Sok cikk volt már a BKV-figyelőn a BKV járművein lévő ülésekről. Egybehangzó véleményetek az volt, hogy a tisztíthatatlan szövetkárpitos ülések helyett ideje volna könnyebben takarítható, kevésbé fertőzésveszélyes műanyag- vagy műbőr üléseket tenni a járművekbe.A BKV megrendelte az új metrószerelvényeket, amelyekből egyet már be is mutatattak az Alstom chorzowi üzemében. A bemutatókor a helyszínen tartózkodó Tenczer Gábor fényképén jól látható, hogy a kocsikban első osztályú piros szövetülések vannak, a kicsit kényelmetlenebb, könnyebben takarítható műanyag- vagy műbőr ülések helyett.Összevizelt szövetborítású ülés
Kell nekünk a szövetülés?
Keressük a legkoszosabb BKV járműveket
Ha unod, hogy összehúgyozott, tisztítatlan járműveken utazol a büdösben, havonta 8250 forintért, akkor a következő akciót neked találtuk ki:
Zaklasd az ÁNTSZ-t jeligére új akciót hirdetünk. Nem kell hozzá más, mint egy kis figyelem és egy fényképezős telefon (digitális fényképező). Nincs más dolgod, mint utazásod során lefényképezni a legkoszosabb BKV járművet, és elküldeni nekünk és az ÁNTSZ-nek a képeket, a lent található címre. A képek mellé írd le hol készítetted őket, add meg a postos helyszínt és a jármű rendszámát (pályaszámát) is. A legkoszosabb járművet megtaláló olvasóink BKV-figyelős pólókat kapnak :)
A BKV-figyelő már több levelet is küldött a BKV-nak és az ÁNTSZ-nek is, melyben a BKV járművek higiéniás állapotára panaszkodott. Sajnos a BKV nem volt őszinte, és megpróbált félrevezetni minket, illetve a hatóságokat is, de nem adtuk fel. A ti segítségetekkel tovább bombázzuk őket.
Bízom benne, hogy közös erővel, sok fényképpel és levéllel elérhetünk valamit. A leveleket Dr. Gáll Ildikó Közegészségügyi osztályvezetőnek küldjétek a kozeg@fovaros.antsz.hu címre és küldjetek a nekünk is másolatot.
Figyeljetek, fényképezzetek, és írjatok.
További képek:
Van aki még leül a BKV-n?
Hagyó Miklós úr még 40 napos szabadságát tölti, így az összehúgyozott, tisztítatlan Volvo üléses témában még egy ideig nem lesz előrelépés (valószínű utána sem). Jött egy újabb kép, amit a villamospótlón lőtt nekünk egy olvasónk.
Tisztelt BKV-figyelő!
Hétfői napon kollégámmal igyekszünk vissza a munkahelyünkre, így kénytelenek voltunk a 2-es villamos pótlóját igénybe venni. A Boráros térről indult a Havas utca felé olyan 19:30 magasságában. A képen jól látható, hogy rögtön kiszúrtunk egy huggyal és a barna színre következtetve kevés fossal átitatott ülést.
Az eddigi bevett szokás a busz hátsó ülései voltak, de ez a vezető mögött jobb oldalt a 2. dupla ülés volt. Mondanom sem kell, hogy az összes ülőhely szanaszét volt rohadva. Sajnos a járat száma egy hatalmas 2V jelzéssel ügyesen le volt takarva. Könyörgöm ha egy kisgyerek leül egy ilyen helyre, matat a kezével a széken, majd a szájába veszi, az komoly fertőzésveszély.
Az egész BKV-t akasztani kéne, mert a középkori pestis volt ilyen fertő mint az ő járataik..
Tisztelettel: Sz. István
A közgyűlés megspórolta a BKV-nak a járatritkítást
Hátrálni kényszerültek a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes nélkül közgyűlésező szocialisták csütörtökön, emiatt több, az ellenzék által támogatott módosítás is átment. Eszerint a behajtási díjak a tömegközlekedést gazdagíthatják, míg az AAM tanácsaiért nem a BKV-nak, hanem a metróprojektnek kellene fizetnie. Több esetben a Fidesszel szavazott az SZDSZ is. A használtbusz-tender tanulságait a személyi konzvekvenciákkal együtt a BKV igazgatóságának kell levonnia.
Éves szinten legalább 1-2 milliárd forintot spórolt meg a BKV-nak a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön, amikor a létszámhiánnyal küszködő szocialisták ellenében több, ellenzéki támogatottságú módosító indítványt is megszavazott a testület.
