Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hajtás Pajtás tojik a KRESZ-re

Kamikáze bicikliseket könnyű találni Budapesten. Többük narancssárga táskát visel, és a Hajtás Pajtás futárszolgálatnál dolgozik. Nem érdekli őket a KRESZ, és tojnak a szabályokra. Életük árán is kiviszik a rájuk bízott csomagot. Keresztül hajtanak a piroson, elfoglalják a buszsávot, és szívatják a buszvezetőket:

Kedves BKV-figyelő!

 

Bár észrevételem csak részben BKV-s, nem ismerek más blogot ahová elküldhetném, ezért nektek küldöm. A történet szeplője egy Hajtás Pajtás kerékpáros futár, néhány busz és több tucat autó, Helyszín az Astoria kereszteződés, és a Keleti felé vezető útszakasz.

 

Tegnap (nov. 11) du. a 7-es busszal utaztam a Keleti felé, amit a megállóknál folyton egy biciklis előzött meg, össze-vissza szabálytalanul. Kacsázott az autók és a sávok között, hol a busznak kialakított sávban szakított, hogy az autók között. Több gyors 7-est is veszélyesen megközelített, volt olyan, amikor a biciklis a busz mögött alig 1-2 méterre hajtott. (mondanom sem kell, hogy egy hirtelen fékezéskor mi lett volna a biciklivel). Hátán egy táskát viselt „kiszállás 60 perc alatt” (vagy hasonló) úgy látszik a futár és a cége számára fontosabb a gyorsaság, mint a biztonság és a szabályok.

 

A Ferenciek terénél a keresztforgalom miatt pirosat kaptunk, de a biciklist ez sem érdekelte. Itt is behajtott a busz elé, majd stop vonalon átgurult, az egyértelmű tilos jelzés ellenére. Mi még álltunk a lámpánál, így a buszsávban ismét előnyt szerzett.

 

Valahol a Szép utca környékén értük utol, ahol a buszvezető egy gyengét rádudált, mert középen ment a mi sávunkban, így akadályozta a busz közlekedését. Nem reagált semmit majd a busz ismét rádudált, ekkor már hosszabban. (Többen anyázták már a buszon a biciklist), majd a biciklis megállt anyázni kezdte a buszvezetőt. Félrehúzódott, majd otthagytuk.

 

A Vas utca és a Gyulai Pál utca között ért minket utol, ahol a zebránál álltunk (nekünk ismét piros volt a lámpa), a legszélső sávban. Egyszer csak az első ajtó mellett megjelent a biciklis, közel 20 centis helyen behajtott a busz mellé.

 

Ezen a rövid, 2-3 megállós távon (sima 7-esen ültem), több gyorsjáratot, autóst és különjáratos buszt megszívatott a biciklis azzal, hogy tett a szabályokra, semmibe vette a KRESZ-t. Nem érzitek úgy, hogy az ilyen futárokat kötelezni kellene a jogosítvány megszerzésére?

 

Üdv: Attila

239 Tovább

BKV: Rendőrkézen a veszélyeztető

Vasárnap este az észak-déli metróvonal (M3) Deák téri állomásán - utasaink közreműködésének köszönhetően - sikerült átadni a biztonsági szolgálatának azt a fiatalkorú elkövetőt, aki az utas- és forgalombiztonságot veszélyeztette azzal, hogy a metrószerelvények között próbált utazni. A biztonsági szolgálat azonnal értesítette az illetékes V. kerületi Rendőrkapitányságot, a fiatalkorú ellen szabálysértési eljárás indult.
 
Társaságunk továbbra is minden hasonló jellegű cselekményt rendkívül balesetveszélyesnek tart, akár a villamos-, vagy metróütközőn, akár a szerelvények között utazik a potyautas. Ráadásul ilyen esetben az elkövető - a saját testi épségén kívül - a megbízható és biztonságos közlekedést is veszélyezteti. A „tujázás” enyhébb esetben szabálysértési eljárásnak, súlyosabb esetben bűncselekménynek minősül.

Sajnos, járművezetőink az ilyen esetek nagy részében tehetetlenek, hiszen a potyautasok pont azt használják ki, hogy tettük a közlekedő jármű visszapillantó tükréből közvetlenül nem észrevehető. Ezért Társaságunk ezúton is köszöni utasaink segítő közbelépését. Mivel valamennyi utasunk számára a biztonságos közösségi közlekedés fenntartása, biztosítása Társaságunk legfontosabb feladata, ezért utasainkat a jövőben is arra kérjük, hogy hasonló eset észlelése esetén közvetlenül a járművezetőt értesítsék, hogy még idejében megelőzhető legyen a baleset.
 
2008. november 11.
 
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság

38 Tovább

Ki szeret hányásban és ürülékben utazni?

Budapest éjszakai közlekedése és lefedettsége kiváló. Nincs még egy olyan város kis hazánkban, aminek ilyen jó lenne az esti/éjszakai közlekedése. De erre szükség is van. Többen éjszakai munkára mennek, éjszakai munka végeztével pedig haza, ami autó híján éjszakai közlekedéssel valósítható csak meg. Sajnos a kulturált emberek közé néha kulturálatlan fiatalok keverednek, akiket még a biztonságiak sem sikerül kiszűrni. Ha valaki érzi, hogy szarul van, miért nem száll le? Egyáltalán miért száll fel?

Kedves BKV-figyelő!

Minap utaztam, sajnos újfent a 973-as éjszakai gyönyörjáraton. Eddig azt hittem a 906-os, éjszakainál ocsmányabb, embertelenebb járat nincs az éjszakában a BKV-nak,de tévedtem!

Hajnalban hazafele jövet, mint ahogy azokat az alábbi képeken is láthatjátok, nem éppen emberi szállításra alkalmas környezetben utazhattam haza a Móriczról egész Budatétényig. És szeretném hangsúlyozni, ez nem egyedi eset ez péntek, szombat, vasárnap hajnalban mindig így néz ki!

 



Kérdezném én, ettől az igazán magasan művelt, BKV elnevezésű; "pénznyelő automatától" hogy mégis ezt hogyan gondolja? Nekem akinek van bérlete, (8250forintért) vagy az, aki majdnem dupla jegypénzért veszi igénybe az éjszakait az miért ilyen szolgáltatást kap?

A minimum higiéniai állapotokra miért nincs pénz 8250forintért? Egy felmosás, ablaktisztítás firkaleszedés miért nem történik meg? Hisz ez a minimum! Mert ha kimarad egy busz, várunk tovább, nem halunk bele, lerobban túléljük, késik nem okoz akkora problémát, edzve vagyunk! De könyörgöm ne hányásban, húgyban, telifirkált, hajléktalanoktól bűzlő; buszon mocskos kárpitüléseken keljen nekem (embernek) utaznom egy éjszaki buszon amire még dupla jegyárat elkérnek! Ami igazán irreálisan magas!

Mikor éri el a BKV  hogy az alap feltételeket megteremti a kulturált utazáshoz? Aminek a higiénia az első fázisa! És kérdem én: hol vannak erről az éjszakairól a csodás, kizabált bőrfejű kidobók? Merre járnak? Mert 973-ason eddig egyszer láttam biztonságit, azok is ültek és mentek haza!

Üdv: Chriss

147 Tovább

Megsz*patta az utasokat a villamosvezető

Reggel az ember nem akar mást, mint gyorsan és biztonságban eljutni a munkahelyére és az iskolába. Az 1-es villamos vezetője úgy gondolta az utasokra ráfér egy kis séta, ezért két megállóban nem állt meg arra hivatkozva, hogy az utascsere ezekben a megállókban nem biztonságos. Volt is anyázás rendesen.

Tisztelt BKV Zrt!

A mai napon (2008. 11. 03.) reggel utaztam az 1-es villamoson a Lágymányosi híd felé.

A villamos 06:20 körül érkezett a Kőbányai úti megállóba. A járművezető az utastájékoztatón közölte, hogy a leszállás nem biztonságos, az utascsere a következő megállóban fog megtörténni. A jelzőlámpa miatt lassított, majd megállás nélkül elment a megálló mellett.

Ugyanez történt Ferencváros vasútállomás megállóban is, annyi különbséggel, hogy ott a villamos fékezés nélkül haladt tovább. Rendkívül hálás voltam munkatársuknak, hogy lehetőséget biztosított egy kis sétára a Hungária körút kiváló levegőjében.

Amikor visszaballagtam Ferencváros vasútállomás megállóig (5-7 perc), csodálkozva láttam, hogy a következő villamos utascseréjét semmi sem gátolta. A szerelvényben (amelyik nem állt meg) lévő járművek pályaszáma hátúról 4130-4131. Az első kocsi számát nem tudtam megnézni.

Szeretném megtudni, mi veszélyezteti egy ködös reggelen az utasok biztonságát az említett megállókban! Az is érdekelne, hogyan sikerült ezt a veszélyt 6-7 perc alatt, a következő villamos megérkezéséig elhárítani. Van-e joga dolgozójuknak a meghirdetett menetrendet felülbírálni? Helyes-e az a gyakorlat, hogy csak a megállóba érve közli az ajtónyitás elmaradását?

Érdeklődve várom válaszukat

A járművet érvényes havibérlettel vettem igénybe, a száma: 853446

Rabbeleben

61 Tovább

Hová tűnt a pénztáros?

A Kosztolányin lévő BKV kutyaól nem elég, hogy rossz helyen van, semmi értelme. Olvasónk arra járt, és egy „Rögtön jövök” tábla fogadta, ami az arra járó utasok szerint már napok óta kint van. Az egészben az a legszebb, hogy a téren a villamosmegállóban már az automatákat is leszerelték, így aki jegyet akar venni, az is bliccelni fog.

Tisztelt BKV-figyelő!

Sosem gondoltam volna, hogy írni fogok nektek. Megjelent egy bejegyzés a Kosztolányi D. Téren lévő jegyárusító bódéról, hogy miért az esőtől menteni hivatott pavilon alá helyezték. Az rendben, hogy ott van, de amikor ma ott jártam, egy nagy RÖGTÖN JÖVÖK tábla volt ráragasztva a plexire belülről. Ezzel szerintem még semmi probléma nincs. Néhány utas szerint azonban ez a tábla már napok óta kinn van. Ami tréfás a dologban, hogy bár kinn van a tábla, látszódott, hogy benn egy bajszos úriember figyeli a kinn várakozó embereket. A telefonom nem elég jó ahhoz, hogy minőségi képet csináljon az esetről, de ha ez tényleg napok óta így van, akkor a továbbiakban is bárki megbizonyosodhat erről.

Egyébként valószínűleg azért rakták a pavilon alá, mert azon a részen pont kevés a hely a járdán. Eleve a Kosztolányi Dezső tér nem az a nagy férőhelyes, gyülekezős tér, a buszmegállók mellett nincs nagy hely. A 114-es, 214-es, 213-as busz végállomásánál a pavilon és a járda széle között talán még egy bódényi hely van, oda pedig nem rakhatták volna, mert akkor akadályozva lenne a buszokra való felszállás. Persze jogosan felmerül a kérdés, hogy miért nem rakták máshová a téren.

További szép napot mindenkinek!

M.Marcell

37 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek