel-hajtású autók. Ezeknek a gépjárműveknek a zöldkártyájában a 12-es vagy 13-as szám szerepel a környezetvédelmi osztály-kategóriában.
A kivételek közé tartoznak a DT betűjelű rendszámmal közlekedő diplomata járművek is.
Mentesülnek a korlátozás alól a szemétszállító, utak tisztítására szolgáló, víz-, gáz-, villamosenergia-, távhő- és távközlési szolgáltatást ellátó, a karbantartást és ellátást biztosító járművek, a köztisztasági és közegészségügyi feladatot ellátó járművek, továbbá a közszükségleti áruszállítás, polgári védelem, honvédség, rendőrség, katasztrófa elhárítás, az önkormányzatok és az ÁNTSZ járművei.
Szmogriadó Budapesten
Egyre rendesebbek a buszvezetők
Egy olvasónk ismét rámutatott arra, hogy a BKV-nál nem csak szemét, utasokkal szándékosan kicsesző buszvezetők vannak. A 16-os busz vonalán utasokkal kommunikáló, háttérzenét szolgáltató buszvezetővel találkozott, már másodszor. Tisztelet neki :)
Sziasztok!
Tegnap (január 8.) másodszor utaztam a 16-os buszon este egy nagyon jó fej buszsofőrrel (legutóbb még karácsony előtt). Kellemes zene ment a Deák téri végállomáson a várakozás alatt, és amikor indult a busz, akkor valami olyasmi mondott a sofőr (nem pontos az idézet): "Jó estét kedves utasaim, buszunk a Moszkva térig közlekedik, várható érkezési időpont X, első megállónk a Hild tér lesz. A várakozás alatt ezt és ezt a számot hallhatták, amiről tudni lehet, hogy ... (valami régi magyar szám volt, nem figyeltem pontosan, nem annyira ismert, de elég kellemes és pont megfelelő, szóval nem valamelyik stílus extrém példája, az emberek nagy részének szerintem ha nem is tetszik, tutti nem zavaró) Most pedig a .... számot hallhatják, amiről tudni lehet..." A megállóban leszálló utasokról elköszönt, a felszállóknak külön (jó estét kívánok új felszálló hölgyutasunknak), nekem is mondta, amikor leszálltam, hogy viszontlátásra és további kellemes estét a leszálló hölgyutasunknak.
A kedves és egyáltalán nem tolakodó sofőrnek köszönhetően szerintem az embereknek volt jó 5-10 percük az utazás alatt, és mosolyogtak egymásra. Tudom, ez kicsit csöpögősnek hangzik de ha összevetem ezt az érzést azzal, ami elfogott mondjuk 10 perccel a felszállás előtt a metróellenőrök között áthaladva, amennyire az negatív, annyira pozitív ez. Még több ilyen buszsofőrt a BKV-nak! Felírtam a rendszámát is de csak akkor mondom meg, ha tutti megdicsérik és nem büntetik a zene miatt. Mert amilyen logikátlan a BKV, biztos találnak valami kifogást. Pedig ez kell az imázs javításra és nem milliós kampányok.
Szép napot!
Ági
Két napig díszítette hányás és homok a villamost
Szilveszterkor mindenki egy kicsit többet iszik a kelleténél, és van akinek a gyomra ezt nem bírja. Szilveszter éjszakáján a BKV járművek padlójára is jut bőven a répakockás anyagból, melyet a cég évek óta homokkal semlegesít. De vajon hatásosabb a homok, mint a fertőtlenítő? Mennyivel egyszerűbb homokkal beszórni a hányást, mint esetleg kitakarítani? Olvasónk ezekre a kérdésekre keres választ:
Tisztelt ÁNTSZ! Kedves Figyelő!
Tegnap (jan. 1.) úgy esett, hogy este utaztam a 14-es villamoson, és amikor felszálltam a kocsiba, az egyik ajtó melletti ülés alatt szép nagy adag homokot láttam. Elég sokáig nem esett le, hogy mi is az, de amikor közelebbről szemügyre vettem, akkor észrevettem a gondatlanul beterített ööö... nyomokat, amelyekből az ülés és az ajtó között lévő fedőlapra vagy mire is bőven jutott. Hát nem hittem el, amit látok.
Szilveszter éjszakáján, gondolom, az átlagnál kicsit több embernek kellett hirtelen hánynia a villamoson, és a nagyszerű BKV-s szakemberek így gondolták megoldani a takarítást. Bár az idén a 4-6-oson még nem utaztam, de ismerőseim mesélték: ma (jan. 2.) mentek rajta, és tele van homokkal. Sőt, azt is mondják, hogy minden évben így szokták megoldani a BKV-nál a hányástakarítást.
Tisztelt ÁNTSZ!
Ezúton szeretnék szakvéleményt kérni, hogy vajon Önök szerint mennyire egészséges dolog a kétnapos hányással átitatott, és a teljes villamoskocsiban szétrugdosott homok. Vajon jót tesz gyerekeknek, öregeknek, terhes nőknek? Javasoljam ismerőseimnek, hogy járjanak kocsi helyett BKV-val?
