Tisztelt BKV-figyelő!
A sok negatív történet mellett szeretnék megosztani egy pozitívat is, ami szombaton (aug. 30.)este 8 körül esett meg velem a 2V buszon.
Az eset úgy kezdődött, hogy megkérdeztem a sofőrt, hogy milyen útvonalon jár pontosan a busz, mivel viszonylag ritkán járok vele, nem mindegy, hol szállok le. A megállóban a busz mellett álldogáló sofőr nagyon kedvesen és barátságosan útbaigazított. Ez önmagában ha nem is teljesen megszokott, nem is rendkívüli, így ezt még nem írnám, meg, de az ideálisnál egy megállóval előbb szálltam le. A busz már elindult, de mivel a sofőr emlékezett az érdeklődésemre, mikor meglátott a busz mellett gyalogolni, kinyitotta az ajtót és szólt, hogy szálljak fel, mert érdemes menni még egyet.
Apró dolog, csúcsforgalomban nyilván nem működik, de nagyon jól esett, rögtön el is határoztam, hogy megírom. Köszönet érte még egyszer.
Jófej BKV-s a villamospótlón
Betörte a villamos ablakát, majd elszaladt
A BKV Figyelő nem feltétlenül azonosul minden beküldött levél tartalmával, azonban fontosnak tartjuk, hogy többféle meglátás, vélemény, észrevétel lásson napvilágot a blogon. Az alábbi levél írója joggal teszi fel a kérdést, hogy miért várunk változást a BKV-nál, ha az utazóközönség is csak negatív irányban változik? (megj.: a levél könnyebb olvashatósága érdekében néhány elírást kijavítottunk.)
Tisztelt BKV-figyelő!
Én is (mint szerintem elég sokan) rendszeresen szidom a BKV-t (késik, nem jön, bunkó, tömött, stb.), de a maiak után elgondolkodtam a dolgokon.
Ma kb. negyed és fél 2 között értünk a 3-as villamossal (Gubacsi felé) a Liget térhez, és mikor már mindenki felszállt, a vezető bátorkodott elindulni (volna). Mivel én a jármű elején ültem, nem sokat láttam a dologból, de hallottam 1-2 csattanást és üvegcsörömpölést, majd láttam a villamos mögött keresztben átfutni a síneken 3-4 (biztos norvég) fiatalt.
Ezek után megértem a vezetőt, inkább nem állt le velük vitatkozni, hanem továbbment a Mázsa térig, és ott mérette fel a kárt. Az ajtó egyik szárnyán az üveg betörve, a másik meg tele horpadásokkal, és hiába hívta a központot, elég sok idő múlva válaszoltak neki. Most mondjátok meg őszintén, ti nem akadnátok ki? És akkor még csodálkozunk, hogy egyesek milyen bunkón viselkednek velünk. Én is küldtem már el a ... jegypénztárost, de be is látok a színfalak mögé, mert van pénztáros ismerősöm, szóval meg is bántam. Mindegy.
10-15 perc múlva visszafordult és utasok nélkül elment a villamos, őket pedig elvitte egy másik.
Szóval, amíg a BKV-s megszívat, mert szívóznak vele, mi meg szívózunk vele mert megszívatott, addig komolyan kérdezem, MIT AKARUNK ITT EGYÁLTALÁN? (nem mintha szeretném a BKV-t, de köztük is akadnak emberek...)
Ábel
Visszaváltanád a bérleted? Megszívtad!
Vakond a munkahelyétől kapja a bérletét minden hónapban. A cégnek jelezte, hogy a BKV bérlet helyett neki gazdaságosabb lenne az egyesített bérlet (BEB), ezért beváltja az Akácfa utcában. Eddig minden rendben ment, most viszont született egy új rendelet:
BEBorult az ég
A történet főhőse minden hónapban havibérletet kap a munkáltatójától, juttatásként. Eddig ez szép és dícséretes dolog, csak az a baj, hogy főhősnek Rákosborzasztóról vonattal egy óra az út, míg símán BKV-val majd másfél - nem beszélve a kényelmi faktorról. Cégnél tehát főhős megkísérli meggyőzni az Aktuális Gazdasági Vezetést, hogy ugyan legyen már egyesített bérlet az a havibérlet, de ez a fejezet kudarccal zárul. Marad a havibérlet.
Szerencsére a mesében is létezik kiskapu: főhős a bérletszelvény kézhez vétele után besétál az Akácfa utcába, és 1000 Ft ráfizetése mellett becseréli egy BEB (egyesített) bérletre a havibérletet. Az új bérletszelvényre - ahogyan a régin is volt - rábélyegzik a "NEM VISSZAVÁLTHATÓ" feliratot, és ezzel minden rendben. (Rosszmájú olvasók kedvéért főhős nem pénzt kíván a bérletéért kapni, mert az adóügyileg kifogásolható lenne...) Happy end.
Igen ám, de született új rendelkezés. A bérlet hátuljára mostantól azt pecsételik, hogy "SZÁMLA KIADVA", és ettől új világ kezdődik. Főhős mit sem sejtve besétál az Akácfába, ahol kedvesen (tényleg!) közlik vele, hogy ez most kérem, nem megy, mert ugye a cseréhez kell a számla is, ha már egyszer kiadták.
Ha kell, hát kell, a mesében is három próbát kell kiállni, főhős tehát nem lepődik meg. A munkáltatójánál előkeresteti a számlát, ez a folyamat már csak a cég méretét tekintve sem egyszerű dolog, és baljós gondolatokkal visszatér a központi pénztárba, hogy ugye, akkor most már mehet a csere? Az előérzetek beigazolódása gyanánt kiderül, hogy hiába számla, mert a fizetés átutalással történt, ennek okán csak a cég kezdeményezhetné a cserét. Az a cég ugye, aki egyszer már nem kívánt főhősnek egyesített bérletet fizetni.
A sárkány saját farkába, a főhős a fűbe harap. Hiába, ilyen film is kell. Tanulság? A Cég 1000 forinttal gazdagabb, a BKV ugyanennyivel szegényebb, főhős pedig jól megszívatva, mert amennyiből egy hónapig vonatjegyet vesz, annyiból bőven kap egy vadi új BEB bérletet is. Vagy nyomorog a csigabuszon. Vagy mehet kerékpárral.
Végül is kit érdekel?
vakond
Volán pótolja a 24-es villamost
A BKV járműparkja annyira elavult, és annyira kevés autóbuszuk van, hogy külsős cégeket kell megkérni több viszonylat üzemeltetésére. Az alvállalkozók eddig BKV-kék buszokat küldtek ki a vonalakra, így az utas szinte semmit változást nem érzett, amikor felszállt egy alvállalkozós buszra – egészen mostanig.
Biztosan emlékeztek még a járatátszámozások magyarázatára. Hogy a városban nem közlekedhet azonos számmal villamos, busz vagy troli, még akkor sem, ha az egyik Budán jár, a másik Pesten. Mindenki mondta, hogy a busz kék, a villamos sárga, a troli meg piros – nincs az a hülye, aki összetévesztené a hatos buszt a hatos villamossal, amely ugye nagyobb, sárgább, és még klíma is van benne.
A BKV vonalain közlekedő buszok azonban már nem mindenhol kékek. A 24-es villamospótló legalábbis tuti nem. Miért? Mert annyira nincs busz, hogy kiküldjenek egyet, ha meghibásodik egy valamelyik vonalon? Ennyire elöregedetett a járműflotta? Köztudott, hogy a járműveket sorra selejtezik le, sorra döglenek le. De valóban ekkora a buszhiány a BKV-nál?
Kék konkurens cég között enyhén szólva is érdekes egy ilyen buszcsere, és biztos az is, hogy nem ingyen van. Olyan ez, mintha a Burger King a McDonalds-tól kérne kölcsön zsemlét a Whopperhez.
További képek:
Kétszer csukta oda a busz ajtaja
Nem lettem volna annak a kissrácnak a helyében, akinek felszálláskor a lábát, leszálláskor a táskáját csukta oda a türelmetlen buszvezető. Olyan megrázkódtatás érte egymás után kétszer, hogy sírva hagyta el a helyszínt. (Amit mondjuk megértek, mert sokan pánikba esnek, mikor ilyen helyzetbe kerülnek).
Tisztelt BKV-figyelő!
Tegnap (augusztus 25), Szentlélek térről 17:47-kor induló 34-es busz, járműszáma 18-53, sofőrje egy 40-50 között, rövidre vágott, barna haj, fehérbe forduló rövid bajusz, erős borostával kiegészítve, galléros fehér póló, szürke szövetnadrág. Flórián téri megálló, a leghátsó ajtónál felszálló kisfiú (nem biztos, nem láttam túl jól) lába maradt ott az ajtóban. Szerencsére a srác már belül volt... Busz indul, utasok kiabálnak, a régi csuklós Ikaruszon még nekem is néhány másodpercbe tellett, hogy a plafonra diszkréten látótávolságon kívül szerelt vészjelzőt megtaláljam, de addigra a busz megállt.
Ajtó nyílik, srác ijedtében leugrik a buszról, csengetés, ajtó zár. Kiabálás megint, hogy "Nyissa ki!", ugyanis másodjára a srác táskáját sikerült a buszvezetőnek türelmetlenségében odacsukni. Ajtó újra nyílik, srác bőg, mert azt hitte, viszi a busz a cuccát. Csengetés, ajtó becsuk, busz tovább, vezető részéről itt véget ért a történet. A sofőr amúgy igen türelmetlenül vezetett a későbbiek során is. Szerencsére a busz menetteljesítménye nem tette lehetővé, hogy nagyon rodeózzon, nem pattogtunk a buszban, mint mixerben a jégszilánk, de ez nem a sofőrön múlott...
Megállóból kikanyarodásnál többször is elég hamar "ügyesen megtalálta" azt a helyet, ahová ki tudott sorolni. Autóvezetőként alighanem kidudálom a világból, ha elém tolja ki így a busz elejét. Értem én, hogy az autósoknak segíteni kell a busz kiállását az autóbuszöbölből, de az talán túlzás, hogy a Szentendrei úton 70-nel folyamatosan haladó sorba tolja ki úgy a busz elejét, hogy az autós választhat: vagy elgázolja, vagy megpróbál megállni, hátha sikerül.
Ezzel a viselkedéssel éles ellentétben áll az, amit ma reggel tapasztaltam a HÉV-en: a járatok változásáról angol nyelven is bemondták a közleményt a HÉV-en! Az pedig mit sem csökkent a BKV érdemein, hogy gyakorlatilag semmit nem lehetett belőle a zaj miatt hallani. :-)
Andy
Utolsó kommentek