Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szerelmeslevél a BKV-tól

Vajon miért küld a BKV ügyvédje fizetési felszólítást egy olyan utasnak, aki az adott napon nem is utazott azon a vonalon, ahol elvileg „megbüntették” és igazolni tudja, hogy ott sem volt?. Ma Magyarországon miért minősül hivatalos papírnak egy sajtcetli néhány személyes adattal, aláírás nélkül? Ezekkel valaki 2008-ban tényleg pénzt követelhet?

Üdv BKV-figyelő!

Régóta olvasom a blogot, de mostanában sok volt a dolgom, ezért csak ma akadtam rá arra a postra, amiben Péter a 2005-ös kamu büntetéséről ír.

Jómagam is így jártam, a dr. kovács ügyvédi iroda (Nemecsek :) ) nekem is küldött hasonló tartalmú felszólítást. Állítólag engem a 4-6 villamoson "kaptak el" 2005.01.17-én, az igazolványhoz nekem is "diákigazolvány" van feltüntetve, de a száma pl. már hiányzik. Na, ezért fizessek 13 nagy pénzt és még egy marék kicsit, de izibe'. Se jkv, se semmi más nincs a levélben.

A történethez hozzátartozik, hogy régen sokat bkv-ztam, és mindig megvettem a bérletet, vagy jegyet. Azon a napon azonban a főiskolán voltam, éppen vizsgáztam. A lakóhelyem és a főiskola is a III. kerületben volt, messze-messze a 4-6V vonalától. Egészen biztos vagyok benne, hogy aznap nem is jártam villamos környékén. Természetesen a fentieket az indexem és a főiskolai dokumentumok is tudják igazolni szükség esetén, nem beszélve a tanúkról.

Na mindegy. A lényeg, hogy a levél sima postai úton érkezett, ezért természetesen figyelmen kívül hagytam.  Kb. 2 hétre rá, ma érkezett a következő levél a nemecsekéktől, szintén normál postai úton, nem ajánlva, amiben leírják, hogy milyen rossz fiú voltam, amiért nem mutattam hajlandóságot a fizetésre, és ők bizony perre viszik az ügyet, de azért még kapok egy legeslegeslegutolsó esélyt a fizetésre.

Pedig ők még azt sem tudják igazolni, hogy történt szerződésszegés, vagy hogy ezt követően egyáltalán felszólítottak volna a tartozás rendezésére, hiszen a normál postai küldemény nem bizonyít semmit. Ha jól tudom ezt a Ptk. szerint meg kell tennie a BKV-nak, mivel köteles jóhiszeműen eljárni, és a veszteségét minimalizálni. Ez egy polgári jogi szerződés!

Amúgy a lakcímem időközben megváltozott, tehát még a hivatalos leveleket sem kaphatom meg elvileg. :-) De ez már csak a bónusz a sztoriban.

Ezért hát én nem fizetek, és azt ajánlom mindenkinek, hogy egy fillért se fizessen semmiféle jöttment ótvaros ügyvédi irodának, aki minden jogalap nélkül akarja megkopasztani.  Akkor sem fogok fizetni, ha az egész tisztelt ügyvédi iroda sünt szarik, és batz papuccsal veri az ajtómat. Ha történetesen megbüntettek volna, biztosan nem várom meg, amíg ilyen sok lesz a tartozás, és befizetem.

Arról nem is beszélve, hogy milyen adatbázisokban, miért, hogyan és meddig tartják nyilván az adataimat? Vagy bárki másét? Ki adja át egy ilyen zugügyvédnek? (már bocs a másik blogtól, azt is olvasom néha :) ) Hol van erről elérhető tájékoztatás? Miért nem kapom én ezt meg a nyomorult felszólításuk mellé?

Így már inkább vállalom az összes következményt, és harcolok, ha kell a végsőkig. És ezt javaslom mindenkinek, aki így járt mint Péter és én, mert különben sosem lesz "ebben a kurva országban" működő jogrendszer és igazságszolgáltatás, csak rajtunk élősködő paraziták. Ezt most éppen BKV-nak hívják.