Drága BKV!
Mennyivel tart több ideig felmenni egy vödör homokkal, és leönteni egy hányást, mint felmenni egy vödör fertőtlenítős vízzel, és leönteni egy hányást? Ha már FELMENNEK az embereik, miért nem lehet felmosni? Miért van ott még elsején este? Miért van ott még MÁSODIKÁN is?
Most mit tanácsolnak: javasoljam ismerőseimnek, hogy járjanak kocsi helyett BKV-val?
Tisztelettel: Cseri Eszter
Csak a vezetőfülke fűthető?
Naponta találkozom a BKV öreg Ikarusain olyan utasokkal, akik a fűtetlen, mínusz 10 fokos utastér miatt morgolódnak. Olvasónk vette a bátorságot, és szóba elegyedett az egyik buszvezetővel, aki éppen a fülkéjében szaunázott. Arra a kérdésre, hogy az utasteret miért nem fűtik, alább találtok választ:
Kedves BKV-figyelő!
Tegnap este a BKV egyik fűtetlen buszán utazva elgondolkodtam azon, megszabják-e valahol a cégnek, hogy egy buszon mennyi lehet a minimális hőmérséklet?
Kint körülbelül mínusz 6 fok lehetett, a buszon is kb. ennyi volt. Mindenki didergett, a radiátorok hidegek voltak, a kapaszkodó rúdhoz szabályosan hozzáfagyott a kezem, így igazi élmény volt az utazás. Gondolkodtam, hogy a tervezett sítúrát is lemondom, a sok didergős élményből elég volt, lábam meg eleget csúszkát a kanyarodó busz padlóján :-)
Gondoltam tudatos utasként nem morgok magamban, megkérdezem a buszvezetőtől, aki a saját fülkéjébe szaunát csinált (kigombolt ingben szabályosan izzadt), mégis, nem kínálna-e meg minket egy kis meleggel. Először azt hittem leugat majd, hogy zavarom, de tök kulturált volt. Elmagyarázta, hogy ezeket a buszokat karban kellene tartani, a fűtésrendszer öreg, el van tömítődve, így hiába nyitja ki a csapot, a víz nem tud végigmenni az utastérben, nem tud fűteni. Elmondta, hogy jelezte a hibát a karbantartóknak valami lapon, de nem tudnak vele mit csinálni, évek óta ilyen.
Egy ilyen zárt helyet túlfűteni nem jó. A 20 fok már sok lenne, de a mínusz 6-10 fok pedig nagyon kevés. Valami olyan megoldást kellene találni, ami nem süti meg az utasokat, és nem is fagyasztja le őket. (Példa a Volános Ikarusok jobb fűtése lehetne).
Vajon az olvasóitoknak mi a véleménye erről?
zEro
Személyes adatok után nyomoztat a BKV?
András nevű olvasónk arra panaszkodik, hogy a BKV ügyvédje több mint 5 éves büntetést szeretne bevasalni élettársán. Olyan büntetést, amiről az utas nem tud, mert a kérdéses időszakban volt bérlete. A történet érdekessége, hogy olvasónk az eltelt 5 évben 4-szer változtatta meg lakhelyét, a BKV mégis a legújabb címére küldte a büntetést. Honnan szerezték meg az utas adatait?
Tisztelt BKV figyelő!
Amellett, hogy szeretném megosztani a történetet az olvasókkal egyben tanácsot is kérnék, talán más jártasabb a jogban és ne adja ég megjárta már a kálváriát ami előtt állunk. Az eset a következő: Ma este haza érkezve a postaládában egy ügyvéd levelét találjuk. Gyors bontás, mert ugye az ördög nem alszik...Hát nem is aludt hanem ijesztgetett.
Benne egy ügyvédi felszólítás mely szerint Dr. xy ügyvéd úr a BKV Zrt jogi képviseletében eljárva felszólítja kedves felségemet, hogy 15 napon belül fizesse meg a BKV felé 10 720 Ft-os tartozását különben irgum-burgum és lesz majd bírósági per meg behajtás és akkor ez sokkal többe fog fájni, szóval a szokásos "ijjedjé meg" jogi blabala. Mellé csatolva egy kedves kis táblázat mely szerint:
Időpont: 2003. 05. 16.
Okmány: Személyi Igazolvány
Járat: M1
Összeg: 10 720 Ft
És felsorolva irányadó jogszabályként 5db Főváros Közgyűlésének rendelete. Csatolva még egy előre megírt válasz nyomtatvány melyben 3 opció közül lehet választani: elismerem azonnal fizetek, elismerem már fizettem, elismerem részletekben fizetek.
Semmi olyan, hogy nem ismerem el és a BKV téved. A válasz nyomtatvány kéri az összes személyes adatot.
Utolsó kommentek