Teherautóból villamost
Így átment az a Tarlós István fideszes frakcióvezető és Wintermantel Zsolt (Fidesz) által kezdeményezett javaslat, hogy a teherfuvarozó cégektől a 12 tonnánál nehezebb járművek után beszedett behajtási díjak bevételét a főváros a tömegközlekedés fejlesztésére fordítsa.
Eszerint a Parking Kft. éves szinten 1-2 milliárdosra becsült bevétele a BKV Zrt.-hez kerülhet. A közgyűlés a javaslatot támogatta, egyben felkérte Demszky Gábor főpolgármestert, hogy a következő közgyűlésre előterjesztést dolgozzon ki a tárgyban.
Steiner Pál frakcióvezető (MSZP) az Indexnek a döntés után elmondta, nem tartja szerencsésnek, hogy egy gazdasági társaság bevétele egy másik gazdasági társasághoz kerüljön, ráadásul a Parking bevételeiből P+R parkolók építését tervezte volna a városvezetés szocialista része. A szocialista frakcióvezető valószínűleg nem ismerte az előterjesztést, amely úgy fogalmaz "a P+R parkolók létesítésén és üzemeltetési költségein felüli" részt kívánja a tömegközlekedésre fordítani.
A cikknek nincs vége, olvasd tovább!
BKV és ÁNTSZ
Kedves Szerkesztő!
Várakozáson felül teljesít a BKV Regőczi Miklósa, nyilván a levelem mellékleteként látható ülések is nemrégen voltak kitisztítva. Kár, hogy a képen nem látszik mindaz, ami szabad szemmel tisztán felismerhető: az ülésről bizony vakarni lehet az évtizedes koszt. (az ülés alsó szélén látható fekete rész ugyanis sajnos nem a fénykép hibája) Most nyilván felmerül a szokásos kérdés, mióta bliccelek és ha nem, mi a bérletem vagy jegyem száma és mindezt hitelt érdemlően hogyan tudom bizonyítani különösen így az interneten keresztül. Egyéb személyes adatokról már nem is beszélve.
Mivel azt tapasztalom, hogy különösképpen a járművek köztisztasági panaszaival érdemben nem hajlandó a BKV foglalkozni, úgy döntöttem, észrevételeimet ezúttal megküldöm az Országos Tisztifőorvosi Hivatalnak (ÁNTSZ) is, felhívva figyelmüket a járműveken tapasztalható tarthatatlan körülményekre és kérve, hogy a jelzett járművön a soron kívüli takarítás/fertőtlenítés elvégzésére tekintettel arra hogy több ezer embert érintő dologról van szó hatóságilag kötelezzék a vállalatot.
Az ÁNTSZ felé ugyanis a BKV vesztére - nem tartozom jegy-, ill. bérletbemutatási kötelezettséggel, így a hatósági vizsgálat lefolytatásának nem lesz akadálya az utazási jogosultság igazolásának hiánya. (Ezt jó szívvel ajánlom Önnek is, Tisztelt Szerkesztő Úr, mivel úgy látszik, hogy a panaszok kezelésének jelenleg a szolgáltató kizárólag egyetlen módját ismeri: a tagadást, a mellébeszélést és a felelősség/kártérítés maximális elutasítását és nem utolsó sorban a szükséges intézkedések megtételének elmulasztását.
1. titkarsag@fovaros.antsz.hu és tisztifoorvos@oth.antsz.hu)
A fénykép egyébként trolibuszon készült, járatszámot és dátumot nincs értelme írni, -- még a végén alaptalan vádaskodásként hatna. Inkább egy alapos körbejárást/tájékozódást javasolnék az illetékeseknek. Ennek keretében saját szemüknek talán hisznek és felszámolják a hiányosságokat.
Egyedül azt sajnálom, hogy nem lehetek jelen, amikor a hóhért akasztják. Kíváncsi lennék ugyanis a cég kisstílű mentegetőzésére az ÁNTSZ ellenőreivel szemben :)))) akik természetesen szintén csak a szabályok betartása végett bírságolnak. Vagy mondjuk a garázsból addig nem engedné ki egy csapat ÁNTSZ ellenőr a járműveket, amíg azok legalább egy minimális tisztasági szintet nem ütnek meg :)))))))))))
A Tisztiorvosi Hivatal válaszát "amint megkapom" természetesen elküldöm a blog szerkesztőjének. A hatóság vizsgálatának valódiságához remélem nem fér majd kétség a BKV részéről.
Üdvözlettel...
Utolsó kommentek