A napokban a BKV-figyelőn is megjelent egy hír, miszerint a BKV jövőre is emeli a tarifáit, ez az emelés 7,8% lenne. Mára kiderült, hogy nem drágább lesz, hanem olcsóbb, méghozzá egy egyesített bérlet (továbbiakban BEB), akik eddig BKV bérletet használtak, számukra lesz tarifaemelés, és nagyobb szívás.
Hagyó Miklós javaslata szerint jövőre teljesen megszűnne a BKV bérlet, és a pénztárakban csak BEB bérletet forgalmaznának, ami Budapest közigazgatási határain belül, érvényes BKV-ra, MÁV-ra és Volánra, tehát aki az agglomerációban él, nem csak a BKV-t használja, az ezzel a bérlettel csak nyerhet. Aki viszont csak BKV-zik, az ismét szív, mert drágábban fog utazni.
A BKV utasnak jelenleg nincs választása. Fizet a villamosért, fizet a metróért és fizet a buszért is, ha bérletet vesz, ugyanis nincs bontott bérlet. Ha én busszal utazom csak, akkor is meg kell vennem a bérletet, ugyan úgy, mint annak, aki egész nap közlekedik BKV-n, föld alatt, és föld felett. Most már nem csak ezért fogtok fizetni, hanem a vasútért és a Volánért is, mert Hagyó úr ezt szeretné.
Többször javasoltam már, hogy a BKV bérlet legyen ágazatokra, vagy zónákra bontva, és csak azért fizessünk, amit használunk. Így jóval olcsóbb lehetne a bérlet, és talán az is megvenné, aki eddig bliccelt. Hagyó úr ehelyett azokkal is fizettetné a MÁV-ot és a Volánt, aki nem is használja.
Véleményem szerint, akinek praktikus az egyesített bérlet, az 2006-óta már használja, akinek nincs szüksége rá, az megveszi a sima bérletet. Miért kell ezt is kényszerrel ráerőltetni a budapestiekre?
Hagyó ránk erőlteti az egyesített bérletet?
Tojik a BKV az utastájékoztatásra
Biztos többetekkel előfordult már, hogy ismeretlen helyre kellett mennetek, ahol még sosem jártatok. Az utastájékoztató rendszernek ilyenkor van a legnagyobb haszna. Jó látni a következő megállót, az átszállási lehetőségeket, esetleg a busz útvonalát. A BKV úgy gondolta, hogy erre nincs szükség, ezért a 2 hónapja megszűnt járatait ajánlja átszállási lehetőségként a járművek tábláin, és a metrótérképen is.
Tisztelt BKV-figyelő!
A minap utaztam a 19-es villamoson, ami számomra egy új járat, ugyanis gyerekkoromban utaztam vele utoljára, amikor még jó UV-k jártak rajta. A villamos vonalán azóta sok minden változott, ezért kénytelen voltam a tájékoztató táblát megnézni útközben, mégis hol tudok átszállni és mire, és hogy mégis merre megy a villamos. (képet csatoltam).
Sajnos a villamosban semmilyen tájékoztató nem volt, a vezető nem mondta még a megállókat sem, digitális utastájékoztatás pedig nem volt, így az ablakban lévő táblákat nézegettem. Meglepődve tapasztaltam, hogy olyan járatok szerepelnek rajta többségében, amik már több mint két hónapja megszűntek. Szerencsére az utasok rendesek voltak és segítettek, így nem vesztem el túlságosan Budán.
A BKV miért veszi ennyire semmibe az utasokat? Miért szarik a tájékoztatásra?
Kl.
Nem állt meg a füstölő villamos
Felelőtlen BKV-sokról alig néhány napja írtunk itt a blogon. Akkor egy 7-es busz füstölve, a 214-es busz nyitott ajtóval közlekedett. Most egy 1-es villamos ment tovább füstölve, hiába nyomták a vészjelzőt az utasok:
Kedves BKV-figyelő!
Ma (november 11.) reggel kb. 8.20-kor szálltam fel a Lágymányosi híd felé közlekedő 1-es villamosra a Vörösvári úti rendelőintézetnél (az utolsó kocsira). Az Árpád hídon már mindenki gyanakodva szimatolgatott, hogy mi lehet ez a penetráns büdös szag, valami biztosan éghet. A szag egyre intenzívebb lett (gondolom, valamelyik vezeték vagy szigetelése égett), mígnem az Árpád hídi megállót elhagyva füst kezdett felszállni a kerekek közül, mire az egyik utas megnyomta a vészjelzőt, és az utolsó két kocsit mindenki elhagyta.
A villamosvezető annyira lelkiismeretes volt, hogy nem engedte, hogy aggódjunk, így be sem mondott semmit, hogy mi történt, esetleg hogy szálljon le mindenki, sőt, azzal sem idegesített fel minket, hogy hátrajött volna, hogy megnézze, vajon miért nyomták meg a vészjelzőt és miért szállt le pánikszerűen kb. százötven ember.