Ha lesz fejlemény az ügyben, beküldöm, hogy mindenki tanulhasson belőle :-)

"Mert ez így nem mehet tovább!"

Üdv: Z

81 Tovább

Kreativitásból ötös

Mit csinál a leleményes BKV-dolgozó, ha nincs 66-os viszonylattáblája, mert a 99-es vonalon dolgozik? Gondolkodik egy picit, majd megfordítja, így csinál a 99-ből 66-ot. Az, hogy a busz honnan hová megy, az meg le van sz@rva :) Leleményességből, és kreativitásból hatalmas ötös a buszvezetőnek.

 

 


Ezt a képet tegnap csináltam a 23E és a 66-os busz közös János utcai megállójában. Egy ismeretlen sofőrt tettek a vonalra, egy kis szóló Ikarussal. Valószínű, hogy váratlanul érte az áthelyezés és előzőleg a 99-es vonalon dolgozott, ezért oldotta meg így az utastájékoztatást. Még mindig jobb, mintha nem lenne kint semmi. Minden elismerésem az övé. Még mindig mosolygok rajta, ha visszagondolok :)
 

54 Tovább

Egy boldog BKV-utas

Végre kaptam egy pozitív levelet is, melyben olvasóm leírja, hogy budapesti tartózkodása során milyen pozitív élményeket szerzett neki a BKV. [Nem vagyok akkora szemét, hogy a jókedveteket elrontsam, de tulajdonképp most annak örülünk, hogy a BKV egyszer ellátta a feladatát:)]

Kedves BKV-figyelő!
 
Sűrűn olvasom a blogot és gondoltam megosztom veled pozitív élményeimet.
 
Augusztus 22-én felkellett utaznom Pestre. A Keletinél lementem a metró aluljáróba, hogy vegyek magamnak valamilyen jegyet, vagy bérletet. Rögtön meg is találtam a jegy- és bérletpénztárt, ahol egy szőke hajú, nagyon kedves hölgy ült. Azonnal kikérdezett, hogy van-e diákom, stb. Elmagyarázta mi, mire jó és meddig és, hogy nekem melyik lenne árban a legelőnyösebb. Végül pedig felküldött a Keleti elé a buszmegállóba, hogy ott tudok érdeklődni a járatok változásáról. Innen is köszönöm neki a sok segítséget!
 
Ugyanazon a napon villamosra ültem. Elindult a villamos, én pedig vártam, hogy bemondja hol kell leszállnom. Szomorúan kellett tudomásul vennem, hogy nem mondja be. Aztán hirtelen megszólalt a hangosbemondó. A villamosvezető tájékoztatta az utasokat, hogy elromlott a berendezés és ő fog minket tájékoztatni. Kellemes utazást kíván, stb. Pár megállóval később még elnézést is kért, mert nem teljesen érthetően mondta el a szöveget.
 
Pár órával később távolsági buszra igyekeztem. Épp akkor állt ki a busz az öbölből, amivel az állomásra mentem volna. Az órámra pillantottam és elkeseredett arccal vettem tudomásul, hogy valószínűleg le fogom késni. Ekkor hatalmas meglepetésemre a buszvezető megállt előttem és kinyitotta az ajtót. Felpattantam rá és megköszöntem. A sofőr pedig egy kedves mosoly kíséretében közölte, hogy mindent az utasokért. Nagyon hálás vagyok érte, mert így épphogy, de elértem a buszomat.
 
Csak pár napot töltöttem Pesten, de szerencsére csak pozitív élményeim voltak a BKV-vel kapcsolatban.  :-)
 
Üdvözlettel: needle

57 Tovább

A BKV sem tudja, mikor járnak a trolijai

Szombaton délelőtt 15 percet vártam a 7-es buszra, ami összességében nem sok idő, csak mások hülyesége miatt ennyit sem szeretek várni. Nem értem kinek jó, hogy 4 busz tolong egymás után a megállóban, majd egyszerre kiállnak, és 15 percig nem jön semmi. Paraméterkönyv ide, paraméterkönyv oda, erre miért nem lehet megoldást találni?