Füstöt és bűzt húzva maga mögött folytatta tovább útját, és teljes lelki nyugalommal vette fel a következő megállókban az utasokat.
Csak én érzem úgy, hogy ez felelőtlen magatartás?
(Sajnos abban a pillanatban nem gondoltam arra, hogy a villamos számát felírjam, mert azt figyeltem, valamelyik lehetőségnél nem fordul-e vissza a végállomásra, de a következő villamos utolsó kocsijának a száma 4298 volt.)
Németh Csilla
Lassan megtelik a busztemető
A BKV Óbudai busztemetője lassan megtelik. Ide kerülnek azok a buszok és trolik amikből a szerelők kiszedték az alkatrészeket, hogy másik, rossz járművekbe átehessék őket. Sajnos a BKV-nak annyira nincs pénze, hogy az alkatrészbeszerzés is bizonytalan, ezért használják donornak a sérült járműveket. (Az egyik napilap szerint már a bérek kifizetéséhez is hitelt venne fel a cég). A legrosszabb, hogy a leépített trolik között a legújabb Solaris is helyet kapott.
Ugye senkiben nem merül fel a kérdés, hogy a kimaradó járatokat miért nem tudják pótolni, és hogy a villamospótlásokat miért alvállalkozó csinálja?
Szeretnék néhány információt megosztani veletek, válaszolni egyesek kérdésére, vitatkozni azokkal akik a járművezetőket szidják. Két hete megjelent egy írás a blogon, ahol a felháborodott anyuka szidta a troli igazgatóságot, amiért elvette az alacsonypadlós járműveket tőle, holott az neki jár!
Érdekes hozzáállás! Na, már most; a napokban előkerült a kocsi mennyiség és bemásoltam a paraméterkönyv adatait a kocsiállományról. Ez alapján tisztán látszik, hogy a trolinál szegény ZIU 9-ek már mehetnének a bontóba. Van 84 db GVM (IK280); 15db 435-ős; 1db 411-es; 15db 412-es és 15db Solaris ( a 605-ös Tanuló kocsinak átalakítva ). Ez 99 db csuklós és 31 db alacsonypadlós szóló kocsit jelentene. Azaz a 130-ból kellene kiadni 119-et. Matematikailag megoldható lenne, ha az Index nem cikkezne arról, hogy Óbudán állnak a trolik és a garázsban nem a csatolt képek fogadnák az embert.
A háttérben látható buszok talán magyarázatok arra miért is a Volán adja a villamos pótlást. Innentől kezdve egyenes a kérdés miért mennek még a ZIU-k és miért nincs gép a garázsban, ha csere kellene.
További szép napot mindenkinek: Jurtás
Zsebre tette az utas bérletét
Tegnap, az egyik post bevezetőjében büszkén írtam arról, hogy a BKV biztonsági őreik megemberelték magukat. Nem verekszenek, nem látni őket a TV-ben, kevesebb a panasz. Elszóltam magam sajnos. Itt a legújabb:
Tisztelt BKV Figyelő!
Leírnám kálváriám történetét:
2008 nov.8-án történt a Ferenciek terén.Az ellenőrök kérték bemutatásra a bérleteket. BEMUTATÁSRA. Ezzel szemben kikapta kezemből a bérletemet,kivette tokjából,és zsebre tette. Majd azt mondta: "Maga nem jogosult erre a kedvezményre!"
Évekkel ezelőtt nyugdíjas bérletem kettészakadt ahogy a tokból kivettem. Tixoval megragasztottam .Ez volt a baj. Kértem vissza,nem adta. Odaadtam a nyugdíjas igazolásomat,nem jó mert ilyen akárkinek lehet. A TAJ kártyámon rajta van hogy nyugdíjas vagyok?Nincs mert 1995-ben kaptam a kártyát. Az utolsó nyugdíjas szelvényem?Nincs,lakossági számlára utalják. Kedvezményes utazásra jogosító szelvény? Nem a BKV-ra vonatkozik. Végül nehezen személyi igazolványom hatására összefirkálva visszaadta bérletem.1947 jan 5-én születtem. Nem tudják megnevelni az ellenőröket?Milyen jogon teszi zsebre az én bérletemet,amikor jogosult vagyok rá?!Normális fizetős utasokat inzultálnak és ezt nem lehet viselni! 8 napon belül csináltassak új fényképes igazolványt,mert különben mi lesz?Ő csak megkérhet,és nem itélhet el. Mert vele ellentétben másnak modora van,és tud viselkedni!
Ő a "438". Én meg egy megbántott lassan 62 éves vérnyomás beállításon lévő nyugdíjas vagyok...
H. Ibolya
Utolsó kommentek