Kedves BKV-figyelő!

 

A BKV megújulását követő pár nap tapasztalata a 70,78, 74-es trolikat illetően: ez valami teragédia!

 

A 74-es már régebben is rettenetesen összevissza járt, a kiírástól teljesen függetlenül. Most a következő van: reggelre 5-6 perc, napközben 6-8 perc, más időpontra 3-10 (sic!) van kiírva. Ez úgy működik, hogy minden időszakban a a maximum követési távolságnak minimum a dupláját kell számolni, de akkor viszont KETTŐ (esetleg) HÁROM troli is jön egyszerre! Tehát vársz mondjuk 15 percet, de akkor választhatsz, hogy melyikre szállsz föl – már ha az elsőt (amin milliónyian vannak) követő második-harmadik megáll egyáltalán.

 

A 70-es, 78-as trolival mindig az volt a baj, hogy a Nefelejcs utcai megállótól (ahonnan a Kossuth-tér felé egy az útvonaluk) szinte mindig 1-2 perc eltéréssel, vagy akár rögtön egymás után jött a két járat, így előtte szintén sokat kellett várni. Ezt volt hivatva „megújítani” az új közlekedési rend: „A 70-es és 78-as trolik összehangoltan fognak közlekedni”. Ez annyira sikerült, hogy nemrégen, a Nagymező utcánál várakozva a Liget felé közlekedő valamelyik trolira, a következő mulatságban volt részünk: először jött egy 70-es, szinte összeragadva a mögötte lévő 78-assal. Ezeket kb. 1 perc múlva követte ugyanez a páros, tehát NÉGY trolibusz jött egyszerre!! Többet nem vártam, de gondolom, ezek után „büntiből” legalább 20 percig nem jött semmi.

 

Legalább írnák ki a megállókba, hogy mikorra várható a járműdömping, és az utasok, jó barmok módjára odagyűlhetnének a megadott időpontra!

 

Üdvözlettel: Pagonyi Judit

 

Piros 7-es és kavarodás a 103-ason:

Hello!

 

Valaki nemrég felvetette, hogy mi lesz a piros orrúra festett egykori "7-173 gyors" buszokkal. Na ma láttam egy különlegeset. A "7-173" át volt festve pirosra ezáltal a "kék" busz most kék és piros színű. A járművet rátették a 103-as vonalára, DE ugyebár a "jó kis" Fok-Gyem kijelzőkön a számokat képező pontok pirosra vannak festve. Így a járatot nem ismerő utazó (lásd: turista, vidéki stb... a Népligetnél és a Kelenföldi pu-nál is igen nagy eséllyel vannak ilyenek) nem mer felszállni a buszra, hiszen az számára "piros 103-as", az meg ugye "nem jó" szerencsétlennek, mert ő a feketét várja, ráadásul azt sem tudja hova megy a piros, mert nincs kint a megállóban a menetrend.

 

Na most aztán van kavarodás. Gratula BKV.

72 Tovább

Vedd meg a jegyed, ahol akarod

Amikor a post végén lévő képet megláttam, egyből arra gondoltam, hogy ilyen nincs. Ez csak vicc, ez "fotosopp". Sajnos nem. Többen jelezték és magam is láttam, hogy a BKV végképp leépíti a buszokon lévő jegyautomatákat.

Az egész úgy indult, hogy Budapestre meghozták a csúcsszuper alacsonypadlós Ikarus 412-es buszokat, melyekbe automatákat tettek. A gépek nem bírták a pesti utakat, ezért 80%-uk működésképtelen volt. Visszafejlesztették őket (nem tudtak visszajárót adni), most viszont végképp kivonják őket a forgalomból. Stílusosan leragasztják őket, illetve fémlemezt tesznek eléjük.

Első képen a leragasztott, másodikon a visszafejlesztett automata látható:

53 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek